Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4203
Sitter og lurer litt på hvorfor TG har holdt seg i Vikingskipet, med pass til 5100 deltagere, når det de seneste årene har blitt bygget nye arenaer som Telenor Arena eller messesenteret på Lillestrøm. Telenor Arena og Messesenteret på Lillestrøm har plass til enda flere deltakere, og med tanke på de over 5000 som står på ventelisten til TG, og ikke får plass, er det vel på tide og utvide?

Noen som har greie på hvorfor TG velger og bli i Vikingskipet på Hamar?
Sitat av henrik988 Vis innlegg
Sitter og lurer litt på hvorfor TG har holdt seg i Vikingskipet, med pass til 5100 deltagere, når det de seneste årene har blitt bygget nye arenaer som Telenor Arena eller messesenteret på Lillestrøm. Telenor Arena og Messesenteret på Lillestrøm har plass til enda flere deltakere, og med tanke på de over 5000 som står på ventelisten til TG, og ikke får plass, er det vel på tide og utvide?

Noen som har greie på hvorfor TG velger og bli i Vikingskipet på Hamar?
Vis hele sitatet...
Har sett at Lillestrøm har blitt diskutert før. Hovedargumentet som jeg husker er at Vikingskipet tar alle i ett enkelt rom. Lillestrøm har flere rom som "ødelegger" stemninga.

ang Telenor Arena vet jeg ikke, men jeg vet at TG har kontrakt med vikingskipet for mange år fremover. Det sa de i Q&A sessionen på HW.no.
For det første er ikke Telenor Arena større. Begge har en fullstørrelse fotballbane, men vikingskipet har i tillegg skøytebane rundt. Dette gjør at Vikingskipet har 2800 kvm større gulvflate

For det andre handler det vel så mye om tradisjon. Man har et veldig godt innarbeidet arrangement på Hamar, som det har tatt mange år å få så veldrevet som det er nå. Skal man bytte lokasjon trengs det en enorm jobb for å få alle detaljer på plass

Sitat av henrik988 Vis innlegg
Telenor Arena banen har en lengde på 154 meter og bredde på 133 meter, noe som utgjør at Telenor Arena har 20482 kvm gulvflate.
Vis hele sitatet...
For å sitere http://www.telenorarena.no/index.php...=100&pageID=39 som er deres egen oversikt over tekniske data:

Floor arena:
10 000m2 – 23 meters to the soffit, 33 meters to the roof.

Sammenlignet med http://www.hoa.no/no/vikingskipet/tall-og-fakta/

Areal hall:
- totalt: 26 000 m2
- grunnflate: 22 000 m2
- hallflate: 12 800 m2
Trådstarter
26 4
Sitat av moridin Vis innlegg
For det første er ikke Telenor Arena større. Begge har en fullstørrelse fotballbane, men vikingskipet har i tillegg skøytebane rundt. Dette gjør at Vikingskipet har 2800 kvm større gulvflate

For det andre handler det vel så mye om tradisjon. Man har et veldig godt innarbeidet arrangement på Hamar, som det har tatt mange år å få så veldrevet som det er nå. Skal man bytte lokasjon trengs det en enorm jobb for å få alle detaljer på plass



For å sitere http://www.telenorarena.no/index.php...=100&pageID=39 som er deres egen oversikt over tekniske data:

Floor arena:
10 000m2 – 23 meters to the soffit, 33 meters to the roof.

Sammenlignet med http://www.hoa.no/no/vikingskipet/tall-og-fakta/

Areal hall:
- totalt: 26 000 m2
- grunnflate: 22 000 m2
- hallflate: 12 800 m2
Vis hele sitatet...
Så jeg hadde lest feil, så trakk innlegget rett før du postet
Har og tenkt på hvorfor den ikke blir lagt til Lillestrøm. Messesenteret har plass til de 5000 og pluss 5000 til på venteliste, og så vil det komme flere tusener ekstra pga det ligger mere sentralt.
Hvis ikke arrangørene har større ambisjoner enn vikingskipet, da er det bare å legge ned eller bytt arrangør.
Og hvis vikingskipet skal være så vel drevent, så kan man vel og få mesesenteret like vel drevent, her høres det ut som om noen som ikke like utfordringer. Og tenkt på at i en hall kunne man ha hatt en messe om data etc.
Tror det ville ha blitt bra stemning i Lillestrøm jeg da
39000kvm....
Hvis at TG skal utvides så må de finne et stort nok rom, noe som kan bli extremt dyrt! Det rommet må også ha tilgang på nok strøm. Det må være høyt over taket, ellers blir stemningen litt ødelagt. osv.

