Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 443
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Er årevis siden jeg har bestilt noe fra utlandet, så er helt grønn på hvordan det fungerer og hvilke avgifter som påløper. Har tenkt å bestille noen ecigs typ Elfbar og lignende da jeg begynner å føle meg uvel av røyken. Prøvde nettopp en «elfbar» og ble positivt overrasket.


Hvordan burde jeg gå frem for å få det billigst mulig, og hvordan fungerer dette VOEC(?) greiene?
Blir det billigere for meg å kjøpe ecig’s via eBay siden dem er med i VOEC?
eller kan jeg holde meg under 350kr per bestilling for å slippe unna noe?

Hva blir eventuelt utgiftene på en bestilling på 500kr feks?
Må jeg betale tollgebyr og 25% mva slik at det nesten blir 1000kr,


Hvis noen har noen butikker de anbefaler så tar jeg i mot forslag hvis det er lov her inne.

Håper tråden er plassert riktig siden det er snakk om nikotin.
Hvorfor bestille fra utlandet, og hvorfor disposable?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er noen lover og regler som forbyr salg av dette i Norge, så man kan kun kjøpe disposables UTEN nikotin, men det er allikevel lovlig å bestille dette fra utlandet, så prøv å få det til å gi mening om du Klarer!

Det virket bare veldig praktisk i forhold til alt annet jeg har prøvd.
Det er null søl slik jeg er vant med fra da jeg hadde vanlig ecig, og størrelsen var perfekt. Like stor som pekefingeren min.

Prisene er veldig overkommelige også, ser en del på eBay nå til 20-30kr fra enkelte selgere, vanlig pris ser ut til å være 50-70kr. Hver av disse gir rundt 600 trekk, der 10-20 trekk skal være substitutt for en sigarett, så det virker ganske billig ut.
Ok. Ville i så fall bare bestilt fra Ebay. Prisen du betaler der er sluttprisen, så du trenger ikke tenke noe mer på toll og moms etter betaling. Den blir noe høyere enn prisen som er oppgitt på produktet tho, siden moms legges til i kassa.