Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 9377
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Han har da hele veien ment at han gjorde alt riktig
Vis hele sitatet...
Det fikk jeg ikke med meg. Takk.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Han har da hele veien ment at han gjorde alt riktig, så jeg kan ikke si jeg synes veldig synd på ham. Hvis han angrer på noe som helst, så må det være at han lot seg bli tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er veldig rart at du ikke er i stand til å forstå at dette har med jus og rettsaken og gjøre. Og ikke noe som helst om hvordan han personlig føler om det som skjedde.
Du ser rett vekk fra hva man sier når man balanserer en gigantisk rettssak. Fordi politimann=dårlig menneske, i ditt hode.
Hvor vondt må det ikke være å gå rundt å tenke på en slik måte om andre mennesker?
Han mente ikke å drepe George Floyd. Og det er han så klart lei for. Han er tross alt et menneske.

Tysteren: Tenk deg litt mer om neste gang før du går tilbake på noe du har sagt. La det gå 10 minutter. Det kan hende det du sier ikke er så dumt alikevel.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Han mente ikke å drepe George Floyd. Og det er han så klart lei for. Han er tross alt et menneske.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Det han gjorde er galt,
det er han dømt for
du bør
ta deg deg en pille
før du anklager noen
for å mene noe annet.
Jeg sier ikke at det ikke var galt, det han gjorde. Jeg sier at han mente ikke å drepe.
Han var ikke ute etter å drepe. Han var i ferd med å arrestere, i utførelsen av jobben hans som politimann.
Han utførte ikke den jobben på en tilstrekkelig forsvarlig måte. Han gjorde ikke jobben slik han var trent. Så et uskyldig liv gikk tapt.
Og det er det han nå har blitt dømt for.
Enkelte Amerikanske politikere har et merkelig syn på denne saken. Ikke jeg. Nancy Pelosi sa nylig at hun var glad for at George Floyd offret sitt liv for rettferdighet. (" Thank you George Floyd, for sacrificing your life for justice. For being there to call out to your mom. How heartbreaking was that?")
Sist endret av Arex_x; 21. april 2021 kl. 13:09.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Han mente ikke å drepe, det er helt vanlig arrestasjonspraksis å stå på halsen til folk i åtte minutter?
Sitat av robhol Vis innlegg
Han mente ikke å drepe, det er helt vanlig arrestasjonspraksis å stå på halsen til folk i åtte minutter?
Vis hele sitatet...
"Ha ha ha. Nå skal jeg drepe denne [n-word], og jeg kommer så klart til å komme unna med det. Fordi jeg er en hvit politimann. He he he."

Er det noe slik du forestiller deg at chauvin tenkte?
"Dette kommer jeg unna med. En hel masse folk står å filmer meg, men pft."

Hvis du leser innlegget mitt lengre enn første setning så er alt forklart der.
Hør her! Hver morgen i USA står tusenvis av politibetjenter opp, og de går på jobb og utfører jobben sin slik de ble lært på politiskolen.
Og når politifolk gir blaffen i treningen kan slike ting skje. Det burde ikke skje. Men så lenge det er mennesker som er politibetjenter kommer slike ting til å skje. Og det kommer til å skje mye mer i framtiden, i USA. For mange steder har politikerene mistet fatningen og bøyd seg for moben og kuttet budsjettet til politiet.
Så forbered dere på mer av det samme.
Det er du som legger premisset her for å ha en spesiell tankegang her når du hopper bukk over hva Robhol eller Myoxo sier når du påfallende nok tolker det bokstavelig i settinger som dette. Det er en kjent sak at politivold mot fargede er en reell greie, det blir ganske gjennomsiktig med denne påfallende kveruleringa. Et altfor gammelt triks!

Newsflash, klart han tenkte han kunne komme unna med det når så mange før han har greid det med glans.
Sist endret av equimanthorn; 21. april 2021 kl. 14:36.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
"Ha ha ha. Nå skal jeg drepe denne [n-word], og jeg kommer så klart til å komme unna med det. Fordi jeg er en hvit politimann. He he he."

