Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3494
Halla freaks!

jeg sitter på jobb, tiden går treigt pga lite kunder.

så jeg lurer på om dere kan skrive en historie dere har opplevd.

helst noe morsomt, men skriv gjerne en skummel eller en messed up situasjon du har vert i.

helst en litt lang historie, skal sitte til kl 16:00
Spania 2014, drita full på karaoke bar. Var fortsatt ung og umoden i skrotten så jeg bestemte meg for å synge My Heart will go on. Etter min noe diskutable opptreden sitter en spansk jente seg ned ved bordet mitt, ganske pen og velstelt. Hun hevder at min opptreden ga henne frysninger. Jeg takker henne, til hvilket hun svarer: "Not a compliment Nordic boy." 9 år senere og det sitter fortsatt dypt... Satt også 5.000 kroner på at Trump ville vinne valget allerede i 2014. Folk lo av meg, de mente jeg var gal..

For to dager siden var det en kar foran meg i køen på min lokale kebab sjappe, ble spurt om han skulle ta med eller "spisa hår"
Han presterer med å svare at han har ingen verdens intensjoner om å spise hår, fyren i kassen svarer: "Du vet hva jeg mener, skal du ta med eller spisa butikk?".. Han svarer med å si at det er fysisk umulig å spise butikk.. Fyren i kassen klikker: "SKAL DU HA MAT ELLER IKKE?!?!".. Han ble smålig forskrekket, snudde og gikk ut døren...

Historier basert på virkelige hendelser er ofte de beste hehe
Trådstarter
21 2
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Spania 2014, drita full på karaoke bar. Var fortsatt ung og umoden i skrotten så jeg bestemte meg for å synge My Heart will go on. Etter min noe diskutable opptreden sitter en spansk jente seg ned ved bordet mitt, ganske pen og velstelt. Hun hevder at min opptreden ga henne frysninger. Jeg takker henne, til hvilket hun svarer: "Not a compliment Nordic boy." 9 år senere og det sitter fortsatt dypt... Satt også 5.000 kroner på at Trump ville vinne valget allerede i 2014. Folk lo av meg, de mente jeg var gal..

For to dager siden var det en kar foran meg i køen på min lokale kebab sjappe, ble spurt om han skulle ta med eller "spisa hår"
Han presterer med å svare at han har ingen verdens intensjoner om å spise hår, fyren i kassen svarer: "Du vet hva jeg mener, skal du ta med eller spisa butikk?".. Han svarer med å si at det er fysisk umulig å spise butikk.. Fyren i kassen klikker: "SKAL DU HA MAT ELLER IKKE?!?!".. Han ble smålig forskrekket, snudde og gikk ut døren...

Historier basert på virkelige hendelser er ofte de beste hehe
Vis hele sitatet...
takk for en god latter, likte kebab sjappe historien godt, min type humor på det sterkeste!
Var forsikringsrådgiver for ett av de mest kjente selskapene i landet.

Bestemte meg for å gi fullstendig f... i det livet jeg hadde og ranet en bank og stakk av først til Danmark og deretter til Bulgaria før tilbake til Danmark hvor jeg ble arrestert og fulgt på fly til Oslo etter noen dager og arrestert på Gardermoen.

Linket ikke min jobb til dette men det gjorde andre og i tillegg til yrker som familiemedlemmer hadde så ble dette seende meget stygt ut.

Har selv ransaket hva som fikk meg til å gløre noe sånn som ikke var i topplokket da men hjelper veldig lite å skylle på andre.

Kunne ha skrevet litt mer detaljert om hvordan det var å være på rømmen i Bulgaria ute på landsbygda med egen sjåfør men det får heller være. Men det var faktisk ikke så veldig tøft og være etterlyst på tv og jeg var sjeleglad på flyplassen i Bulgaria at de lot meg passere og fly selv når jeg så to damer lese notater på sin data ang min identitet, de bare smilte pent og slapp meg forbi.

Har "breaket bad" ved en annen anledning og det pågikk over 1 år ca hvor jeg var etterlyst og strandet i ett land kun bestående av øyer. Var ikke noe alvorlig eller noe som påvirket meg noe særlig men situasjonen ble meget vanskelig etterhvert og ble nesten voldelige situasjoner men jeg har til tider vært ganske heldig med at folk trives sosialt med meg.
Trådstarter
21 2
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Var forsikringsrådgiver for ett av de mest kjente selskapene i landet.

