Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1410
Hei, har store problemer med hjemmenettet. Hver gang jeg spiller counter strike source forsvinner nettet og det står at det er DSL-feil! Noen som har mulighet til å hjelpe meg hadde det vert fint
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
ISP-en din.
Okeey, har ikke så veldig god peiling på den slags :P er det mulig du kan forklare hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gå fram?
Ring internettleverandøren din (ISP)
Så det finnes ingen andre løsninger? åpne porter elns?
Er det på en Pc eller en konsoll?

Er det fysiks kablet nettverk? eller er det over Wlan?

----------------------------------------------

Kan testes hvis du har mulighet til å logge inn på ISP utstyr å evnt NAT'e eller sette opp en DMZhost:

# DMZ #

Kable dir i fra PC/konsoll til Modem/Router/Sentral etc (hvis dette ikke allerede er gjort)

Sett opp en DMZhost feks ( en form for "statisk" tilkobbling i mellom 1 enhet å ISP utstyr ) med en IP adresse utenom DHCP rangen

eks! Hvis din DHCP range er 192.168.0.100 - 192.168.0.199 så setter du en DMZ IP til 192.168.0.10 ( eller 20,30,40,50 etc ) vipp inn Gateway adressen + Primær å sekundær DNS serveradresse i fra din ISP

kort fortalt:


DMZ-IP:192.168.0.10 <- ip adresse utenfor DHCP rangen
Gateway:192.168.10.10
DNS1:8.8.8.8
DNS2:7.7.7.7



NB! Verdiene over er bare eksempler

--------------------------------------------------------

# Portviderekobbling#

Du kan også teste med portvidrekobbling ( portforward ) for CS på PC/Konsoll med gjeldene portrange.

TCP : 3840, 4005, 4808, 4810, 4995, [ 7000-7002 <- port range]

UDP: [1234-1237 <- Portrange], 5009

Her må du da logge inn på Modem/Router/Sentral etc å sette opp port vidrekobbling med gjeldende verdier ( se over)

Her har du oversikten på hvordan slikt kan gjøres på ditt utstyr

KLIKK HER



ELLER som nevnt over ! Kontakt levrandøren din (ISP)

Lykke til
det er på PC. skjønner fint lite av det som blir skrevet her :P men tror jeg har fikset portene..får bare prøve meg fram takk for hjelpen!
Her er meldingen som kommer opp etter netter blir borte:

THOMSON ST546


Not Connected...

Your DSL connection is down.

Verify if your SpeedTouch is correctly connected to your DSL line. For more information consult your documentation.

Please close this window and try again.
DSL-forbindelsen er tilkoblingen mellom routeren og sentralen.

Sjekk tilkoblingen mellom router og telefonuttak. Koble vekk alle mellomledd (f.eks. splittere) slik at kun går en ledning direkte mellom routeren og telefonuttaket. Du kan også forsøke å bytte kabel mellom router og telefonuttak. Vedvarer problemet etter dette, må du ta kontakt med ISPen din for videre feilsøk.
Sist endret av danielsk; 9. desember 2012 kl. 17:36.