Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6122
Russ er ikke det det burde være! I dag er russen en flokk med mobbere som råtter seg sammen for å gjøre værdagen sur for alle andre ikke russ. På fredag og i dag var det ikke mulig å gå forbi hovedbygget på skolen min uten og få en bøtte vann i hode i friminuttene, da er dagen ødelagt for offerene, ikke kult og subbe rundt dassvåt resten av dagen for alle skal ikke rett hjem etter skolen.

Et rask søk på google ga dette resultatet:

Russesaker hittil 02.05.2011:
Det er mobbing
Russ pepret bilister med egg
Russen utøvet vold mot ungdommer i Larvik og Sandefjord.
Politiet måtte ta hånd om en russ i Rensåsparken natt til mandag.
Russ nektet å lytte til politiet
Voldssiktet russ løslatt
Russen presser sjåførene til å bryte reglene
Russ lokket niåring til å drikke øl
Etterlyser vitne etter overfall i Molde natt til 1. mai
Russen har mistet folkeskikken

Russ burde være mer om og gjøre teite russeknuter slik at andre kan le av dem, ikke mobbe og le på andres bekostning! Det skal lage liv på 17 mai! Ikke ligge fyllesyke på taket på russebilen!

Diskuter!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Her i Molde tok russen en jente som var såkalt svartelistet. De kidnappet hun å kjørte henne i skoletiden til en tunnel 20 minutt med bil unne skolen, så slapp de henne av der å kjørte. Helt meningsløst og slemt.

Fikk akkurat høre at jeg er svartelistet, can't wait..
Velger og sitere Will Rogers her: "Everything is funny as long as it is happening to somebody else."
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Det har blitt temmlig drøyt slik russen driver på.
Dette er ikke uskyldig moro.

Russen her på Hamar tømte et helt brannsluksnings apparat i tryne på ei jente som kjørte scooter midt i Hamar sentrum.
Her om dagen, jeg er glad jeg ikke ble vitne til det.
Fordi da hadde jeg nok gått rett opp i fjeset på russen og startet en konflikt.
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Er selv Russ i år, og er enig om at det er viktig å finne en grense for hva som er greit og ikke. Er imot allt som har med vold og gjøre, men det å bli vannet eller bundet til flaggstanga i noen minutter er noe alle som har gått på en videregående skolle enten vært med på eller vært vitne til.

De alvorlige sakene du har nevnt er i sterk kontrast mot hvordan den gjennomsnittelige russen oppfører seg. For flertallet dreier det seg om å ha det morro og plage en og annen 1.- og 2.- klassing.
Har inntrykk av at mye russ tror "alt er lov" når de er russ, "endelig er det vår tur" på en måte? Synes det er latterlig hvor fritt spillerom de egentlig har, og hvor lite kontroll ledelsen på enkelte skoler har.
Provoserende til tider.
Sist endret av Esso; 2. mai 2011 kl. 22:05.
Jeg liker ikke at "russerfeiring" skal være unnskyldning til alt.
Selv så ser jeg ikke så alt for galt på listene, de har jo vært en tradisjon lenge. Med det mener jeg iden om listen ser jeg ikke noe galt i, men når de pumper opp fult navn og slemme kommentarer går de lit for langt.

Men iden om at de som blir svarte listet skal få lit ekstra er jo bare morsom tenker jeg :P
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Her i Molde tok russen en jente som var såkalt svartelistet. De kidnappet hun å kjørte henne i skoletiden til en tunnel 20 minutt med bil unne skolen, så slapp de henne av der å kjørte. Helt meningsløst og slemt.

Fikk akkurat høre at jeg er svartelistet, can't wait..
Vis hele sitatet...
Er ikke verre enn at du snakker med politiet om den saken. Kidnapping er faktisk straffbart som f. De risker faktisk fengsel for frihetsberøvelse.

