Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 845
Hei

Jeg har et par servere hvor jeg har satt opp lokal postfix server som ikke gjør stort annet en å relaye den rett til min isps smtp server (altibox).
Jeg bruker det til å sende ut cron mailer og rapporter for min families firma.

Det er ikke noe fansy oppsett, igrunn dead simple, men jeg har fått beskjed om at noen ikke mottar epost fra meg og har selv bekreftet det med en konto på det aktuelle stedet.

Altså, Jeg får sendt mailer til hotmail, live, altibox kunder, ymse firmaer og gmail.
Men jeg får ikke sendt til online.no eller noe som het getmail.no, online har jeg bekreftet selv med en konto jeg hadde der.

Postfix loggen er helt normal når jeg sender epost mot dem og får opp det samme på alle de forskjellige domene og leverandørene jeg sender til.

Dette får meg til å tro at feilen ikke ligger hos meg, men et annet sted. Jeg har ikke noen grunn til å tro at det er hos altibox det forsvinner heller, men har ingen ting for å støtte opp dette argumentet.

Er det noen som har tidligere erfaringer med slike ting? Eventuelt hvorfor og hvordan jeg kan løse dette?

mvh
Kristoffer
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg er usikker på hvordan det er når du sender gjennom relay, men jeg har opplevd at noen ikke vil ta i mot mail fordi SMTP serveren har får dårlig reputation i senderbase. Da fikk jeg riktignok feilmelding tilbake.
Har du prøvd å sende manuelt med telnet mot SMTP serveren og sett hva du får av melding tilbake?
Har undersøkt litt forskjellige ting.

Og når jeg telnetter rett til min egen postfix, altså localhost og setter min epost som MAIL FROM:
så kommer den faktisk frem. Men jeg får kun definert FROM, og ikke både FROM og MAIL FROM i mutt, så atm er det der det stopper.

Noen som vet hvordan man kan definere den "nederste" MAIL FROM variablen?