Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12612
Vil tro det er andre freaks som også har beta, hva synes dere så langt?

Det er mitt første 'tcg' spill, og jeg er så langt imponert. Spiller for det meste ranked, føler jeg ikke har nok erfaring om kombinasjoner av kort til å spille arena. (samt at jeg bare spiller 2 klasser så langt).

En ting som jeg opplever som negativt dog, er at veldig mange ganger er spillet allerede avgjort innen runde 4. Hva du starter med avgjør så mye, uansett hvilket deck du spiller med.
Sist endret av Volch0k; 9. oktober 2013 kl. 18:38.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Fikk betaen i går. Virker for RNG basert for meg xD
har signa opp, er det bare å vente eller er det noen tips å triks for å komme kjappere igjennom?
Awesome
Trådstarter
Sitat av tor0405 Vis innlegg
har signa opp, er det bare å vente eller er det noen tips å triks for å komme kjappere igjennom?
Vis hele sitatet...
Nope, ikke med mindre du vil bruke tid på å finne giweaways, for å ha en ørliten sjanse for å vinne.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Fikk beta for ca. en uke siden. Har ikke orket å spille så veldig mye, på grunn av at man ikke kan velge hvilken class man vil starte som uten å kjøpe kort. Kjedelig å være mage :P
Sitat av kribw Vis innlegg
Fikk beta for ca. en uke siden. Har ikke orket å spille så veldig mye, på grunn av at man ikke kan velge hvilken class man vil starte som uten å kjøpe kort. Kjedelig å være mage :P
Vis hele sitatet...
Du trenger bare å slå en klasse en gang i en match for å unlocke de, trenger ikke å kjøpe kort. F.eks, kan du spille mot computeren i training, også unlocker du klassene etter hvert som du vinner mot dem.
Signet opp for Beta for dødslenge siden, men har enda ikke fått tilbud. Ser at EU-serverene har hatt noen problemer, så er vel begrenset hvor mange som tas inn for tiden. Får vel bare vente og se.
Har prøvd å skaffe med opt-in på 2 kontoer, og fulgt litt med på giveaways og livestreams til ingen lykke. Har dritlyst på spillet da jeg er veldig glad i kortspill. Her har jeg kjøpt alle blizzard spill siden Diablo 1, men noen beta kan de ikke gi meg :-( Det er vel ikke noen på freak som streamer når de spiller? Syns det er morro å se på.
Signet opp til beta selv for en stund siden, men har fortsatt ikke hørt noe.. Noen som har fått tilgang i det siste?
Spillet er fort over på runde 4 hvis du har stor overvekt av high-cost kort

Jeg spiller mest arena, its fun!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Fikk det i går, og er som andre, høyst imponert. Der er egentlig nokså simpelt, litt som sjakk :P
Har funnet et par små bugs som er uten betydning for gameplayet hititl.

Anbefales, og skal definitivt kjøpes på release
Jeg har ventet på beta i 2 måneder nå uten håp. Men spillet vil være Free to Play når det kommer ut :P
Finnes det kanskje noen lignende TCG's som jeg kan prøve mens jeg venter på tilgang til dette?
Du har jo alltids Magic the gathering serien som du finner på Steam
Magic the gathering online, magic 2014 duels of the planeswalkers og scrolls?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Echuz Vis innlegg
Fikk det i går, og er som andre, høyst imponert. Der er egentlig nokså simpelt, litt som sjakk :P
Har funnet et par små bugs som er uten betydning for gameplayet hititl.

Anbefales, og skal definitivt kjøpes på release
Vis hele sitatet...
Da har jeg gode nyheter til deg, for det er free to play. Fikk selv beta i første runde, spilte ganske mye, men spilt minimalt etter wipe. Har unlocket alle classes, og kjøpt 50 decks eller så, men interessen forsvant litt. Hadde mange artige timer med det riktignok!
Fikk Beta-tilgang i går, men serverne later til å være under svært stor last, så spillet slutter ofte å respondere på museklikk (annet enn for å åpne menyen og avslutte spillet). Dette gjorde det til en svært frustrerende affære å spille. Synes det var morsomt å spille mot AI og følge en viss progresjon i tutorialen, spesielt fordi motstanderne kunne være urettferdig satt opp (men likevel balanserte pga AI). Men etter disse 6-7 intro-kampene var det rett over på å spille mot forholdsvis lette AI-heroes eller online. Quester virker som kun en daglig greie, og det er ingen achievements eller annen tracking, så får ikke helt den "progresjonsfølelsen" fra dette spillet. Nå sto det noe om at jeg unlocket mer avanserte AI-spillere om jeg fikk alle heroene, men jeg fikk ikke testet dette pga. serverproblemene.

