Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1990
Min dummeste ide er at kunstig intelligens er blitt brukt siden 1918 for å skape virkelighetstro bilder av myrdede mennesker. Jeg avledet dette fra grunntanken om at universet er godt, men hvordan kan da fæle ting skje?

Svaret? Falske nyheter.

Ta et verdenskart og pek på Oslo, Norges hovedstad. Hva i huleste er det med dette kartet som får deg til å tro at jorden er rund? Se på kartet, bare se, er det ikke firkantet? er det ikke avgrenset? Hva befinner seg utenfor kartets grenser? Du ser på det nå, kosmos. Der du nå står. Og ser du noen rund jord? nei. Gå ned eller opp til havet (om du bor i en dal). Det er flatt. Siste ord om den saken er fra min side nå sagt.

Tilbake til dette med KI, og Norge. Du tenker kanskje at ideen om KI i 1945 er latterlig, da slik teknologi ikke eksisterte på den tiden? Det er korrekt. Men hva hvis du har blitt lurt, på samme måte som du har blitt lurt til å tro at jorden er rund er du blitt lurt til å tro at tid eksisterer. Tid er et abstrakt konsept, hvis du aldri hadde blitt fortalt om tid og historie ville du ikke hatt noen naturlig medfødt ide om tid i historisk sammenheng. Tiden eksisterer kun i bøkene, og i moderne tid i digitale arkiver. Men hva er det som skjer når vi da eksempelvis går fra en teknologi, som boken, til en annen, til digitale representasjoner.

Det eneste som har skjedd er at mennesket er blitt invalidisert, det er faktum. Tid er et penere ord enn invalid, og vi har valgt å pynte på virkeligheten, som er denne: Før skrev man med fjærpenn, i flytende, kontrollerte penselstrøk la blekket seg til hvile på siden, elegant som dansende ballerinaer. I fjærpennens tid eksisterte ikke viskelæret, det er noe som gradvis er blitt introdusert, og som korrelerer med økende forekomst av demens. Man har vist at mennesket i økende grad blir invalidisert og man har prøvd å skjule dette fra mennesket selv ved å introdusere hjelpemidler som viskelær, backspace/delete, klipp ut og lim inn. Før analoge hjelpemidler som nå er blitt digitale.

Da man skrev med fjærpenn kunne man ikke viske ut en eneste bokstav. Man måtte som Proteus være i forveien, og vite hva man viste før man materialiserte det, altså skrev det ned. For mennesker i antikken var hukommelse noe som både strakte seg tilbake og fram i "tid". De skrev ned det de husket fram i tid.

Alle de myrdede menneskene du ser i avisene var allerede myrdet i 1918, men ikke med kniv eller kule, men av demens. De er reinkarnasjoner av seg selv, som studerer sin egen invalidisering i sømmene gjennom flere livsløp.
Burde kanskje overskriften heller vært "Hva er den dummeste vrangforestillingen du noensinne har hatt"?
Min dummeste ide noensinne. Var at en komiserie for lenge siden var relatert til meg på en måte fordi de brukte mitt fornavn og etternavn i første episode og snakket ute av kontekst om en fengsel straff jeg nettopp hadde sonet rett etter å sagt mitt navn. Dette var ikke en psykose men ble nesten en vrangforestilling ut av det men var aldri opphengt i det.

Helt klart den dummeste ideen noensinne og skulle prøve å få betalt for det på en måte.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Og ta bilen drita full for jeg ville ha en Grandiosa. Endte opp med å skli ut og rulle bilen på taket. Stakk fra stedet og ble møtt av en snut da jeg våkna på rommet. Glattcelle….26 dager betinget fengsel, men bare 5000 i bot siden jeg var i militæret
ts innlegget ditt var vondt å lese, jeg håper du ikke mekker flere lisser nå altså. Forsøk å få ned et måltid mat og noen timer søvn. Det lover jeg hjelper masse. Så kan vi evt. snakkes videre om en dag eller to. Dette går over.
Å stemme Arbeiderpartiet
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Burde kanskje overskriften heller vært "Hva er den dummeste vrangforestillingen du noensinne har hatt"?
Vis hele sitatet...
Dette er én av mange fra den kanten.

Så kan jeg nevne den dummeste ideen jeg har hatt: Det blir vel, at jeg har prøvd å skrive vett i hodet på Hans Høyhet og flere her på forumet.
Å tro at hemmeligheten var min og at den ikke ville skade andre.
At alt ordner seg for snille gutter.
BRAND ∞ STRONG
Å gå på tynn is i fylla.
Heldigvis nærme land.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jo en ting til. Ble utbrent, utvikla depresjon og valgte å bruke rusmidler til å håndtere det, samt å isolere meg fra venner. Det var ikke så veldig smart. Men ting er bra igjen nå. Rundt 10 år senere
Har hatt så sykt mye dumme ideer at jeg må få stempelet tilbakestående om jeg blir utredet på iq eller lignende.. vet ikke hva jeg skal gå for her..

Kan det være at jeg «bare» skulle bruke rusmidler litt en kort periode. Dere skjønner vel alle at den korte perioden ikke ble så veldig kort..

Eller da jeg hadde kjøpt en bil grise rusa og ikke kunne parkere hjemme hos meg da politiet kom til og komme om det stod bil i gården, tengte det var lurt og parkere på kirkens parkering. Presterte og hive bilen ut, den spratt opp og over kanten og sidelengs ned skrenten før den taka inn på gravområdet / inne på kirkegården. Løp hjem i håp om at ingen visste det var min bil.

Det triste er at jeg vet faktisk ikke om dette er noe av det dummeste eller smarteste jeg har prestert og komme på
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Den dummeste idéen jeg har hatt er egentlig at ting har en tendens til å "ordne seg". Fatter ikke hvor den biten med idiotisk overtro skal ha kommet fra.

Jeg priser meg likevel lykkelig for at jeg aldri har servert opp noe såpass stimulantdrevet men likevel stonerfilosofi-preget vås som i denne tråden, herre jesus kristus.
Sist endret av robhol; 26. mai 2023 kl. 20:40.
Professor
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
ts innlegget ditt var vondt å lese, jeg håper du ikke mekker flere lisser nå altså. Forsøk å få ned et måltid mat og noen timer søvn. Det lover jeg hjelper masse. Så kan vi evt. snakkes videre om en dag eller to. Dette går over.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke så mye dårligere enn det sjaman Durek kommer med, eller?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er da ikke så mye dårligere enn det sjaman Durek kommer med, eller?
Vis hele sitatet...
Det kan vell ses i samme lys som Durek sine kvasiintellektuelle utsagn.

Den største forskjellen er at Durek lirer av seg denne galskapen fordi det er sånn han tjener penger. Din galskap ser ut til å komme fra en mer… genuin tro?
Professor
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det kan vell ses i samme lys som Durek sine kvasiintellektuelle utsagn.

Den største forskjellen er at Durek lirer av seg denne galskapen fordi det er sånn han tjener penger. Din galskap ser ut til å komme fra en mer… genuin tro?
Vis hele sitatet...
Nei, det var en liten dose ketamin og jeg lurte på hva som var det rareste jeg fikk meg til å skrive. Jeg er egentlig overrasket at jeg ikke fant på noe bedre/verre.