Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2687
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har klaget inn en advokat til tilsynet for advokater her?
Lurer på om advokaten får vite at det er meg.
Jeg har snakka med tilsynet før og fortalte det jeg ville klage på for å høre om det var noe å melde inn eller ikke og de syns det var alvorlig å sa jeg absolutt burde melde advokat inn og dem ble nesten sinte for at jeg ikke sa hvilken advokat det gjaldt i den samtalen da for dem ville ta tak i saken med en gang. Nå har jeg sparka den det gjelder og fått en annen advokat så har lyst til å melde den adv nå, er bare redd det skal bli en sak den det gjelder får vite det er meg som har meldt fra?

Er det noen som har gjort det å kan si no om prosessen hva som skjedde? Får advokat en advarsel fra tilsynet hvor de sier noen har klaget på det og det mer sånn kort og generelt eller får advokat vite akuratt hvem og alle detaljer? Er å litt bkymra for om det blir mye drama.

Skrev tittelen å ordet sånn den ble for at ikke tråden skal dukke opp i søketjenester å kan spores til meg elrno om den det gjelder googler
Sist endret av Dodecha; 26. mars 2021 kl. 12:56. Grunn: Oversatt fra kauderveldsk
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kollega som nettopp har vunnet en sak mot sin tidligere advokat. Slik jeg skjønte det var dette en særdeles krevende prosess kostnadsmessig og mentalt, så med mindre du er særdeles ressurssterk er ikke det noe jeg ville anbefalt.
Advokater har forsikring via forsikringsselskap og det er antageligvis disse du vil møte i retten.

For å svare konkret på spørsmålet ditt; Det er ikke bare å anmelde en advokat og tro at alt skal bli bra, antageligvis må du gjennom et sivilt søksmål. Dette vil i sin tur si at ja, advokaten det gjelder vil få rede på hvem du er.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hi ser ut som du har misforstått mente ikke anmelde til politiet, men til tilsynet for advokater. Det er et tilsyn som i værste fall kan ta fra dem løyvet sitt til å få praktisere som advocat, eller gir dem en advarsel om at hvis de ikke skjerper seg så kan de bli tatt fra løyvet, eller i mildeste fall noterer en anmerkning på de og venter å ser om advokaten har/får anmerkninger fra flere.

Skal ikke kjøre noon sak men vil bare gi et tips om at den advokat bryter loven og gjør ikke jobben sin
Sist endret av Dodecha; 26. mars 2021 kl. 12:58.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Av nysgerrighet hva gjaldt saken mot advokat til kompisen din?
Sist endret av Dodecha; 26. mars 2021 kl. 12:58.
Du kan vel gjøre dette anonymt til tilsynet , men saken din må jo fremlegges for advokatforening å da trenger dem jo innsyn i alle papirer og saksdokumenter som din tidligere advokat har lagt frem. Så han vil få vite det er deg til slutt ja.

TS: Dette er bare noe jeg antar, hør med klage nemde til advokat forening. Men er ganske sikker på at du ikke kan gjøre dette anonymt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For å snu på det: om du skriv klagen på eit så generisk vis at det ikkje er åpenbart for advokaten kven det er som har klaga, så vinn du garantert ikkje fram. Du må kunne peike på konkrete brot på regelverket for advokater for å kunne vinne fram. At du ikkje er nøgd med resultatet er ikkje nok...

Så enten kan du spare deg bryet, eller akseptere at advokaten får vite om klagen. Advokaten har og tilsvarsrett.