Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 770
Heihei,
har ett lite problem på jobben, jeg jobber i ett telefonselger selskap, og datamaskinene selgerne bruker(vanlig win7 pc, ikke terminal eller noe server i hus) går veldig sakte på firma databasen sine nettsider, men bare på selger maskinene(en selger hadde med en privat laptop som er 3 år gammel som gikk fortere på siden enn de stasjonære som er koblet til med ethernet og ikke wifi, og den er mindre kraftig enn arbeidsstasjonene til selgerne. lurer på om noen smarte folk her inne veit hva det kan være ? ( i mitt hue så vil jeg tru at det er virus, cookies eller noe midlertidig internettfiler som hoper seg opp, men det blir slettet ganske ofte, og antivirusen søker 1 gang i uka)

beklager rotete post, men håper noen vil hjelpe for det.
Tror du det er virus?
http://www.malwarebytes.org/
Det er ett helt gratis program som scanner etter virus og sletter dem, det er ikke brannmur (aka ikke ett virusprogram).
antivirusen finner ikke alt :3
Prøv også og Ping serveren, kan kanskje gi litt info om latency.
tviler sterkt på at det er server-side problemet er, siden det går raskerere når man bytter maskin. og kjører avg + cc cleaner en gang i uka, trenger jeg da malware bytes ?
Har du testet privat maskin med kabel?
Kan jo være dårlig kabling / svitsj / mye annet.

Har dere ikke it-avdeling?
vi har 5 selgere, så nei, det har vi ikke. noen måte og sjekke om kabelen mister pakker via datamaskinen? eller må man inn på svitsj/ruter da, svitsjene er litt gamle, pleier det bli en flaskehals ? ca 5 år gamle vil jeg tru.

har bare testet privat maskin med tråløst, så kan desverre ikke feilsøke kabelen slik.
Sist endret av lookster; 14. desember 2012 kl. 12:41.
Er det bare firmaet sine nettsider som er treige, eller gjelder det alt?
bare 1 side, går bedre når man bytter nettleser ( om man har flere nettlesere, de ødelegger ikke for hverandre ? siden er vistnok lagd for IE, men ie går treigt fort. og andre funksjoner på siden fungerer ikke med firefox.(chrome bugger seg og, går sakte der å) firefox er nyinnstallert.
Telefonselger? U bastard..

On topic så er det sikkert noe virus greier, høres ihvertfall mest logisk ut i mine hjerneceller. Skal sies at de ikke har god peiling på data tho.
Sist endret av Klistermerke123; 14. desember 2012 kl. 13:09.
ja, høres mest logisk ut i mitt hode og, eventuelt noen midlertidig internettfiler som hoper seg opp kanskje, skal teste med samme private maskin på kabel til mandag, og se
Jeg ville gjettet på switcher. Prøv å napp ut strømmen på de i et minutt og se om det hjelper. Slettes ikke uvanlig at switcher hopper ned i svært lav hastighet etter små strømbrudd eller slikt, og om de er nærmere 5 år ville jeg sett på de som en helt normal feilkilde.

For de som tenker på virus... næææ svært uvanlig at de ville bare gitt utslag på EN side, om det i det hele tatt gjorde slik.
Sist endret av meitemark; 14. desember 2012 kl. 13:51.