Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1658
Ble svindlet for ett halvt år siden, anmeldte saken og la ved kravet i anmeldelsen. Skjedde selfølgelig ingenting. Karen er totalt ute og kjøre, men litt for mye penger til og glemme det. Han har faktisk jobb, så det finnes vel en mulighet til og ta saken videre offentlig og få det inn på den måten? Noen av dere som har erfaring og hvor man bør starte?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Hvor mange penger er det det er snakk om, om jeg tør å spørre,
https://www.politiet.no/tjenester/na...-dekker-button

Lykke til. Folk som ikke betaler for seg skulle vært avlivet.
Sitat av Olsen Vis innlegg
Ble svindlet for ett halvt år siden, anmeldte saken og la ved kravet i anmeldelsen. Skjedde selfølgelig ingenting. Karen er totalt ute og kjøre, men litt for mye penger til og glemme det. Han har faktisk jobb, så det finnes vel en mulighet til og ta saken videre offentlig og få det inn på den måten? Noen av dere som har erfaring og hvor man bør starte?
Vis hele sitatet...
Hvor viktig er dette? Er det viktig nok så blir du en så stor del av livet hens at å betale blir en blessing for å bli kvitt deg.

Finn ut hvor hen jobber, dra dit, finn ut hvem hen snakker med, dra dit, som med NAV egentlig, bli et stort nok problem til at de betaler for å bli kvitt deg
Sist jeg ble svindlet på svartemarkedet så tok jeg kontakt med kjærester. Ekser. Tanter. Besteforeldre... Kollegaer, ja alle som hadde noe med han å gjøre.

Han var ikke å nå på telefonen før noen dager etter jeg startet å prate. Da var det plutselig lyd i fyren og du og du som han kjeftet, for at jeg ødela hans flotte image.. Vippset tilbake ble jeg også.

Før jeg åpnet kjeften prøvde jeg jo å nå han på alle kanaler som fins. Men noen folk tror dem bare kan blokkere nr ditt så er det glemt. Ikke glem det, småprat til alle om fyren
Ble scammet for 7-8k av en poker addict for 5-6 år siden. Han fikk straff og jeg fikk beskjed av politiet om at jeg etterhvert får pengene tilbake, 6 år senere 0 penger, og pengene er vel nå nesten halvert i verdi��
Jeg er usikker på om du trenger en kontrakt på det i utgangspunktet, men jeg tror ikke det.

En bekjent av meg havnet i samme situasjon. Han tok saken til konfliktrådet. Det ble mye om og men, men vedkommende erkjente der at han skyldte penger. Han fikk ikke pengene, men grunnet avtale i konfliktrådet kunne han sende krav via namsmannen, dette med løpende renter på opprinnelig sum.

Vet ikke hvordan dette slår ut om vedkommende aldri møter opp/ikke svarer, men man kan jo ev. vise til bankoverføring. Verre ned kontanter? Dette er et forslag. Mer vet jeg ikke.
Sist endret av Asket; 1. november 2023 kl. 10:44.
Sitat av DrDeath Vis innlegg

Lykke til. Folk som ikke betaler for seg skulle vært avlivet.
Vis hele sitatet...
Seriöst?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Seriöst?
Vis hele sitatet...
Han dro den muligens litt langt men er ikke langt ifra uenig, ganske respektløst og låne penger / ta opp lån / få produkt mot krit for så og ikke betale tilbake, kunne likesågodt rana meg og spytta meg i trynet.

ekkel holdning og ikke betale tilbake, for så og ignorerer når man skal ha SINE penger tilbake.
Det kommer en tid framover hvor svært få vil være kapable til å betale for seg. Det er viktig å vite at penger ikke er noe i seg selv; de er et mål på aktivitet i samfunnet.

Dersom det gjelder en kapabel oppegående person, kanskje h*n kan hjelpe deg med noe? Gjøre en jobb for deg?
Sist endret av ketoDaddy; 1. november 2023 kl. 11:44.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det kommer en tid framover hvor svært få vil være kapable til å betale for seg.
Vis hele sitatet...
qué?
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det er viktig å vite at penger ikke er noe i seg selv
Vis hele sitatet...
Si det til en person som er sulten a eller en som vet han snart får et balltre i hodet fordi han ikke har de spenna.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Han dro den muligens litt langt men er ikke langt ifra uenig, ganske respektløst og låne penger / ta opp lån / få produkt mot krit for så og ikke betale tilbake, kunne likesågodt rana meg og spytta meg i trynet.

ekkel holdning og ikke betale tilbake, for så og ignorerer når man skal ha SINE penger tilbake.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at dem burde straffes hardt, men avliving er for dröyt. Da bör dem heller begynne med mordere, barnesex-forbrytere og de som ikke bruker blinklys.
På siste episoden av serien som henlagt nylig hadde, så er det en advokat som snakker om at man kan ta saken til forliksrådet for å påføre motparten tvangstrekk til gjelden et tilbakebetalt. Anbefaler deg å finne sekvensen hvor dette snakkes om.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Si det til en person som er sulten a eller en som vet han snart får et balltre i hodet fordi han ikke har de spenna.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at den sultne ikke hadde gått veien om penger.
Sitat av vindaloo Vis innlegg

Si det til en person som er sulten a eller en som vet han snart får et balltre i hodet fordi han ikke har de spenna.
Vis hele sitatet...
Da får den sultne personen ta ansvar for eget liv og skaffe seg en inntekt som alle andre. Eventuelt få stønad fra NAV.

Stjeling er forferdelige saker. Du aner ikke hva slags situasjon du potensielt lager for den du stjeler fra.
Sist endret av IneartheDx; 1. november 2023 kl. 18:05.
Tynnedekk, det var nok dette som var tilfellet. Ikke konfliktrådet, men forliksrådet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
qué?

Si det til en person som er sulten a eller en som vet han snart får et balltre i hodet fordi han ikke har de spenna.
Vis hele sitatet...
1. Ikke greit å ikke betale tilbake penger.
2. Ikke greit å slå folk i hodet fordi de ikke betaler tilbake penger.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at den sultne ikke hadde gått veien om penger.
Vis hele sitatet...
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Da får den sultne personen ta ansvar for eget liv og skaffe seg en inntekt som alle andre. Eventuelt få stønad fra NAV.

Stjeling er forferdelige saker. Du aner ikke hva slags situasjon du potensielt lager for den du stjeler fra.
Vis hele sitatet...
Det var ikke et forsvar av stjeling eller folk som stjeler men en kommentar til denne filosofiske betraktningen.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Det er viktig å vite at penger ikke er noe i seg selv; de er et mål på aktivitet i samfunnet.
Vis hele sitatet...