Dette var det jeg kom på i farten, sikkert mange flere grunner til at det er i vikingskipet og ikke andre plasser. Det er ikke bare bare og organisere et data party til over 5000 personer, det er heller ikke sikkert at de vill ha flere enn 5000 personer og holde styr på. det blir betydelig mere jobb og det er sikkert vanskelig og finne personer som vill bli med og hjelpe til.
Snakket med noen av sjefene, de at at vikingskipet er den eneste hallen med muligheten til å levere nok strøm! (det er jo en ishall og har veldig stor kapasitet!) Jeg vet ikke mye om det, men jeg spurte en av sjefene om det samme og fikk dette som svar..
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Snakket med noen av sjefene, de at at vikingskipet er den eneste hallen med muligheten til å levere nok strøm! (det er jo en ishall og har veldig stor kapasitet!) Jeg vet ikke mye om det, men jeg spurte en av sjefene om det samme og fikk dette som svar..
Vis hele sitatet...
De har tilgang på 2x2500A har jeg hørt, tipper det er 400v så de har tilgang på 2x 1000 000W
Synes de kan holde seg i vikingskipet

Og klarer man ikke å skaffe bilett er man rett og slett ikke ivrig nok
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hørte fra en kar i Crew (meld deg!) at de kansje skulle mekke en etasje til i Vikingskipet kun for TG.
Også drar man jo til Vikingskipet i påsken, tradisjonen tro.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Hørte fra en kar i Crew (meld deg!) at de kansje skulle mekke en etasje til i Vikingskipet kun for TG.
Vis hele sitatet...
Dette er nok bare en gammel aprilspøk som nekter å dø
Sitat av moridin Vis innlegg
Dette er nok bare en gammel aprilspøk som nekter å dø
Vis hele sitatet...
Hørte snakk om det samme i et av møtene på Tirsdagen..

"...et steg nærmere en ekstra etasje. " --Vegard Skjefstad
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Hørte snakk om det samme i et av møtene på Tirsdagen..

"...et steg nærmere en ekstra etasje. " --Vegard Skjefstad
Vis hele sitatet...
Blir ikke det jævlig kjipt hvis de deler oss? da føler jeg det blir litt partypooper
Med mindre det er foreksempel stillesone oppe
Synes de skal holde seg i vikingskipet jeg. Er jo så mye kulere å sitte i et stort vikingskip enn en gigantisk kloss av en bygning?
Blir dritt om det er lavt under taket..
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Hørte snakk om det samme i et av møtene på Tirsdagen..

"...et steg nærmere en ekstra etasje. " --Vegard Skjefstad
Vis hele sitatet...
Haha, må være jævlig kjipt og være i under etasjen da, må bli mørkt og trist. Det ødeleger også arneropene. Også var det de som absolut skal klare og velte en brusboks i overetasjen da, tenk deg og våkne av at du er full av energidrikke som personen over deg klarte og velte? Nei, TG skal være 1 etasje, slik er det bare.
Er det ikke nok med 5200 personer? Dette skal også organiseres, og jeg vil tørre å påstå at en betraktelig større gjeng kan by på uante problemer.

Nei, vikingskipet er tradisjon, og jeg håper TG holdes der i framtiden og.
Vikingskipet har dusjer, det har ikke Norges Varemesse.
Det ville ha ødelagt hele TG opplevelsen, Vikingskipet og Hamar er perfekt plassering i mine øyne. Å besøke Vikingskipet en gang i året er en viktig tradisjon for alle oss svette nerder som har deltatt siden 1996.. Bytter The Gathering lokale så kan du banne på at de kommer til å miste mange trofaste besøkende.
Sist endret av Juicekongen; 13. april 2012 kl. 14:08.