Bestemte meg for å gi fullstendig f... i det livet jeg hadde og ranet en bank og stakk av først til Danmark og deretter til Bulgaria før tilbake til Danmark hvor jeg ble arrestert og fulgt på fly til Oslo etter noen dager og arrestert på Gardermoen.
Vis hele sitatet...
spennende! når var dette ranet (årstall) og hvor?
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
spennende! når var dette ranet (årstall) og hvor?
Vis hele sitatet...
Det var mye mediaomtale og du må nok på arkiver til aviser for å finne noe om dette. Er ikke søkbart på google lenger.

Hamar 2001. Var så vidt blitt myndig og burde hatt noe slags samtaler fordi min livssituasjon var brukendes. Mulig noe vitamin mangel som forstyrra meg.

Fikk orden på karrieren min igjen ganske raskt men slike ting kan fortsatt være plagsomt fordi folk prater fortsatt om dette selv om det er gammelt nytt. Bygdedyret og mange historier blir til, noe helt annet enn hva det egentlig var.
Trådstarter
21 2
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Det var mye mediaomtale og du må nok på arkiver til aviser for å finne noe om dette. Er ikke søkbart på google lenger.

Hamar 2001. Var så vidt blitt myndig og burde hatt noe slags samtaler fordi min livssituasjon var brukendes. Mulig noe vitamin mangel som forstyrra meg.

Fikk orden på karrieren min igjen ganske raskt men slike ting kan fortsatt være plagsomt fordi folk prater fortsatt om dette selv om det er gammelt nytt. Bygdedyret og mange historier blir til, noe helt annet enn hva det egentlig var.
Vis hele sitatet...
hvordan var ranet? var det ran aleine? med noen? brukte du våpen? fikk du cash?
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
hvordan var ranet? var det ran aleine? med noen? brukte du våpen? fikk du cash?
Vis hele sitatet...
Jeg snakket aldri noen annen inn i saken så jeg satt alene som tiltalt og dømt. Vil vel si tja til alene men jeg var helt klart hovedperson og ikke sikkert det er straffbart engang hvordan andre var innblandet.

Jeg brukte en lapp og knyttneve som våpen, men slo ingen fikk bare litt fortgang inne i banken ved å slå til en glassvegg med neve.

Fikk med cash men ikke verdt det. Kunne ikke pensjonere meg i ett palass i ett annet land.
Trådstarter
21 2
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Jeg snakket aldri noen annen inn i saken så jeg satt alene som tiltalt og dømt. Vil vel si tja til alene men jeg var helt klart hovedperson og ikke sikkert det er straffbart engang hvordan andre var innblandet.

Jeg brukte en lapp og knyttneve som våpen, men slo ingen fikk bare litt fortgang inne i banken ved å slå til en glassvegg med neve.

Fikk med cash men ikke verdt det. Kunne ikke pensjonere meg i ett palass i ett annet land.
Vis hele sitatet...
hvor mye cash fikk du?
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
hvor mye cash fikk du?
Vis hele sitatet...
Kun det som var i en kasse.

Fikk lønn mens jeg var på rømmen og sa opp jobben fra fengsel

Flau historie, når man har dreti seg ut skikkelig en gang så blir det brukt og tatt opp ved senere anledninger når man ikke har gjort noe ulovlig.
Trådstarter
21 2
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Kun det som var i en kasse.

