Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7890
Tenker meg på TG i 2011, men dataen jeg skal ha med en er Bærbar HP DV7-3135 17-tommer. Har hørt mange som sier at den er jævelig fail å ha bærbar data på TG, at man nesten blir ledd av av de andre. Så er det andre som sier at det ikke er så ille. Maskinen min er jo ganske stor, og jeg skal ha med en ekstern skjerm for torrents, Facebook også videre. Men tror dere man blir sett ned på men en bærbar data der?
Haha, nei. Hvem skulle bry seg?
Jeg også vurderer å ha med laptop bort engang. Men så lurte jeg mer på hvordan det er med risiko for at ting blir stjelt der...
Sorry for å ta litt over tråden Phenomena...
hvis laptopen drar det du vil dra og lagrer det du laster ned så er det vel greit da.

du sparer jo voldsomt med plass da.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
hvis laptopen drar det du vil dra og lagrer det du laster ned så er det vel greit da.

du sparer jo voldsomt med plass da.
Vis hele sitatet...
Så har vi jo også noe vi kaller ekstern harddisk. Det vil dog være en fordel om du enten har Kensington-lås eller et låsbart sted du kan oppbevare laptopen når du er borte fra pulten... Just in case
Du sparer som sagt veldig mye plass. Med dagens styrke på laptoper kan du også fint ha en dockingstasjon, og bruke eksternt tastatur/mus/skjerm. Den eneste forskjellen vil være at du har større plass til tingene dine, og at du muligens må ha en ekstern harddisk.

Merk at det er veldig lett å rive med seg alt som ligger løst, så det kan være greit å investere i en Kensington-lås, og sitte med en vennegjeng som likevel holder øye med tingene. Siste dagen på TG kan det potensielt sett forsvinne *veldig* mye. Jeg var i Security for et par år tilbake, og tok meg en runde den siste dagen. Det var flust av deltager som lå og sov i stolene sine med mobiltelefon rett foran seg, evt. litt kontanter forsøkt stappet under tastaturet.
Tyveri tror jeg ikke er noe risk, vi er over 15 stykker som skal. Da møter jeg opp med 17-tommer ja. Gleder meg sykt.
Sitat av Phenomena95 Vis innlegg
Tyveri tror jeg ikke er noe risk, vi er over 15 stykker som skal. Da møter jeg opp med 17-tommer ja. Gleder meg sykt.
Vis hele sitatet...
Det er alltid en risiko! Er lett å bli litt uoppmerksom når det er søvnmangel inne i bildet, og det kan fort tenkes at dere f.eks. drar ut sammen for å spise/handle - evt. at de andre gjør det uten at du vet det. Det er en forholdsvis billig investering å kjøpe en Kensingtonlås, og det skader heller ikke å være litt forsiktig med eksterne harddisker.

TG er ganske fantastisk, så ikke la opplevelsen bli ødelagt fordi du var uforsiktig med utstyret ditt
Sist endret av Dyret; 14. juli 2010 kl. 12:46.
Du frykter av å bli sett ned på av de andre på TG? Jojo.

Tror bærbar går fint jeg
Nå har ikke jeg vært på tg på noen år(sist gang var vel 2003). Var ikke noe problem å ha laptop da, kan tenke meg at det er enda flere med laptop nå. Kan vel også nevne at jeg har fått en laptop stjelt der, men det tar jeg på min egen kappe da jeg var for trøtt / lat til å passe ordentlig på den.
Så lenge laptopen drar de spilla du vil ha og kjører programmene du vil kjøre bra så ser jeg ingen grunn til å la den ligge hjemme. Drit i de "hardcore" laner`ne som sverger til stasjonær.
Sist endret av nipraf; 14. juli 2010 kl. 15:00.
En ting er å tenke for mye over hva andre mener om deg, men dette blir en anelse ekstremt.

Dra til TG med kuleramme, om du er hypp på det!
Det hadde jo vært gøy å sitte å pusle med en kuleramme de første timene, for å se hva folk sier ^^
Det er jo tusen folk som går med bærbar, hvorfor skall du bli sett ned på?
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Det er jo tusen folk som går med bærbar, hvorfor skall du bli sett ned på?
Vis hele sitatet...
Fordi du får mye mindre geek-points! :P
Om jeg hadde blitt gjort narr av pga "dårlig utstyr" etc på tg, hadde jeg antageligvis flyttet hånden min rolig opp så den dekket ansiktet og gjort en skikkelig facepalm.
Nå er jeg virkelig fristet til å reise på TG uten pc i det hele tatt
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Nå er jeg virkelig fristet til å reise på TG uten pc i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Og jeg ble utrolig fristet til å reise på TG med kun mobilspill Kreds hvis man sitter under hele TG og gamer Quadrapop
Sitat av Waver Vis innlegg
Og jeg ble utrolig fristet til å reise på TG med kun mobilspill Kreds hvis man sitter under hele TG og gamer Quadrapop
Vis hele sitatet...
Enda mer kreds hvis du har med deg Ludo eller Monopol.

