Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  452 43306
Sitat av Widow Vis innlegg
Prøvde Osama bin Laden å få et land?
Var 9/11 for å få et land?
Vis hele sitatet...
Nei, det var hevn og vel fortjent.
syns det blir for dumt!
jeg er ikke rasist men de fleste som er frekke å sniker på bussen , snakker stygt til læreren, skulker, dårlige karkaterer osv. er utlendinger. mange nordmenn også, men er flest innvandrere, sånn er det bare uansett hva!
jeg liker ikke frekke folk eller folk som alltid skal yppe, derfor har det blitt slik at jeg ikke liker den slags innvandrere.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Det er noe som ikke er vits å diskutere... at man skal skifte navn på Oslo?
Oslo er en del av Norge, no offence, men det er ikke utlendingene...

det er derfor mange av nordmenn ikke liker utlendinger, kommer å forlanger at vi skal i ditt tilfelle skifte navnet på Norges hovedstat, eller sette opp moskeer over alt. Hva vist en nordmann kom til ditt hjemland å forlanger å sette opp en katolsk kirke eller noe slikt? har ingenting imot utlendinger generelt, men i mange land kan du risikere å bli skutt bare pga. det...

men vi nordmenn må godta alt dere utlendinger forlanger, mange som er lei det der...
Vis hele sitatet...
Prøv å fortså, ikke å misforstå. Alt han skulle frem til var vel at det er like absurd at han krever at Oslo skal skifte navn som at noen krever at han skal skifte navn.

Sitat av goggen 2 Vis innlegg
syns det blir for dumt!
jeg er ikke rasist men de fleste som er frekke å sniker på bussen , snakker stygt til læreren, skulker, dårlige karkaterer osv. er utlendinger. mange nordmenn også, men er flest innvandrere, sånn er det bare uansett hva!
jeg liker ikke frekke folk eller folk som alltid skal yppe, derfor har det blitt slik at jeg ikke liker den slags innvandrere.
Vis hele sitatet...
Da kunne du vel strengt tatt si at du ikke liker drittsekker uten å blande hudfarge inn i det.

Sånn generelt vil jeg si at vi har mye å lære av forskjellige kulturer så innvandring bør ses som noe positivt. Dessuten er det opp til oss(folket) å vise at de som får komme inn i landet vårt er velkommen. På den måten gjør man at de som kommer hit nok blir mer vennlig innstilt til å delta i samfunnet og målet om en felles kultur istedet for to/flere separate er plutselig litt nærmere. At en del innvandrere og nordmenn med annen etnisk opprinnelse også er rasistiske er fakta, men det er av akkurat den samme idiotiske grunnen som endel etnisk norske er rasister. Generalisering og fordommer.
Sist endret av DeMenT; 30. januar 2009 kl. 22:21.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Prøv å fortså, ikke å misforstå. Alt han skulle frem til var vel at det er like absurd at han krever at Oslo skal skifte navn som at noen krever at han skal skifte navn.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, men prøvde å få fram et poeng...
Poenget er at det er derfor de fleste utlendinger ikke blir "integrert" for de fleste nordmenn...

Jeg har selv generelt sett ikke noe imot utlendinger, men når det kommer til alt dette som jeg sist nevnte, det liker jeg ikke.
Sist endret av Ondskap; 30. januar 2009 kl. 22:24. Grunn: skriveleifer har vi alle :)
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Jeg vet det, men prøvde å få fram et poeng...
Poenget er at det er derfor de fleste utlendinger ikke blir "integrert" for de fleste nordmenn...

Jeg har selv generelt sett ikke noe imot utlendinger, men når det kommer til alt dette som jeg sist nevnte, det liker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
"alt dette" som du nevnte var bare det med hovedstad og moskèer. Jeg for min del forstår ikke at det går an å være så intolerant at man blir provosert av at mennesker som har en annen religion ønsker å bruke noen 100kvm av landet vårt til sine gudshus? Hva skader det deg? At folk ikke ønsker bønnerop 5 ganger om dagen inn vinduet skjønner jeg, men nå er alle moskèene stille så jeg forstår virkelig ikke problemet.

Hva hvis jeg som nordmann konverterer til Islam, og mange andre gjør det samme. Derfor ønsker vi å bygge en moskè så vi kan utøve vår rett til fri religionsutfoldelse. Er det for gæli også ?

Hvis ja: Hjelp. Hvis nei: kommer jeg ikke utenom at det er rase og fremmedfrykt som er problemet ditt.

Ønsker du virkelig at Norge skal være et land hvor du kan velge kristen eller ikkeno? Å sammenligne med hvordan det hadde vært å bygge en kirke i et strengt islamistisk land underbygger ikke saken din i det hele tatt. Skal man ikke være bedre enn den absolutt "værste" blir verden et lite koselig sted. Det er faktisk mange land hvor det finnes både kristne og muslimer "fra gammalt av". (Dog ikke helt problemfritt for det meste, men kriste har ikke vært noe bedre enn muslimer opp igjennom historien)
Sist endret av DeMenT; 30. januar 2009 kl. 22:36.
Ja, ja på'n igjen. Dere kan diskutere og diskutere til dere blir grønne i trynet, utfallet blir allttid det samme. Noen "hvite" er snille og noen er idioter. Noen "brune" er snille og noen er idioter, noen "gule" er snille og noen er idioter. Det finnes jævler i alle land, samma hvor dem kommer fra og vi er ikke det minste bedre vi nordmenn. Vi sniker på bussen, snyter på skatten, dreper hverandre, stjeler og voldtar, etc, etc, etc og etc.
Til trådstarter må jeg desverre si at den såkalte fremmedfrykten ALLTiD vil forekomme hos mange nordmenn, sånn er det bare og sannsynligvis ingenting å gjøre noen med, du kommer sikkert til å føle deg sånn du gjør nå i mange år fremover og jeg er jeg virkelig lei meg for det på dine vegne. Selv er jeg gift med ei fantastisk jente fra Sør-Afrika og ville ikke byttet for alt i verden
selv er jeg verken medlem av den katolske kristen eller noe annet, jeg tror at Norge skal være et fritt land.
Utlendinger som kommer til Norge for utdannelse, jobb å slike ting har jeg intet imot.

Men f.eks det som skjer nede i Oslo for tiden? hvem er det som står for alle opprørene?

Jeg mener at utlendinger ikke skal invadere Norge.
Og jeg sier heller ikke at nordmenn skal invadere andre land... men tenk litt, hvor mange lovbrudd i f.eks. Oslo er begått av norske ærlige statsborgere, å hvor mange er begått av utlendinger?


jeg har nemlig ingenting i mot utlendinger så lenge de ikke kommer til Norge for å jobbe svart, pushe dop på streets'n å holde helvete.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
selv er jeg verken medlem av den katolske kristen eller noe annet, jeg tror at Norge skal være et fritt land.
Utlendinger som kommer til Norge for utdannelse, jobb å slike ting har jeg intet imot.