Arena var en ganske kul spillmodus (lag en deck av tilfeldige kort, spill til du taper 3 ganger, få masse stæsj for hver seier), og jeg håper å se flere varianter i fremtiden. Selv om det er gøy å spille mot andre spillere, så fikk jeg også smaken for å spille mot AI med RP og dialog. Å spille mot andre spillere på nybegynnernivå er veldig forutsigbart (ingen av oss har mange kort), og tar ofte veldig lang tid. Her kunne jeg ha foretrukket en AI-progresjonslinje for å raskere oppdage litt kombinasjoner, taktikker og få en god følelse for hvilke kort og tema de forskjellige heroene har.

Er klar over at spillet fortsatt er i Beta, men jeg har inntrykk av at de nå inviterer hordene for å teste serverstabilitet og matching - dvs. de er i siste del av testingen. Har også ikke prøvd spillet i mer enn et par timer, og jeg har ikke forsøkt crafting - så ta min mening med en klype salt. Men personlig så savner jeg et achievement/challenge-system med personlige premier man kan arbeide seg mot (decks, spesielle kort, titler eller fine rammer rundt heroen din eller noe). Jeg liker å føle at jeg jobber mot noe i et overkommelig tempo, men Hearthstone kommer litt til kort (hehe) her.
Sist endret av Dyret; 17. oktober 2013 kl. 13:06.
Sitat av Duriem Vis innlegg
Noen som vet når neste opt-in wave kommer? Har hatt lyst til å spille det en stund, men vinner aldri i giveaways :-/
(Btw hvis noen har en beta-key til overs sier jeg ikke neitakk til den :-D)
Vis hele sitatet...
Det er det nok ingen som vet, men det er en svær giveaway her, 2600 nøkler som skal ut til mandag.

http://www.eurogamer.net/articles/20...a-key-giveaway

EDIT: Der fikk jeg tak i min kode! Stor takk til Hornsalt @diskusjon.no
Sist endret av JVMyhre; 22. oktober 2013 kl. 20:58.
Der fikk jeg og key fra blizzars i eposten min. Stygt redd for at jeg kan brenne av alt for mye penger på dette spillet.
Har signa meg opp til alt mulig.. Tror ikke dette er mulig nei
Spilt et par runder daglig nå, og serverne har vært dønn stabile. Man får én quest per dag som gir deg opptil 40 mynter, så det er ikke ekstremt mye å gjøre for en som ikke vil bruke penger. I tillegg får man 10 mynter for hver 3. seier, så foruten questen så er man pent nødt til å vinne 30 kamper for å få råd til 5 nye kort, eller 45 kamper for å få råd til en ny pick i arena.

Savner fortsatt achievements, egne statistikker, Blizzard-lagde community-tjenester (Hearthhead og Hearthpwn er gode, men ikke integrert) og et litt enklere GUI for å crafte kort. Foruten et par små irritasjonsmomenter så er det derimot mye moro å hente fra spillet, men jeg ønsker meg mer innsikt i hvor de er i utviklingsprosessen. Kortene så langt er bra balanserte, og man føler at hver hero har et tema som man må forsøke å kontre. Mage har mange spells og svake minions med taunt som beskytter dem, men må overleve til man har nok mana. Shamaner kan balansere mellom overload-spells (mister mana neste runde) og minions med windfury. Priest er ganske lik WoW-klassen, og har kort som Mind Control, Shadow Words og Power Words. Jeg håper de kan starte alle andre forbedringer parallelt med balanseringen av kortene, slik at jeg får et bedre bilde av hvordan ting vil utvikle seg.

Jeg likte godt å spille mage, men ser nå potensialet i mange spillestiler for shaman. Man kan lage en deck som er jevnt over ganske god, og får man overvekt på en av sidene (overload eller windfury) så kan man gjøre det rimelig bra. Synd det skal så uhorvelig mye til for å vinne med en fresh basic-deck på level 1-9.
Sist endret av Dyret; 23. oktober 2013 kl. 16:51.
Har sittet og sett mye på livestream og youtube av HS og synes egentlig det virker veldig artig! Tror ikke det er noe jeg kunne spilt på heltid, men når jeg ikke har annet å gjøre hadde nok dette vært midt i blinken

Meldte meg opp via opt-in greia til Blizzard ganske tidlig, men ikke noe hell ennå desverre!

