Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1665
Er det noen som har erfaring med dette legemiddel for å gå ned i vekt?
Ikke direkte, men min mor går på dette i forhold til diabetes og hun fikk kontroll på blodsukker og gikk ned i vekt.

Min tan tre w bruker det kun for vektnedgang og du må selv fortsatt gjøre en jobb med maten du putte i seg , men hu og har gått ned i vekt, siden hun og passer på maten.

En der jeg jobber får dette mot sykelig overvekt og vi merker ingen forskjell men hen gjør ikke noe med matvaner.

Så skal du bruke det mot overvekt så hjelper det, men du må og passe på hva du trykker i deg. Ikke ett vidundermiddel men er hjelpemiddel.
Grunnen til at man går ned i vekt er pga at medikamentet etterligner metthetshormonet GLP1 som produseres i tynntarmen, slik at man blir raskere mett, og mindre sulten.
Medisinen fungerer så lenge du går på den. Ser for meg at man går tilbake til start + renter den dagen man går av. Men det er muligens den beste medisinen per dags dato til folk som sliter med å kontrollere vekta. Medisinen kontrollerer den for deg.
Sist endret av Superspurv; 29. april 2023 kl. 22:14.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Medisinen fungerer så lenge du går på den. Ser for meg at man går tilbake til start + renter den dagen man går av. Men det er muligens den beste medisinen per dags dato til folk som sliter med å kontrollere vekta. Medisinen kontrollerer den for deg.
Vis hele sitatet...
Magesekken krymper underveis, så det skal ha en langvarig effekt også.

Amfetamin er forøvrig enda bedre, men brukes ikke til dette formålet enda.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Magesekken krymper underveis, så det skal ha en langvarig effekt også.

Amfetamin er forøvrig enda bedre, men brukes ikke til dette formålet enda.
Vis hele sitatet...
Skal man miste matlysta av amfetamin må man ofte opp i doser som kanskje ikke er så bra mtp søvn og generell helse. Man får fort toleranse som gjør at man etter hvert klarer å spise så si normalt på amf.
Går på Saxenda som er temmelig likt Ozempic. Har fungert veldig bra for meg, men gikk opp en del når jeg tok en lengre pause. Har dog hatt et langvarig vekttap på over 13 kg og får det på blå resept til oktober så skal bli noen kg til.

For min del fungerte det sånn: Mindre matlyst, fortere mett, usunn mat ble mindre godt, snacksbehovet forsvant.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Magesekken krymper underveis, så det skal ha en langvarig effekt også.

Amfetamin er forøvrig enda bedre, men brukes ikke til dette formålet enda.
Vis hele sitatet...
Amfetamin brukes ikke til dette lengre heter det vell? Hadde inntrykk av at dette var svært vanlig på 60 tallet, usikker på hvordan det var her til lands, men i USA så brukte de vell amfetaminer for slanking på den tiden. Kan være de enda gjør det også for den del.

Går på en liten dose amfetamin daglig da jeg har resept på det. Mat smaker like godt men jeg føler bare ikke det samme behovet lengre. Er helt slutt på unødvendige snacks for eksempel.
Dette ser jo ut som effektene fra det preparatet TS snakker om, og så er det sikkert mye sunnere