Fikk lønn mens jeg var på rømmen og sa opp jobben fra fengsel

Flau historie, når man har dreti seg ut skikkelig en gang så blir det brukt og tatt opp ved senere anledninger når man ikke har gjort noe ulovlig.
Vis hele sitatet...
ahh forstår, jaja du var vel ung og dum. lærer av feil
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
ahh forstår, jaja du var vel ung og dum. lærer av feil
Vis hele sitatet...
Ja det får man se. Overleve må man men bankraner er ikke en så veldig vellykket yrkesvei for noen jeg kommer på i farta.
Hørte en morsom en her om dagen. Var en fyr som var på en slags fest i regi av jobb og han skulle egentlig ha med noe til festen, typ diplom, en gave eller noe slikt. Men i stresset rundt aktivitetene før festen som foregikk i en annen by en der kontoret lå ble denne greia glemt igjen på hotellet. De var allerede blitt litt påseilet på festen når han oppdaget at han har glemt greia og tar derfor taxi tilbake til hotellet med beskjed til sjåføren at han MÅ vente uansett hvor lang tid det tar pga jobben. På hotellrommet derimot sovner fyren og vekkes av politiet som låser seg inn og krever at han kommer ned og gjør opp med taxi'n. Takstameter rullet på helgetakst en hel natt mens fyren lå og sov. Det ble nok både fylle angst, bondeanger og blåmandag på en gang.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hørte en morsom en her om dagen. Var en fyr som var på en slags fest i regi av jobb og han skulle egentlig ha med noe til festen, typ diplom, en gave eller noe slikt. Men i stresset rundt aktivitetene før festen som foregikk i en annen by en der kontoret lå ble denne greia glemt igjen på hotellet. De var allerede blitt litt påseilet på festen når han oppdaget at han har glemt greia og tar derfor taxi tilbake til hotellet med beskjed til sjåføren at han MÅ vente uansett hvor lang tid det tar pga jobben. På hotellrommet derimot sovner fyren og vekkes av politiet som låser seg inn og krever at han kommer ned og gjør opp med taxi'n. Takstameter rullet på helgetakst en hel natt mens fyren lå og sov. Det ble nok både fylle angst, bondeanger og blåmandag på en gang.
Vis hele sitatet...
hahhaha fy f. så bra. vet du hvor mye han måtte betale til taxi sjåføren?
the dragon
2 13
Ikke akkurat noe skikkelig kriminelt, men både morsomt og morbid …
I 2013 døde min far, jeg hadde akkurat forlatt Norge for godt og giftet meg på ny i Kina, min far var skikkelig friluftsmann, og hans siste ønske var å ikke få noen gravplass men få sin aske spredd utover en kjent fjellformasjon han elsket å gå, tur på. Vil ikke si hvor.
Jeg tok fruen med på Norgestur – hurtigruten og med innlagt stopp for å spre asken. Lat som jeg er så var det ikke aktuelt med en lang fjelltur, så vi leide helikopter for å spre asken over toppen.
Nesten 1 times flytur fra Bergen, underveis fikk vi tekniske problemer med helikopteret, og holdt på å miste en dør, så måtte returnere til basen med uforrettet sak. Neste dag skulle vi prøve på nytt, men måtte da bruke et mindre helikopter av typen Robinson, og hadde en ganske nyutdannet pilot. Vi kom oss av gårde alt gikk fint helt til vi skulle spre asken, dette helikopteret hadde bare en liten luke i døren som vi kunne åpne. Jeg hadde tatt asken ut av urnen og i en plastpose. Når jeg åpnet luken og prøvde å helle asken ut så fikk lufttrykket fra rotorene bare asken til å bli sugd inn i helikopteret.
Absolutt hele helikopteret ble tåkelagt av aske og vi måtte nesten nødlande, tipper kun 20% av asken ble spredd, resten dekket alt med ett lag aske, samt at min kone som satt i baksetet fikk absolutt det meste rett på seg. Vi tre om bord inhalerte og hostet opp aske i ett par dager.
Min kone traff aldri min far i live, men hun inhalerte han… en opplevelse vi aldri glemmer. Tror den stakkars ferske piloten fortsatt har mareritt om denne turen, han var temmelig stum på returen.
Etter vi landet så børstet vi sammen det meste av asken og tok det med oss. Restene av asken står i en te boks på en hylle her på kontoret mitt i Kina nå. Skal engang få spredd resten på et spennende sted i Kina.
Sitat av Gits Vis innlegg
Ikke akkurat noe skikkelig kriminelt, men både morsomt og morbid …
I 2013 døde min far, jeg hadde akkurat forlatt Norge for godt og giftet meg på ny i Kina, min far var skikkelig friluftsmann, og hans siste ønske var å ikke få noen gravplass men få sin aske spredd utover en kjent fjellformasjon han elsket å gå, tur på. Vil ikke si hvor.
Jeg tok fruen med på Norgestur – hurtigruten og med innlagt stopp for å spre asken. Lat som jeg er så var det ikke aktuelt med en lang fjelltur, så vi leide helikopter for å spre asken over toppen.
Nesten 1 times flytur fra Bergen, underveis fikk vi tekniske problemer med helikopteret, og holdt på å miste en dør, så måtte returnere til basen med uforrettet sak. Neste dag skulle vi prøve på nytt, men måtte da bruke et mindre helikopter av typen Robinson, og hadde en ganske nyutdannet pilot. Vi kom oss av gårde alt gikk fint helt til vi skulle spre asken, dette helikopteret hadde bare en liten luke i døren som vi kunne åpne. Jeg hadde tatt asken ut av urnen og i en plastpose. Når jeg åpnet luken og prøvde å helle asken ut så fikk lufttrykket fra rotorene bare asken til å bli sugd inn i helikopteret.
Absolutt hele helikopteret ble tåkelagt av aske og vi måtte nesten nødlande, tipper kun 20% av asken ble spredd, resten dekket alt med ett lag aske, samt at min kone som satt i baksetet fikk absolutt det meste rett på seg. Vi tre om bord inhalerte og hostet opp aske i ett par dager.
Min kone traff aldri min far i live, men hun inhalerte han… en opplevelse vi aldri glemmer. Tror den stakkars ferske piloten fortsatt har mareritt om denne turen, han var temmelig stum på returen.
Etter vi landet så børstet vi sammen det meste av asken og tok det med oss. Restene av asken står i en te boks på en hylle her på kontoret mitt i Kina nå. Skal engang få spredd resten på et spennende sted i Kina.
Vis hele sitatet...
Far din er nok stolt, der han svever. Blir gjenferd av sånt.

