Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 11891
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Men herregud da mann, det spiller null rolle om jeg har tiltro til politiet eller ikke, da denne mannen som faltisk kjenner hele situasjonen det er snakk om gjør det. Kanskje han har fakta du ikke har?

Igjen; mitt syn på politiet er irrelevant, så da kan du la det ligge.
Vis hele sitatet...
Jeg innser jeg kanskje var litt rask med å hoppe til konklusjoner der ja.
Jeg misforsto deg, end of story! Stikk å få i deg morgenkaffen din du nå,
virker som du kunne trengt det.
Fra det jeg har lest ser det ut som om saken handler om å sette ett eksempel, ikke å kreve inn de 500 kr. I det tilfellet prøver han nok bare å få deg til å tro at han er syk i hodet slik at du ikke tør å "messe" med ham igjen. Enter får du bare legge deg under ham eller starte krig. Det første er nok det beste
Sitat av harrybarten Vis innlegg
og de 500 hadde han lånt fordi han ikke hadde fått penger fra nav
Vis hele sitatet...
Ah, der skattepengene mine havnet. Good2know
mrperozzi: hovedmannen nevnte at det var en prinsipp sak.

men mener selv at det er alt alt for drøyt til å la det slippe
Jeg ville kjøpt pistol, skutt dem, kjørt dem ut i skogen, begravd dem, kvitt verden med 3 dårlige mennesker. Men jeg ville aldri lånt penger av ukjente folk i første omgang så det blir ikke nødvendig.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg ville kjøpt pistol, skutt dem, kjørt dem ut i skogen, begravd dem, kvitt verden med 3 dårlige mennesker. Men jeg ville aldri lånt penger av ukjente folk i første omgang så det blir ikke nødvendig.
Vis hele sitatet...
Virker som en fristende, men dårlig ide.
Synd det ikke er formildende eller annullerende for straffen å drepe dårlige mennesker.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg ville kjøpt pistol, skutt dem, kjørt dem ut i skogen, begravd dem, kvitt verden med 3 dårlige mennesker.
Vis hele sitatet...

Du er bare syk i hodet hehe
Sitat av harrybarten Vis innlegg
skumleste du bare?

Han skal egentlig få penger fra Nav, men har ikke fått det på snart 2måneder da de heletiden prater seg unna med å si at han ikke kan få sosialpenger siden han må søke til seg en annen type form for *lønn* som vanligvis kansje tar ett halvår å få i boks. ( han har seff alllerede søkt)

Og jeg har aldri skrevet at han stjal hasj.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare få si at den unnskyldningen om at nav krever han må søke noe annet virker noe rart. Var selv "Ansatt" hos NAV for to år siden, og søknadsprosessen da tok 3 uker! Alt annet jeg og har hørt fra andre er det samme, ingen som har ventet et halvt år...Og UANSETT, så har man krav på livsoppholdspenger / sosialstønad...Uansett behandlingstid, så får man penger no matter what...Det er det fine med Norge, man har en minstesats man har KRAV på hver måned.

Nå er jeg heldigvis i full jobb, men at det skal ta så lang tid, er bare tull...
Man har ikke LOV å gå 2 mnd uten å få penger...Enkelt og greit.
Sitat av kotox Vis innlegg
Jeg må bare få si at den unnskyldningen om at nav krever han må søke noe annet virker noe rart. Var selv "Ansatt" hos NAV for to år siden, og søknadsprosessen da tok 3 uker! Alt annet jeg og har hørt fra andre er det samme, ingen som har ventet et halvt år...Og UANSETT, så har man krav på livsoppholdspenger / sosialstønad...Uansett behandlingstid, så får man penger no matter what...Det er det fine med Norge, man har en minstesats man har KRAV på hver måned.

Nå er jeg heldigvis i full jobb, men at det skal ta så lang tid, er bare tull...
Man har ikke LOV å gå 2 mnd uten å få penger...Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Nå må du huske at behandlingstid varierer enormt fra sted til sted og avhengig av pågang. Små steder har en tendens til å ha mye raskere behandlingstid enn for eksempel Oslo. Nå vet jeg ikke hvor du holder til da men.