Men f.eks det som skjer nede i Oslo for tiden? hvem er det som står for alle opprørene?
Vis hele sitatet...
Mennesker av forskjellige etnisk opprinnelse, inkludert Norsk. Joda det var overvekt av folk med utenlandsk opprinnelse men å holde det mot innvandrere og nordmen med annet opphav generelt er generalisering og skaper bare rasisme.

Jeg mener at utlendinger ikke skal invadere Norge.
Og jeg sier heller ikke at nordmenn skal invadere andre land... men tenk litt, hvor mange lovbrudd i f.eks. Oslo er begått av norske ærlige statsborgere, å hvor mange er begått av utlendinger?
Vis hele sitatet...
Og hvor mange blir begått av kriminelle nordmenn ? Det er nok ikke så mange som blir begått av norske ærlige statsborgere med utenlandsk opprinnelse heller.
jeg har nemlig ingenting i mot utlendinger så lenge de ikke kommer til Norge for å jobbe svart, pushe dop på streets'n å holde helvete.
Vis hele sitatet...
Du har jo ganske godt demonstrert holdningene dine allerede, så den der må du lenger ut på landet med. Den settningen i seg selv summerer egentlig opp hele problemet.

Forøvrig hadde det vært interessant med et svar på spørsmålet jeg stilte ang. etnisk norske muslimers rett til religionsutfoldelse.
Sist endret av DeMenT; 30. januar 2009 kl. 23:02.
ang. etnisk norske muslimske rett til religionsutfoldelse har jeg ingen kommentar, forstår ikke spørsmålet dær, er ikke helt god på vanskelige ord:S

OG... jeg har intet imot innvandrere bortsett fra sistnevnte...

har selv gode venner som har utenlands opprinnelse, de er snille å greie...

Og vist du prøver å stemple meg som rasist eller demonstrant mot folk med utenlands opprinnelse, så tar du sali feil min venn... jeg er alt annet en rasist...

takk, jeg har sagt mitt
Rasisme og fremmedfrykt virker helt naturlig for meg. Det er som om et fremmed dyr nærmer seg en flokk dyr på savannen. Det er helt naturlig å reagere som mange gjør. Men så har vi jo den venstrevridde inteligensiaen som vet bedre enn alle andre hva som er best. Lets face it, uansett så vil Norge passivt bli muslimsk som stormen skriver og rase spenninger vil oppstå.

Det som kanskje redder det hele i land er hunnkjønn som blir tiltrukket av de genetiske forskjellene da det er mindre sjangse for innavl (noe jeg mistenker de fleste brukere av nff for å være)

Hvorfor de slaviske landene hadde liten sannsynlighet for å bli muslimske vet jeg ikke. Men jeg vil tippe det er mangelen på sosialstøtte og kanskje et noe tøffere rettsvesen.

Uten å ha noe statistikk å vise til vil jeg våge å påstå at innvandring koster mer enn det smaker..
kjedelig streiting
Sitat av Muradi Vis innlegg
Nei, det var hevn og vel fortjent.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg kaster meg inn i diskusjonen, men jeg håper virelig du ikke mener at 9/11 var hevn, og "vel fortjent". Isåfall, hvem var det hevn på, og for hva?
Sitat av mrpro Vis innlegg
Rasisme og fremmedfrykt virker helt naturlig for meg. Det er som om et fremmed dyr nærmer seg en flokk dyr på savannen. Det er helt naturlig å reagere som mange gjør. Men så har vi jo den venstrevridde inteligensiaen som vet bedre enn alle andre hva som er best. Lets face it, uansett så vil Norge passivt bli muslimsk som stormen skriver og rase spenninger vil oppstå.
Vis hele sitatet...
Hva med å faktisk utnytte at vi er bedre utstyrt med hjernekapasitet fra naturens side enn dyr flest å prøve å være rasjonelle og omtenksomme istedet for å overse hjernen og handle instinktivt? Det bunner jo ut i det å prøve å være det beste mennesket du kan være og ikke det værste du kan slippe unna med.

Uten å ha noe statistikk å vise til vil jeg våge å påstå at innvandring koster mer enn det smaker..
Vis hele sitatet...
Feil, det er ikke lenge siden det ble utført en undersøkelse som sa at innvandrere og nordmenn med ikke-vestlig opphav bringer inn mer kroner enn de får ut igjen. Ble vel presenter i omtrent alt av landsdekkende medier.
Det er noe som ikke er vits å diskutere... at man skal skifte navn på Oslo?
Oslo er en del av Norge, no offence, men det er ikke utlendingene...

det er derfor mange av nordmenn ikke liker utlendinger, kommer å forlanger at vi skal i ditt tilfelle skifte navnet på Norges hovedstat, eller sette opp moskeer over alt. Hva vist en nordmann kom til ditt hjemland å forlanger å sette opp en katolsk kirke eller noe slikt? har ingenting imot utlendinger generelt, men i mange land kan du risikere å bli skutt bare pga. det...
men vi nordmenn må godta alt dere utlendinger forlanger, mange som er lei det der...
Vis hele sitatet...
Det der er bare tull. Nordmenn med innvandrerbakgrunn skal ikke trenge å skifte navn, er du helt bak mål?
Selvfølgelig er ikke utlendinger en del av Norge, det ligger jo i ordet, men nå er det ikke så mange utlendinger i Norge. Vi har en prosentdel av Norges befolkning som har innvandrerbakgrunn, og du mener at disse ikke skal tas hensyn til? Dette blir jo så absolutt ikke demokratisk, de er en del av staten på godt og vondt, kan ikke fatte at folk ikke kan tenke lengre enn sin egen nesetipp
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Hva med å faktisk utnytte at vi er bedre utstyrt med hjernekapasitet fra naturens side enn dyr flest å prøve å være rasjonelle og omtenksomme istedet for å overse hjernen og handle instinktivt? Det bunner jo ut i det å prøve å være det beste mennesket du kan være og ikke det værste du kan slippe unna med.

Godt poeng, jeg mener langt i fra at vi skal agere ut i fra primal instinkter men de har nok en innvirkning på oss uansett hvor mye vi prøver å heve oss over de. Hva folk sier og hva de gjør er ofte to forskjellige ting.
Selvom vi kanskje ikke liker å innrømme det styres vi nok i mange situasjoner av instinkt. Personlig så føler jeg at mange må ha en tilhørighet til en viss overbevisning som kan manifisteres i politikk, musikk og andre ting.
Denne tilhørigheten vil jeg kanskje også tilegne våre primal instinkter hvor man ofte vil føle tilhørighet til en gruppe. Ikke ulikt savannen

Feil, det er ikke lenge siden det ble utført en undersøkelse som sa at innvandrere og nordmenn med ikke-vestlig opphav bringer inn mer kroner enn de får ut igjen. Ble vel presenter i omtrent alt av landsdekkende medier.
Vis hele sitatet...
Bra jobbet med tankelesingen der mtp at jeg mente ikke-vestlig innvandring..
Hvordan dette regnestykket gikk opp aner jeg ikke og jeg må ha oversett det, desverre.