Dersom noen har en beta-key til overs tar jeg mer enn gjerne imot Selv om jeg regner med at de fleste antagelig vil bruke sine keys selv!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har hatt beta en god stund nå, og det var ett morsomt spill, helt klart, men jeg ble alikevell lei
Har spillt dette en stund,liker det veldig godt.
Eneste jeg sliter litt med er å sette opp decks på enkelte classes, men øvelse gjør mester
håper jeg
Ganske casual gaming, å det liker jeg
Spiller mest ranked matches.
Sist endret av Eyeamare; 10. desember 2013 kl. 08:39.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Du blir veldig fort lei av spillet, er bare 15-20 cards som er top-tier natrual så fyller du bare inn med cards som du vil bruke selv.
Er vel ikke så lenge til vi kan forvente åpen beta nå. Begynner å bli mektig lei av å vente på en nøkkel :P

Jeg er derimot veldig spent på å få prøvd det selv. Ved første øyekast var jeg ikke så veldig overbevist, men det er så mange som mener at det er så gøy, så jeg ser frem til å få gjort opp min egen mening.
Spiller også dette spillet og har spilt en del. Syns det er fantastisk pga casual elementet. Har kun 15 min til å spille? Null problem.
Savner dog som dyret nevnte her litt mer å jobbe mot, achievements og liknende. Vet om noen skjulte, feks ta alle AI på expert som jeg gjorde her om dagen. Da får man litt ekstra cash som premie, men burde finnes en ingame oversikt.

Gleder meg til hva dette spillet har å by på i fremtiden.
Tenkte jeg skulle være en "good samaritan" idag, siden det er jul og greier!
Har en beta kode til overs, og her gjelder det å være kjapp!

[COLOR="DarkOrchid"]1374914257143457054151277[/COLOR]

Happy gaming!
Fikk beta for en ukes tid siden, og må si jeg er veldig positivt overrasket. Brukte en del tid på å få bygget med et deck jeg var fornøyd med, uten å sjekke etter standarddecks (noe jeg synes bare er kjedelig). Lagde meg et druid-deck som inneholder noen av de 18-19 "OP-korta", men på ingen måte alle. Har vel rundt 80% winrate nå.
Jeg har nå spilt dette spillet en stund, og har kommet meg til "Master 3", som jeg tror er den høyeste rankingen man kan oppnå foreløbig. Spillet er relativt godt satt opp, men det er en del små feil som bør fikses.

Blant annet er basic decket til priest alt for sterkt i forhold til andre decks (jeg brukte priest fra unranked til platinum med 2 eller 3 tap). Det inneholder for mange removal/denial kort, og for mange sterke lategame kort. Priest har få gode early game minions, men mengden removal/denial kort med lav kostnad gjør at denne ulempen har stor sjanse til å bli annullert. Denne fordelen jevnes ut når motstanderne har mer enn basic decks.

Spillet har også diverse kort som låser gameplayen i en nogenlunde fast meta, og jeg tror de kommer til å slite med å balansere kort og classes pga måten spillet er satt opp. Du får 1 mana crystal hver tur, uavhengig av hva som skjer i denne runden. Samtidig har man for få alternativer til å gjøre avgjørende manøvre i samme tur som kortene blir spilt, noe som gjør det vanskelig å ta tilbake kontrollen når en spiller som vet hva han driver med etablerer orentlig board control. Man kan kjøre f.eks mange beast minions kombinert med diverse buffs og unleash the hounds, men dette er lett å forutse, og en god spiller vil ikke gi muligheten for dette.

Jeg er personlig ganske lei spillet nå, og jeg tror de må gjøre noen ganske dramatiske endringer for å klare å holde på spillere over lengre tid.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Open beta startet i dag.
Sitat av Mith Vis innlegg
Open beta startet i dag.
Vis hele sitatet...
Link til dette?
Sitat av Mith Vis innlegg
Open beta startet i dag.
Vis hele sitatet...
Jepp, og til de som har Battle.net-appen installert på maskina vil få opp Heartstone der, bare å trykke install
Sitat av Hobby Vis innlegg
Jepp, og til de som har Battle.net-appen installert på maskina vil få opp Heartstone der, bare å trykke install
Vis hele sitatet...
Ikke her, Windows only?
Dunno, fikk den opp i appen da jeg starta PCen etter jobb. Så det er mulig det er kun for Win, dog det høres rart ut.
Sitat av Hager Vis innlegg
Ikke her, Windows only?
Vis hele sitatet...
jeg har installert det på mac
Kan bekrefte at det fungerer på Mac, kona installerte det nettopp på MBen sin
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg liker spillet veldig godt. I hvert fall "arena". Syns skillsa kommer til gode der, med tanke på hvilke kort man velger ( litt flaks, uflaks også), men man må hvite hva som "trader" best. No prob med 7 wins eller mer. Tjener packs og gold veldig fort. Hvert fall etter open beta