Legger til at jeg ikke har vært i systemet, og lener meg derfor tilbake og lar andre ta seg av det mer konkrete.
Sist endret av Walter White; 20. september 2011 kl. 10:40.
Jo, det er sant, og jeg holder ikke til i Oslo, men i en ganske stor by.
Poenget er at mens NAV behandler saken, så skal man uansett ha sosialstønad, og det får man, man må bare be om det. Jeg vet man får hastestønad også som skjer på dagen, så å gå 2mnd uten penger er ikke nødvendig...Uansett skjønner jeg ikke hvordan han da klarte seg (Husleie, mat, utgifter etc). Men, det er nå opp til hver enkelt.
Regningene hoper seg opp hos han siden han ikke kan betale alt, men han betaler det han kan, og husleien har vært gratis siden nav har betalt, men det med stønad var vanskligere å få igjennom.

Har selv hatt den tvilsomme gleden av å vært på noe som kalles attføring, og da måtte jeg vente 4måneder før jeg fikk pengene, så behandlingstiden varierer tydligvis veldig
Sitat av Arigo Vis innlegg
Du er bare syk i hodet hehe
Vis hele sitatet...
Ville nok aldri greid å gjøre det, er bare dig å si det alle tenker en gang iblant.
Update:


de 3 ble arrestert i razzia idag, etter en lang forklaring på politistasjonen av min kompis.

Siktelsene de ville prøve å få på dem var: Ran og grove trussler(drapstrussler)

Politiet skulle også være behjelpelige med å ordne besøksforbud for de 3.

Så satser på at kompisen min får være ifred en stund nå
Hva skjedde med kompisen din?
Fikk han pes for narko?
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Hva skjedde med kompisen din?
Fikk han pes for narko?
Vis hele sitatet...

Prata med han når han var her for en liten time siden, politiet viste ingen interesse av å ta han noe hasj, å sa at dette 4kant dramaet hadde all prioriteringen
Sitat av kotox Vis innlegg
Jeg må bare få si at den unnskyldningen om at nav krever han må søke noe annet virker noe rart. Var selv "Ansatt" hos NAV for to år siden, og søknadsprosessen da tok 3 uker! Alt annet jeg og har hørt fra andre er det samme, ingen som har ventet et halvt år...Og UANSETT, så har man krav på livsoppholdspenger / sosialstønad...Uansett behandlingstid, så får man penger no matter what...Det er det fine med Norge, man har en minstesats man har KRAV på hver måned.

Nå er jeg heldigvis i full jobb, men at det skal ta så lang tid, er bare tull...
Man har ikke LOV å gå 2 mnd uten å få penger...Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
så norge er det eneste landet med bistand til dem fattige?....siden du sier det fine med norge..
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Barnslige "gangstere", showoffs. Ingen risker fengsel og lignende ubehageligheter for 500 spenn. Anmeld de for trusler og for å ha tatt sakene dine. Så er de plutselig ikke så kule lengre.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? En jeg gikk på skole med fikk besøk i friminuttet og ble slått gjenntatte ganger i ansiktet med en feit planke.. Dette fordi han skyldte 50, ja femti kroner. Det er for mange en prinsippsak.

Personlig vil jeg råde trådstarters til å overtale kompisen til å betale det han skylder, eller låne han 500 kroner om han ikke har pengene selv. Uansett hvor kvalm oppførselen og handlingene som har blitt utøvd her er, så forandrer det ikke det faktum at vennen din har hatt en deadline og en sum å betale..

Sitat av harrybarten Vis innlegg
Prata med han når han var her for en liten time siden, politiet viste ingen interesse av å ta han noe hasj, å sa at dette 4kant dramaet hadde all prioriteringen
Vis hele sitatet...
Sorry to say, men det er Darwinisme på sitt beste om han blir drept. Hvordan går det ann å være så dum i hodet at man lager en politisak og stiller som tyster for et beløp på 500 kroner? Han kompisen din burde definitivt røyke mindre, og ikke bare på grunn av pengene som går tapt...
Har selv hatt en kompis som lånte penger av meg. Det tok et år med masing før jeg fikk de tilbake. Deretter var jeg så god kompis, at jeg lånte han 4000 nye kroner en stund etter nå. Nå har det gått halvannet år, og jeg har fortsatt ikke fått pengene etter uendelig mye masing. Har også truet han med at jeg sender pengeinnkrevere på døra hans.