Jeg håper hvertfall at vi ser en økning i sysselsetning som vi gjorde med vietnamesere etterhvert men jeg har mine tvil. Jeg har også mine tvil når det kommer til kriminalitet og antall arbeidsledige blandt innvandrere.

Når vi snakker om kostnader så synes jeg man bør ta med totale kostnader ved alle forhold som trygd, gjenforening, kriminalitet, forvaring osv.

Som Albert Einstein kanskje ikke sa: "The most powerful force in the universe is compound interest"
Sitat av Skambank Vis innlegg
Det der er bare tull. Nordmenn med innvandrerbakgrunn skal ikke trenge å skifte navn, er du helt bak mål?
Selvfølgelig er ikke utlendinger en del av Norge, det ligger jo i ordet, men nå er det ikke så mange utlendinger i Norge. Vi har en prosentdel av Norges befolkning som har innvandrerbakgrunn, og du mener at disse ikke skal tas hensyn til? Dette blir jo så absolutt ikke demokratisk, de er en del av staten på godt og vondt, kan ikke fatte at folk ikke kan tenke lengre enn sin egen nesetipp
Vis hele sitatet...
er du helt dom? hvor i faen finner du i teksten at jeg mener det at nordmenn med innvandrerbakgrunn skal skifte navn?
Sitat av mrpro Vis innlegg
Bra jobbet med tankelesingen der mtp at jeg mente ikke-vestlig innvandring..
Hvordan dette regnestykket gikk opp aner jeg ikke og jeg må ha oversett det, desverre.
Vis hele sitatet...
Undersøkelsen gjaldt ikke-vestlige innvandrere, derav den opplysningen. Her er undersøkelsen

Jeg regnet med at du mente innvandring generelt siden du ikke skrev noe om hvilken gruppe av innvandrere du snakket om. Og da illustrerer en undersøkelse, som sier at ikke-vestlige innvandring lønner seg økonomisk selv ved første generasjon, ganske godt at påstanden din er feil i og med at vestlig innvandring aldri har vært sett som noen belastning overhodet. Dette skyldes i stor grad kulturforskjeller. De vestlige innvandrerne drar dermed opp gjennomsnittet når man legger de sammen med ikke-vestlige innvandrere så det lønner seg enda mer økonomisk.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Undersøkelsen gjaldt ikke-vestlige innvandrere, derav den opplysningen. Her er undersøkelsen

Jeg regnet med at du mente innvandring generelt siden du ikke skrev noe om hvilken gruppe av innvandrere du snakket om. Og da illustrerer en undersøkelse, som sier at ikke-vestlige innvandring lønner seg økonomisk selv ved første generasjon, ganske godt at påstanden din er feil i og med at vestlig innvandring aldri har vært sett som noen belastning overhodet. Dette skyldes i stor grad kulturforskjeller. De vestlige innvandrerne drar dermed opp gjennomsnittet når man legger de sammen med ikke-vestlige innvandrere så det lønner seg enda mer økonomisk.
Vis hele sitatet...
Takk for flott link.

Må si at denne linken neppe tar for seg kriminalitet tho.. Fin måte å avfeie alt det andre jeg skrev på og.
Jeg vil tro uten å inneha noen kompetanse innenfor området at regnestykket er litt mer omfattende.

Det blir kanskje litt mer sosialt også når man tenker på effekter som ikke kan måles i penger ved feks. kriminalitet..

Innvandring er forsåvidt greit nok men jeg føler at det er vanskelig å få et korrekt bilde da begge sider virker noe ekstreme..
Sitat av mrpro Vis innlegg
Takk for flott link.

Må si at denne linken neppe tar for seg kriminalitet tho.. Fin måte å avfeie alt det andre jeg skrev på og.
Jeg vil tro uten å inneha noen kompetanse innenfor området at regnestykket er litt mer omfattende.

Det blir kanskje litt mer sosialt også når man tenker på effekter som ikke kan måles i penger ved feks. kriminalitet..

Innvandring er forsåvidt greit nok men jeg føler at det er vanskelig å få et korrekt bilde da begge sider virker noe ekstreme..
Vis hele sitatet...
Jeg avfeide ikkenoe, men det var ikke så mye å kommentere? Jeg registrerte at du håper på økt sysselsetting og det med hva som var med i undersøkelsen ble det opplyst om på linken. Selvfølgelig er det totale regnestykket mer komplisert, og mest sansynlig helt umulig å utføre. Anngående at kriminalitet skulle vært med så ja greit, men da må du nesten ta med f.eks. verdier innvandrere skaper i Norge gjennom sitt arbeide og sine bedrifter osv.

Dette var en undersøkelse som stilte velferdsutgifter opp mot skatteinntekter. Og når du det gjelder negative samfunnseffekter som ikke kan måles i penger må du se det i forhold til positive samfunnseffekter som heller ikke kan måles i penger, og som etter min mening langt overgår de negative effektene. Men det er jo en individuell vurdering avhengig av hvilke verdier man vektlegger selv.
Sist endret av DeMenT; 31. januar 2009 kl. 02:53.
Flytt til et annet land da hvis du har det så jævlig her, slutt å syt.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Jeg avfeide ikkenoe, men det var ikke så mye å kommentere? Jeg registrerte at du håper på økt sysselsetting og det med hva som var med i undersøkelsen ble det opplyst om på linken. Selvfølgelig er det totale regnestykket mer komplisert, og mest sansynlig helt umulig å utføre. Anngående at kriminalitet skulle vært med så ja greit, men da må du nesten ta med f.eks. verdier innvandrere skaper i Norge gjennom sitt arbeide og sine bedrifter osv.

Dette var en undersøkelse som stilte velferdsutgifter opp mot skatteinntekter. Og når du det gjelder negative samfunnseffekter som ikke kan måles i penger må du se det i forhold til positive samfunnseffekter som heller ikke kan måles i penger, og som etter min mening langt overgår de negative effektene. Men det er jo en individuell vurdering avhengig av hvilke verdier man vektlegger selv.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke se helt hvordan kebab eller dekk tommy kan kalles verdiskapning. Kan det være en liten mulighet for at Norge tar i mot en større andel lykkesøkere versus andre land som har mindre velferdsgoder? Er dette forsvarlig kostnadsmessig? I følge aftenposten er det jo det.. men really?

Jeg hater å trekke frem personlige erfaringer og bør ikke nevne hva jeg ser i arbeidslivet da jeg er i en situasjon hvor jeg ser fort hvem som blir sysselsatt i forskjellige stillinger. Dette kan selvfølgelig skrives av til rasisme eller til utdanning. Men jeg har aldri hørt om et respektert muslimsk universitet.. faktisk har jeg ikke hørt om et mulismsk universitet period. Men det kan skyldes pop-culture :/
Vel da bør du få deg briller for både kebabsjapper og Tommy Sharif skaffer millioner av momskroner og arbeidsgiveravgift osv til statskassa for ikke å snakke om alle de andre invandrere og nordmenn de sysselsetter.