Apropos, jeg og en nå eks kjæreste snek oss inn i et gammelt gamlehjem for en del år siden. Det var merkelig stemning der, relativt urørt siden det hadde vært stopp av bruk. Mye utstyr og inventar som stod igjen, og bygget er gammelt og stort. Vi hadde kommet oss til toppetasjen, en laaang mørk korridor og når vi er halvveis kommer det støy fra callinganlegg et hvorpå en sprakete stemmer skriker "kom dere ut!" og noe mer som vi ikke klarte og høre, muligens fordi vi var vettskremte og løp.
Sist endret av Majao Gibensis; 2. juni 2023 kl. 13:44.
Hadde en pinlig misforståelse på jobb i dag. Jobber i skadedyrs bransjen og da jeg skulle rapportere mine funn til kunden sa jeg følgende: "Fant både vepsebol og homsebol".. Mente selvsagt å si "humle" men en liten talefeil førte til den kleineste stillheten jeg har opplevd noen gang.. Det som gjør historien enda bedre er at kunden selv var homofil og han hadde heldigvis humor på temaet. Svarte med å si at vi er for så vidt skadedyr vi også.. Ble til slutt en artig historie ut av det og ingen skade gjort men fydda så pinlig det var der og da lol.
Ikke historie fra meg personlig, men en bekjent måtte frakte sin døde svigermor i skiboksen fra Italia og hjem til Norge.
Det koster ekstremt mye å frakte henne hjem med flytransport.
Dette var midt på sommeren.
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
hahhaha fy f. så bra. vet du hvor mye han måtte betale til taxi sjåføren?
Vis hele sitatet...
Ingen anelse, men sikkert et betydelig beløp iom at taxisjåføren trodde han var blitt svindlet og politiet faktisk tok saken og skaffet resepsjonist og dro opp på rommet. Tipper vi snakker tusenlapper.
En gang da jeg var 17, var vi på en fest med litt mer «fine» bærumsfolk og jeg og en kompis hadde et visst rykte på oss for å ende opp med og slåss eller bråke. Jeg kunne bli en komplett idiot i fylla.

Vel vi havna i slåsskamp ute i gata utafor huset og verten ville naturlig nok at vi skulle gå. Jeg skulle bare inn og hente jakka mi og det var ikke noe mer stress.

