Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7877
Hei freaks!

Jeg har kjøpt en billett på finn.no til kongeparken som var i helgen. Desverre var denne billetten falsk og jeg fikk ikke komme inn. Som dere kan tenke dere så er jeg ganske frustrert/forbanna. Er det noen av dere som har såpass mye peiling på "tracking" at dere kan finne ut hvem det er for meg? Skal ikke gjøre noe ulovelig (uansett hvor lyst jeg har), har bare lyst å finne ut hvem det er og annmelde han, og hvis polisen ikke gjør noe, gå på døren å be om pengene tilbake

Uansett, dere som har peiling (og vil hjelpe<3) har noen "hjelpemiddler":
Telefonnr (ingen treff på 1881/andre opplysningsservicer)
Mailen fra finn..

Dere AANER ikke hvor glad jeg hadde blitt om dere kunne tatt dere litt tid til å hjelpe meg med å finne idioten som solgte meg falsk billett!

Tusen takk til de som hjelper!!!
Finn igjen annonsen på Finn.no og rapporter hendelsen.
Du kan jo håpe på at han har oppgitt riktig navn/nummer når han registrerte seg på Finn.
Hvordan var det han solgte deg varen? Nyskjerrig..
Trådstarter
Har jo gjort dette.. Men hva er sannsynligheten for at han bruker ekte navn på finn når han skal svindle for flere hundre tusen?

Hadde vært fint om noen her inne kunne noen triks for å finne han.. dere skal heller få mailen hans/telefonnr hans/det dere trenger som jeg har, for at dere kan hjelpe meg å finne han..

@djxfade: er klar over at det var mange som ble svindlet.. mange av mine venner ble det.. Kjipt når slikt skjer, men skal vi få tatt han må vi nesten gjøre det selv, for det virker som politiet ikke hjelper så mye lenger..
Ingenting fikser økonomiske uoverensstemmelser like bra som balltre og spikerpistol
Du har "navn", og telefonnummer han brukte og mailadressen hans enda regner jeg med?
Trådstarter
@moret: Ja, det er sant! Men skal prøve å holde meg i skinnet.. Har alt.. tlfnr, mail og "navn"! Vet du eller kjenner du noen som kan hjelpe?
Kanskje ikke det mest originale forslaget, men har du prøvd å google mailen for å se om de kommer opp noen offentlige profiler på forskjellige nettsteder?
Grei måte å tjene 130 000 kr på en helg dette :P
Send meg en pm med det du har, så skal jeg se hva jeg klarer å finne.

Trådstarter
@grudgE: Søkte, men fant ikke noe resultat på google etc.. Takk!

Noen andre som har slike forslag?!
add på msn å se om du er heldig nokk til at han har brukt samme mail der?:P kan ha flaks
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Hvordan ble betalingen gjort da? Må jo ha konto nr eller noe til fyren?
Legg ut all info her så skal vi se hva vi kan gjøre, i ekte *chan-stil
I ekte idiotstil, mener du. Det er ulovlig å legge ut informasjon om andre i den hensikt å fremme sjikane.
Trådstarter
Jeg legger ikke ut infoen her, da blir det så useriøst.. Er det noen som kan hjelpe meg? noen som er flink med slike ting?
Hvis du har kontonummer er det mulig å finne navn/addr etc hvis du kjenner noen som jobber i bank, alternativt har jo politiet mulighet til å finne han hvis du leverer anmeldelse sammen med kontonummeret.
Trådstarter
Har ikke kontonummer, betalte cash
Sitat av donkristian Vis innlegg
Har ikke kontonummer, betalte cash
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ha betalt kontant? Du mener kontant på postoppkrav da eller? Har du kvitteringen eller annen info om sendingen kan du politianmelde også undersøker de hvilket kontonummer som fikk disse pengene.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvordan kan du ha betalt kontant? Du mener kontant på postoppkrav da eller? Har du kvitteringen eller annen info om sendingen kan du politianmelde også undersøker de hvilket kontonummer som fikk disse pengene.
Vis hele sitatet...
Han møtte vel fyren face2face.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Politiet kommer sikkert til å henlegge saken uansett. Kontakt Forbrukerrådet. De vet akkurat hvilke muligheter du har fra ditt ståsted.
Trådstarter
@Bravehammer: Ikke en dum ide! Skal ta kontakt med de!