Uansett bør du være glad det er noen som er villig til å ta drittjobbene som du er for fin til. Sålenge en jobber og forsørger seg selv skjønner ikke jeg problemet med at invandrere er overrepresentert i bla. vaskeyrket. Vel det finnes mange respekterte muslimske universitet i verden, men ikke i Norge foreløpig. Det som dog finnes er muslimske studenter på universitetet og det er vel minst like bra?

Dette begynner å bli litt vel flåsete for meg.
Sist endret av DeMenT; 31. januar 2009 kl. 03:14.
stemmer det, de skaffer masse momskroner...

men faen for en dårlig hygiene de fleste kebab sjapper har, eller... de fleste boder/vogner...
å spiser helst ikke kebab lengre, ettersom jeg fikk se hvordan dyret ble slaktet som de tar kjøttet fra..
slaktet på halal vis.. så klart helt normalt for det islamske folk, før var slikt forbudt i norge, men faen, nå har de klart å gjøre slik at de kan pine dyra i også i Norge før vi spiser dem... Ikke engang samene har lov til å slakte reinene på deres vis...

MEN! er sinsykt go fyllamat tho
Sist endret av Ondskap; 31. januar 2009 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Vel da bør du få deg briller for både kebabsjapper og Tommy Sharif skaffer millioner av momskroner og arbeidsgiveravgift osv til statskassa for ikke å snakke om alle de andre invandrere og nordmenn de sysselsetter.

Uansett bør du være glad det er noen som er villig til å ta drittjobbene som du er for fin til. Sålenge en jobber og forsørger seg selv skjønner ikke jeg problemet med at invandrere er overrepresentert i bla. vaskeyrket. Vel det finnes mange respekterte muslimske universitet i verden, men ikke i Norge foreløpig. Det som dog finnes er muslimske studenter på universitetet og det er vel minst like bra?

Dette begynner å bli litt vel flåsete for meg.
Vis hele sitatet...
C'mon, dekk sharif har vært i media for behnadlingen av ansatte og hvem kjenner vel ikke en muslim på trygd som kjører pirat eller moonlighter på den lokale kebab sjappen?

Er det tatt hensyn til inflasjon her? De eksporterer jo en del kroner til hjemlandet og.. Jeg tror dog ikke at dette vil ha en særlig stor innvirkning på økonomien i det hele.

Vil gjerne protestere litt her da jeg ikke er særlig fin på det og kunne nok jobbet som hva som helst hadde min situasjon påkrevd det.

Vi får vel bli enige om å være uenige da jeg mener at en vaskehjelp som betaler skatt neppe kan forsvare familieinnvandring, trygd og evt forvaring av disse. Om det så er for en omstilingsperiode frem til vi ser en økning i sysselsetting, etc. Er det forsvarlig å utsette det norske folk for økonomiske prøvelser og kriminalitet? Det er jo flott og hjelpe folk men hva med det som følger med i bagasjen?

Hvis mine innlegg er så flåsete bør det vel neppe være noe problem å svare på spørsmålene mine... I såfall må jeg bare beklage.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
å spiser helst ikke kebab lengre, ettersom jeg fikk se hvordan dyret ble slaktet som de tar kjøttet fra..
slaktet på halal vis.. så klart helt normalt for det islamske folk, før var slikt forbudt i norge, men faen, nå har de klart å gjøre slik at de kan pine dyra i også i Norge før vi spiser dem... Ikke engang samene har lov til å slakte reinene på deres vis...
Vis hele sitatet...
Du snakker om ting du ikke aner noe om. Halalslakting i Norge skjer under full bedøvelse, og dyra dør i løpet av ti sekunder.
Sitat av mrpro Vis innlegg
C'mon, dekk sharif har vært i media for behnadlingen av ansatte og hvem kjenner vel ikke en muslim på trygd som kjører pirat eller moonlighter på den lokale kebab sjappen?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ingen. Jeg kjenner derimot mange gode nordmenn som snyter på skatten, kjøper svart arbeid, kjøper smuglersprit, kjører for fort, banker kjerringa og oppfører seg som dyr i fylla.
Sist endret av DonTomaso; 31. januar 2009 kl. 03:52.
kjedelig streiting
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du verden for et enormt glasshus du sitter og kaster stein i.


Nei det har de ikke. De har et land som er ulovlig okkupert av amerikanerene og store deler av terrorismen er en motstandskamp nettopp for å få tilbake sitt eget land.
Vis hele sitatet...
Er litt enig med deg her, men det og gå etter sivile mål er helt uakseptabelt samme hvilken grunn det er. Vil si at de fleste av disse terroristene er hjernevaska islamister som nesten tror at usa og alle som ikke driver med terrorisme er djevler, mens de er de eneste "bra folka"

Så du feks også at Taliban trua Pakistanske bussjåfører til og slutte med musikk/tv på bussene? Hvis ikke kom det selvmordsbombere sa dem. Mener du at taliban driver med "mostandskamp" i afghanistan og pakistan også?

Ja det gjorde han, og det landet heter Palestina. Dvs, Palestinere flest ønsker Osama dit pepperen gror fordi han ødelegger for deres kamp, men mye av arabisk terrorisme bruker USAs støtte til Israel som argument, siden Israel okkuperer og undertrykker Palestina.

Igjen, Palestina ble brukt som ett av mange argumenter mot terroraksjonen i NYC.
Vis hele sitatet...
Du har også litt rett her, tror vi på en side har Klin gærne folk som Osama, Attah og folka, mens vi på den andre siden har folk som har blitt lurt med, med det argumentet at vesten er imot alle muslimer siden noen av landa støtter Israel osv. For og få stabilisert verden, er det derfor meeeget viktig at vi får en slutt på Israel/Palestina konflikten. Usa hadde sikkert også tjent litt på og ikke støtte Israel så blindt.

Jeg skjønner dog ikke hvordan enkelte folk kan få seg til og gjøre noe sånt som og se opp til de som utførte 911 angrepene pga dette. Terrorisme rammer ingen sider, den rammer bare helt blindt. Samme om det er muslimer, kristne, jøder unger eldre osv..
Sitat av mrpro Vis innlegg
C'mon, dekk sharif har vært i media for behnadlingen av ansatte og hvem kjenner vel ikke en muslim på trygd som kjører pirat eller moonlighter på den lokale kebab sjappen?
Vis hele sitatet...
At Sharif har vært anklagd for dårlig behandling av ansatte har omtrent like mye betydning for den økonomiske gevinsten Norge har av han, som at fangevoktere har vært anklaget for dårlig behandling av kriminelle innvandrere har betydning for det økonomiske tapet Norge påføres.

