Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 5722
Sitat av Kalakov
Helligdagene er ikke så hellige.
Vis hele sitatet...
Der har du din innblanding av religion. Helligdager finnes pga. religiøse handlinger o.l. 17. mai er ingen helligdag. Det er en festdag for store og små. Greit, de små assosierer 17. mai med vanngevær og is, men det er jo en positiv ting. Koselig at barna koser seg! Jeg har aldri møtt noen som ikke liker nasjonaldagen, og det håper jeg at jeg aldri gjør heller!
Sitat av Kalakov
Det er teit å synes det er teit at folk går i 17.mai-tog i et MMORPG istedet for IRL.
Vis hele sitatet...
Ja, det er teit å ikke la andre få ha sine egne meninger. Men jeg synes det er teit at folk går i tog i et MMORPG spill på selveste nasjonaldagen! Den feires kun en gang i året, og da skal folk sitte inne å "gå" i tog på dataen? Det blir helt feil hos meg, sorry!
Sitat av anderbor
Ja, det er teit å ikke la andre få ha sine egne meninger. Men jeg synes det er teit at folk går i tog i et MMORPG spill på selveste nasjonaldagen! Den feires kun en gang i året, og da skal folk sitte inne å "gå" i tog på dataen? Det blir helt feil hos meg, sorry!
Vis hele sitatet...
Da er ikke du spillegal nok ^^

For meg er det ikke selveste nasjonaldagen, det er bare nasjonaldagen. Og dagen går jo uansett til å sove bort rusen fra 16. mai.
Sitat av Kalakov
Da er ikke du spillegal nok ^^
Vis hele sitatet...
Nettopp! Det er der problemet ligger. Dersom du ikke greier å rive deg bort fra pc'en på denne dagen, da bør du seriøst skaffe deg hjelp. Jeg kritiserer deg ikke for at du liker å spille, har full forståelse for det, men på en dag der nesten alle er ute å feirer, skal dere liksom sitte inne? Uff... Er du ikke fornøyd med landet du bor i? Kan du ikke ofre en dag med spilling for Norge? Jeg har mine lidenskaper jeg også, men jeg kan da kontrollere meg...
Sitat av anderbor
Nettopp! Det er der problemet ligger. Dersom du ikke greier å rive deg bort fra pc'en på denne dagen, da bør du seriøst skaffe deg hjelp. Jeg kritiserer deg ikke for at du liker å spille, har full forståelse for det, men på en dag der nesten alle er ute å feirer, skal dere liksom sitte inne? Uff... Er du ikke fornøyd med landet du bor i? Kan du ikke ofre en dag med spilling for Norge? Jeg har mine lidenskaper jeg også, men jeg kan da kontrollere meg...
Vis hele sitatet...
Nei, jeg driter i Norge, jeg ofrer dagene mine for the horde.

keke ^^
Driter du i Norge kan du like godt drite i å bo her! Det finnes tusenvis av andre som ønsker seg en plass i Norges folkeregister. Du lever i et godt land, der det faktisk er lov å feire nasjonaldagen (ikke alle land som gir deg lov til den type feiring). Benytt deg av anledningen, gutten min!
Ro deg ned Wergeland. Virker som noen er bitter fordi de ikke har WoW-account.
Åja, pliis, gi meg en account! Du har gjennomskuet meg..

Wergeland? Hmm, den likte jeg!
Sitat av anderbor
Driter du i Norge kan du like godt drite i å bo her! Det finnes tusenvis av andre som ønsker seg en plass i Norges folkeregister. Du lever i et godt land, der det faktisk er lov å feire nasjonaldagen (ikke alle land som gir deg lov til den type feiring). Benytt deg av anledningen, gutten min!
Vis hele sitatet...
Dude, landet forandrer seg ikke av at innbyggerene veiver litt med flagg over et abstrakt begrep. Greit nok at noen er patrioter, men han eier landet like mye som deg. Det fine med et land med mye sosial frihet - noe man ikke har i alle andre land (stating the obvious eh?) - er at man stort sett kan gjøre som man vil uten at folk legger seg opp i det. Det var andre land som hadde det koslig i de glade 30-årene som har sørget for at hele Europa har en bisk bismak av patriotisme.
WoW bestillt og på tur i posten
Jaudå.. Var litt sterk i orda der, men jeg synes folk skal vise litt respekt for landet sitt. Èn dag av 365, må da kunne ofres til litt sosial kontakt med andre ute i gaten?
seriøst? haha! det er det laterligste jeg har hørt.
Nettopp! Akkuratt det jeg mener.
Sitat av anderbor
Jaudå.. Var litt sterk i orda der, men jeg synes folk skal vise litt respekt for landet sitt. Èn dag av 365, må da kunne ofres til litt sosial kontakt med andre ute i gaten?
Vis hele sitatet...
Med en gang patriotisme påtvinges noen, mister den formålet sitt. Det virker ironisk å hylle et land fordi man presses til det, right? Hvis man vil at alle skal gå i 17-mai tog må man rett og slett gjøre landet så bra at alle vil spise pølser og se på barnetoget
Sitat av anderbor
Jaudå.. Var litt sterk i orda der, men jeg synes folk skal vise litt respekt for landet sitt. Èn dag av 365, må da kunne ofres til litt sosial kontakt med andre ute i gaten?
Vis hele sitatet...
Det får da være opp til hver enkelt hva han/henne vil gjøre ut av årsdagen for grunnloven vår. De som ikke bryr seg skjønner jeg godt, og de som bryr seg skjønner jeg godt.

