Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2737
Anonym bruker
"Øm Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde å google litt før, men fant ikke noe særlig, men basically da; la oss at du tar et drag av jointen, hvor lenge pleier du å vente før du tar et til drag?

Jeg har blitt fortalt at man burde ta 2-3 i starten, så vente sånn 20 sek og ta litt flere drag, men jeg føler at jeg bare waster hasjen ved å vente så lenge

Ja jeg prøvd å "suge" på den med spytt slik at den brenner saktere, men tror jeg faktisk bare kan ta et trekk hvert 10 sekund eller noe

Hva gjør dere?
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud, gjør hva faen du synes funker best. Det er ikke noe google-svar på dette.
Avhenger jo åpenbart av hvor hardt du trekker og hvordan den er mekket. Trekk så ofte at den ikke slukner, men ikke så hardt/ofte at den får sideburn eller at gloen blir for lang
spør hvor løst eller tett mekket er. Pulvermekk i joint er bare feil. Men altfor grovt kan fort brenne ukontrollert og skjevt, spes med store hasjklumper i som ryker mye lengre enn tobakken og papiret. Ikke nødvendigvis for mye men tegn på at bønna må varmes og jobbes litt mer med. Cone/kjegleformet joint har en større tendens til å rette seg inn lett ifht "tynne siggrulla joints" Så må man alltids dra litt mer på i begynnelsen prøv å hold gloda god og varmog rundt en halv cm i tuppen ca. Når bunnen nærmer seg trekk mer forsiktig ellers blir man brent på leppa

Anngående personen som tenner så blir det stygge utålmodige blikk etter 4-5 trekket. Greit. Den må dras noen på rappen av for å holde seg tent men man har ikke fortjent "flere" trekk om man så har rulla eller ei
Sist endret av Bluesky_; 7. november 2019 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fins ingen fasit på dette. Man røyker i tempoet man vil. Jeg har hatt tendensen til å trekke fra jointen i takt med når jeg uansett må trekke pusten, men funni ut at det er fryktelig waste å stress røyke på den måten ettersom highen kommer sigende og man kjapt kan røyke for mye da (jeg hadde joint maraton med 4joints på den måten, men blir like fjern av å røyke én joint på mer økonomisk og rolig måte). Blir mye mer fjern av å ta kanskje fem seks rolige trekk med et par tre fire fem pust i mellom. Også vente 4-5 minutter (jointen slukker av seg selv om du lar den ligge å hvile eller du kan forsiktig slukke den selv) å kjenne litt på det, så enten ta 5-6 trekk til eller vente litt til, lage noe mat i mellomtida osv.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker joint som om det er vanlig sigg, hender jeg pauser den underveis om jeg føler meg fjern nok.

Trekker aldri inn samtidig som jeg tenner den.
Tipper du ruller for løst så joiner ryker opp fort. Masse ubrente biter ligger igjenn som glo i askebeger. Ta deg tid å prik bitene så små du kan, rull litt stramt så har du jointen lenge. Kan fint bruke 20 min.
Bare nyt jointen... if it lights, it smokes
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ingen fasit men som nevnt ha nokk pauser til at du ikke skeivrøyker den, viktig med skikkelig gjevnt blanda mekk også og sist men ikke minst så er joint den mest waste måten du kan røyke på men samtidig den kjekkeste spør du meg
hahaha .. det var jo også et spørsmål.. man sier at det finnes ikke dumme spørsmål, kun dumme svar.. så hehe .. for prøve da xD .. La oss gjøre det lett å sammenligne det med alkohol ikke det at effekten ligner mye på hverandre men men ...

Har du ei halvflaske sprit så ja.. du kan greie å drikke den på 5-6min uten veldig store vannskligheter om du virkelig går innfor det.. Her er Minttu og Tyrker de to som er lettest å drikke litt raskt (selv uten at man trenger å legge merke til det).. Og drikker du ei halvflaske med sprit på under 15 min altså 10 min mer så blir man rimelig full.. Og enten spyr man ellers så blir man rimelig ubruklig i 3-4timer..

Litt det samme kan vel sies om å røyke en joint.. Er du i Christiania og har rulla en på 3-4g og du sitter å røyker som en svamp på den, så vil du bli høy,sløv,lat og kanskje sulten.. Sitter du på en fest og sender den rundt til X antall venner så vil du kunne på dra deg alle sykdommene de har (hvis du i stede hadde delt ei halvflaske så er sjangsen for å bli syk lavere men alikevel er den der)..

Så svaret er vel så lett som: ta et trekk, bruk 1-2 sec på å fundere litt og tenke over hvordan du føler deg og om du har lyst på mer.. har du lyst på mer ja.. da har du jo en joint i hånda.. har du ikke lyst på mer så er det vel noen rundt deg som har lyst på eller et askebeger du kan legge den på mens du venter på at du får lyst på mer ..
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke bare-bare å trekke som faen og bli så stein som mulig?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar 5-6 trekk som om det var en sigg, legger den fra meg, tar 5-6 trekk etter ti minutter,legger den i kanskje et minutt eller fem, tar to tre trekk og blir drit skrev sånn. Egentlig har jeg lagt merke til at jeg koser meg mere av å ikke bli så jævla parkert skev så nå tar jeg fire trekk og lar den ligge 20-30 min før jeg tar tre fire til. Da opprettholder jeg en for meg fin balanse i skevhetsnivået og sparer mye hasj på å holde meg til en sakterøyka joint ut kvelden, enn å røyke masse og tre joints på en time og bare bli parkert skev.
Anonym bruker
"Ergerlig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
røyker det som sigarett. trekk inn, pust ut, ta et par normale åndedrag, så et trekk til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke bare-bare å trekke som faen og bli så stein som mulig?
Vis hele sitatet...
Hvis du "trekker som faen" så varmrøyker du og waister mye av greiene. Dermed blir du mindre fjern en du kunne ha blitt som samme J :P
Mange som gjør den feilen :P
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Hvis du "trekker som faen" så varmrøyker du og waister mye av greiene. Dermed blir du mindre fjern en du kunne ha blitt som samme J :P
Mange som gjør den feilen :P
Vis hele sitatet...
Ahhhh, dette hadde jeg aldri tenkt over. Jeg bruker ikke joint, jeg trekker fra pipe eller bong. Gjelder det samme da?