Sånne folk fortjener faen ikke noe bedre. Han har brukt opp mine penger på dritt. Har også hørt fra andre folk at han har gjeld til langt oppetter øra til andre folk. Nå bor han hjemme hos moren sin uten jobb.

Hvordan skal man ellers låse sånne saker enn å ta saken i egne hender? Man må jo bare møte opp på døra og true personen til han skjønner alvoret! Pushe hardere og hardere...
Sorry to say, men det er Darwinisme på sitt beste om han blir drept. Hvordan går det ann å være så dum i hodet at man lager en politisak og stiller som tyster for et beløp på 500 kroner? Han kompisen din burde definitivt røyke mindre, og ikke bare på grunn av pengene som går tapt...[/quote]


Kameraten min gir langt faen i at han blir anklaget for tysting. hadde de bare kommet å krevd noe pant i mellomtiden mens han ventet penger på konto, så hadde dette her aldri skjedd. Istedetfor så bestemte de seg for å drite seg totalt ut å komme med drapstrussler mot kameraten min å indirekte mot morfaren hans( skulle bli knivdrept hvis han kom i leiligheta)

Så selvsagt tyster han på slike drittsekker, det ville jeg også gjort uten å tenkt på det.


Nå sitter de forresten i varetekt mens politiet bestemmer seg for hva de skal gjøre
Sitat av harrybarten Vis innlegg
Sorry to say, men det er Darwinisme på sitt beste om han blir drept. Hvordan går det ann å være så dum i hodet at man lager en politisak og stiller som tyster for et beløp på 500 kroner? Han kompisen din burde definitivt røyke mindre, og ikke bare på grunn av pengene som går tapt...
Vis hele sitatet...

Kameraten min gir langt faen i at han blir anklaget for tysting. hadde de bare kommet å krevd noe pant i mellomtiden mens han ventet penger på konto, så hadde dette her aldri skjedd. Istedetfor så bestemte de seg for å drite seg totalt ut å komme med drapstrussler mot kameraten min å indirekte mot morfaren hans( skulle bli knivdrept hvis han kom i leiligheta)

Så selvsagt tyster han på slike drittsekker, det ville jeg også gjort uten å tenkt på det.


Nå sitter de forresten i varetekt mens politiet bestemmer seg for hva de skal gjøre[/quote]

Kunne han ikke lånt penger av deg? Iogmed at dere er så gode kompiser?
Jeg skjønner godt at man kan bli litt sur når folk skylder penger og ikke orker å skaffe dem. Har selv en "kompis" som skylder meg rundt 800kr, og det er veldig fristende å ty til vold (Nei, jeg kommer ikke til å gjøre det). For det første; prinsipp. Denne fyren prioriterer helt feil. Han får penger, men bruker de på dritt, istedet for å betale tilbake. Jeg synes det er så respektløst og frekt at jeg blir kvalm. For det andre; 800kr er mye for en person som meg, som "bare" får utbetalt 5000kr netto i måneden av NAV.

På en annen side er det å gå langt over streken når man begynner å drapstrue vedkommende og hans familie. Det kan jeg være enig i.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg skjønner godt at man kan bli litt sur når folk skylder penger og ikke orker å skaffe dem. Har selv en "kompis" som skylder meg rundt 800kr, og det er veldig fristende å ty til vold (Nei, jeg kommer ikke til å gjøre det). For det første; prinsipp. Denne fyren prioriterer helt feil. Han får penger, men bruker de på dritt, istedet for å betale tilbake. Jeg synes det er så respektløst og frekt at jeg blir kvalm. For det andre; 800kr er mye for en person som meg, som "bare" får utbetalt 5000kr netto i måneden av NAV.

