Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 970
jeg oppdaget nettopp at alle youtube videoer vises med widescreen "ramme" nå.

personlig synes jeg widescreen er mye mer behagelig å legge øyene på

hva synes dere nFFere da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg ble også overrasket over dette ikke mange minuttene siden. Jeg antar YT har gjort det for å forbedre tilbudet til de mange som bruker widescreen. Jeg tror derimot at en hel del folk som har embedded videoer fra YT på sine hjemmesider vil ha layoutmessige problemer om de vil prøve å implementere begge. (Om man embedder (noe bra norsk ord for det?) et flashelement kan man selv bestemme størrelse)
likte godt den wide-screen ramma jeg.
syns alltid det andre vindue har vært for lite men vart noe bedre nå
det er vel og bra, men når skal de få timelinen til å forsvinne når man ser filmer fullskjerm? Nesten alle andre youtubeliknende sider har en timeline som vises i knapt 3 sekunder før den fades ut!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jimi C Vis innlegg
det er vel og bra, men når skal de få timelinen til å forsvinne når man ser filmer fullskjerm? Nesten alle andre youtubeliknende sider har en timeline som vises i knapt 3 sekunder før den fades ut!
Vis hele sitatet...
Mulig YouTube satser på at, siden mange fjortiser bruker siden, brukere er for dumme til å skjønne hvor den ble av (selv om den ble dratt _ned_). Dette har du helt rett i; det er ganske idiotisk, og det å anta at brukeren av programvare ikke forstår den er enten en fornærmelse ("nei det er ikke slik fordi vi ikke tror du klarer å forstå det. Du er sikkert dum!"), eller dårlig selvsikkerhet med tanke på design av UI.
La merke til det i går. Funker utrolig bra sammen med filmer i HD oppløsning. Skulle bare ønske de la til en preferanse hvor man kan sette siden til å automatisk laste HD versjonen av filmen dersom den er så stor. Litt irriterende at man må klikke på "watch in high quality" hele tiden.
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
en ting jeg synes er bra med youtube, kontra mange andre spillere, er at man kan flytte seg frem og tilbake i videoen relativt fritt
Nydelig... og Monty Pyton slapp egen kanal med snutter i HD nesten samtidig?
Tilfeldig?
Neppe...
Det er alarm! På vegne av vannvittig mange! =P

Se: http://www.youtube.com/user/MontyPython
Sitat av grudgE Vis innlegg
Skulle bare ønske de la til en preferanse hvor man kan sette siden til å automatisk laste HD versjonen av filmen dersom den er så stor. Litt irriterende at man må klikke på "watch in high quality" hele tiden.
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre det i profilen din, sette den til å alltid spille av i høy kvalitet der det er tilgjengelig.

Å kalle det HD derimot er å ta i litt syntes jeg.
Sitat av Jimi C Vis innlegg
det er vel og bra, men når skal de få timelinen til å forsvinne når man ser filmer fullskjerm? Nesten alle andre youtubeliknende sider har en timeline som vises i knapt 3 sekunder før den fades ut!
Vis hele sitatet...

Har ventet på dett ejeg også, og jeg venter enda. Det er irriterende siden den er i litt skarpe farger ift filmene som jeg pleier å se..
Jeg likte widescreen rammen meget bra Fin oppdatering å komme med
Jeg likte widescreen, fikk litt bedre "videofølelse" av den
Tja.. det er vel helt ok..

men det er mye svart i sidene på enkelte videoer.
Det er fordi filmene ble lagt ut i feil format eller før widescreen ble launcha regener jeg med. Har ikke lasta opp film på YouTube etter widescreen kom til, men er det noe valg du få, om du vil ha filmen i widescreen?