Er det noe slik du forestiller deg at chauvin tenkte?
"Dette kommer jeg unna med. En hel masse folk står å filmer meg, men pft."
Vis hele sitatet...
I norsk rettstradisjon har vi overlagt, forsettelig og uakstomt drap. I amerikansk rettstradisjon har de en tilsvarende, men ikke identisk inndeling, og det er ikke helt trivielt å "oversette" fra det ene systemet til det andre. La oss likevel forsøke! Chauvin er dømt for å med vilje og overlegg brutalt skade en annen person uten grunn, og i den anledning utøve potensielt dødelig vold. Retten har også lagt vekt på at han visste at det han gjorde lett kunne ta livet av offeret, og likevel fortsatte fordi han ga totalt blanke faen i hvorvidt arrestanten overlevde eller ikke. Dette er altså hva dommer og jury mener om Chavins handlinger.

Synes du Chauvin kommer noe bedre ut av det på den måten? Han gikk på jobb for å myrde noen generelt, og selvsagt ikke Floyd spesielt, det er helt riktig! Men da han fikk en mulighet til å grisebanke noen, totalt uten saklig grunn, så benyttet han seg av den. Og gjorde det på en måte som var livsfarlig. Selv om han visste at han kanskje kom til å drepe fyren. Selv om folk stod rundt og tryglet ham om å holde opp. Selv om arrestanten åpenbart var i ferd med å dø. Lot han seg affisere av det? Nei. Var han ganske sikker på at det ikke ville få følger for ham? Ja!

Chauvin er derfor en cunt og en morder, og han skal selvfølgelig få sone i fengsel for drapet han begikk på åpen gate.

Jeg sier ikke dette fordi jeg hater politiet, jeg sier dette fordi handlingen som ble utført er avskyelig og ulovlig.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hør her! Hver morgen i USA står tusenvis av politibetjenter opp, og de går på jobb og utfører jobben sin slik de ble lært på politiskolen.
Vis hele sitatet...
Og hver dag sår sola opp i øst. Hva har dette med saken å gjøre?

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Og når politifolk gir blaffen i treningen kan slike ting skje.
Vis hele sitatet...
Ja, og da bør de straffeforfølges! Det er ikke greit at den utøvende makt gir faen i treninga si, enten den ufullstendig og utilstrekkelig eller ikke.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Det burde ikke skje. Men så lenge det er mennesker som er politibetjenter kommer slike ting til å skje. Og det kommer til å skje mye mer i framtiden, i USA.
Vis hele sitatet...
At systemet er brukket er ikke en grunn til å ikke holde enkeltpersoner ansvarlige for egne handlinger. At mennesker gjør feil er ikke en grunn til å ikke holde de ansvarlige når de gjør det. At ting kan bli enda verre er ikke en grunn til å stå stille og se på at det skjer.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
For mange steder har politikerene mistet fatningen og bøyd seg for moben og kuttet budsjettet til politiet.
Så forbered dere på mer av det samme.
Vis hele sitatet...
Dette er helt enkelt ikke riktig forklaring på det vi ser. De har en holdning til nødverge der borte som er hel Noldus McBoldus og de har institusjonalisert en terskel for voldsbruk som er altfor lav. I tillegg har de latt det utvikle seg en voldelig kultur hos politiet altfor lenge, og de har aldri gjort seriøse forsøk i å rydde opp eller ta kontroll. Politiet der borte har utvikla seg til å bli en stat i staten med egne regler.
Sist endret av Myoxocephalus; 4. mai 2021 kl. 10:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Arex_x Vis innlegg
"Ha ha ha. Nå skal jeg drepe denne [n-word], og jeg kommer så klart til å komme unna med det. Fordi jeg er en hvit politimann. He he he."

Er det noe slik du forestiller deg at chauvin tenkte?
"Dette kommer jeg unna med. En hel masse folk står å filmer meg, men pft."

Hvis du leser innlegget mitt lengre enn første setning så er alt forklart der.
Hør her! Hver morgen i USA står tusenvis av politibetjenter opp, og de går på jobb og utfører jobben sin slik de ble lært på politiskolen.
Og når politifolk gir blaffen i treningen kan slike ting skje. Det burde ikke skje. Men så lenge det er mennesker som er politibetjenter kommer slike ting til å skje. Og det kommer til å skje mye mer i framtiden, i USA. For mange steder har politikerene mistet fatningen og bøyd seg for moben og kuttet budsjettet til politiet.
Så forbered dere på mer av det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen spesielle formeninger om hva (hvis noe) som gikk gjennom hodet til Chauvin. Det er du som sier at det er "uaktsomt", jeg mener det blir ganske tynt. Du ser ut til å føle at andre halvdelen av svaret mitt er satt på spissen. Det er jeg egentlig ikke engang særlig enig i - jeg mener det er ganske innlysende hva som skjer hvis man står på halsen til noen i flere minutter. Gjør ikke du?