På vei til skolen forrige uke kom endel russ inn på trikken med svære vanngevær. En av de sa til den andre at folk trengte en dusj, hvorpå den andre var enig. Jeg var sykt morragretten og lite interessert i å komme på skolen våt, så sa de kan jo prøve seg. Fikk seff en frekk kommentar som svar.
Forklarte at vanngeværet kom til å bli knust i gulvet, og restene stukket opp et sted ikke sola skinner om de prøvde seg. Da ble det "stille i fjøset"
Det er jo forskjell på russ også. Du har funnet 10 saker som like gjerne kunne vært gjort av andre enn russ, men da hadde det ikke blitt noen avissak ut av det. Det er alltid noen idioter som skal ødelegge for alle andre, uansett om de er russ eller ikke.

Jeg var selv og festet med russen i helgen selv om jeg ikke er russ, og jeg kan vel ikke si at jeg ble mobbet. Ikke en gang svartrussen var plagsom, og ingen begynte å sloss.

Poenget er: Når man samler flere hundre personer som fester sammenhengende i 3 uker på ett sted, så er det alltid noen som absolutt skal sloss eller har en "fuck snuten"-attitude og ikke gidder å gjøre som de blir bedt om. Det er alltid sånne diskusjoner hvert år om at russen er så grusom, men for det meste er det bare støynivået og omfanget som skiller seg ut fra hverdagsfesting. Jeg synes ærlig talt at russen burde få lov til å feste litt ekstra i disse ukene i mai, for det er naboer som klager på støy som er det største problemet, og det synes jeg at folk burde tåle noen kvelder i mai.
Jeg har bedt om å bli svartelista lenge jeg, men skjer jo ikke =/
Jeg var svartelistet hos russen når jeg var skole elev. Men de turde ikke gjøre noe for jeg kjente nestlederen i russe styret og konfronterte ham med hva som kom til å skje om de prøvde på noe. Med politianmeldelse, min far som var advokat osv. (Fattern var telefonlinje montør ikke advokat) Så jeg fikk være i fred. Så kredd til dere som faktisk setter foten ned og sier nok er nok. Når de prøver seg.
Ta hevn og gjør tilbake! Da jeg var russ og sprutet vann og "plaget" 1 og 2 klassingene, gjorde de alltid tilbake. Det var tilogmed noen (en ikke russ) som tok ut en brannslange (av den kraftige sort) og eide russen totalt.

Det er jo som oftest fler 1 og 2 klassinger enn det er russ på skolen, så dere er jo flertall. Hvorfor ikke samle dere å ta en heftig hevn?
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg var "svartelistet" flere ganger, men hele greien var bare latterlig. Det endte som oftest med at en russ eller to fikk seg en over kjeften. Jeg husker spesielt den gangen jeg "ordnet litt" på listen de hadde hengt opp i kantinen på VGS jeg gikk på...når russegjengen kom inn begynte de å true og skrike rundt seg om hvem som hadde gjort dette. Jeg reiste meg stille og rakte opp hånden. Haha, bare å se utrykket på de når de til slutt ble ledd ut av kantinen var bare...episk. Ah, savner ungdomstden haha.

Når jeg var russ derimot, så hadde vi vel egentlig ikke noe "svarteliste", men vi køddet med endel av de vi kjente i 1. og 2. klasse på VGS jeg gikk på..jævlig morsomt, var heller ingen klager på den tiden, vi hadde det bare jævlig morsomt og prøvde å la det gå minst mulig utover andre enn oss selv...good times
Sist endret av bleh; 2. mai 2011 kl. 22:16.
Som mange påpeker, så er dette et ekstremt fåtall som gjør slike handlinger. Se det opp mot alle ting ungdommer i alderen 18-20 år gjør i hele Norge en helg og jeg vil påstå det er gjort ca. like mye som russen gjør på en helg. Men det gjør det ikke riktig, men kritikken er uberettiget.

Når jeg snakker med foreldrene til kamerater, så forteller mange om at vennene deres gjorde relativt syke ting - men det havnet kun i lokalavisa, ikke de landsdekkende avisene. Jeg tror dette forklarer mye av forskjellen på før og nå. Jeg var på tryvann i helgen, og folk var generelt sett samme som når man er på byen til vanlig.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Her i Molde tok russen en jente som var såkalt svartelistet. De kidnappet hun å kjørte henne i skoletiden til en tunnel 20 minutt med bil unne skolen, så slapp de henne av der å kjørte. Helt meningsløst og slemt.

