Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3052
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får høyere puls enn andre når jeg tar amfetamin. Jeg trenger bare 80mg amfetamin før jeg får 180 i puls over flere timer såfremt jeg står. 150 liggende i sengen. Ikke bare er den rask men den er også veldig hard så laptopen spretter på magen om jeg ligger på ryggen i sengen og gjør noe.

Prøver av den grunn å ikke ta så store doser, har tatt 40mg i dag fordelt på to doser. Første 20mg gav meg 100-120 i puls ganske uavhengig om jeg sto eller satt men etter den andre så er den omtrent 110-130 men problemet er nå at den slår så hardt at det er plagsomt. Blir også stiv i halsen fordi kjenner halspulsårene er stive og rare når jeg skal vri på hodet. Noen ganger får jeg også veldig vondt i disse og det kan føles skummelt.

Det eneste som for meg hjelper litt er alkohol, men da kan jeg fremdeles måle 150-180 i puls men jeg slipper i det minste smerter i hals/ bryst eller å kjenne på den dunkinga like hardt.

Har tenkt på om det kan fungere å løpe seg en kort tur når det hamrer? Eller kan det kanskje være farlig? Spiser bra, er ikke overvektig og sover godt men drikker jo litt mye vanligvis, omtrent 6-10 halvlitere om dagen. Tar heller ikke amfetamin jevnlig bare i perioder.

Noen som har noen tanker på hva jeg kan gjøre for å unngå høy og hard puls på amfetamin? Takker på forhånd for svar.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bare 80mg amfetamin før jeg får 180 i puls over flere timer såfremt jeg står.

Prøver av den grunn å ikke ta så store doser
Vis hele sitatet...
Prøv heller å kutte ut amfetamin til du får utredet hjertehelsen din, 180 i puls (nærmer seg faen meg makspuls jo!) etter amfetamininntak er overhodet ikke normalt. Det er også alt annet enn sunt å ha det sånn i mange timer.

Ville definitivt lagt fra meg idéen om å løpe deg en tur når det hamrer, da belaster du bare hjertet enda mer.
Alkohol (nedoverdop) og amfetamin (oppoverdop) er heller ingen oppskrift på forbedret hjertehelse. Ville kanskje vurdert 5-15mg Valium heller enn 6-10 halvlitere for å dempe ubehaget om du akter å fortsette sånn her, da alkohol er giftigere enn Diazepam.
Sist endret av krystallkongen; 13. mai 2020 kl. 18:19.
Hadde hvertfall ikke tatt en løpetur på en joggetur.

Tror faktisk jeg ikke hadde tatt en joggetur engang (amfetamin for de som ikke har vært borte i det begrepet før)

Det hørtes jo helt sinnsykt ut. Sikker på at den målingen din er korrekt? At du altså ikke har brukt en tlf app som du legger en finger over et kamera eller noe i den duren?

80 mg er en ganske middels høy dose... veldig høy hvis man har ren pepper. Har du hjerteproblemer i nær familie?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ligger på ryggen i sengen med laptopen "å gjør noe" hehe!

Jaja jeg kommer med det kjedelige tipset jeg da, ikke ta amfetamin og ikke runk på amfetamin. Det skyter naturligvis pulsen til værs
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hm ja, kanskje jeg får legge det fra meg da. Men har overlevd doser på 300mg i en jafs før, men skjønner jo at det ikke er sunt... Angående målinger så har jeg ofte brukt pulsbelte. En gang jeg hadde hatt 180 i mange timer etter det skulle være over så følte jeg meg veldig dårlig og skulle kjøpe mat men besvimte på veien og det kom ambulanse... Da hadde jeg 170 i puls, men normalt blodtrykk og sånn. Den senket seg ned til 120 ila. et kvarter med kjøring og overvåking liggende der inne og jeg ville ikke inn på legevakten fordi jeg ikke kom til å bli sett på der sa dem da det var coronakaos i byen da. Gikk hjem og det gikk heldigvis bra. Har tatt ekg og utredet hjertet mitt før da jeg har gått på adhd-medisiner. I normale doser der så går det helt fint.

