Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7764
Da har GreenRay tegnet ferdig hylla jeg skal ha med på TG12 skal lage worklog her

Her er bildet av tegningen til hylla. Takk til GreenRay for tegningene!

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Jonas_Pedersen/HYLLE.png

Anlegget på tegningen er et xls-215 vi fikk istedenfor fra fyren jeg skal låne av, låne et CLSC-15 (funker fint.). Tven jeg skal bruke er en LG 42" . I midten skal det være et låsbart skap der vi skal ha laptop og diverse andre ting, laptopen skal kobles til 42" og skal brukes til å styre musikken. Platene som skal brukes er 12mm finérplate, som skal sprayes røde.


http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Jonas_Pedersen/HylleStl5.jpg

Her er stålramma som består av 3 deler, de viser jeg senere lenger ned. "Stålrøra" er firkantede stål "bjelker" 40x40. De blir sveiset sammen, og delene blir boltet sammen av skrue og mutter når jeg skal sette dette opp.

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Jonas_Pedersen/HylleStl2.jpg

Her vises de tre delene som skal boltes sammen med flere skruer og muttere.

Kommer til å legge til mange detaljer, skal kanskje herme litt etter Orange Monster (ettersom at stefaren min er vannskjærer) så skal jeg kanskje skjære ut "nicksa" på hver av plassene til personene som skal være med i med en vannskjærer. Blir også evt sponsor stickers fra Norsk vannskjæring på hylla ettersom at jeg får stålramma fra de. Blir borret hull inni der for kabler, eventelt kan jeg legge inn noen store pvc rør eller lister inne i hylla for diverse kabler. Er usikker på om jeg skal ha LED lys på hylla, vurderte katode lys istedenfor, eller ingen lys? får se. PM meg hvis du vil ha 3d filene til hylla

Igjen takk til GreenRay som tegnet hylla til meg!! (han skal få ett brett med battery for slitet )

- Luc1fer
Sist endret av Slappfisk; 17. desember 2011 kl. 02:49.
Dette virker meget dyrt, men var utrolig stilig design!
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Dette virker meget dyrt, men var utrolig stilig design!
Vis hele sitatet...
Det er nok stålrørene som kommer til å koste, men jeg får rørene av stefaren min *luck* Er optatt av at det ikke skal "vingle" hvis du skjønner og da er ikke tre akkurat favorittmateriale, Takk til GreenRay for designet han skal ha ALL ære for hylla hittils
Gleder meg til å se resultatet lykke til!
må huske og folde ut platene da, før det skal vannskjæres! :P så må det knekkes og sveises! mitt skilt er i alu, altså veldig lett! ser foresten bra ut, stå på videre
Sitat av Sparco411 Vis innlegg
må huske og folde ut platene da, før det skal vannskjæres! :P så må det knekkes og sveises! mitt skilt er i alu, altså veldig lett! ser foresten bra ut, stå på videre
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så står stefaren min for alt arbeidet med vannskjæringen. Jeg blir nok stående og se på ettersom at sveising, knekking og vannskjæring ikke er tingen min hehe

Gleder meg til å se hylla ferdig (håper virkelig jeg faktisk får gjort den ferdig)
har du noen anelse på hva hylla kommer til og koste?

lykke til! gleder meg til og se det ferdige desingnet!
Sitat av haakon466 Vis innlegg
har du noen anelse på hva hylla kommer til og koste?

lykke til! gleder meg til og se det ferdige desingnet!
Vis hele sitatet...
antar at totalt blir det (med rørene) kanskje 2-3-4 tusen, altså vet jeg ikke... men regne med at veggene i hylla skal bestå av sponplater (billigere enn kryssfiner men tåler mindre) og de plassene som skal legges vekt på altså der det faktisk er hyller skal vi bruker kryssfiner plater mens det kosmetiske på hylla bare blir sponplater. Spraylakk koster jo litt.