Jeg kjenner flere etnisk norske på trygd enn innvandrere, og det paradoksale er at et flertall av vennene mine er 1. og 2. generasjons innvandrere (er selv etnisk norsk). Kjenner også flere nordmenn som drar inn hundrevis av tusen i året svart, mot noen titusner hos den ene av mine innvandrervenner som jobber litt svart her og der. Hva mine venner eller dine venner gjør eller ikke gjør spiller ikke så mye rolle, skal du bli tatt alvorlig med påstander om at innvandrere jobber så mye mer svart enn nordmenn får du dokumentere det.

Er det tatt hensyn til inflasjon her? De eksporterer jo en del kroner til hjemlandet og.. Jeg tror dog ikke at dette vil ha en særlig stor innvirkning på økonomien i det hele.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar grådig feil. Ser du hvor fin debatt det blir av sånn argumentasjon? Hvis du tror de overfører så store beløper til utlandet at det utligner all inntjening får du dokumentere den påstanden.

Vi får vel bli enige om å være uenige da jeg mener at en vaskehjelp som betaler skatt neppe kan forsvare familieinnvandring, trygd og evt forvaring av disse. Om det så er for en omstilingsperiode frem til vi ser en økning i sysselsetting, etc. Er det forsvarlig å utsette det norske folk for økonomiske prøvelser og kriminalitet? Det er jo flott og hjelpe folk men hva med det som følger med i bagasjen?
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det den undersøkelsen viste. At selv ved første genereasjon så lønner innvandring seg. De som kommer inn gjennom familiegjenforening blir ikke automatisk trygdemottakere resten av livet. De fleste som forstår skjevhetene i verden og situasjonen til de som lider av dette mener det er absolutt forsvarlig sett forhold til gevinsten. Uansett er det ikke økonomiske prøvelser men økonomisk gevinst. Og vi har faktisk hatt stor mangel på arbeidskraft her i landet så vi har trengt hjelpen vi har fått på det området.

Det er flott å hjelpe folk men ikke hvis jeg må ofre en smule. Er jo det du sier?
Sitat av DeMenT Vis innlegg
At Sharif har vært anklagd for dårlig behandling av ansatte har omtrent like mye betydning for den økonomiske gevinsten Norge har av han, som at fangevoktere har vært anklaget for dårlig behandling av kriminelle innvandrere har betydning for det økonomiske tapet Norge påføres.

Jeg kjenner flere etnisk norske på trygd enn innvandrere, og det paradoksale er at et flertall av vennene mine er 1. og 2. generasjons innvandrere (er selv etnisk norsk). Kjenner også flere nordmenn som drar inn hundrevis av tusen i året svart, mot noen titusner hos den ene av mine innvandrervenner som jobber litt svart her og der. Hva mine venner eller dine venner gjør eller ikke gjør spiller ikke så mye rolle, skal du bli tatt alvorlig med påstander om at innvandrere jobber så mye mer svart enn nordmenn får du dokumentere det.


Jeg tror du tar grådig feil. Ser du hvor fin debatt det blir av sånn argumentasjon? Hvis du tror de overfører så store beløper til utlandet at det utligner all inntjening får du dokumentere den påstanden.



Det er jo akkurat det den undersøkelsen viste. At selv ved første genereasjon så lønner innvandring seg. De som kommer inn gjennom familiegjenforening blir ikke automatisk trygdemottakere resten av livet. De fleste som forstår skjevhetene i verden og situasjonen til de som lider av dette mener det er absolutt forsvarlig sett forhold til gevinsten. Uansett er det ikke økonomiske prøvelser men økonomisk gevinst. Og vi har faktisk hatt stor mangel på arbeidskraft her i landet så vi har trengt hjelpen vi har fått på det området.

Det er flott å hjelpe folk men ikke hvis jeg må ofre en smule. Er jo det du sier?
Vis hele sitatet...
Ait, da sier jeg takk for meg. NM i statistikk får andre ta seg av men må få lov til å takke for en god (i min mening) diskusjon
Sitat av Biffen Vis innlegg
Hva med meg selv? et få tall vil ikke akkseptere, for resten er jeg Norsk! Er det ikke frekt å si til noen uansett hvem det er "skift navn da, det er vanskelig for meg å uttale navnet ditt!" Hva betyr det? skal jeg be deg om å skifte navn fordi jeg syns det er hardt!? seff blir jeg sinna da, hadde ikke du?
Vis hele sitatet...
I begynnelsen spør du hva som må til for å bli akseptert, men du aksepterer ikke svarene du for. Inkonsistent.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
stemmer det, de skaffer masse momskroner...

men faen for en dårlig hygiene de fleste kebab sjapper har, eller... de fleste boder/vogner...
å spiser helst ikke kebab lengre, ettersom jeg fikk se hvordan dyret ble slaktet som de tar kjøttet fra..
slaktet på halal vis.. så klart helt normalt for det islamske folk, før var slikt forbudt i norge, men faen, nå har de klart å gjøre slik at de kan pine dyra i også i Norge før vi spiser dem... Ikke engang samene har lov til å slakte reinene på deres vis...

MEN! er sinsykt go fyllamat tho
Vis hele sitatet...
Halal slakting

"Forskjellen mellom halal-slakting og tradisjonell norsk slakting, er at slakteren bør være troende muslim, og at dyret velsignes når det slaktes. I tillegg stilles det strenge krav til produksjonsstedene med garantier om avskilte varestrømmer, og at råvaren er av halal slakt." - Gilde

"For det første må dyret i seg selv være tillatt å spise. Av kjøtt som ikke er tillatt å spise (haram) er grisekjøtt det viktigste og det som håndheves strengest. Men forbudene omfatter også firbente dyr som spiser andre firbente dyr (f.eks. tiger, rev, ulv), mens dyr som brukes til transport bør helst ikke spises og bli kalt for "makrouh" (som f.eks. kamel og hest), og dyr som slikker i seg vann (kattedyr, hunder) er også haram. Reglene om tillatte og forbudte dyr samsvarer i stor grad med budene om rene og urene dyr i Det gamle testamente (3.Mos 11 og 5.Mos 14 3-21)." - Wikipedia

"Selve slaktingen må skje ved at de to hovedpulsårene i strupen kuttes med et raskt kutt. Kroppen skal tømmes for mest mulig blod så raskt mulig. Også luftrør og spiserør skal kuttes. Etter norsk lov må alle dyr som slaktes bedøves før blodtapping (Dyrevernloven §9). Bedøving før slakting bryter ikke med halal, så lenge dyret fortsatt er levende når det slaktes." - Wikipedia


Hvorfor er det så forferdelig at dyret blit velsignet før det slaktes? Ja, strupen kuttes, men dette mens dyret er bedøvet og det er en rask prossess som ikke utsetter dyret for noe mer smerte enn tradisjonell slakting. Du har sett hvordan dyret ble slaktet som de tar kjøttet fra sier du, men har du noengang vært innom slakteriet til Gilde? Slakting er slakting uansett, og det ser ikke akkurat pent ut. For meg virker det som om du rett og slett ikke liker halal slakting pga det er en islamsk skikk. Godt mulig jeg tar feil, men utifa det du skrev så forstod jeg det slik.

http://www.vegetar.com/mt/slakterier/

Nei, jeg er ikke vegetarianer, men linker til den siden for å vise at vi nordmenn har mye "svin på skogen" når det kommer til våre egne slakterier, og at det kjøttet du kjøper på Rema 1000 ikke nødvendigvis kommer ifra glade og smilende dyr eller blir behandel spesiellt godt. Dyr som blir slaktet på halal vis blir iallefall velsignet, for what it's worth, og det står mer respekt av enn vår metode å gjøre det på synes nå jeg. Sånn ellers så er jeg helt enig i at kebab er god fyllamat!