Er det noen andre som kan hjelpe meg på veien mot rettferdighet?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Hvordan kjøpte du billetten? Traff du fyren personlig, eller via postoppkrav?
Hadde vore fint med litt omestendigheter/anonse på finn.
å legge ut alle data på svindleren på forumet?
Det lurer eg og på, print ut finn anonsen og annmeld han, men sjek ut ordlegginga, men det er skikkelig dårlig gjort.
Trådstarter
Ingen som vet hvordan man finner en person ut fra mobilnr? (det står ikke i gule sider)
Sitat av donkristian Vis innlegg
Ingen som vet hvordan man finner en person ut fra mobilnr? (det står ikke i gule sider)
Vis hele sitatet...
Ringe 02800 og forklare saken, politet plar være bejelpelige med slik.
Trådstarter
Jeg tenkte jeg skulle gjøre det om ikke dere klarer å hjelpe meg
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Facebook -> "Søk etter navn" -> Skriv en epost fra finn.no .
Tviler på att personen er så dumm men prøv.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det noen spesiell grunn til at du nekter å svare på det folk spør deg om?
kjedelig streiting
Bruk litt vett når dere kjøper slike ting på finn folkens! Spesielt billetter og liknende. Skulle jeg kjøpt en slik billett og selgeren ville møte meg face2face hadde jeg ihvertfall bedt han om å vise leg. Om selgeren krever forhåndsbetaling eller liknende er det ihvertfall en mulighet for at politiet kan spore penga, selv om det ofte er lite penger å hente hos svindlerne.

Du får satse på at han har vært dum nok til å bruke ekte info på finn, om han ikke har gjort det tviler jeg på at han var vært dum nok til å registrere mobilnummeret på seg selv.
Sist endret av legalize_it; 10. mai 2010 kl. 17:28.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du får satse på at han har vært dum nok til å bruke ekte info på finn, om han ikke har gjort det tviler jeg på at han var vært dum nok til å registrere mobilnummeret på seg selv.
Vis hele sitatet...
Nå er det en liten forskjell på å bruke falskt navn i en annonse på finn.no og å registrere et mobilnummer under falskt navn.
kjedelig streiting
Sitat av Johan9430 Vis innlegg
Nå er det en liten forskjell på å bruke falskt navn i en annonse på finn.no og å registrere et mobilnummer under falskt navn.
Vis hele sitatet...
Nja, når du betaler så må du jo uansett ha en gyldig betalingsmåte. Et spendonkort funker sikkert, men om du bryr deg om sånne ting, så vil du antagligvis bruke de ekstra minuttene det tar å skaffe personinfo til å regge et sim-kort.
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Er det noen spesiell grunn til at du nekter å svare på det folk spør deg om?
Vis hele sitatet...
Hva var det jeg ikke har svart på nå?

Jeg har prøvd facebook, og det meste dere skriver, men ingen resultater! Fant ut i går at han fortsatt bruker samme mobil.. noen som vet noe bra jeg kan ringe å spørre han om for å få mest mulig info? (vær snill å vær seriøse nå..)
Du har ikke svart på om det var postoppkrav eller face2face..
Trådstarter
Sitat av 0bs Vis innlegg
Du har ikke svart på om det var postoppkrav eller face2face..
Vis hele sitatet...
Åja, beklager! Skrev at jeg betalte cash, regnte med at dere skjønte at det var f2f, men ser nå at det kunne like gjerne vært cash på posten.. men, jeg møtte han face 2 face med en ekte billett (til en veninne) for å sammenligne før jeg kjøpte.. lite visste jeg da at det var noen små streker på baksiden av billetten som kjennetegner BS(billettservice)

Flere spørsmål jeg ikke svarte på?
Sitat av donkristian Vis innlegg
Åja, beklager! Skrev at jeg betalte cash, regnte med at dere skjønte at det var f2f, men ser nå at det kunne like gjerne vært cash på posten.. men, jeg møtte han face 2 face med en ekte billett (til en veninne) for å sammenligne før jeg kjøpte.. lite visste jeg da at det var noen små streker på baksiden av billetten som kjennetegner BS(billettservice)

Flere spørsmål jeg ikke svarte på?
Vis hele sitatet...

Ja, at du var så jævlig dum og ikke ble med han til narvesen / posten for å scanne inn koden sånt at de kunne sjekka om biletten var ekte. Det gjør hvertfall jeg hver gang jeg skal ha meg bilett fra " kompiser " osv.

Tro meg, de trekker seg med en gang du nevner narvesen/ posten osv om at du skal sjekke om biletten er ekte. Er den ikke ekte så vurderer jeg å banke livskiten ut av motherfuckeren..
det har jo dukket opp en rekke sider på nett som samler inn all informasjon om alle ved å sjekke facebook, google, skattelister, telefonbøker osv osv. en av tjenestene er feks. http://iam.no/ .. hvis du har navn, telefonnummer eller adresse så vil du nok finne mye interessant
Trådstarter
@Itsnotover: trenger ikke moralpreken.. vet at jeg ikke håndterte det riktig..

@exceed: Takk for forslaget, men navn er falsk og nr er reservert mot alle servicer.. Har prøvd alt av google, face osv..

