Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1206
Hei, jeg en zyxel p2812 modem fra telenor der jeg bruker DSL inngangen, men jeg har tenkt til å bestille meg en asus dark knight rt-n66u pga jeg sliter med dårlig rekkevidde+stabilitet. Men på asus dark knight rutern er det bare WAN inngang. Er det fortsatt mulighet for att jeg kan bytte ut zyxel modemet helt. Eller må jeg bruke det, og deretter koble til dark knight ruteren og evt få den til å kun kjøre trådløst.

vill jeg kunne få bruke WAN inngangen til å få internett, eller funker kun dsl?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Asus-ruteren har ikke innebygd modem, så du er nødt til å bruke Zyxel-modemet i "bridge"-modus tilkoblet WAN-inngangen til ruteren. Dette vil si at det eneste Zyxel-modemet gjør er å koble opp til din nettleverandør. Alle pakker sendes, uten modifikasjoner, videre til din nye ruter som vil ta seg av all form for ruting/filtrering/WLAN, osv.
Sist endret av ticks; 10. desember 2012 kl. 22:31.
ah, takk for svar du har vell ingen kjapp guide på hvordan jeg gjør det?