Men hva er det dere egentlig pleier å få på amfetamin? Ikke snakk om div. gateamfetamin da det er veldig lite potent etter min erfaring. Dette er ganske rene saker, er i steinform som ren cola er. Vet ikke om det er noen god indikasjon i seg selv men. :P
Jeg hadde puls på 193 når jeg blei henta av sykebilen i 2016.. Det endte med hjertesvikt som pågikk over to dager før jeg ikke klarte mer og havna i respirator ca 14dager.. Vær forsiktig!!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Opplevd i flere miljøer at betablokkere går rundt sammen med peppern
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desto mer du tenker på det og lytter etter, jo verre kan det bli. Mye kan ligge i hode og er psykisk. Prøv å senke skuldrene, pust med magen og fokuser på alt anna enn hjerterytmen. Kanskje du må innse at amfetamin ikke er noen kroppen din fikser så bra.. Jeg må alltid drikke eller spise en chill pill for å slippe unna hjertedunk og stress til tider, men det er jo ikke å anbefale.
Har målt to ganger, tror jeg var 22 år den gangen, og da svingte jeg rundt 120-130 i puls mens jeg satt i sofaen til en kompis og var rimelig kraftig påtent. Dette var på 60-70mg Attentin den ene gangen, altså så ren Dexamfetamin man kan få tak i - apotekvare. Den andre gangen var det vanlig speed, mener å huske at jeg hadde omtrent lik puls, kanskje litt høyere.
Sist endret av krystallkongen; 13. mai 2020 kl. 19:02.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ai ai.. det er farlig det og ser det ut til.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-9093?source=relisdb

Hjertehelse virker som et sent ankommende problem, men et alvorlig et, i karrieren til stimulantbruk

Peprer bort 20 og 30 åra og dør som halvbola 50 åring.. aight
Når man tar stimulanter som amfetamin så er det jo gitt at man utsetter seg selv for en reell form for fare, og det beste tipset jeg kan gi deg er å ikke 'gi etter' for angsten du kjenner. Hjernen er kompleks og når du sier til deg selv eller 'anerkjenner' en reel fare vil hormoner som adrenalin og noradrenalin frigjøres og dermed øke pulsen din, trigge ''fight or flight''-responsen din, gjøre deg kortpustet osv. noe som også er symptomer på både angst og hjertesvikt.

Rådet mitt er derfor at du må si til deg selv at dette er en fysiologisk reaksjon på de stoffene du har i deg, og at hvis du skulle dø så ville det ha skjedd uavhengig av om du får panikk eller ikke. Dette er en følelse, og som alle andre følelser så går det over. Ikke bekjemp angsten, det vil være en vond spiral av angst og forhøyet blodtrykk.

Hvis pulsen din faktisk er målt riktig og du er sikker på det, oppsøk legehjelp.

Til slutt vil jeg legge til at du burde slutte med amfetaminen når det begynner å gå ut over helsen din i så stor grad at det blir vanskelig og leve (slappe av).
Sist endret av Jokke; 13. mai 2020 kl. 21:29. Grunn: typos make me locos
Har brukt endel (mange vil nok si 'MYE') pepper i mitt liv, men aldri opplevd løpsk puls slik du beskriver.

Ethvert kjemikalie (herunder både medisiner og definerte rusmidler) påvirker oss forskjellig og i din situasjon ville jeg latt speed'en være.