Men til trådstarter: Har du med deg bærbar PC på TG så skal jeg komme bortover til deg og le, hvis ingen andre gjør det. Neida, er mange som har med seg bærbar PC og er ingen som ler av de. Det er mye stress å ha med stasjonær PC, og noen ganger hadde det vært greit med bærbar istedet.
Sist endret av SemiColon; 14. juli 2010 kl. 16:12.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sist jeg var på TG var det en egen sone for de som ville spille brettspill...
Tviler på at du kommer til å bli mobbet pga du bruker bærebar...
Men tipper du kommer til å savne kraften i en stasjonær ^^
Digg å dratt på TG med ludo! :P
Ludo compo
Takk for mange svar, Er førstegangs på TG til påske. en venn sa det var litt fail med bærbar, men han er litt fanatisk. Men jeg skal særr sette en kuleramme på hylla mi^^
Sitat av kitarspelern Vis innlegg
Jeg også vurderer å ha med laptop bort engang. Men så lurte jeg mer på hvordan det er med risiko for at ting blir stjelt der...
Sorry for å ta litt over tråden Phenomena...
Vis hele sitatet...
Det er ikke et stort problem på TG. Men en liten Kensington-lås skader jo aldri
Sitat av Prothorax Vis innlegg
Det er ikke et stort problem på TG. Men en liten Kensington-lås skader jo aldri
Vis hele sitatet...
Hvis jeg drar skal jeg nok investere i dette
En kar som satt siden av meg hadde bærbar PC. Han spilte nesten ikke, men brukte tiden på diverse konkurranser som foregikk i Vikingskipet.

Han vant en stasjonær PC til 30-40k, tastatur, mus og to store skjermer.
Tro meg; på TG finner man andre ting å le av enn folk med bærbar pc.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av etsi Vis innlegg
Tro meg, på TG finner man andre ting å le av enn folk med bærbar pc.
Vis hele sitatet...
Så enig, så enig!

Du kan heller le hardt oppi trynet til de som sitter med stasjonær, og har 5 cm plass på gulvet, samt en palle mellom beina.
Sitat av BengtÆrne Vis innlegg
Om jeg hadde blitt gjort narr av pga "dårlig utstyr" etc på tg, hadde jeg antageligvis flyttet hånden min rolig opp så den dekket ansiktet og gjort en skikkelig facepalm.
Vis hele sitatet...
Haha! Kvalitetskommentar!
KP til deg
Jeg hadde med meg bærbar til TG, å reise fra bergen til hamar så er det ganske sterss å ha en sværr stasjonær med seg, eneste jeg gjorde på TG uansett var å snakke med folk og DC++, er mye mer enn bare 5500 personer som sitter å spiller, mangt å se, mangt og oppleve.
Hatt med meg bærbar 2 år på rad nå på TG, tho hovedsaklig pga å slippe en overvekt på 20 kg (aka 800 kr vær vei) på flyet.
Har da med 22" skjerm i tillegg.

Men jeg overlever yppelig, setter pc'n på nedlastning, og deltar på ting som skjer i skipet. Har igrunn ikke så ekstremt mye tid til spilling om man skal delta på det som skjer.
Huker inn noen par tusen i premier på konkuransene og generelt koser meg
Er det bare jeg som aldri har spilt på TG? Har vært på TG i noen år nå, blant annet som securitycrew, og har aldri sett at noen har "blitt sett ned på" fordi de har med laptop. Er vel mer vanlig å se ned på de som spiller, mener jeg det er grei konsensus om. Jeg har brukt laptop alle årene jeg har vært der.
Tror ikke det blir noe problem i det hele tatt På TG er nesten alle bestevenner <3
OMG! Hva så om du blir mobbet for å ha med laptop av noen feite, svette nørder som ikke gjør noe annet enn å sitte foran skjermen 24/7 og som antakeligvis blir mobbet ekstremt mye selv, så de må dra et sted for å føle seg bedre enn andre. Drit i hva de andre sier! Om du synes det er chill, tar du med laptopen
Jeg hadde med laptop i år, og det gikk da helt fint ...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Myhre Vis innlegg
Er det bare jeg som aldri har spilt på TG? Har vært på TG i noen år nå, blant annet som securitycrew, og har aldri sett at noen har "blitt sett ned på" fordi de har med laptop. Er vel mer vanlig å se ned på de som spiller, mener jeg det er grei konsensus om. Jeg har brukt laptop alle årene jeg har vært der.
Vis hele sitatet...
Neida, du er ikke alene. Til TG10 hadde jeg med PC-en jeg sitter på nå; åtte år gammel laptop. Jeg bare morer meg ved tanken på hvor utrolig morsomt det er å være crew i forhold til deltaker, men begge har jo sine fordeler og ulemper.