Hvorfor drar du forresten inn Nancy Pelosi? Hun er da ikke spesielt interessant for saken, utover måten du forvrenger uttalelsen hennes på.

Jeg ser ikke på noen som helst måte hvordan det kan bortforklares med "ikke tilstrekkelig forsvarlig" gjennomført politiarbeid.
Rettferdigheten seiret her, kun fordi det ble filmet og gikk viralt. Hadde det skjedd i en bakgate uten vitner og mobilkameraer ville det mest sansynlig blitt henlagt.

Det triste oppi her er at dette ikke er tilfeldig. En politiman ropte under arresten "This is what happens when you do drugs kids" samtidig som han drepte Floyd. Forsvaret til politimannen har også prøvd å "frikjenne" politimannen ved å si at Floyd døde av overdose, enda det er gjort rede for dødsårsak under obduksjon.

I fengslene i USA er flesteparten av fargede fanger sperret inne pga ikke voldelige narkotikasaker.

Sansynligheten for at en hvit borger skal inn i fengsel i USA er 1/17, for afroamerikanere er tallet 1/3.


For de som er interessert i å lære litt om hvor mye rasisme har igjennomsyret "the war on drugs" her er en VICE mini dokumentar om temaet:
https://youtu.be/Xf5qFIpJ2sk
Sitat av tipot Vis innlegg
Rettferdigheten seiret her, kun fordi det ble filmet og gikk viralt. Hadde det skjedd i en bakgate uten vitner og mobilkameraer ville det mest sansynlig blitt henlagt.

Det triste oppi her er at dette ikke er tilfeldig. En politiman ropte under arresten "This is what happens when you do drugs kids" samtidig som han drepte Floyd. Forsvaret til politimannen har også prøvd å "frikjenne" politimannen ved å si at Floyd døde av overdose, enda det er gjort rede for dødsårsak under obduksjon.

I fengslene i USA er flesteparten av fargede fanger sperret inne pga ikke voldelige narkotikasaker.

Sansynligheten for at en hvit borger skal inn i fengsel i USA er 1/17, for afroamerikanere er tallet 1/3.


For de som er interessert i å lære litt om hvor mye rasisme har igjennomsyret "the war on drugs" her er en VICE mini dokumentar om temaet:
https://youtu.be/Xf5qFIpJ2sk
Vis hele sitatet...
Nå må folk jekke seg litt her, han ropte ikke "This is what happens when you do drugs Kids" for å vise at du blir drept om man tar dop, men heller mtp at man blir arrestert hvis man holder på med narkotika.

Og jeg er relativt sikker på at dette ikke er noe overlagt drap, men heller en konsekvens av elendig opplæring og oppfølging av det amerikanske politiet. Bra han ble straffet men herregud, folk vinkler det som om fyren skulle vært KKK-medlem og tatt nakkeskudd på en uskyldig forbipasserende bare fordi han var svart.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Nå må folk jekke seg litt her, han ropte ikke "This is what happens when you do drugs Kids" for å vise at du blir drept om man tar dop, men heller mtp at man blir arrestert hvis man holder på med narkotika.

Og jeg er relativt sikker på at dette ikke er noe overlagt drap, men heller en konsekvens av elendig opplæring og oppfølging av det amerikanske politiet. Bra han ble straffet men herregud, folk vinkler det som om fyren skulle vært KKK-medlem og tatt nakkeskudd på en uskyldig forbipasserende bare fordi han var svart.
Vis hele sitatet...