Men jeg så et par bilnøkler og en bil i oppkjørselen så av litt halvveis kleptoman tilbakefall så tok jeg de nøklene.

Mine to kompiser stod oppe i gata og venta og da jeg kom med nøklene ble vi alle enige om at den bilen kunne få oss hjem i natt. Tross alt blitt kasta ut, furtne som vi var.

Så da ting roa seg og alle var inne igjen så snek vi oss tilbake, åpna kjerra og trillet den uten å starte motoren ned og ut på veien. Jeg kjørte og vi lo godt.

Endte med å cruise litt rundt, fordi u know, dum tenåring. Møtte til og med politiet og hadde griseflaks at de ikke snudde. Dette var også på vinteren så vi sladda litt og krasja selvfølgelig så støtfangern falt av. Fortsatt kjørbar da.

Så ringte eksen min av en eller annen grunn og ville jeg skulle hente henne. Jeg var i et annet forhold da. Så jeg henta henne og dro hjem til foreldra mine der jeg bodde. Var bare 17.

Endte seff med sex og våkna tidlig til typ 38 ubesvarte meldinger og anrop. Fra både eks, og folk fra den festen.

Vel jeg fikk kjørt eksen hjem og dumpa bilen på en parkeringsplass ganske nærme der festen var og la nøklene på dekket.

Verten av festen, moren til verten ringte meg og sa de visste jeg hadde stjålet bilen og at de ikke ville anmelde hvis jeg bare leverte tilbake. Måtte jo nekte og det ble dårlig stemning.

Fikk en kompis til å kjøre full deepthroat stil fra en telefonboks ( ja jeg er gammal) og fortalte hvor bilen var. Ble oppringt etter det og konfrontert med skadene og igjen at hvis jeg betaler så ingen anmeldelse. Jeg ba vedkommende pent om å dra til helvete og at det ikke var meg. Til den dag i dag så er det av og til jeg møter på en kar som både vert og jeg kjente og han spør hver gang om jeg faktisk stjal den bilen. Never!!

Å ja, og så ringte kjæresten min. Eksen hadde visst slengt med leppa til en felles venn så nå visste hun at jeg hadde ligget med henne. Og vi lo, ooooog vi lo! Nei det var noen stressende dager. Kjæresten tilga meg da, men det røyk til slutt, av samme grunn men ikke samme dame. Jeg var et rasshøl til tider ass.

Anyway, sånn er det å vokse opp.
Kom på en som skal være fra Jæren. Lokale helter på fra Jæren på fest i Sandnes by. Lang drosjekø og kort lunte. Heltene tok nevene fatt og måtte stikke etterpå for å unngå å bli tauet. De mistet plassen i drosjekø og var uten transport hjem. En av de fikk en ide om at de kunne bare gå innom mange nok eneboliger på vei ut av byen å kjenne på døren og se om noen stod åpne, da kunne de rappe nøkler og bil. Lykken stod kjekkasene bi, og avgårde de spant. Vel ute på bondelandet på Jæren er sjåføren sliten og feilberegner fullstendig og kjører ut i en sving. Over en grøft og gjennom et gjerde. Ute på jordet fortsetter fyren å holde full pedal og sikter seg inn på veien igjen. Han bommer på hullet i gjerdet og lager nytt hull i gjerdet rett ved siden av. Dette er så langt tilbake at sms akkurat var blitt en ting, så dagen etter får en av passasjerene en skryte sms fra sjåføren der han skryter av å ha fått alle hjem i godt behold. Passasjeren ringer opp kameraten for å ta en gjennomgang av nattens hendelser. Og mens de forsøker å fylle hverandres sorte hull så får sjåføren politiet på døren. Han hadde parkert bilen midt på tunet utenfor boligen og bilen var meldt stjålet.

Fra å våkne eplekjekk og kry av nattens aktiviteter til å virkelig vite at du dreit ut når politiet plutselig står midt i din stue. Parkerte stjålet bil utenfor egen bolig, en bil som var ramponert og skadet etter å kjørt gjennom et gjerde to ganger. Tipper den gjengen var fint ferdige som biltjuver og hissigpropper. Eller kanskje det ble starten på en lang karriere?
Sist endret av _abc_; 4. juni 2023 kl. 01:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.