Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2573
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dømt til soning med fotlenke hele sommeren og lurer på hva andre har gjort for å skjule fotlenka når dere er ute på fritimer? Å gå i varme langbukser hele sommern vil både være umenneskelig varmt og sikkert føre rare blikk og spørsmål fra omgivelser også. Jeg vil holde fotlenka skjult for kolleger og familie. Jeg frykter at det at fotlenka er så stor vil hindre meg fra å forlate huset til jobb og fritidstimer så jeg blir 100% isolert fordi det er så ydmykende at alle på gata, i butikken, jobb, familie kan se at jeg har fotlenke. Gruer meg veldig. Er den ikke også veldig ubehagelig å sove med?
Det tror jeg blir nærmest umulig, det er nok ikke noe de har tatt høyde for i designet. Dessverre. Har ikke hatt lenke selv, men kjenner flere som har gjennomført slik soning. Den kan føles ubehagelig og uvant i starten, men om du velger å ikke fokusere så mye på den er det rart hvordan man venner seg til å ha den på.

Kan jeg spørre hva du er dømt for? Du kan jo snu tankegangen og velge å adressere elefanten i rommet før folk rekker å gruble og gjøre seg opp egne meninger om det. Det er menneskelig å drite seg ut, nå er du dømt og soner en straff for det. Du gjør opp regningen og blir en verdifull erfaring rikere. Du tar steget vekk fra tidligere mønster og videre inn i fremtiden.

Om du legger det frem slik for folk, helt uoppfordret, tror jeg du vil få positive reaksjoner. Folk flest tenker at åpenhet og ærlighet er kult, og deler synet at det er menneskelig å drite seg ut. Om du velger å dele hva lovbruddet dreier seg om er jo en vurdering du må ta selv.

Tenker du er best tjent med å ta fokuset vekk fra skammen og stigma og heller legge det frem på denne måten. Fotlenke er ikke en særlig alvorlig straffereaksjon i det store bildet, så jeg tipper folk er tolerante så lenge du presiserer at dette er noe du har lagt bak deg og tar nye, gode valg for å komme deg på rett kjøl. Og det er en prosess det står respekt av, og det er et syn jeg velger å tro de aller fleste deler.
Anonym bruker
"Mulig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var ikke noe problem å holde den skjult på jobb, er ikke rart eller umenneskelig å jobbe i arbeidsbukse
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vond å sove med. Den blir ikke satt på stramt Eneste jeg tenker angående å skjule er å bruke vanlige sokker og drar den over. Ingen som tenker over at den ene buler sånn i farta.
Du får takke pent nei til fotlenken då, og heller sone i fengsel om det er så jævli for deg å gå med fotlenke. I fengsel er alle like og du slipper bekymre deg for om de tenker du er kriminell, for der er alle kriminelle bortsett fra de ansatte.

Problem løst.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yogabukser?
Bandasje. Og lat som du har skada foten ��
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du innser at soning ikke skal være en dans på roser sant? Hvis du mener det er umenneskelig å gå med lange bukser i en liten kort norsk sommer, så bør du kanskje holde deg unna kriminelle aktiviteter?
Klipp håret kort og bruk joggebukser. Når jeg tar alt håret og er flintis hender det jeg er litt kjølig selv i varmt vær.

Bruker aldri shorts utenom når jeg bader, og bruker stort sett bare langermete gensere selv på sommeren.