Hjertet ditt vil nok helt klart sette pris på det...
180 puls? Enten målt feil eller så må du ringe 113.
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg hadde puls på 193 når jeg blei henta av sykebilen i 2016.. Det endte med hjertesvikt som pågikk over to dager før jeg ikke klarte mer og havna i respirator ca 14dager.. Vær forsiktig!!
Vis hele sitatet...
Dette kommer han til å lese å få sterkt noia av forøvrig enig med det å være forsiktig og dens farer
Ta quitiapin/seroquel. Tok 75 mg i går sammen med alkohol. Fortsatt litt trøtt Hahah
Sitat av allgood Vis innlegg
Ta quitiapin/seroquel. Tok 75 mg i går sammen med alkohol. Fortsatt litt trøtt Hahah
Vis hele sitatet...
Uten toleranse? Da er 75mg overkill. Får bare unødvendig hangover.

Delte en 25mg pille i to i går. Hadde vært våken 60 timer da så null stress å sovne, spesielt med litt seroquel i tillegg. Selv om jeg hadde dratt en liten stripe et par timer i forveien
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Uten toleranse? Da er 75mg overkill. Får bare unødvendig hangover.

Delte en 25mg pille i to i går. Hadde vært våken 60 timer da så null stress å sovne, spesielt med litt seroquel i tillegg. Selv om jeg hadde dratt en liten stripe et par timer i forveien
Vis hele sitatet...
Ja, uten noen som helst toleranse. Har ikke noe særlig hangover da hvordan deler du så små piller? De er jo sinnsykt små
180 i puls er skremmende. Jeg vet ikke hva din normale hvile og maks puls er, men for de fleste her inne så er kanskje maks puls 170 og oppover. Du kan jo prøve å få opp pulsen ved å trene, så får du et inntrykk av hvor hardt du skal arbeide før pulsen kommer opp i 180.
Mange timer med den pulsen må være uhyre belastende for ditt hjerte - og det kan godt være at du føler du slapper mere av hvis du drikker alkohol Samtidlig, men for hjertet ditt er det ekstra belastende.
Hvis min pouls hadde kommet opp på 180 med 80mg og jeg hadde følt ubehag, så hadde jeg heller funnet meg et annet rusmiddel.

Pass på deg selv man!
Hvordan man senker pulsen er ganske enkelt!

Pust rolig. Inn med nesa i ca fem sekunder. Så holder du pusten i ca fem sekunder. Deretter puster du kontrollert ut i ca fem sekunder. Så holder du pusten i ca fem sekunder. Så begynner du på nytt. Gjenta så mange ganger du vil. Da roer kroppen seg ned, du vil muligens gjespe, og du får lavere puls.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Dette kommer han til å lese å få sterkt noia av forøvrig enig med det å være forsiktig og dens farer
Vis hele sitatet...
Ja det var det da Gjelder og passe på.. Det var hvertfall guffen følelse og helt fjernt og våkne opp i Oslo med helsestrømper og masse folk som knar på meg Vil ikke anbefales, så håper Ts får sjekka litt opp ang ♡
▼ ... flere år senere ... ▼
Vet ikke hvordan det er med å bumpe så gamle tråder, men vil gjerne høre litt mer om dette uten å lage ny tråd.

Du er ikke tilfeldigvis fortsatt her, trådstarter? Noen andre som føler på høy puls på speed?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrCool1000 Vis innlegg
Vet ikke hvordan det er med å bumpe så gamle tråder, men vil gjerne høre litt mer om dette uten å lage ny tråd.

Du er ikke tilfeldigvis fortsatt her, trådstarter? Noen andre som føler på høy puls på speed?
Vis hele sitatet...
Kan ligge 30-40 over det som er normalt når jeg peiser på litt (ca 120 slag i minuettet)
Alle får høy puls av speed. Det er helt normalt. Bare prøv å slapp av. ikke gå rundt å ta pulsen på deg selv. Det har ingen hensikt.
BRAND ∞ STRONG
Er man under 50, frisk, og ikke har noen underliggende sykdommer vil som regel ikke
dette utgjøre noe fare. Blir man veldig bevist på pulsen, redd og stresser så vil den øke ytterligere.

Pust rolig og legg deg eventuelt ned.