Fikk akkurat høre at jeg er svartelistet, can't wait..
Vis hele sitatet...
Anmeld for kidnapping, helt seriøst. Å bli tatt med makt mot sin egen vilje er noe svineri uansett situasjon.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Synst ikke noe serlig om russen, mangen jeg kjenner har blitt kjørt 40 min vekk fra byen og blitt sett av. Noen har til og med blit bindet fast til et tre.

Egentlig bare idiotisk, men noen russ kan vere greie og spandere ei øl
Sist endret av Anda22; 2. mai 2011 kl. 22:23.
Ble truffet av en del vann i dag, men kom meg heldigvis inn før melposen og vannballongene ble tatt frem!

Jeg syns egentlig det er ganske gøy med russen som lager litt liv og røre i en ellers stille skolehverdag. Så lenge de ikke går over streken.
Vel jeg jobber jo på en bensin stasjon og har vært så uheldig og få de inn. Når du får 3 russebusser inn er det ikke mye igjen av stasjonen din.
Så langt det som mangler er ca 20 solbriller, masse diverse sjokolader osv, og de slapp også et par stinkbomber under hyllene.
Resultat = Vi å manuelt stenge dørene og kun betjene kunder i hele mai mående gjennom betjeningsluka. Noe som er utrolig kjipt når du egentlig driver butikk på stasjonen
Har opplevd akkurat det samme, russen kan være helt forjævlig til tider...

På skolen min var det en stor hit å løpe rundt å sprute ketchup og sennep på elever, biler og ikke minst skoleutstyr...
Da tenkte vi at det var jaggu på tide å gjøre igjen, så vi fant en russebil der takluka var åpen, rusha bort på butikken å kjøpte et dusin flasker med sennep og ketchup som vi gikk amok med både på og inni bilen... (Merk: Vi var aldri inne i selve bilen)

Dette synes jo ikke russen var noe særlig kult, så istede for å begå en hevnaksjon bestemte de seg heller for å gå til rektor og lærerne for å tyste... Rett og slett en gjeng drittunger

Da kommer vi til et bra eksempel som det som Martnub sa: "Everything is funny as long as it is happening to somebody else."
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg liker ikke at "russerfeiring" skal være unnskyldning til alt.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det er disse holdningene som er ødeleggende ikke selve feiringen. Mener at det er først og fremst der man må ta tak i ting.
Sist endret av Skrillex; 2. mai 2011 kl. 23:03.
Selv om russen er en gjeng, så består den av enkeltindivider med sin egen frie vilje og handling.
Sist endret av Kalender; 2. mai 2011 kl. 23:04.
pengejeger
Natz's Avatar
Kan fortelle at så sent som idag. Gikk jeg i langfri for å bytte klasserom. I all hast med pcen i henda å sekken på skuldra gikk jeg bortover gangen. Der kommer ei knøttlita russejente ut av ei dør med et gedigent vanngevær som er nesten større enn henne. Hun spylte meg dyvåt å lo en fæl jente/hekse latter.

Jeg stakk med engang over til en kompis som bor på hybel 2 min unna skolen. Tørket meg. Å bestemte meg for å ta med airsoftrifla hans tilbake til skolen. STG MP-44. ca 400fps. Jeg peppra henne fra klasseroms vinduet. It felt great !

Fikk litt pes av rådgiveren. For jenta hadde noen stygge blåflekker. Men kom meg unna med at jeg frykter at pcen min er ødelagt.
Hadde med meg paraply på en sånn vanngevær dag russen hadde på skolen min.

