Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 7695
Quake2 DeathMatch! Fantastisk spill. Husker vi linka på det med coax t-kabler. Det var tider ;p
Jones
Pizza tycoon (eller noe i den duren. Gikk ut på å åpne restauranter og lage pizza)
Dark rain
Battlezone
Dr brain, pluss mange fler jeg ikke husker navnet på
pizza tycoon
sonic? (de gamle)
Winter Games Og Wolfenstein 3D
Pacman, Tetris, de gamle Super Mario-spillene, Donkey Kong..
Jeg vil også ha en 8-bits NES!
skifree og winter games
The Manager
Ports of Call
Empire Earth
Sim City 2000

Ufattlige gode spill Empire Earth (1) spiller jeg ennå og av og til Ports of Call og The Manager med min bror
Sist endret av Org; 27. juli 2007 kl. 19:18.
Cannon Fodder beste krigs spillet noen gang<3
Jeg spillte magicboy på den første pcen min med windows 3.11 good times!
Super Mario 1, 2 og 3
Super Mario World
Ett slikt Snipp & Snapp -spill
Stunts
Sonic
Donkey Kong
Yoshi's Island
River City Ransom (kalt 'Street Gangs' i europa)

Hadde også ett fotballspill med samme figurer som på 'river city ransom'. Tror det het 'World Cup' ett eller annet..
Spilte også de to aller første 'Metal Gear' spillene, der historien foregår i 'Outer Heaven' og 'Zanzibar Land'.
Supermariopå Nes. Husket naboen hadde det. Dritfett. åsså hadde han Robin hood. husket me skulket skulen i 2 dager å spilte det konstant, for det hadde ingen save funksojon. åsså va det drit vanskelig. Kom aldri lenger enn til ein dude med ei jævla øks, so sto med ein brønn..

Ellers var det warcraft, dukenukem og Diablo so var pc, hittene. Pc kom litt seint in i husstanden våres
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for flotte tips, gutta! Mange etterspurte Commander Keen, så det var det første spillet jeg la inn... Dersom du er keen på å gjenleve gamle minner, sjekk:
http://www.xspill.no/spill/nettspill/Klassikere/776
Tetris. Ikke noe fancy greier, bare den gamle gode versjonen av Tetris.
Heroes of might and magic 3! Ah, the memories...
Takler ikke flashversjoner/pc versjoner av konsollspill/klassikere, aner ikke hvorfor... super mario 1 lagga, musikken var forvrengt og mario hang generelt etter... Dævva på første soppen 3 ganger

Er ikke meningen å flame da Genialt for folk som ikke har nes/snes
Mario: Yoshi's Island
Donkey Kong Island elns.
Ol i Atlantic 1996

Alle på Super Nintendo...

Graalonline 2001 brukte vell 1000 timer + på det (ISDN :P) Da ble mamma glad vettu :P
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Phew, etter litt intens jobbing har jeg nå funnet originale SNES/Amiga/PC versjoner av mange av spillene som er blitt nevnt, og i noen tilfeller, gode erstatninger for "the real thing".

Nedenfor følger en ikke komplett liste over spillene jeg fant, uten noen som helst garantier for at spillene vil være like kule å spille nå, som for 10 år siden

Super Mario 1
Super Mario World
Super Mario Adventure 2
Starcraft
Tetris
Mujaffa
The Incredible Machine
The Lost Vikings
Lunar Lander
Zelda
Ducktales
Paperboy
Commander Keen
Boulderdash
Warcraft 2
Bubble Bobble
Bombjack
Hangman
Pacman
Space Invaders
Sist endret av Stormen; 30. juli 2007 kl. 03:27.
Sitat av tore-
Husker veldig godt et grøsserspill jeg aldri selv fikk spille, Phantasmagoria. Det var på den tiden, i en alder av 10 år, usansynlig skummelt. Husker godt på slutten av spillet hvis man gjordet en feil, at du fikk hodet kappet i to av en falløks av noe slag. Klassiker!
Vis hele sitatet...
Husker det ja. Phantasmagoria var på 7 cd'er, en rekord som kanskje fortsatt står (?).
Ellers:

Stunts
Monkey Island 1-4
Xenon 2
Lemmings
Worms
Duck Tales
Alex Kidd
Leisure suit Larry 1,2,3
Street Fighter 2
Zelda 3: A Link to the past
Super Mario Bros 1,2,3 og world
Duke Nukem 3D
og til sist: Ganja Farmer
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Frohike, du finner Lemmings, Ducktales, Street Fighter, Zelda, Super Mario og Doom (dessverre ikke Duke Nukem) her:
http://www.xspill.no/spill/nettspill/Klassikere
Sist endret av Stormen; 31. juli 2007 kl. 17:53.
Age of Empires serien var jo en klassiker. Denne ser nå ut til å være en trilogi :-)
Sitat av thrax
Age of Empires serien var jo en klassiker. Denne ser nå ut til å være en trilogi :-)
Vis hele sitatet...
Hele serien var jo ikke en klassiker... kan gå med på 1rn, om litt lenger tid 2rn, men 3rn er jo fortsatt relativt ny
Glider!
Pappa fikk seg en Macintosh LC III da jeg var rundt 5 år gammel, når han ikke drev på med studier, kunne jeg spille glider.
Har idag Glider Pro 4 for Mac OS X
[EDIT:] her er en flash versjon av (nye) Glider:
[center]http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/icon/mac/glider.gif[/center]
Sist endret av Turbolego; 2. august 2007 kl. 00:26.
Sitat av Turbolego
Glider!
Pappa fikk seg en Macintosh LC III da jeg var rundt 5 år gammel, når han ikke drev på med studier, kunne jeg spille glider.
Har idag Glider Pro 4 for Mac OS X
[EDIT:] her er en flash versjon av (nye) Glider:
[center]http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/icon/mac/glider.gif[/center]
Vis hele sitatet...
Genilalt spill! Kjempe moro, sitter og spiller nå, anbefales til alle .