Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2018
Hvis man går på finn og ser etter boliger til salgs i Sverige, finner man flere usansynlige lavt prisede leiligheter, som oftest borettsleiligheter som ville vært umulig å se for seg priset så lavt i Norge. Fellesutgiftene er også svært lave på noen av disse, f.eks. 300.000 og så 2000kr i måneden. Disse er selfølgelig lokalisert ute på landet med relativt lite bebyggelse og sikkert få jobber ... men likevel, jeg nekter å tro at dette er den eneste bakdelen med disse leilighetene?

Er det noen her som har noe mer peiling på dette enn jeg har?

Jeg tenkte at med så lave utgifter så kunne jeg vurdert å bo i Sverige deler av året, nært norskegrensa.

Noe som gjorde meg mistenksomt ved en av disse annonsene er at det står, oversatt til Norsk: "Indirekte netto gjeld kan ikke beregnes for det aktuelle sameiet." ... jeg ville anta at hvis felleskostnadene er lave på et eldre bygg, så vil også sameiets gjeld være lav, men jeg er ikke noen ekspert på dette.
Sist endret av Hans Høyhet; 13. mars 2023 kl. 19:53.
Kan du poste en lenke til en slik leilighet så vi kan se.

Ellers så er jo denne artikkelen en klassiker:

Kameraten fikk vann på mølla og kjøpte også en rekkehusleilighet på 80 kvadratmeter kontant til 22.000 svenske kroner med penger han tok ut av minibanken.
Vis hele sitatet...
- https://www.dn.no/privatokonomi/sven...sso_ott=plOrdJ
Professor
Trådstarter
Her er link til en av de billigste: https://www.finn.no/realestate/abroa...78697379&ci=21

Sitat av Kongen Vis innlegg
Vis hele sitatet...


Etter jeg leste den artikkelen, vil jeg tro at man kanskje får leiligheten som går for 145.000 SEK til 1/3 del av prisen uten tredjemannen (megler)
Sist endret av Hans Høyhet; 13. mars 2023 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har hørt om man er villig til å bo i "Rynkeby"så kan du få deg en leilighet til 50 000 men tror stedet er kjent for å være litt ghetto.
Så man kan altså kjøpe en leilighet for det samme som noen måneders leie koster i Norge?
Uten noen skjulte kostnader?
Det ser ut som jeg kommer til å bli svenske om jeg får trygd innvilget. Perfekt mulighet til å spare opp litt kapital om det faktisk er slik det står til der nede.
Sitat av KoppenHalvFull Vis innlegg
Har hørt om man er villig til å bo i "Rynkeby"så kan du få deg en leilighet til 50 000 men tror stedet er kjent for å være litt ghetto.
Vis hele sitatet...
Det er typ sveriges st. Louis eller hva d heter i chicago. Med andre ord ikke veldig trygt
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Det er typ sveriges st. Louis eller hva d heter i chicago. Med andre ord ikke veldig trygt
Vis hele sitatet...
Det går bra, med pengene man sparer så kan man bygge om huset til en bunker, komplett med skyttergraver og pillehus.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Det er typ sveriges st. Louis eller hva d heter i chicago. Med andre ord ikke veldig trygt
Vis hele sitatet...
St. Louis er ikke i Chicago. St. Louis er i St. Louis, en helt annen by i en annen delstat.
Sist endret av robhol; 8. april 2023 kl. 15:43.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Det er typ sveriges st. Louis eller hva d heter i chicago. Med andre ord ikke veldig trygt
Vis hele sitatet...
st. Louis har ligget på toppen over byer i USA med de verste/farligste områdene i et par år nå, men du trenger egentlig ikke
dra noen USA referanse for Sverige har en del ganske drøye forsteder selv. Rinkeby utenfor Stockholm er en av de drøyeste
(rangert nr5) og Sverige generelt lå på Europa-toppen i drap med skytevåpen i 2021.