God natt.
er du helt dom? hvor i faen finner du i teksten at jeg mener det at nordmenn med innvandrerbakgrunn skal skifte navn?
Vis hele sitatet...
Det heter dum med en 'u'. Vel ved å lese igjennom linjene så har du en meget innvandrerfientlig holdning, og navnskiftet var dratt ut av en tidligere tråd som jeg ikke quoterte. Det er ikke særlig demokratisk å bare høre på flertallet, og samtidig gi faen i minoriteten. Alles stemmer skal bli hørt. Nå har jeg ingenting til overs for Kirker, og jeg syntes selv at de representerer en vederstyggelighet som jeg ikke vil gå inn på i denne tråden, men det betyr vel ikke at jeg sammen med alle mine andre ateistiske venner kan nekte flere kirker å bli bygd?
QUOTE=DeMenT;1337561]Prøv å fortså, ikke å misforstå. Alt han skulle frem til var vel at det er like absurd at han krever at Oslo skal skifte navn som at noen krever at han skal skifte navn.



Da kunne du vel strengt tatt si at du ikke liker drittsekker uten å blande hudfarge inn i det.

Sånn generelt vil jeg si at vi har mye å lære av forskjellige kulturer så innvandring bør ses som noe positivt. Dessuten er det opp til oss(folket) å vise at de som får komme inn i landet vårt er velkommen. På den måten gjør man at de som kommer hit nok blir mer vennlig innstilt til å delta i samfunnet og målet om en felles kultur istedet for to/flere separate er plutselig litt nærmere. At en del innvandrere og nordmenn med annen etnisk opprinnelse også er rasistiske er fakta, men det er av akkurat den samme idiotiske grunnen som endel etnisk norske er rasister. Generalisering og fordommer.[/quote]
nei sant det, men det er faktisk flest innvandrere som gjør slike ting. det var poenget, og hvorfor jeg skjønner mange ikke liker dem, pga. disse tingene. dette mønsteret gjentar og gjentar seg hele tiden.

for noe barbarisk tull! hadde det vært et uragammelt primitvt folkeslag hadde jeg skjønt det.
dra slike ting til norge er helt idiotisk

Sitat av broder.ogoai Vis innlegg
Halal slakting

"Forskjellen mellom halal-slakting og tradisjonell norsk slakting, er at slakteren bør være troende muslim, og at dyret velsignes når det slaktes. I tillegg stilles det strenge krav til produksjonsstedene med garantier om avskilte varestrømmer, og at råvaren er av halal slakt." - Gilde

"For det første må dyret i seg selv være tillatt å spise. Av kjøtt som ikke er tillatt å spise (haram) er grisekjøtt det viktigste og det som håndheves strengest. Men forbudene omfatter også firbente dyr som spiser andre firbente dyr (f.eks. tiger, rev, ulv), mens dyr som brukes til transport bør helst ikke spises og bli kalt for "makrouh" (som f.eks. kamel og hest), og dyr som slikker i seg vann (kattedyr, hunder) er også haram. Reglene om tillatte og forbudte dyr samsvarer i stor grad med budene om rene og urene dyr i Det gamle testamente (3.Mos 11 og 5.Mos 14 3-21)." - Wikipedia

"Selve slaktingen må skje ved at de to hovedpulsårene i strupen kuttes med et raskt kutt. Kroppen skal tømmes for mest mulig blod så raskt mulig. Også luftrør og spiserør skal kuttes. Etter norsk lov må alle dyr som slaktes bedøves før blodtapping (Dyrevernloven §9). Bedøving før slakting bryter ikke med halal, så lenge dyret fortsatt er levende når det slaktes." - Wikipedia


Hvorfor er det så forferdelig at dyret blit velsignet før det slaktes? Ja, strupen kuttes, men dette mens dyret er bedøvet og det er en rask prossess som ikke utsetter dyret for noe mer smerte enn tradisjonell slakting. Du har sett hvordan dyret ble slaktet som de tar kjøttet fra sier du, men har du noengang vært innom slakteriet til Gilde? Slakting er slakting uansett, og det ser ikke akkurat pent ut. For meg virker det som om du rett og slett ikke liker halal slakting pga det er en islamsk skikk. Godt mulig jeg tar feil, men utifa det du skrev så forstod jeg det slik.

http://www.vegetar.com/mt/slakterier/

Nei, jeg er ikke vegetarianer, men linker til den siden for å vise at vi nordmenn har mye "svin på skogen" når det kommer til våre egne slakterier, og at det kjøttet du kjøper på Rema 1000 ikke nødvendigvis kommer ifra glade og smilende dyr eller blir behandel spesiellt godt. Dyr som blir slaktet på halal vis blir iallefall velsignet, for what it's worth, og det står mer respekt av enn vår metode å gjøre det på synes nå jeg. Sånn ellers så er jeg helt enig i at kebab er god fyllamat!

God natt.
Vis hele sitatet...
ikke mer en de får.

Sitat av DeMenT Vis innlegg
Vel da bør du få deg briller for både kebabsjapper og Tommy Sharif skaffer millioner av momskroner og arbeidsgiveravgift osv til statskassa for ikke å snakke om alle de andre invandrere og nordmenn de sysselsetter.

Uansett bør du være glad det er noen som er villig til å ta drittjobbene som du er for fin til. Sålenge en jobber og forsørger seg selv skjønner ikke jeg problemet med at invandrere er overrepresentert i bla. vaskeyrket. Vel det finnes mange respekterte muslimske universitet i verden, men ikke i Norge foreløpig. Det som dog finnes er muslimske studenter på universitetet og det er vel minst like bra?