Når det er snakk om "ranked", så er det OK. Jeg er en spiller som ikke kjøper kort for real money, så litt kjipern å møte decks med flust av legendarias. Uansett, så er det godt mulig å komme langt opp uten legendarias også. Var helt oppe på rank 2. med et mage-deck før de nullstilte hele greie (gjør de det hver månede?) Grunnen for at jeg fikk det til, er vel etter min mening, at jeg kjørte et helt annet meta-game enn hva de kjørte. Morsomt.

mangler dog "venner"...

Add gjerne : woods#2497
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Har jo hatt dette en stund, ble en del morsommere nå som det ble open beta, plutselig har jeg begynt å vinne kamper ^^ Håper å se flere freak-folk in-game. Kan gjerne legge meg til, heffalompen#2984, men jeg reiser jorda rundt så jeg spiller lite og gjerne på fucka tider.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dodecha#2961 her om noen vil legge meg til, blir helst rundt lunsj og på kveldstid.

Dette spillet fikk kortspillkløen til å blusse opp drastisk, og det har tatt helt av nå i og med at jeg har begynt med magic the gathering igjen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
jeg har begynt med magic the gathering igjen.
Vis hele sitatet...
Hvilket format spiller du? Starta igjen sjøl når Theros kom, skal prøve meg litt på standard tenkte jeg og kanskje over på modern om interessen vedvarer. Har spilt stort sett limited til nå.
Sist endret av Mith; 3. februar 2014 kl. 18:22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For å poengtere hvor lenge siden det er jeg spillte det og hvor nuub jeg er så må jeg si at jeg aner ikke hva du prater om


Jeg har ingen av de gamle kortene mine og endte opp med å kjøpe en 2014 core set deckbuilder box.
Sist endret av Dodecha; 3. februar 2014 kl. 20:19.
La deg til Dodecha. Om det er noen som ønsker å spille noen runder er det bare å legge meg til på Pontius#2914

Spiller så og si alle classene.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For å poengtere hvor lenge siden det er jeg spillte det og hvor nuub jeg er så må jeg si at jeg aner ikke hva du prater om


Jeg har ingen av de gamle kortene mine og endte opp med å kjøpe en 2014 core set deckbuilder box.
Vis hele sitatet...
Hehe, i korte trekk så begrenser formatet du spiller hvilke kort dere får lov til å bruke, slik at han som har spilt i 15år ikke kan bruke de gamle korta sine for å drepe deg i runde 3 og slik at du ikke trenger å bruke tusenvis av kroner for å kjøpe kort som kan matche hans.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah i see.
Akkurat nå er vi bare 3 kompiser som kjøpte oss deckbuilder set, og noen boosterpacks på siden, vi har alle spillt med decks vi har laget. Siden vi alle er i startfasen har det vært artig å spille slik.

Men drafts formatene ser interessante ut, blir nok at vi går over til de etterhvert
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2014 kl. 13:18.
Ja, draft er ganske kult og relativt billig, siden du får beholde kortene og på den måte bygge opp en kortbase over tid. For å holde det litt ontopic her så er Arena i Hearthstone en blanding av draft og sealed i Magic.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Noen som spiller aktivt nå?

Hengt rundt beta en stund.
Spiller mest mad professor style istedenfor å slave meta game. DVS. bygge decks ut i fra morsomme ideer og konsepter. Noen feiler hardt, andre funker 100% av gangene 60% av tiden. Eller noe i den duren..
Jeg spiller litt hver dag, kan legge meg til på MakkaOleba#2403.
Spiller det litt, men begynner å bli frustrert over ubalanse. Som feks Priest. Spawn et monster med litt health, for eksempel Shieldbearer, Divine Spirit, Divine Spirit, Inner Fire, BANG. 16 skade på 6 mana.
For ikke å nevne enkelte av de alt for overpower Legendary kortene.