Hvorfor vil du dra folk som ikke bryr seg ut i gatene? Kan du ikke bare la folk som vil uit på tur opp Karl Johan gjøre dette uten å måtte kritisere de som ikke vil.

Greit nok at man bor i et fin-fint land som Norge, men jeg ser ihvertfall ikke noen sammenheng med dette og å gå i tog 17. Mai.



Som Ivi sa: Selv de som ikke feirer 17. Mai eier dette landet like mye som deg.
Ja, ikke misforstå meg. Men tingen i dette emnet var jo faktisk å gå i tog. Bare online liksom. De som ikke vil hylle landet sitt, skal få slippe det. Men det er jo så hyggelig når tusenvis av mennesker er ute i gaten,smiler til hverandre og er glade. Det er en fantastisk opplevelse!

IvIoyner skrev:Selv de som ikke feirer 17. Mai eier dette landet like mye som deg.

Mitt svar: Jeg eier ikke landet, gjør jeg?
Sist endret av anderbor; 15. mai 2005 kl. 21:31.
Offtopic?

on: Synes det er gøy at folk finner på slike ting som 17.mai tog i et dataspill.
Sitat av anderbor
IvIoyner skrev:Selv de som ikke feirer 17. Mai eier dette landet like mye som deg.

Mitt svar: Jeg eier ikke landet, gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Du har betalt skatt. Da er du jo medeier i landet. Du har sponsa sykehus, skoler, veier, domstoler, oljerigger, kraftlinjer osv...
anderbor du generaliserer jo sykt da. Tror du virkelig folk som spiller ikke gjør noe annet og aldri rører seg bort fra dataen? Tror du ikke gamere har sosial kontakt? Påtide å få litt kunskap om andre folk enn deg selv.

Litt ot: Om noen velger å hylle landet med å gå i tog online så er jo det nesten en større bragd. Det er mange som spiller ute i europa og de vil nok stoppe opp og spørre "wtf r u doing?!?!" og da svarer alle "It is the national day of Norway!!". På denne måten vil det jo nesten vises bedre en om at vi trasker rundt i gatene der vi bor.
Hmm. det har jeg ikke tenkt på.
Men som jeg alltid har sagt: Norge er et fritt land, gjør som dere vil, bare ikke la det gå utover andre Ville bare oppfordre alle til å ta turen ut 17. Mai. Treff kjensfolk, du kommer ikke til å angre!

Sitat av Kalakov
anderbor du generaliserer jo sykt da. Tror du virkelig folk som spiller ikke gjør noe annet og aldri rører seg bort fra dataen? Tror du ikke gamere har sosial kontakt? Påtide å få litt kunskap om andre folk enn deg selv.

Litt ot: Om noen velger å hylle landet med å gå i tog online så er jo det nesten en større bragd. Det er mange som spiller ute i europa og de vil nok stoppe opp og spørre "wtf r u doing?!?!" og da svarer alle "It is the national day of Norway!!". På denne måten vil det jo nesten vises bedre en om at vi trasker rundt i gatene der vi bor.
Vis hele sitatet...
Neida, er ikke meningen å generalisere. Men det er snakk omn èn dag Kalakov, èn dag. Dessuten, til dere som ikke har mulighet til å gå i folketog; det er et fint alternativ å gjøre det online, istedet for å ikke gå i tog i det hele tatt
Sist endret av anderbor; 15. mai 2005 kl. 21:44.
Du presiserer om og om igjen at det bare er én dag.
Det er mange der ute som velger å bruke denne ene dagen som en fridag, og velger å ikke stresse rundt i tog og bunad.
Oppi alt eksamensmaset og lignende skjønner jeg at folk ikke orker å gå i tog.