Endte med å knekke paraplyen over hodet på svartrusspreisdenten. Haha Skulle sett ansiktsuttrykket til folket som sto rundt å så på!
Husker da jeg gikk i første klasse på videregående at russen sto utenfor skolen for å spyle ned alle som gikk ut hoveddøra. Da jeg ikke var gira på å gå en lang omvei for å komme meg til parkeringsplassen gikk jeg bare rett ut. Heldigvis var de opptatt med å spyle ned noen andre så jeg gikk stille og rolig forbi. Plutselig var det noen som så meg og kom løpende etter, gadd da ikke å løpe så stoppet og spredde armene mine for å la de treffe meg. Det morsomme var da at de stoppet, ble tydelig irritert/sure og sa "Jævlig kjedelig når du gjør sånn".

Ellers mener jeg å huske at da jeg selv var russ gjorde vi livet surt for andre russ og utvalgte 1/2de klassinger. Ikke vanlige folk.
For to år siden, da jeg gikk i 2. bestemte russen seg helt plutselig for å være helt jævlige èn dag. De dynka folk i vann, babyolje og mel. Ikke jævlig fett å gå rund med dette i både hår og på klær en hel skoledag.. Så vi bestemte oss for heftig payback. vi gikk to klasser sammen, så og si alle spleiset på egg, noe som resulterte i to fulle handleposer med firstprice-egg. Vi sneik oss rundt skolen og opp på en ås der vi spotta all russen på ca 25 meters avstand. Majoriteten ble truffet, noe som førte til at vi måtte legge beina på nakken. Heldigvis hadde vi åpnet klasseromsviduet på forhåndt, så alle kom seg inn. Inkludert rektor 10 min senere

For all del, russen skal ha det gøy, kødde litt med folk og være litt høye på pæra. Men hvis de skal kødde med folk må de også tåle å få igjen med samme mynt.
Og til russen som går på folk de vet er svake psykisk og-eller fysisk, er bare noen forbanna rassehøl!
Er enig med trådstarter. Det finnes nok noen som er mer moderate og gjør streker som ikke går utover vanlige folk, men min oppfatning av russen er at "russetida" er et begrep og en unnskyldning til å pøke rundt, gjøre akkurat som de vil mot andre og feste sammenhengende i mange uker.

Man har jo mulighet til det hele året ellers, hvorfor akkurat rett før eksamen?? Hvorfor ikke feire skoleslutt -etter- at eksamen er over? Syns det er helsprøtt.

Syns det skulle vært avskaffa hele greia.
En russ tok vann i håret mitt fordi jeg hadde gelè i det, (noe som de mente ikke var lov den dagen.)

Jeg tok så hard kvelertak på han, at han stoppet rimelig fort.
For meg må de bare styre på, så lenge de tåler å få igjen... Husker når jeg gikk i 9. (vi hadde Ungdomsskolen og VGS rett ved siden av hverandre) En gjeng med russ kom opp for å skyte på oss med vann gevær, så vi henta melkekartonger å peppra dem med, 2-3 mista vanngeværa sine som vi hoppa på. Så gikk de til rektoren vår og prøvde å kreve penger tilbake for vanngeværa....
Her i gården er det tradisjon for ungdomsskole elevene å kaste vann og mel på russebilene
Jeg ble faktisk henta av russebilen og kasta i myra igår

Høres kanskje litt kjipt ut, men er jo rimelig fett gøy å kødde litt med dem. Her jeg bor har vi en rånestripe der russebilene kjører omtrent hele tia. Og på begge sidene av veien er det på enkelte dager 40,50,60+ unger som kaster vannballonger og egg på russ

Er jo litt rush når man hører russebilen ett minutt og minuttet etter så kommer det 10-11 halv fulle russ løpende etter deg for å kaste deg i myra, tegne deg i trynet eller kjøre deg langt vekk.

Idag samlet vi en rimelig fuckings huge gjeng med kids, og lot en kar blir tatt av russen. Vi andre ventet med myra for vi visste de kom til å kaste han der. Så når bilen kom og russene så seg rundt var plutselig stappfullt av unger som sku hive russen i myra og kaste vannballonger på dem

Jeg for min del tok sykkelen og sykla langt vekk og levna kompisen min midt inni den store myrkampen. Føler meg litt sånn chicken for å ha gjort det.