Dette begynner å bli litt vel flåsete for meg.
Vis hele sitatet...
Sist endret av goggen 2; 31. januar 2009 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjenner en utlending som driver eget firma, og han er den eneste jeg VET med sikkerhet jobber svart...
Sist endret av BroadRipple; 31. januar 2009 kl. 14:08.
Sitat av Biffen Vis innlegg
Jævlig vanskelig å si Roshbiff da eller?!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Sa du Roastbeef?
Sitat av BroadRipple Vis innlegg
Kjenner en utlending som driver eget firma, og han er den eneste jeg VET med sikkerhet jobber svart...
Vis hele sitatet...
Dæng, du har rett. Du kjenner han, han er leder i "fargelagte nordmenns hemmelige orden" så de følger nok alle hans eksempel.
Sist endret av CaptainP; 3. februar 2009 kl. 10:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange fine svar her, ser at tråden har utviklet seg...La meg oppdatere dere på det her'a var hos advokat forrige uke, har satt ut søksmål mot min tidligere arbeidsgiver, hvorfor spør dere? Jo fordi jeg ble kicka av sjefen uten å vite hvorfor,husker ordet finanskrise ble brukt,men det var bare en unnskyldnin. Usaklig oppsigelse sier advokat...... en annen ansatt fikk vite det før meg og har spredd denne informasjonen til folk,familie felles venner...og på toppen av alt ble jeg trua på livet, at jeg kunne dra tilbake til landet der jeg "kommer fra" fordi sånne drittsekker som meg kan holde seg unna dette landet, og at de skulle ødelegge mine fremtidige planer om videreutdanning... I ettertid forstår jeg hvorfor dette ble sagt, fordi folka er ikke utdannet og har jobbet me industri i ca 30 år av livet sitt, på tross av dette klarte ikke "han" å utføre jobben riktig, så kom en utlending og gjorde han til latter fordi han klarte å gjøre jobben bedre...Såpass lur som jeg har vøri, så har jeg tatt opp det meste som er sagt på tlf....Både av vitner som har hørt denne ansatte si dette ( hans egne familiemedlemmer ) Og han selv der han ringer til meg i panikk og ber om unnskyldning for at han har lagt ut rykter om at jeg har mishandlet min x kjæreste (absurd!!!!), og der han gir uttryk for at han ikke ønsker at jeg skal bli sparket fordi da har han ingen å snakke me en meg....

Jeg hadde planer om å sette igang skikkelig asswhopping, men har tenkt meg fram til at jeg ikke synker så lavt som disse folka. Hva annet en kortvarig glede ville det gitt meg, dessuten så ville jeg blitt stemplet som en av de gærningene til slutt...

Jeg har satt meg mål i livet som jeg skal nå, og som mange av dere har erfart så er det alltid humper, det er noe som hører til livet, denne humpen er litt svær, men jeg håper jeg kommer til nedoverbakken snart.

Jeg har noen generelle spm til den som gidder å svare her:
-Hvorfor er det sånn at Nordmenn sier at utenlanske skal jobbe og følge regler her i landet så er de fornøyd. Men samtidig på den andre siden så er det vanskelig for utenlandske å få seg jobb og bli godtatt i arbeidslivet?
( da snakker jeg ikke om den tiden vi er i nå med finanskrise, men når det var "normale" forhold)
- Hva syns dere om at jeg nå sitter og spiser og drikker opp både deres og mine egne innbetalte skattepenger?
(noe mange gjør nå for tiden pga F.krisen)
Sitat av broder.ogoai Vis innlegg
Halal slakting



For meg virker det som om du rett og slett ikke liker halal slakting pga det er en islamsk skikk. Godt mulig jeg tar feil, men utifa det du skrev så forstod jeg det slik.

Sånn ellers så er jeg helt enig i at kebab er god fyllamat!

God natt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan med trygghet si at det ikke er derfor jeg ikke liker halal slakting, og jeg er ingen "dyreelsker", men er fortsatt gla i dyr, de har følelser de også...

Men si meg, tror du alle halal slaktninger skjer lovlig i norge?
Man har hver sin oppfatning av ting. Man får også et inntrykk av folkeslag, kulturer og religioner. Dersom man forbinder mye negativt med et folkeslag så vil man se mest det. Det vil alltid være unntak så klart, men etter å ha lest din tekst virker det som du prøver å si at det er totalt feil og at alle av det slaget du snakker om er snille. Det er en grunn til at folk har fordommer og noen vil alltid lide unødvendig av det. Men dersom jeg møter 20 svarte folk og alle er drittsekker så seg jeg ikke like godt at den 21. er verdens snilleste. Jeg har personlig ikke noe i mot svarte folk, men jeg mener at folk skal få ha sine meninger og tanker. Dersom noen behandler deg dårlig i forhold til loven er det ikke riktig, men ikke klag på noen fordi de klager for da er du ikke bedre selv.

Og jeg er skeptisk til ditt tips om å smile og si hei neste gang jeg møter en innvandrer for jeg ser ikke at sjansen er større for at jeg får et smil og et hei tilbake enn at han/hun kun gir meg et stygt blikk.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Biffen Vis innlegg
Der ser du! Frykten man har i seg, mange nordmenn som er rasister! men ikke alle selvfølgelig! det er det samme med utlendinger og det! som sagt ser jeg begge sider, for nordmenn er jeg utlending for utlendiger er jeg Norsk! Faen jeg har nesten blitt banka opp på en fest av 2 forskjellige gjenger! ene mente jeg var utlending og 1 fordi jeg var FOR NORSK!! tilogmed folk som er voksne har uttalt seg om navnet mitt! "SKIFT NAVN, DET ER FOR HARDT Å UTTALE!" Jævlig vanskelig å si Roshbiff da eller?!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Hahahahaha. Roastbiff!

Orka ærlig talt ikke å lese gjennom alt du skriver, men i 99% av tilfellene der du ser/snakker til en utlending, så får du deg en på trynet.

For å være helt ærlig, så hadde jeg ofra såpass at jeg hadde sendt hjem hele pakket, for å få hjem de kriminelle.

Dere utlendinger(midtøsten, eksl. Israel) har en historie for å være noen barbariske råtasser, og bør ikke ha de samme rettighetene som normale mennesker dersom dere likevel skal komme til landet VÅRT. Husk at du ikke bør stille så mange krav, i og med at du er på BESØK. For du kommer aldri til å bli en nordmann, vær litt stolt av ditt eget land og husk at du er her midlertidig og på besøk, samma om du har statsborgerskap.

crycry

Dessuten er Islam synonymt med terrorisme og (kvinne)undertrykkelse.
Sitat av sturla Vis innlegg
Husk at du ikke bør stille så mange krav, i og med at du er på BESØK. For du kommer aldri til å bli en nordmann, vær litt stolt av ditt eget land og husk at du er her midlertidig og på besøk, samma om du har statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Helt håpløst å hevde at innvandrere ikke blir til Normenn. Det blir de. De flytter hit - og det permanent.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dette er ikke ment rasistisk ellernoe, men sist gang jeg smilte, og sa hallo til en utenlending, så ble det noe slik: Hva vil du?! Hva ser du på?! Skal du ha bank?!

Det var et helt normalt hallo, samme med smilet, har ikke sett typen før, men han så veldig hyggelig ut.
Biffen: Hvis du har jobb og cleant rulleblad så holder det i lange baner for meg Da stiller jeg deg på likt plan med alle andre. Jeg sier ikke hei, for jeg hilser ikke på ukjente (stygg uvane hos oss nordmenn). Men jeg skumper heller ikke borti skulderen din med vilje og kaller deg rasshøl fordi kontrasten på huden din ligger mer mot midten av RGB enn hos andre

Mennesker er mennesker. Noen ganger er griser mer vennelige enn mennesker. Men det er veldig skjelden en nordmann er mer vennelig enn en afrikaner.
Sitat av sturla Vis innlegg
Hahahahaha. Roastbiff!

