Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1073
Anonym bruker
"Harm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
For en mnd siden så bestemte jeg meg for å dra til en psykolog og utrede meg for ADHD og har nå startet på ritalin. (Grunnen til at det gikk så fort var at jeg gjorde alt privat og var ferdig utredet etter to timer hos psykolog og fikk time til en privat psykiater en uke senere. (Blodprøver og EKG hadde jeg også klart til første time hos hun.)

Jeg har noe effekt av Ritalin, men jeg har tidligere prøvd Aduvanz som har fungert mye bedre for meg. Har ikke hatt resept på det men har prøvd av noen venner.

Det jeg da lurer på er om hvordan bør jeg gå fram for et eventuelt bytte? Er litt redd for å risikere å havne på Strattera..

Litt info: Jeg har ingen tidligere rusbruk eller alkoholproblem (Hvis jeg ser bort fra ADHD medisinene jeg har prøvd uten resept). Ingen andre registrerte diagnoser. Plettfri journal om dette har noe betydning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
For en mnd siden så bestemte jeg meg for å dra til en psykolog og utrede meg for ADHD og har nå startet på ritalin. (Grunnen til at det gikk så fort var at jeg gjorde alt privat og var ferdig utredet etter to timer hos psykolog og fikk time til en privat psykiater en uke senere. (Blodprøver og EKG hadde jeg også klart til første time hos hun.)

Jeg har noe effekt av Ritalin, men jeg har tidligere prøvd Aduvanz som har fungert mye bedre for meg. Har ikke hatt resept på det men har prøvd av noen venner.

Det jeg da lurer på er om hvordan bør jeg gå fram for et eventuelt bytte? Er litt redd for å risikere å havne på Strattera..

Litt info: Jeg har ingen tidligere rusbruk eller alkoholproblem (Hvis jeg ser bort fra ADHD medisinene jeg har prøvd uten resept). Ingen andre registrerte diagnoser. Plettfri journal om dette har noe betydning.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke er fornøyd med virkningen av ritalin så er nok aduvanz neste forslag fra psykiateren. Så du trenger i og for seg bare å si hva du mener ikke funker så bra med ritalin. Hos en privat psykiater går det mest sannsynlig fint å si at du har prøvd aduvanz med god effekt før også, men du trenger jo ikke å si det.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du trenger å bekymre deg for å havne på strattera. Det er ganske uvanlig.

Jeg begynte nettopp på Ritalin selv. Syntes ikke noe om det for å være ærlig. Kommer til å spørre om attentin eller aduvanz ved neste møte, har ikke noe særlig virkning fra dette utenom svært mye fysisk ubehag. Kjennes ut som en stor dose speed bare at det er svært ubehagelig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ritalin er et Angsthelvete spør du meg. Attentin er en helt annen verden. Ps:Conserta er depot av Ritalin, så er ingen forskjell. Conserta er egentlig et forsøk på en lykkepille slik jeg har forstått. Jeg har vært med i et prøveprosjekt i deksel for mange år siden, og vil si at Dexmafetamin var det beste. Det Tragiske er at jeg ble løslatt og fikk ikke medisiner ute. MEN Alt i alt, Prøv å klare deg Uten. Er Sterkt å kutte dette etter 10 år, regner med du hadde abstinenser?