Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 950
Vært bosatt i Tyrkia de siste månedene, og ville gjerne kjøpe spill i den lokale valutaen ettersom det er mye billigere enn i Norge. Har dermed tyrkisk IP-adresse, og legger til et tyrkisk bankkort før jeg forsøker å gjennomføre et kjøp. Dette godtar ikke Steam, og gir meg en feilmelding om at "an unknown error has occurred". All bankinfoen er korrekt, kortet funker som det skal på både vanlige kjøp og over nett, og det er nok penger på kortet.

Tar kontakt med Steam. De gir meg samme standard respons uansett hva slags info jeg gir og svarer med: "Du må bruke en lokal betalingsmåte, og fysisk befinne deg i landet du prøver å bytte region til". De nekter altså å akseptere at jeg gang på gang gjentar at kortet er tyrkisk, og at jeg befinner meg i landet. Alle spørsmål jeg stiller blir ignorert.
Kan godt legge til skjermbilder av dette om det skulle vært av interesse, ettersom jeg har 3 tråder med sikkert 7-8 forskjellige operatører som alle sier det samme.

Dette må jo da enten være noe av det verste kundeservicen jeg har opplevd hittil, eller noe ut fra en konspirasjonsteori. Har de interne retningslinjer som skal sikre at folk ikke kan bytte regionen til land med billige spill, for å sikre profitt? Høres dumt ut, men etter denne erfaringen hadde jeg ikke blitt overrasket.

Andre som har opplevd lignende og eventuelt funnet ut av hva grunnen var?
Var en stor greie før, å bytte region for å kjøpe spill til en brøkdel av prisen. Var snakk om super rabatterte AAA spill bla, etterhvert gjorde de det mye vanskeligere å bytte region.

Steam support er notorisk for å være til lite hjelp ved de fleste tilfeller, regner med at du prøvde å få tak i de gjennom ticket systemet dems? Det er vel forsåvidt eneste muligheten jeg ser for at du skal komme noe vei dessverre..
Trådstarter
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Var en stor greie før, å bytte region for å kjøpe spill til en brøkdel av prisen. Var snakk om super rabatterte AAA spill bla, etterhvert gjorde de det mye vanskeligere å bytte region.

Steam support er notorisk for å være til lite hjelp ved de fleste tilfeller, regner med at du prøvde å få tak i de gjennom ticket systemet dems? Det er vel forsåvidt eneste muligheten jeg ser for at du skal komme noe vei dessverre..
Vis hele sitatet...
Husker det, hadde kompiser som begynte å bruke VPN og bestille lokale gavekort for å komme seg rundt det, hahah. Det er derimot ikke tilfellet mitt, bare!

Faen ass. De er kjent for å være så ille altså? Ja nei, er ikke mye jeg får gjort uten deres hjelp. Håpet er vel at noen har opplevd det samme og kan komme med en alternativ løsning

(og før noen sier "yarr, seil de syv hav", så er ikke det relevant ettersom de jeg ønsker å kjøpe er flerspillerspill)
Skal til Tyrkia selv om ikke så lenge. Hvordan får man tak i tyrkisk kort?
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Skal til Tyrkia selv om ikke så lenge. Hvordan får man tak i tyrkisk kort?
Vis hele sitatet...
Må ha tyrkisk ID for å opprette konto hos en tyrkisk bank såvidt jeg vet, men har hørt rykter om at İş Bankası tillater dette i en redusert form så lenge man har med passet sitt. Ganske usikker på det altså, så ikke quote meg på det.

For min del er jeg bare heldig nok til at dama er tyrkisk
Letteste er vel å åpne en ny konto, kjøpe spillet derfra som gave og gi det til hovedbrukeren
Du kan også bruke forskjellige sider som selger spillnøkler. Jeg bruker gjerne en kombinasjon av cdkeyprices og google for å finne billigste pris på spillene jeg leter etter.