Jeg har muligens spilt bastet på TG om jeg tenker meg om.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Tror ikke det blir noe problem i det hele tatt På TG er nesten alle bestevenner <3
Vis hele sitatet...
Yeah right. Har aldri krangla så mye med schvette CS-nerder som den ene gangen jeg dro på TG.
Jeg hadde muligens tenkt meg på TG i år Bør jeg være tidlig ute for å kjøpe biletter osv?

*Sorry for jeg stjeler tråden ^^*
Hatt laptop begge årene je har vært der, både spilt og lastet ned med den. og ikke hatt noe problem med det/blitt sett ned på. har også planer om å bruke den neste år. Selv om je vurderer å også ta med meg en ekstra skjerm og min kjære ps3 neste år.
Har heller ikke hatt noe sikkerhet på den, og har likevel ikke blitt frastjålet noe.
Sist endret av svidl; 22. juli 2010 kl. 13:18.
Er du redd for at pcen blir stjelt kan du gjøre som noen kompiser av meg gjorde. De mekket en hylle der de låste laptopene inne i et slags skap (med luftehull osv så den ikke skulle smelte når den lå der). Værste som kan skje på tg er at du spiser en uggen burger og må dra hjem for tidlig
Jeg har gama ganske kraftig av og på i alle år og vært på TG 2 ganger og alltid hatt bærbar og det har funka helt utmerket. Sitter og fryder meg når folk krangler om plassen der stasjonæren skal være, og jeg har laptoppen som bruker tilnærmet ingenting av plass. Gå for laptop.
Har vært på tg i 6 år, i løpet av disse årene har venner og jeg blitt frastjelt:
Mobil
Skjerm lcd 24"
Laptop
Harddisk ekstern
Tastatur, mus og musematter

Innkjøp av en lås anbefalles på det sterkeste... Det er trist men sant, mange besøker TG for å stjele og blir sjeldent/aldri tatt. Flere av disse tingene har blitt tatt mens det satt venner like ved siden av, så aldri vær for trygg.
Haha bjqrn1 skulle tro du hadde lært etter ett par år da :P
Sitat av maxphone Vis innlegg
Jeg hadde muligens tenkt meg på TG i år Bør jeg være tidlig ute for å kjøpe biletter osv?

*Sorry for jeg stjeler tråden ^^*
Vis hele sitatet...
Ja, man bør kjøpe billetter første uken de kommer ut for salg. Dette er ofte i starten av året. iow: Starten av Januar neste år.
Hvis du tenkte på speccs at de ler av deg, hvis du har en kraftig laptop da, så kan du jo be dem innstalere 3dsmark eller hva det heter, og le mens de gråter over at laptopen din er kraftigere enn gamerskipet demmes med et stygt tower
Jeg skal på 3G med iPad i år, blir sikkert god stemning.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Jeg skal på 3G med iPad i år, blir sikkert god stemning.
Vis hele sitatet...
Forvent en del folk som slenger drit, ikke alle der liker apple ^^
Sist endret av xShadyx; 24. juli 2010 kl. 10:58.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Enda mer kreds hvis du har med deg Ludo eller Monopol.

Men til trådstarter: Har du med deg bærbar PC på TG så skal jeg komme bortover til deg og le, hvis ingen andre gjør det. Neida, er mange som har med seg bærbar PC og er ingen som ler av de. Det er mye stress å ha med stasjonær PC, og noen ganger hadde det vært greit med bærbar istedet.
Vis hele sitatet...
Fuck dataspill im goin all out med stigespillet i år:P.
Ser for meg 5000-6000 folk sitter og hardcore gamer brettspill og fyrer opp compoer i kortspill og monopol osv.
På TG er "alt" lov. Ta med en ombygd Nintendo 8-bit med et system som bare takler emulatorspilling og Nintendo 8-bit USB kontroller om du vil (jeg har lyst!)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lurer på hva som skjer om jeg tar med MacBookPro og setter meg ned for å spelle CS:S