Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2804
Jeg hadde dagen før vært på rulling og tok en bump med kokain, altså at jeg tok det fra en nøkkelring. Ca kl 4 om natta.

Dagen etterpå skulle jeg hente drikke fra kjæresten min som bor i byen. Da jeg gikk ut i bilen så jeg at det sto en politibil nede ved krysset rett foran meg og pekte opp mot meg. I det jeg kjørte så kjørte de også. Ca 5 minutter senere ser jeg samme politibil i ligge bak meg og skrur på blålysene.

De spør om jeg har drukket eller tatt stoff idag og blir bedr om å ta en spyttprøve. Den kommer ut som positiv på testen og blir tatt med for å ta blodprøve. Jeg fikk beholde lappen enn så videre, men han sier han skal ta kontakt iløp av 3 uker pga svar fra blodprøven.

Har lest meg litt opp og det ser ut til at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å komme på over 0,2 i promille siden jeg ble stoppa 19 timer etter inntak plus at det var veldig lite jeg fikk i meg.

Er litt stressa over hele situasjonen. Er det vanlig av politiet å skygge deg når man kjører helt vanlig? Og hva tror dere skjer videre?
Du sier 19 timer etter inntak rundt 4 på natta, likevel sier du at du blir tatt dagen etterpå, noe som i og for seg er rett om dette er på kvelden. Jeg tror du blir tatt og tror du legger på timer i historien. Hvilken forskjell har det å gjøre om hva som er "vanlig"? Det er ikke politiets rutine om sjekk som er elefanten her, og det kommer ikke til å redde deg for hva blodprøven viser. Mistenker de noe så sender de det til screening.
Sist endret av Hilbert; 31. mai 2023 kl. 06:41.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv om du er under promillegrensen er det en god sannsynlighet for at du vil få førerkort inndratt. Finner de kokain i blodet ditt er det grunnlag nok. All bruk av illegale rusmidler ( og legale stoffer uten resept) er grunn for å miste førerkort
Så vidt jeg vet så finner man bare koka i blodet noen timer etter konsum, da det bare er for å se om du er påvirker der og da. Verre er det med urin som kan spores i opptil 1 uke, kanskje mer om forbruket er høyt.

Om du ikke har maks uflaks så går det nok bra. Du må bare nekte for at det har skjedd
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror kokain er veldig kort tid i blodet. Petter Northug ble for eksempel tatt med spyttprøve for kokain, men da han ble tatt blodprøve på var den negativ. Og spyttprøver er ikke ansett som sikkert bevis, noe som i utgangspunktet vil bety at man skal kunne gå konsekvensfritt dersom blodprøven er negativ.
Men hvis du innrømmet bruk, er det ikke sikkert at alt går så fint for seg.
Det var jo denne dommen som kom for halvannet år siden, hvor høyesterett konkluderte med at bruk av hasj opp til 2 ganger i mnd var å anse som "edruelig". Så vidt jeg vet er ikke det avklart om disse reglene vil også gjelde for andre rusmidler som kokain. Men som vi vet med politiet i Norge, spiller egentlig ikke regler så stor rolle for dem. Så jeg ville ikke blitt overrasket hvis du mistet lappen uansett hvis du innrømmer at du har brukt kokain
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt idiotisk at man kan regnes som påvirka 12+ timer etter en bump med kokain. Hvor er oppropet rundt det her? Justismord. Tenk om folk ble regna påvirka 10 timer etter en øl, de hadde garantert endra følsomheten på den blåsetesten kjapt da

Og ja du får nok førerkort inndratt dessverre
Sist endret av Phelonyx; 23. juni 2023 kl. 17:25.
Bor du på en liten plass eller er du "særdeles lettgjenkjennelig" ?

Fordi det der hørtes ut som mishandling i god gammeldags bøgde-stil som jeg har sett og opplevd 20 ganger før.

Det var bare når jeg lærte meg "dét har dere ingenting med, og det er heller ikke noe grunn for å ta prøve, så jeg nekter". at de gav seg <3

Om de ser "store pupiller" så svarer du "seff har jeg større pupiller når det er mørkt ute og jeg får en flashlight i trynet, jeez..."

(Det varierer en god del hva som er "store pupiller" så dét er ikke noe "tegn" i seg selv, og langt mindre grunn til å ta prøve av noen)

Jeez ; jeg kjenner "bøgde-angsten" våkne ilag med irritasjon og forbannelse altså =)


Eller gå for ; "Du har rett til å nekte å svare, og det synes jeg du bør gjøre" - tja ; best det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
2 4
Det ordna seg. Kom ikke opp i blodet
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grattis! Ingen videre konsekvenser altså? Og takk for at du kommer tilbake og sier hvordan det gikk, mange som glemmer det hehe.