Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1765
Halla,
Jeg og fadern planlegger en tur til syden, men vetikke hvor, vi orker ikke noe slags familiehotell o.l

Vi leter etter et sted kanskje ved stranden, type hytter kanskje?
noen som har tips?

åpen for alle forslag, trenger ikke nødvendigvis være en partyplass vi skal til.
Viss det ikke skal koste så mye, så var jeg i Hellas - Corfu i august, der var det fint om man vil ha det litt rolig, men samtidlig en nattklubb, og mange fine resturanger. Kort vei til ei lang fin strand... også noen butikker... Og kort busstur inn til stor byen... Eller taxi som kostet ca 70 -80 NOK...

Partyplass har jeg ville anbefale, Kypros - Agia Napa... Billig og masse puber, resturanger og butikker, og kort vei til strand... flere strender og velge i, med vannskooter, og alt av fasiliteter...

Spørs hva dere vil finne på og da, og hvordan inntresser... Er det strand liv, Pub-liv, Shopping tur osv... Men de to plassene der har alt, corfu litt mindre partyplass, men fint om man vil ha det litt rolig...
Tyrkia - Alanya / Antalia.

Veldig koselig, rolig eller full fart, det er alt etter hvor dere drar, men det er bare og høre med reiseselskapet
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Kanskje jeg skal kontakte reiseselskapet ja, vi er på kikk etter en plass vi kan være litt "alene".
Sitat av Neh Vis innlegg
Kanskje jeg skal kontakte reiseselskapet ja, vi er på kikk etter en plass vi kan være litt "alene".
Vis hele sitatet...
ihvertfall ikke Alanya da det er veldig masete når du går rundt ..
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
er cypros kanskje et alternativ? evt tyrkia?
Sitat av Neh Vis innlegg
er cypros kanskje et alternativ? evt tyrkia?
Vis hele sitatet...
Tyrkia er Alanaya men Cypros er ikke sikker
Dra til Platanias på Kreta. Det var awsome der
Puerto Rico på kanariøyene høres ut som et greit sted for dere. Flott plass, lite mas og fine strender
Som jeg nevnte tidligere så er jo kypros for alle slagere.... Der har du Nicosia (Hovedstaden)- Perfekt for de som vil på shopping ferie.
Fig tree bay - For de som vil ha rolig ferie med alt mulig rart, og strender, barer, resturanger, butikker...
Agia napa - for partyplass... men fins også plasser der for familie / rolige strender osv...

Men kanariøyene som liverbird nevnte er også fint, vært i puerto rico og maspalomas og arguineguin, og det er kjempe fine plasser, og lite mas der nede...
Bonaire, onkelen min bor der. Et veldig lite øy, men skikkelig chill og avslappende der
Ellers så er Curacao også veldig fint, og et litt annerledes valg. Bare søk på bilder du, utrolig fint!
Dette ligger nærme Cuba, så det er ganske langt, så det er vel også ganske dyrt.
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Kypros vurderes, noen som vet om evt. pris forskjeller på kypros eller alanya?
temperatur er vell ikke så ulik i sommer? eller.. ?
Hvis du skal reise til hellas eller frankrike (eksempler, selvsagt) så er det lite sansynelig at dere finner et sted rett ved en strand, som er mulig å betale. Det er ofte villae'ish steder med baseng et stykke utenfor byer og landsbyer. Jeg vil tro dere kan finne mye fint på finn.no

I fjord leide vi et hus i Frankrike utenfor en landsby (som selvfølgelig ble rasert av flommen..) med baseng som var fantastisk. Det var en ganske billig penge for en uke der, alt tatt i betraktning.
Sitat av Neh Vis innlegg
Kypros vurderes, noen som vet om evt. pris forskjeller på kypros eller alanya?
temperatur er vell ikke så ulik i sommer? eller.. ?
Vis hele sitatet...
Kypros så finner du pakke, fly og hotell for 4-6000 for 2 om du ikke skal ha all inclusive og no hi-tech hotellrom.... Men det er jo hva du vil og da, ei uke, 14 dager ? direktefly, eller ikke... mye som spiller inn...
Temperaturen er ikke store forskjellen mellom Hellas, Kypros, Tyrkia og spania nei...

vi leide leilighet for 3000 iuka og betalte 1200 kr pr billet fly t/r når vi for ifjor... så man finner billige om man leter, men da hadde vi leilighet fra privat person rett i bar streeten, ganske sentralt så du finner sikkert noe rimiligere...
Sitat av Neh Vis innlegg
Kypros vurderes, noen som vet om evt. pris forskjeller på kypros eller alanya?
temperatur er vell ikke så ulik i sommer? eller.. ?
Vis hele sitatet...
Det er en god del billigere for stort sett alt i Tyrkia enn på kypros.Når det gjelder været så er det veldig varmt i både Tyrkia og Kypros.Men jeg foretrekker Kypros grunnet at det alltid er en deilig avkjølende vind langs kysten der,imotsetning til Tyrkia hvor det kan bli i overkant klamt.
Sunny Beach for alle penga , skal ned dit selv i August Billig å masse liv , å mye å finne på utenom å drikke
Vil da veldig gjerne anbefale "Phi Phi Island" i Thailand. Der kan du få en utrolig deilig bungalow. Strand 20 meter bortenfor. Liten bar/cafè, show om kvelden og alt du trenger. Scubadiving.. "Trespassers will get shot" skilt i en pub, der en kar norsk kar faktisk ble skutt i ansiktet med hagle av en thai, menmen.. Magisk sted, anbefales.


Ps: Tyrkia anbefales ikke. Greie klubber, men det er hos naboen min og. Respektløst folkeslag.
Sist endret av Foretningssans; 8. juni 2011 kl. 06:34.
Vel, jeg så at noen nevnte Arguineguin, og da har jeg én ting å si. IKKE DRA DIT. Makan til feriemas! Masse norske turister på chartertur som svirret rundt og ødela hele opplevelsen. Jeg bodde der i to måneder, så jeg fikk vel kanskje litt for mye av det gode.

Ellers vil jeg anbefale andre rolige strøk på Gran Canaria, slik som i nordvest. Der er det visstnok ganske tropisk klima, slik jeg forstod det i Lonely Planet's guide over Gran Canaria.
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Høres bra ut, ser ut som det er mye bra på gran canaria!
Neh
Neh's Avatar
Trådstarter
76 9
Lurer på om noen vet om et chill sted i kroatia? som sakt kanskje type hytter, at man ikke bor vegg i vegg med småkids
One word;
Ibiza.

Har aldri vært så rav dritings noen gang, og danset så heftig til Deadmau5 noen gang!
Ble kåra til "Ibiza shot master" elns, winter 2011! Spøy tequila to dager etterpå!

Fy FAEN for et fantastisk sted!

Meen, med mindre du skal gi Jr. en øl og lære han en drikke er det kanskje ikke rette plassen.

Jeg ville annbefale deg å ta turen til Lesvos i Hellas. En liten koselig øy, hvor det er kort vei til stranden uansett hvor man står. Det er et familieparadis uten sidestykke!
Hyggelige mennesker, god mat, og ikke minst VELDIG spennende "safarier" der.
Det som også er koselig er at man slipper å tenke på "dyre hotel" der nede.
Man får en flott leilighet for en ekstremt billig penge!

Google resten! Lykke til og god tur!