+ At det går med en hel haug med skruer, muttere og bindemateriale (gaffa heahea)
Gleder meg til å se denne i påsken.
jeg kjøpte 12mm sponplater til min, da finèr var noe så inn i helvettes dyrt! redd de mulig vill knele litt med 160kilo på seg, må vel stive av fært tror jeg om det i det hele tatt skal gå :P betalte 1290kr for 10 plater liksom, og hadde jeg kjøpt finèr hadde det kosta meg 5500kr
http://www.byggmax.com/no-no/prod/pid-1005.aspx kjøper nok 5 sånne plater til de stedene som det blir lagt vekt på. Det tror jeg skal holde
Cookie Monstah ^_^
hvor skal dere sitte? skal sikre oss plass på siden av dere tror jeg
Sitat av lordstian Vis innlegg
hvor skal dere sitte? skal sikre oss plass på siden av dere tror jeg
Vis hele sitatet...
Tenker på å sitte i HW sonen (spørs på hvilket lydnivå vi satser på) ellerså blir det party sonen. Freak rekka er ikke aktuelt ettersom at vi drar med en ganske stor gjeng, skal også treffe noen freak-venner fra Bergen når jeg drar på TG! blir morro. Men du er velkommen til å sette deg i nærheten av oss på tg, kan godt sende deg en PM i det plassreservasjonen starter

Send meg gjerne PM hvis du har lyst til å hjelpe til med spillelisten vår på TG (spotify collaborative liste)

PS. vi er 15-17 år gamle så vi har en litt kall det "barnslig" men seriøst attitude.
står faktisk på byggmax at sponplatene på 12mm tåler mer: Vekt pr enhet: 24,9 kg, finèr tåler 12kg
Sitat av Sparco411 Vis innlegg
står faktisk på byggmax at sponplatene på 12mm tåler mer: Vekt pr enhet: 24,9 kg, finèr tåler 12kg
Vis hele sitatet...

I og med at jeg ikke vet en dritt om byggematerialer har jeg ikke lagt merke til dette, har bare "gått ut ifra" at finer er sterkere materiale enn sponplater. Men hvis dette stemmer kan jeg jo egentlig legge litt om og samtidig spare en del penger, bare bygge hele hylla i spon istedenfor finer
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dere kan jo bruke 22mm gulvspon for ekstra styrke også.

Sitat av Sparco411 Vis innlegg
står faktisk på byggmax at sponplatene på 12mm tåler mer: Vekt pr enhet: 24,9 kg, finèr tåler 12kg
Vis hele sitatet...
Nei, det står at de veier mer.
Kryssfiner tåler mer belastning og nedbøy før de knekker, enn spon på samme dimensjon. I motsetning til sponplatene som bare er presset sammen av lim, spon og flis så er finèren flere tynne lag som er limt sammen. Du får også tykkere finérplater enn 12mm da.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Dere kan jo bruke 22mm gulvspon for ekstra styrke også.



Nei, det står at de veier mer.
Kryssfiner tåler mer belastning og nedbøy før de knekker, enn spon på samme dimensjon. I motsetning til sponplatene som bare er presset sammen av lim, spon og flis så er finèren flere tynne lag som er limt sammen. Du får også tykkere finérplater enn 12mm da.
Vis hele sitatet...
Får finerplater gratis av Vannskjæring'a blir 22mm finerplate til hylledelene, og 12 mm finerplate til veggene. Kryssfiner fungerer da på en måte som kevlar? KP til deg for forklaringen.

Edit: PS starter med hylla i romjula, da skal jeg sveise sammen stålrørene sammen med noen kompiser. Aldri sveisa før.. håper ikke hele dritten faller fra hverandre
Sist endret av Slappfisk; 19. desember 2011 kl. 08:11.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke for å være negativ. men dette blir veldig tongt for bordene tror jeg. clsc veier ca opp mot 100kg til sammen og pluss allt metallet. Btw jævlig rå hylle
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bilder ? :>
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Hvor langt er du i prosessen? Vært litt lite updates syntes jeg, spesielt nå som TG nærmer seg med stormskritt.
Har kommet såpass langt at jeg glemte hele tråden, R43S1-5 Kom bort hvis du vil se!
Bilde for oss som ikke er på tg så fett ut
'
http://i40.tinypic.com/ily3p0.jpg

Fikk dessverre ikke leie høytallere da heller ingen 42" ble heller en hylle i aluminium (svindyre saker).
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Har kommet såpass langt at jeg glemte hele tråden, R43S1-5 Kom bort hvis du vil se!
Vis hele sitatet...
Jeg kommer når musikken roer seg (orker ikke og komme uten noen mulighet for komunikasjon)

Edit: ser ut til at de roet ned musikken
Sist endret av StålSkuff; 7. april 2012 kl. 00:00.