Good times
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sakene som blir nevnt her er enkelthendelser, og det blir feil å klandre alle fordi noen tar et dårlig valg. Opp gjennom årene har russen fått mer og mer restriksjoner på hva de får lov til å gjøre. Restriksjonene blir som en moralsk pekepinn som hjelper de som er idioter til å forstå at det finnes begrensininger. Det skjer desverre noen kjedelige hendelser, ikke så uforventet når alkohol og gruppementalitet tar overhånd. Jeg er villig til å tro at de som er verst sannsynligvis ville gjort noe dumt uten russedrakten også, men kanskje i andre måneder enn april og mai.

Media er ivrige å ta opp russeskandaler, det er tross alt en gruppe som har blitt uglesett i en årrekke. Jeg tror derimot at det er færre alvorlige hendelser nå enn det var før på grunn av strenge relger skole, politi og russeledelser har satt opp.

Når det kommer til svartelister og russeslipp ser jeg ikke problemet så lenge det blir satt opp begrensinger. På skolen min hadde ikke russen lov til å forlate et plenstykke, og de som ønsket seg en dusj kunne ta seg en tur bort til plenstykket for deretter å bli sprutet ned. Overraskende mange gjorde dette. Svartelistene ble satt opp, men ingen straffet de som havnet der, og de som ønsket det kunne få seg fjernet.

Restriksjoner og medmenneskelighet er to stikkord som fungerer godt når de blir satt i system. Generelt sett blir det folk av russen også, og jeg unner dem feiringa.
Jeg syns det er helt greit at russen tar småunger så lenge alle er med på det og man holder grenser. Jeg så seinest i dag at småungene var og terget russen. Vi litt mer "eldre" og seriøse burde bli holdt utenfor. Jeg er ganske rolig av meg, men tror jeg ville ha snappet om en idiot i snekkerbukse hadde sprutet vann på meg, hvert fall i skoletiden.
Sist endret av mo3; 2. mai 2011 kl. 23:50.
Vet ingenting
Det som er synd er at det er kanskje 1 av 20 russ som lager kvalme å gjør at russefeiringen blir uglesett av folk flest. I de aller fleste russefeiringer så går det bra uten at noen uskyldige blir rammet på noen måte. Har selv vært russ for 4 år siden å det gikk fint uten noe ramaskrik. Selvsagt var det noen idioter som ikke klarte å holde seg i skinnet, men 90% av russen oppførte seg fint. Russefeiring skal være morsomt med spøk å tull mot andre russ, men av og til går det for langt. Bare synd at mange ikke ser dette før det er for seint. Vannspruting er en ting, men når det går så langt som ketchupspruting og andre ting som faktisk ødelegger klær å andre materielle ting går det for langt.

Er dessverre enkelte som mister helt tankegang når de får på seg russedressen..
Sist endret av margido; 2. mai 2011 kl. 23:59.
Russ - En gjeng med bortskjemte drittunger
Dumbfuck, du er virkelig en dumbjævlafuckingsdrittungesomikkeharrådtilåværeruss.
Sist endret av Vegard004; 3. mai 2011 kl. 00:36.
Russ er en gjeng nerder som endelig har en unskyldning til å drikke alkohol..
Sitat av dumbfuck Vis innlegg
Russ - En gjeng med bortskjemte drittunger
Vis hele sitatet...
Alle 42.000?
Sitat av martnub Vis innlegg
Velger og sitere Will Rogers her: "Everything is funny as long as it is happening to somebody else."
Vis hele sitatet...
Uten ironi(som russ i år) er jeg faktisk enig. Skolen min er dog mild og har ikke gjort noe(som jeg vet) som er på kanten av moral og lov, men vi har sprayet ned noen førstisser(med vann) som vi mente var for pompøse.

De som blir ofre kan glede seg til sin russetid hvor de kan gjøre det samme.

Og til TS: sorry for at du er et mobbeoffer.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Alle 42.000?
Vis hele sitatet...
det går ikke ann å ta alle over en kam i noen sammenheng (bortsett fra med kommunister - alle er onde) men russ`e tradisjonen er jævla fet men er alt for mange dritt unger som er russ..

