Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1738
Som tittelen sier, legen glemte å sende resept på sovemedisin og legekontoret er stengt. Hva kan jeg skaffe som slår meg ut/gjør meg søvnig. Er rimelig desp. Har allerede gått ett døgn uten noe form for søvn og psyken min er rett i dass. Trenger noe som kan slå meg ut i natt frem til i morgen tidlig.

Har hasj, men det hjelper bare på å få meg litt avslappa, trenger noe litt kraftigere.
Sist endret av Idek13378; 18. april 2023 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reisesyketabletter på apoteket kan funke bra
alkohol? kan hjelpe for noen. evt så har man jo div benzo på markedet, pleier å bli trøtt av fyrings hvis jeg har nok i bongen.

for den del prøvd fysisk aktivitet? kan hjelpe litt men hit og miss det for min del

evt så har apoteket melatonin hjelper for noen.
Sist endret av mrracerhacker; 18. april 2023 kl. 15:31. Grunn: mere info
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Reisesyketabletter på apoteket kan funke bra
Vis hele sitatet...
Har prøvd tidligere ass funker ikke noe særlig på meg..
Nei du får bare stikke på brugata og skaffe deg noe Heroin da.

Men for å være seriøs: Hvis du ikke sovner av deg selv etter å ha vært våken et døgn allerede så er det noe som ikke stemmer helt.
Det du ber om finnes ikke, muligens hadde GHB hjulpet men det krever disiplin siden man bør holde seg til faste doseringer en kort periode, det er noe som skal hjelpe deg finne søvnen igjen og så skal du klare deg uten.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med en heavy dose med melatonin?
BRAND ∞ STRONG
Alkohol (øl og vin, ikke sprit) gjør meg trøtt, men anbefaler det ikke.
Sover dårlig i et par timer og våkner opp og føler meg trash.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Min løsning var ironisk nok å bare gi opp. Finn en serie du kan binge og vent til du sovner sittende eller tillegekontoret åpner.

Er det helt krise og psyken virkelig hangler så har du alltids legevakten, men usikker på hvor populært det er å spørre etter sterke sovemedisin der..
Pust med magen og bare slapp helt av. En natt uten søvn er ingenting normalt friske mennesker ikke takler. Siden det kun har vært en våkenatt frem til nå, så får du bare akseptere at nå blir det ennå en våkenatt også møter du opp hos fastlegen i morgen tidlig og ber de fikse resept til deg mens du er der.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Pust med magen og bare slapp helt av. En natt uten søvn er ingenting normalt friske mennesker ikke takler. Siden det kun har vært en våkenatt frem til nå, så får du bare akseptere at nå blir det ennå en våkenatt også møter du opp hos fastlegen i morgen tidlig og ber de fikse resept til deg mens du er der.
Vis hele sitatet...
Fastlegen min bor 3 timer unna så det er ikke så lett å bare dra dit å få en time.
Du ringer da og ber om at resepten skal sendes, siden det ble glemt idag så er det ikke noe problem å få gjort det i morgen. Hvor fastlegen din bor har ingenting med noe som helst å gjøre.
Har du sjekket på Helsenorge.no om resepten ligger der elektronisk? Ligger under "mine legemidler".

Er det helt krise, reis på legevakta.

Ps. Greier du ikke å komme til legen av en eller annen grunn kan du be om pasienttransport til legen.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Fastlegen min bor 3 timer unna så det er ikke så lett å bare dra dit å få en time.
Vis hele sitatet...
Lønner det seg da? Neste prosjekt for deg er vel å få ny fastlege der du faktisk bor?

Vel nå skrev du vel egentlig at legen din glemte å ordne resept. Da regner jeg med at du ikke trenger møte opp for å få ordnet det. En kjapp telefon straks de åpner i morgen burde løse det problemet. Og siden du jo kommer til å våke hele natten uansett burde det ikke være noe problem å ringe fastlegen straks de åpner. Og da kan du jo og si at du har hatt et par våkenetter og du trenger sovemedisinen umiddelbart.
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legevakt skjønner vell det. Alt blir jo dokumentert på helsenorge, så de ser fort når du fikk sist resept osv
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legevakt skjønner vell det. Alt blir jo dokumentert på helsenorge, så de ser fort når du fikk sist resept osv
Vis hele sitatet...
De skriver ikke ut sovemedisin. Min erfaring værtfall.
Hvis det er en fast medisin du går på så kan du bare møte opp på et apotek så vil de kunne gjøre en vurdering om du kan få det utskrevet som nødekspedering. Det sagt, jeg vil tro at de henviser deg til legevakten hvis det er snakk om tunge sovemedisiner, siden faren for misbruk er ganske stor.
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De skriver ikke ut sovemedisin. Min erfaring værtfall.
Vis hele sitatet...
Joda. Min erfaring
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda. Min erfaring
Vis hele sitatet...
Skriver også ut andre b preparater. Er jo individuelt selvfølgelig, men alikevell
glemte helt å sjekke tråden mer. kom inn til legevakta i går og fikk faktisk resept på phenergan (:
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Melatonin har ALDRI funka på meg men fikk en pakke me 5mg melatonin som va til å behandle jetlag de funka knallbra syns jeg men under 5mg funker ikke på meg så kan no prøve
Har vel ikke fått dobbelt opp nå da? :P naboen ventet i 4 timer på resepten sin. Den kom nå. Tenkte kanskje at legen din hadde sendt resepten men at det var noe galt med systemet
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
glemte helt å sjekke tråden mer. kom inn til legevakta i går og fikk faktisk resept på phenergan (:
Vis hele sitatet...
Åssen funker den?