På en annen side er det å gå langt over streken når man begynner å drapstrue vedkommende og hans familie. Det kan jeg være enig i.
Vis hele sitatet...


Den 500lappen brukte han på mat og tobakk, så er ikke snakk om at han kjøpte alkohol eller hasj eller noe sånt. og betalingsproblemene kom nettopp av at nav slo seg vrang og nektet å utbetale sosialpenger i 2måneder. Men nå hadde vistnok Nav tatt kontakt med han å tilbydt han utbetaling av penger 2 ganger i måneden, så ser ikke ut til at han trenger å låne penger av møkkafolk mer
Sitat av harrybarten Vis innlegg
Men nå hadde vistnok Nav tatt kontakt med han å tilbydt han utbetaling av penger 2 ganger i måneden, så ser ikke ut til at han trenger å låne penger av møkkafolk mer
Vis hele sitatet...
Det er bra
Får bare håpe at junkiene lar han være ifred når de kommer ut av buret.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er bra
Får bare håpe at junkiene lar han være ifred når de kommer ut av buret.
Vis hele sitatet...

Ja satser på det, hvis ikke så blir det vell en ny runde i rettsapparatet med dem

http://www.banett.no/nyheter/article487420.ece <-- er noen feil i artikkelen, blant annet så truet aldri han med kniven å stikke,det var han andre fyren. men artikkelen er ellers grei
Til alle dere som sier at ingen blir drept for kun 500kr. Her er et tilfelle hvor det var snakk om 90kr. Regner med at dette tilfelle ikke er enestående heller. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...?artid=8125431

Folk burde passe på hva de sier når de ikke vet hvilke folk det er snakk om.
Sist endret av sagn_jdi; 21. september 2011 kl. 18:08.
Åssen sletter man tråden her? ble en lykkelig slutt på visa, så er vell ikke så mye mere å diskutere nå
Hvorfor låner han i det hele tatt penger når han ikke klarer å betale tilbake?

Finnes ikke noe mer idiotisk enn det.
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Hvorfor låner han i det hele tatt penger når han ikke klarer å betale tilbake?

Finnes ikke noe mer idiotisk enn det.
Vis hele sitatet...
Hadde han vist at han ikke klarte å betale tilbake, så hadde han ikke lånt penger.

mistenker deg for å bare ha skumlest gjennom det som skjedde, siden du kommer med en så latterlig kommentar
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Hvorfor låner han i det hele tatt penger når han ikke klarer å betale tilbake?

Finnes ikke noe mer idiotisk enn det.
Vis hele sitatet...
Tull med NAV førte til at han ikke fikk penger på 2 måneder, eller noe sånt. Noe han ikke visste før han lånte pengene.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Sorry to say, men det er Darwinisme på sitt beste om han blir drept. Hvordan går det ann å være så dum i hodet at man lager en politisak og stiller som tyster for et beløp på 500 kroner? Han kompisen din burde definitivt røyke mindre, og ikke bare på grunn av pengene som går tapt...
Vis hele sitatet...


Er du seriøst her? Han "tyster" fordi de kommer med drapstrusler og stjeler tingene hans.

Og slutt å misbruk ordet "tyste", virker som om de fleste her mener at man bryter gangsternes æreskodeks om man blander inn politiet.
Sitat av boblehest Vis innlegg
Og slutt å misbruk ordet "tyste", virker som om de fleste her mener at man bryter gangsternes æreskodeks om man blander inn politiet.
Vis hele sitatet...
Tja. Han krita hasj og endte opp med å røyke for mye slik at han skyldte 500 kr. Sannsynligvis så har han fått flere "purringer" uten å gjøre opp for seg, og det ender med at han får besøk av pengeinnkrevere pga. noe som sannsynligvis er blitt en prinsippsak for utlåner. Jeg gjetter på at gjelda også nå er økt fra de 500 kr, da strafferenter er veldig vanlig i slike miljøer. I stedet for å akseptere at gjelda skal betales, så anmelder han altså personene. Det er ikke slik at han er uskyldig oppe i alt dette, så dersom dette ikke er tysting så vet ikke jeg...
Tror isåfall at du har en meget lav terskel for hva som kan kalles tysting, siden du tydeligvis ikke syns at å få familiemedlemmer drapstruet er god nok grunn til å ringe politiet.