Sitat av Katalysator Vis innlegg
De som blir ofre kan glede seg til sin russetid hvor de kan gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
Hater tankegangen din!
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Og til TS: sorry for at du er et mobbeoffer.
Vis hele sitatet...
Kan ikke lese noen steder at han er det. Nå må du faen meg lese før du poster

Russen på min skole er ganske rolige igrunnen. De har nå en svarteliste på internett, men virker ikke som de følger den så godt i praksis...
Sist endret av Donkeybrain; 3. mai 2011 kl. 00:48.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg er enig med trådstarter. Russen oppfører seg forferdelig uansvarlig og har gjort det så lenge jeg kan huske.. Det aller morsomste er vel egentlig å ta igjen enda hardere, selv om det resulterer i en brukket nese eller knebling av en eller flere russ.. Det skal litt til for at de skjønner at noen folk burde de aldri krysset veier med..
Sitat av Straga Vis innlegg
Russ er ikke det det burde være! I dag er russen en flokk med mobbere som råtter seg sammen for å gjøre værdagen sur for alle andre ikke russ. På fredag og i dag var det ikke mulig å gå forbi hovedbygget på skolen min uten og få en bøtte vann i hode i friminuttene, da er dagen ødelagt for offerene, ikke kult og subbe rundt dassvåt resten av dagen for alle skal ikke rett hjem etter skolen.

Et rask søk på google ga dette resultatet:

Russesaker hittil 02.05.2011:
Det er mobbing
Russ pepret bilister med egg
Russen utøvet vold mot ungdommer i Larvik og Sandefjord.
Politiet måtte ta hånd om en russ i Rensåsparken natt til mandag.
Russ nektet å lytte til politiet
Voldssiktet russ løslatt
Russen presser sjåførene til å bryte reglene
Russ lokket niåring til å drikke øl
Etterlyser vitne etter overfall i Molde natt til 1. mai
Russen har mistet folkeskikken

Russ burde være mer om og gjøre teite russeknuter slik at andre kan le av dem, ikke mobbe og le på andres bekostning! Det skal lage liv på 17 mai! Ikke ligge fyllesyke på taket på russebilen!

Diskuter!
Vis hele sitatet...
Et spm, du går vell ikke på min skole!

Russ har stort sett alltid vært Russ... Husker fra jeg var et lite barn så pleide jeg å se de eldre i område (som russ da) gå rundt å lage kvalme...

Når du blir russ selv så kommer du 110% til å gjøre det samma, for du er drittlei etter 13års skole (14 i mitt tilfelle -.-) å da er kvalmen under russetia veldig kos! Du får i år, om et-to år gjør du det...

En ting som irriterer meg nå er folk som DEG! Hvorfor kaller du dette for mobbing?
http://www.ung.no/mobbing/1446_Noen_...ant__unge.html
http://www.ung.no/mobbing/

Med mindre de som denne gangen blir stort sett alle tredjeklassinger, 2. avslutningselever(yrkesfag) / påbygg... har mobbet deg før russetia bør du slutte å misbruke ordet mobbing!


Vi føkka idag vi også med vann, og da ble det plutselig alle mot oss :P bare kos det når jeg imorgen kommer med kefir og egg håper jeg får tak i deg btw neidaa :P

på vår skole så foregår krigen mest oss russ imellom, men hender innimellom vi tar en eller annen 1/2 klassing, det er fordi det er kjedelig å ta folk som driter i om de blir våte!
Sitat av Straga Vis innlegg
Russ er ikke det det burde være! I dag er russen en flokk med mobbere som råtter seg sammen for å gjøre værdagen sur for alle andre ikke russ.
Vis hele sitatet...
Helt enig, ble selv pisket på rumpa helt uvitende en vanlig skoledag, da jeg var på vei inn til skolen, og fikk store merker. Var en jente jeg hadde lekt med i barndommen som gjorde det, som jeg praktisk talt aldri har snakket med siden. Synes hun er skikkelig idiot nå.