Hvis jeg selv ikke hadde vært russ i år hadde jeg antageligvis ligget på sofaen og slappa av alene i huset - sett litt på toget i oslo - kjørt en tur ned i sendtun og kjøpt meg en is og sola meg.
anderbor: En dag, det er 1440 minutter det. Hvordan ville du like å delta i en aktivitet som ikke gleder deg i 1440 minutter? Jeg sier bare en ting, jeg akter å delta i det toget. Hvorfor? Hvor morsomt er det ikke å gå i et online 17-maitog . Jeg tar på meg min tuxedo dress og traskter i vei. Så synes jeg du skal la oss asosiale nerder, som sterkt misliker sosial omgang og kropslig kontakt, være i fred. Hvertfall på nasjonaldagen. For skal det ikke være en festdag?
Litt enig med JRP her - hvis dette skal være en festdag for folket så må man jo få lov til å gjøre akkurat det man vil (innenfor lovens og fornuftens rammer da selvsagt).
Hvis man synes det er pyton å gå i store tog og befinne seg i byen mens _alle_ andre er der blir det vel ikke noen festdag for vedkommende ?
Hvis man kan bruke mic på WoW kan jo alle folka i toget nynne "ja vi elsker"... det hadde seriøst vært morsomt å "sett" på...
Man kan nok desverre ikke det. Så vi for nøye oss med raketter og liknenede. Det hadde blitt totalt kaos om alle skulle synge i en mikrofon. Takk gud for at de ikke har innført noe slikt. Da hadde det jo nærmest blitt som CS.
synd jeg ikke har wow, for det der virka _jævlig_ kult!
Jeg er sjokkert over dere freakere, unngå å feire vår nasjon?
Vi er et fritt, og selvstendig land blitt, å i år er vi 100år!!!

Men viss dere vil (som jeg ser det) sløse vekk dagen på å gå i tog på et MMPORG-whatever spill så bare gjør det! Bedre å ha dere hjemme da, enn å høre på maset å sytinga deres på en så flott dag som denne (17.mai asså)

Noen er kanskje litt mer nasjonale av seg enn andre, det er lov det, men det er dene ène dagen der vi VIRKELIG får lov å skryte skikkelig over landet vårt. Landet vårt NORGE, som er et av verdens beste land å bo i, bare det er noe å juble for!

Jeg vet ihvertfall hva jeg skal på 17.mai, og det er ikke å sitte foran PC`en (selv om det er snakk om 10-15 min)
Nå kaster du litt stein i glasshus, Human-Xit. Du kan ikke kritisere folk for at de heller vil være hjemme på 17. mai på den måten der.

Jeg ser ikke helt at det blir verre fordi at i år er 100-årsjubileet, heller.

Jeg aner ikke hva jeg skal på 17. mai, men hvis noen vil gå 17. mai-tog i et onlinespill, så får de kose seg med det Så får de som heller vil være i byen og smile til alle, uansett om man kjenner de eller ikke, gjøre det.
Sitat av Human-Xit
Jeg er sjokkert over dere freakere, unngå å feire vår nasjon?
Vi er et fritt, og selvstendig land blitt, å i år er vi 100år!!!
Vis hele sitatet...
Så du er sjokkert fordi noen velger å benytte seg av den friheten du setter så høyt? Frihet er og blir et abstrakt begrep...
Jeg driter egentlig i om dere er hjemme eller i byn,. Men jeg skal jallefall være i byen, sikkert være full, gå i russetog (selv om jeg ikke hadde vært russ iår hadde jeg gått til byen, det er liksom tradisjon), feire at vi er en selvstendig nasjon og hoppe fra brua vår i Kopervik!

Dere må bare gjøre så dere vil, hverken jeg eller noen andre kan si noe annet egentlig. Jeg bare sier hva jeg mener om saken. Så om dere vil sitte hjemme forann pcen og gå i tog, eller gå ut med kompiser å treffe på andre kjente, så er det deres valg.

-Alt For NORGE!
Sist endret av Human-Xit; 16. mai 2005 kl. 13:54.
Human-Xit du suger

Jeg skal òg gå i tog og være ute med venner på 17. mai. Mer er bare trist når folk kritiserer andre fordi de heller vil spille noe enn å traske rundt i gatene å vifte med flagg.
At 1000 nordmenn velger å gå i tog på internett istedetfor å gå tog i Lillevik eller hvorenn de bor fører ikke til at 17.Mao legges ned, derimot fører det til reklame for Norge og vår kjempefine nasjon.

Human-Xit: du kan ikke regne med at alle skal sette like stor pris på denne friheten og selvstendigheten du snakker om. Det er hundre år siden Norge ble et fritt land, og siden snittalderen her på forumet sikkert kryper under 20 år må du skjønne at det ikke akkurat er knalloppsluttning.

Vi på forumet er født inn i en tidsalder som inneholder snop, cola, burger, buss, bil og brebånd. Et uttrykk som "frihet" betyr lite når du ikke har opplevd krig og tyrani.
Sitat av anderbor
Jaudå.. Var litt sterk i orda der, men jeg synes folk skal vise litt respekt for landet sitt. Èn dag av 365, må da kunne ofres til litt sosial kontakt med andre ute i gaten?
Vis hele sitatet...
det er jo akkurat det man gjør ved å gå 17- mai tog i Wow da...
syns det var en kjempe idè, krever filming