Jeg sa ikke at han er KKK medlem, jeg mente å vinkle det slik som at dette er helt vanlig praksis og har vært det i 50 år. Det var bare ren flaks at det ble filmet, hvis ikke ville det mest sansynlig bli henlagt.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg sier ikke at det ikke var galt, det han gjorde. Jeg sier at han mente ikke å drepe.
Han var ikke ute etter å drepe. Han var i ferd med å arrestere, i utførelsen av jobben hans som politimann.
Vis hele sitatet...
Ja, han utførte arrestasjonen ved å legge deler av kroppsvekten sin på et av de aller mest sårbare områdene på en menneskekropp i godt over ni minutter og hindret dermed oksygentilførselen på to måter:

1)Ved å klemme sammen pusterøret

2) Hindre blodtilførsel til hjernen via hovedpulsårene langs halsen - og det samtidig som offeret allerede strevde med å få nok oksygen ned i lungene

I nærmere ti minutter!

Man behøver ikke utdannelse som rettsmedisiner for å konkludere med at dette med stor sannsynlighet ville ende med et dødelig utfall.
Dette var et brutalt drap og jeg har ingen forståelse for at noen kan mene noe annet.
Jeg synes hvertfall at det er ironisk at de prøver å vise for befolkningen at de fortjener og bli behandlet med respekt og likeverdighet ved å brenne ned lokale butikker, forretninger og hjem.
Åltså like mange mørkhudete som hvite har mistet hjemmet eller butikken som de avhenger av, iløpet av demonstrasjonen.

Ikke at jeg synes vi ikke skal behandle alle med respekt og likeverdighet, bare at det er en latterlig dum måte å vise budskapet sitt på.
Sist endret av LamaLama; 21. april 2021 kl. 16:55.
Sitat av Knask Vis innlegg
Man behøver ikke utdannelse som rettsmedisiner for å konkludere med at dette med stor sannsynlighet ville ende med et dødelig utfall.
Vis hele sitatet...
Om han ikke forsto det av seg selv, så sa offeret selv at han ikke fikk puste, flere tilskuere påpekte at det var livsfarlig, en kollega uttrykte bekymring og tok til orde for å snu ham da han sluttet å bevege seg og en annen kollega informerte om at han ikke lenger kjente puls. Chauvin holdt kneet på halsen hans i gode to minutter etter det, helt til ambulansen kom. Det er helt utenkelig at han ikke har skjønt hva han gjorde.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er helt utenkelig at han ikke har skjønt hva han gjorde.
Vis hele sitatet...
Ja, og det var da også rettens konklusjon. Like faens fordømt er det enkelte som skal ta rassen i forsvar og insinuere at de vi som kaller en spade for en spade og en morder for en morder er urimelige, irrasjonelle og følelsesstyrte. Det hadde nesten vært søtt hvis det ikke var så jævla deprimerende.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, og det var da også rettens konklusjon. Like faens fordømt er det enkelte som skal ta rassen i forsvar og insinuere at de vi som kaller en spade for en spade og en morder for en morder er urimelige, irrasjonelle og følelsesstyrte. Det hadde nesten vært søtt hvis det ikke var så jævla deprimerende.
Vis hele sitatet...


Og det som blir rosinen i pølsa hva gjelder den typen argumentasjon er at det er blitt brukt så hyppig og så mange ganger at det eneste det forteller motdebatanten er at den som hevder motdabatanten er emosjonell selv kanskje ikke er proppfull med empati når det kommer til stykket.
Sist endret av equimanthorn; 21. april 2021 kl. 17:15.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, og det var da også rettens konklusjon. Like faens fordømt er det enkelte som skal ta rassen i forsvar og insinuere at de vi som kaller en spade for en spade og en morder for en morder er urimelige, irrasjonelle og følelsesstyrte. Det hadde nesten vært søtt hvis det ikke var så jævla deprimerende.
Vis hele sitatet...
Å kalle en spade for en spade har visst de patent på.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Og det som blir rosinen i pølsa hva gjelder den typen argumentasjon er at det er blitt brukt så hyppig og så mange ganger at det eneste det forteller motdebatanten at den som hev hevder motdabatanten er emosjonell selv kanskje ikke er proppfull med empati.
Vis hele sitatet...
Enig. Hvis de ikke får noen følelser av å se noen bli drept mens de roper på mamma, så vil jeg heller være emosjonell enn hva faen det nå er som feiler dem.
Sist endret av *pi; 21. april 2021 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.