De har forøvrigt sluppet ut av varetekt, men har fått besøksforbud, og har endt opp med å få null respekt i miljøet blant de mange jeg kjenner.
altså lever du etter tyste regelen så er tysting tysting. end of diskostione

eneste gangen det er greit å gå til politiet da er i en forsikrings sag uten å navngi noen. men altså hvorfer skal du leve etter denne regelen om man er streait selv? dette er en kode\regel i det kriminele miljøet ikke en verdags regel for mormor å farfar liksom
Sist endret av dildo-jonny; 25. september 2011 kl. 22:32.
Jeg har aldri anmeldt noen eller noe sånt, men hva menes med tysting? Er det ikke normalt å gå til politiet om man blir truet eller noe sånt? Skal liksom andre si "nei, ikke gå til politiet, det er nemlig tysting!" når det er snakk om fare for ditt eget og andres liv?

Skjønner om det er sånn "Jeg så Bjørnar Haraldsen slå til Bjørg Storkravsdottir borti gata der!" til politiet, men når det gjelder en selv, hvorfor skal man ikke kunne si noe?

Kan godt hende jeg har missforstått hele poenget men.
Innkreverne var sikkert max ute på rusen lowlives som bare gjør slikt mot hvem som helst for moro skyld
Betale penga virker tryggest på et sånt lite sted, snuten hakke så mye makt :S Det er egentlig helt latterlig beskyttelsessystem mot slike folk her til lands.
Sitat av harrybarten Vis innlegg
Tror isåfall at du har en meget lav terskel for hva som kan kalles tysting, siden du tydeligvis ikke syns at å få familiemedlemmer drapstruet er god nok grunn til å ringe politiet.
Vis hele sitatet...
Det kan være god nok grunn til å ringe politiet, ja. Det hadde nok jeg og gjort, men ikke dersom det kun gjelder 500 kr. Da hadde jeg heller betalt og gjort meg ferdig med det. Da vil det jo ikke bli noe drap vil det? Ærlig talt, dette er jo småpenger! Han må ha hatt en betalingsvilje på minussiden for å ikke klare å gjøre opp for seg.

Jeg kaller det tysting fordi han sannsynligvis var klar over at det er tomme trusler som er ment å skremme han til å komme opp med pengene. Han var også sannsynligvis klar over at dersom han betalte gjelda si, så ville truslene stoppe. Likevel går han til politiet. Kanskje i ett forsøk i å slippe unna de 500 kr? Hadde det vært 50 000 derimot, så hadde jeg muligens hatt større forståelse for beslutningen hans.
Sist endret av caperno; 25. september 2011 kl. 23:08.
er trøtt,så innlegget blir kort.

Hehe, nei kan nok heller si at det var prinsippet med at ingen skulle oppføre seg sånn, og komme med drapstrussler uansett om de var tomme eller ei, for lusne 500 spenn. Og selvfølgelig betaler han ikke 500 til dem i ettertid heller når denne episoden har skjedd. er heller en av dem som må betale for nytt stuebord til kameraten min. Case closed.
Case closed
Sist endret av stagg; 25. september 2011 kl. 23:35.
Sitat av boblehest Vis innlegg


Er du seriøst her? Han "tyster" fordi de kommer med drapstrusler og stjeler tingene hans.

Og slutt å misbruk ordet "tyste", virker som om de fleste her mener at man bryter gangsternes æreskodeks om man blander inn politiet.
Vis hele sitatet...
Jeg reagerer i utganspunktet ikke på at han tyster, men at han setter seg selv i posisjonen som tyster mot en gjeng gærninger som truer han og morfaren på livet og veiver rundt med svære kniver, i stedet for å skaffe de 500 kronene som hvem som helst kan få tak i på en dag. Om han er tyster eller ikke interesserer meg midt i anus, jeg prøvde bare å poengtere hvor idiotiske handlingene hans er.