Russefeiringen startet kanskje som noe artig blant siviliserte akademikere fra som kunne beherske seg og gjøre skøyeraktige ting som ikke var destruktive, den gangen akademia fortsatt var for spesielt interesserte. De vulgære idiotene som tar VGS idag, derimot. Nei, få slutt på det.....
Sist endret av rken996; 3. mai 2011 kl. 03:06.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av Ivar Vis innlegg
For min del kan de ta saltoer også! Hvertfall de som kunne fly etter å ha kost seg med LSD!

Tradisjonen har vært her i alle år! Og er du '91 så bør du virkelig vite det selv , utifra hvordan tryvann var ifjor.

er det min skyld at du var så "tøff" mot andre russ...


Av ren nysgjerrighet... hva heter tøffingen bak alle disse rå handlinger a? sånn at det blir enklere for meg å møte deg med kefir!
Vis hele sitatet...
For å understreke hvor feil jeg mener russefeiringen er blitt så valgte jeg å boikotte hele dritten. Å gå på VGS i Bærum ble litt for mye. Krav om å stille med 20k++ for buss ble rett og slett den avgjørende dråpen. Heldigvis så oppførte russen seg meget pent på min skole.

Videre så skal det ikke så mye arbeid til for å finne ut hvem jeg er. Sikkert enda mindre enn det tok for meg å spore opp kefirmannen..

Og ja. Det er russ med slik oppførsel, lik din, som klarer å få fram en slikt sinne i meg.
LOL, kjenner en som ble teipa fast i rundkjøringa, og helt sur melk over seg, og når jeg sier teipa, mener jeg 2-3 ruller med teip, og politie bare kjørte forbi uten og gjøre noe b:

Er på mobil nå så dere får en mobil URL : http://mobil.finnmarken.no/lokale_ny...cle5587257.ece
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
VGS i Bærum er ikke nødvendigvis Bærum VGS.. Uansett så må man flytte litt på seg for å få utdanningen man ønsker
Har sagt det før.. sier det igjen:
Det er ikke morsomt når streken går over streken.
VGS avgjør IKKE fremtidig utdanning. Du kan reise tvers gjennom landet for å ta opp fag, og ta kurs for å bli akkurat det man vil.

Mange russ oppfører seg, mens mange russ oppfører seg ikke. Sånn er det med vanlige mennesker også. Likevel bør det slås like hardt ned på når russen går langt over streken. To år før jeg ble russ, ble en jente på svartelisten "overfalt" på ettermiddagen og holdt nede på bakken slik at hun ikke kunne bevege seg, og videre "torturert" av russen. I ettertid har hun fått psykiske plager og må gå å se seg over skuldra hele tiden!
Sitat av marchans Vis innlegg
VGS avgjør IKKE fremtidig utdanning. Du kan reise tvers gjennom landet for å ta opp fag, og ta kurs for å bli akkurat det man vil.

Mange russ oppfører seg, mens mange russ oppfører seg ikke. Sånn er det med vanlige mennesker også. Likevel bør det slås like hardt ned på når russen går langt over streken. To år før jeg ble russ, ble en jente på svartelisten "overfalt" på ettermiddagen og holdt nede på bakken slik at hun ikke kunne bevege seg, og videre "torturert" av russen. I ettertid har hun fått psykiske plager og må gå å se seg over skuldra hele tiden!
Vis hele sitatet...
ja det er ikke en spøk lenger! Det kan selv jeg fortelle og jeg ser på meg som (ganske 'grov' menneske som ellers godta all form for spøk)... det ekke russefeiring, det er tullinger som plutselig skal overdrive fordi de hele sitt liv har blirr føkket opp av oss vanligfolk også har de muligheten til å drive kødd med en person, for flere en en klarer de ikke...

husker jeg ble svartlistet i forifjord fordi hu i styret er bestevenn med eksen! vi hadde litt vann o.l. krig, men ellers skjedde det aldri noe... de hadde uansett aldri turt, men joa jeg skjønner at det er tullinger som kan prøve sånt ut på en som er f.eks. litt svakere eller at de er flere mot en osv
Blir jævli svart-hvitt når du sier at russen "mobber" andre. Let them have fun! ;D