Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 557
Halla! Jeg er ikke så aktiv her lenger, men da jeg begynte å release musikk for snart 10 år siden, så pleide jeg å legge ut her - så jeg tenker jeg fortsetter tradisjonen

Jeg er William French, en norsk elektronika produsent med langs fartid og releases i et vidt spekter av sjangre. Under pandemien tok jeg en pause fra å slippe musikk, for å dykke dypere inn i rave og techno scenen.

I februar dro jeg på en reise til Bali, og endte opp med å filme et DJ sett der. Settet inneholder en del ny musikk jeg har laget som kommer ut snart, og en del kule dykkeklipp tatt av lokale undervannsvideografer:

https://youtu.be/8XUy8sFLBtk

Håper dere nyter settet! Og følg meg gjerne på Insta - det blir en del kule gigs i sommer som annonseres der @williamfrenchh

Håper det faller i smak!

-William
Overgangen som begynner på 13:00, helt konge! Måtte bytte fra laptop høyttalerne til hovedanlegget.

Mye bra her, men om jeg skal gi en konstruktiv tilbakemelding så synes jeg valg av sanger var litt sprikende og beveger seg over litt for mange subsjangere for min del.
Den starter ganske rolig og minimalistisk før tempoet øker og krysser over i noe med et mye mer komplekst lydbilde enn starten av settet.
Personlig er det en progresjon jeg gjerne ville hørt over en hel kveld, og ikke i løpet av ett sett.
Er det fordi du kun spiller egne sanger i dette settet?

Hvor pleier du å spille?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mye bra her, men om jeg skal gi en konstruktiv tilbakemelding så synes jeg valg av sanger var litt sprikende og beveger seg over litt for mange subsjangere for min del.
Den starter ganske rolig og minimalistisk før tempoet øker og krysser over i noe med et mye mer komplekst lydbilde enn starten av settet.
Personlig er det en progresjon jeg gjerne ville hørt over en hel kveld, og ikke i løpet av ett sett.
Er det fordi du kun spiller egne sanger i dette settet?

Hvor pleier du å spille?
Vis hele sitatet...
Takk for bra feedback! Interessant observasjon om sprikende valg av låter. Jeg har lagt merke til at DJ sets i Norge i stor grad holder seg til en sub-genre. Det funker det, men jeg synes personlig det blir kjedelig og lite engasjerende. Så det er nok et kunstnerisk valg jeg tar her. Også er låtene valgt for å komplimentere mine egne låter, det er 3 av dem i settet.

Har spilt rundt om kring i Norge - både konserter som artist, og på div klubber og raves i Oslo og Trondheim som DJ

Poster oppkomme de gigs på Insta men er ikke komfortabel med å poste her, ettersom en del av eventsene er private
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Takk for bra feedback! Interessant observasjon om sprikende valg av låter. Jeg har lagt merke til at DJ sets i Norge i stor grad holder seg til en sub-genre. Det funker det, men jeg synes personlig det blir kjedelig og lite engasjerende. Så det er nok et kunstnerisk valg jeg tar her. Også er låtene valgt for å komplimentere mine egne låter, det er 3 av dem i settet.

Har spilt rundt om kring i Norge - både konserter som artist, og på div klubber og raves i Oslo og Trondheim som DJ

Poster oppkomme de gigs på Insta men er ikke komfortabel med å poste her, ettersom en del av eventsene er private
Vis hele sitatet...
Men du legger ut private på insta, er det sånn å forstå?

Enig med over, finfin overgang!
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Men du legger ut private på Insta

Enig med over, finfin overgang!
Vis hele sitatet...
Tja, spørs på eventet. Er det et lite event i skogen med 50 folk skriver jeg det kanskje i en post og skriver «DM for invite», og inviterer de som ser ut som riktig målgruppe. Er det et stort, men privat community event, så legger jeg ut link og alle er invitert liksom. Spørs på eventet
Kult! Jeg legger deg til.
Det her var kjempefett, drivende minimalistisk koselig techno. Akkurat min greie!
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det her var kjempefett, drivende minimalistisk koselig techno. Akkurat min greie!
Vis hele sitatet...
Glad du likte det! Jeg elsker å danse men synes dagens trendy techno kan bli for slitsom. Må være en koslig reise også