Men han bruker telefonen enda folkens!! Noen som har noen gode ideer om hvordan jeg kan få ut mest mulig info om fyren ved en tlf-samtale?
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Ja, at du var så jævlig dum og ikke ble med han til narvesen / posten for å scanne inn koden sånt at de kunne sjekka om biletten var ekte. Det gjør hvertfall jeg hver gang jeg skal ha meg bilett fra " kompiser " osv.

Tro meg, de trekker seg med en gang du nevner narvesen/ posten osv om at du skal sjekke om biletten er ekte. Er den ikke ekte så vurderer jeg å banke livskiten ut av motherfuckeren..
Vis hele sitatet...
Kan de sjekke det? eller sier du det bare for å skremme dem?
Sitat av donkristian Vis innlegg
@Itsnotover: trenger ikke moralpreken.. vet at jeg ikke håndterte det riktig..

@exceed: Takk for forslaget, men navn er falsk og nr er reservert mot alle servicer.. Har prøvd alt av google, face osv..

Men han bruker telefonen enda folkens!! Noen som har noen gode ideer om hvordan jeg kan få ut mest mulig info om fyren ved en tlf-samtale?
Vis hele sitatet...
selv om det sikkert ikke er noen sjanse for dette ville jeg notert ned tid og dato for telefon-samtalene du har med han, deretter ringe netcom og forklare situasjonen og at dette har skjedd med langt flere i tillegg. du kan også gi denne informasjonen og ansiktsbeskrivelse til (forstod det slik at du hadde møtt han face2face) til politiet, er han tidligere straffet finner de han nok ganske raskt, hvis ikke har de hvertfall noe mer å gå etter.

hvis du skulle ha telefonnummeret (selv om det er falskt) så kan du bruke noe som kalles "reverse phone look", også kalt "greypages" som politi oll. bruker for å spore opp sånne folk: http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse...hone_directory ..vet ikke om det faktisk vil fungere har aldri prøvd det.. http://phonedetectivereview.weebly.com/ vet jeg ikke om fungerer for norske nummer, men hvis du søker på google kanskje du finner noe.
Sist endret av exceed; 10. mai 2010 kl. 21:43.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kontakt en journalist, lag en sak om at du vil komme i kontakt med flere som er utsatt for samme person, lever en samlet anmeldelse.
Ond^Sofa: det er vel akkurat det som er gjort i dagbladet artikkelen, men det å oppfordre flere til å "gidde" å levere en anmeldelse er nok en god idè
Jeg tror jeg kan finne noe info hvis jeg får mobilnummeret. Send meg det du har av info på PM så kan jeg nok hjelpe deg
Trådstarter
Sitat av exceed Vis innlegg
selv om det sikkert ikke er noen sjanse for dette ville jeg notert ned tid og dato for telefon-samtalene du har med han, deretter ringe netcom og forklare situasjonen og at dette har skjedd med langt flere i tillegg. du kan også gi denne informasjonen og ansiktsbeskrivelse til (forstod det slik at du hadde møtt han face2face) til politiet, er han tidligere straffet finner de han nok ganske raskt, hvis ikke har de hvertfall noe mer å gå etter.

hvis du skulle ha telefonnummeret (selv om det er falskt) så kan du bruke noe som kalles "reverse phone look", også kalt "greypages" som politi oll. bruker for å spore opp sånne folk: http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse...hone_directory ..vet ikke om det faktisk vil fungere har aldri prøvd det.. http://phonedetectivereview.weebly.com/ vet jeg ikke om fungerer for norske nummer, men hvis du søker på google kanskje du finner noe.
Vis hele sitatet...

Prøvde det reverse phone look, men det var ingen norske tjenester som hadde dette.. Fy så irriterende at jeg ikke får tak i han
Sitat av donkristian Vis innlegg
Prøvde det reverse phone look, men det var ingen norske tjenester som hadde dette.. Fy så irriterende at jeg ikke får tak i han
Vis hele sitatet...
kom på en ting til.. hvis du får han til å ringe deg så kan du be telefoni-leverandøren din om å få en liste over alle inngående anrop for en gitt måned og så skal du kunne finne det faktiske telefonnummeret på lista, det er andre som har gjort det etter det jeg leser på nettet.. kanskje det er veien å gå, tror du får den utskriften gratis
Trådstarter
Sitat av exceed Vis innlegg
kom på en ting til.. hvis du får han til å ringe deg så kan du be telefoni-leverandøren din om å få en liste over alle inngående anrop for en gitt måned og så skal du kunne finne det faktiske telefonnummeret på lista, det er andre som har gjort det etter det jeg leser på nettet.. kanskje det er veien å gå, tror du får den utskriften gratis
Vis hele sitatet...
Hva skal jeg med den da? det er jo et telefonnr jeg har?
Hvorfor ikke glede deg på hans vegne? 130000 NOK på en helg er faen ikke dårlig!
Trådstarter
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvorfor ikke glede deg på hans vegne? 130000 NOK på en helg er faen ikke dårlig!
Vis hele sitatet...
he he, morsom du..