Orka ærlig talt ikke å lese gjennom alt du skriver, men i 99% av tilfellene der du ser/snakker til en utlending, så får du deg en på trynet.

For å være helt ærlig, så hadde jeg ofra såpass at jeg hadde sendt hjem hele pakket, for å få hjem de kriminelle.

Dere utlendinger(midtøsten, eksl. Israel) har en historie for å være noen barbariske råtasser, og bør ikke ha de samme rettighetene som normale mennesker dersom dere likevel skal komme til landet VÅRT. Husk at du ikke bør stille så mange krav, i og med at du er på BESØK. For du kommer aldri til å bli en nordmann, vær litt stolt av ditt eget land og husk at du er her midlertidig og på besøk, samma om du har statsborgerskap.

crycry

Dessuten er Islam synonymt med terrorisme og (kvinne)undertrykkelse.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du er glad i ord som vårt/våre, fordi du ved et enkelt litterært virkemiddel prøver å late som om du snakker på vegne av "nordmenn". Du lærte sikkert om dette virkemiddelet i norsken på ungdomsskolen før du droppa ut.

Uansett: du snakker ikke på vegne av noen andre enn deg selv, og jeg aksepterer ikke at du bruker ordet "VÅRT" noensinne i framtida.
Sitat av sturla Vis innlegg
Dere utlendinger(midtøsten, eksl. Israel) har en historie for å være noen barbariske råtasser, og bør ikke ha de samme rettighetene som normale mennesker dersom dere likevel skal komme til landet VÅRT.
Vis hele sitatet...
Hva i svarte helvette mener du med det? Hvem tror du lager det bildet av Israel? Dem selv? De som lager et sånt bilde av Israel er sånne som deg selv, og jeg vil ha meg frabedt og bli kalt en av DINE.
Hvis du er snill, jobber og tydeligvis snakker og skriver språket så ser jeg ikke noe bevis på at du ikke er intigrert nokk.
Det er synd å vite at du får høre anderledes!
4:20 all day
Nuddel's Avatar
Har problemer med å godta pakistanere etter jeg og 2 kompiser ble banket av en "gjeng" bare fordi vi så på dem..
Sitat av sturla Vis innlegg
men i 99% av tilfellene der du ser/snakker til en utlending, så får du deg en på trynet.
Vis hele sitatet...
Her lyver du.

Sitat av sturla Vis innlegg
Dessuten er Islam synonymt med terrorisme og (kvinne)undertrykkelse.
Vis hele sitatet...
Her lyver du også.

Må du finne på løgn for å få fremmedfrykten din til å høres rasjonell ut? Det er problemer med innvandring, men vi må forstå disse probleme og løgn forhindrer oss til dette. Slike løgnere som deg bør vi ikke høre på.

Sitat av sturla Vis innlegg
og bør ikke ha de samme rettighetene som normale mennesker dersom dere likevel skal komme til landet VÅRT
Vis hele sitatet...
Heldigvis har ingen valgt deg til representant for landet vårt. Vi har stort sett konsekvent valgt noen som mener at en norsk statsborger har samme rettigheter uansett hvor han kommer fra, hva slags navn han har eller hvilken etnisitet eller religion han har. Det er norske verdier at alle får delta i demokratiet og ytre sine meninger selv om de er fremmede for oss og kanskje usmakelige. Vi ønsker deltagelse i samfunnet, ikke at folk holder kjeft om alt.
Sist endret av Kinseek; 31. juli 2010 kl. 15:51.
Sitat av drøfy Vis innlegg
Har problemer med å godta pakistanere etter jeg og 2 kompiser ble banket av en "gjeng" bare fordi vi så på dem..
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at alt dere gjorde var å se på dem? Det er jo et kjent faktum på folkemunnet dette med "pakkis-gjenger" og at de holder vi oss unna. Hvor vidt det er sant at de banker folk uten grunn vet jeg ikke. Men her på stedet bor det hvert fall to store pakistanske familier, ingen av de familiemedlemmene har noen som helst form for bråkegjeng. Den ene av familien driver derimot ei veldig god kebab-sjappe
Jeg er heller ikke egentlig rasist, men hver gang jeg har havnet i noe bråk er det utlendinger som kun er ute etter og lage bråk!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Altså.. Vi normenn sier ikke hei til hverandre engang. Her i landet må man kjenne noen litt før man hilser.
Vis hele sitatet...
Noe som egentlig suger.
Dra til England! Der hilser man som om det var sin egen familie man møtte på gata
Sist endret av Bombasa; 31. juli 2010 kl. 18:10.
Sitat av liverpoolfc Vis innlegg
Jeg er heller ikke egentlig rasist, men hver gang jeg har havnet i noe bråk er det utlendinger som kun er ute etter og lage bråk!
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde la være å gå til dem ? hvor gammel er du a , tipper du får bråk på skolen fordi det er en pakkisgjeng som leker " gærn " som det kalles.

Ellers så er jeg selv ikke etnisk norsk og kan konkludere med at det er fuckings utrolig hvor mange utlendinger/innvandrere som oppfører seg som om de eier f.eks oslo her jeg bor. Irriterer driten ut av meg. Det verste er at mange av mine veninner som er norske har en pakistaner som kjæreste. Hvorfor er det sånn ? Vel, jeg tror at de pakistanere ikke liker like mye burka og hijab chick til kjæreste. Det jeg derimot tror at islam står bak all faenskapet, alle de jævla moskerer i oslo som ødelegger hele idyllen av norge og de 1000 vis av kebasjappene og matbutikkene osv osv. I dont like it ! Eneste jeg venter på er at en jævla psyko terrorist kommer og sprenger seg sjøl for ett eller annet syk grunn om at han får 72 jomfruer å knulle i himmelen. Lolz ?

Men det finnes folk som har en jævlig god grunn og bo her i norge, og de som kommer hit med falske papirer, fødselsattester etc etc . Fordi norge er så på tryne at de ser om personen er under 18 år og dermed så skal de være mindre strenge enn om at personen hadde vært myndig. Fleste utlendinger kommer hit uten en shit, og lyger på alderen, grunnen osv. men nok om det, men at Norge har en jævla terrorist i norge og at de beskytter han er faen meg helt utrolig. Krekar burde blitt henretta offentlig på oslo s forann drøssevis av mennesker, en venn av osama bin laden liksom :P. Men faen nok om det nå, har hvertfall fått ut litt av min frustrasjon rundt saken. Jeg har absolutt ingenting i mot noen folkeslag, men når folk begynner å tro at dem er i hjemmelandet sitt osv osv så har jeg null respekt for dem. Vi er i norge, lær og lev. Jobb i ukedagene og fest i helga, ikke lev på trygd og ikke vær kriminell