Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3581
Jeg har nylig begynt å poste fra min Insta konto, for å markedsføre mine grafiske design.

Har skjønt at relevante tags er alfa omega (altså ikke bruk #love hvis den ikke på noen måte kan knyttes til innlegget, selv om den er den mest brukte tagsen). Men er usikker på antall og type hashtags for hver post.

- Er det alltid hashtagsene med flest innlegg som er best? (feks. #graphicdesign har nesten 5 ganger så mange innlegg som feks. #graphicdesigner..)

- Er det smart å bruke de samme "grunn" tagsene hver gang, feks. 25 rundt emnet "grafisk design" så spisser man de siste 5 rundt den spesifikke posten?

- Noen anbefalte hashtags generatorer online?

- Er det lurt å bruke alle 30 tags man har til rådighet hver gang? (dette har jeg hørt at det var i et webinar jeg deltok på for et års tid siden men så leste jeg denne nettopp om at det var 11 tags som var det optimale...)

- Lurer også på hvorfor mange bruker stoore mellomrom i postene sine, gjerne med prikker (se under):


"innlegg bla bla bla"
.
.
.
. ######
.
.
.
Sist endret av mainmike; 2. mars 2021 kl. 14:48.
Nei det er ikke alltid de hashtagsene med flest innlegg som er best. Gå etter de hashtagsene som flest følger. For eksempel #love er det få som følger men mange som poster, mens for eksempel #bestofgraphicdesign er det kanskje flere som følger og dermed får bildet opp i feeden sin. Det er da bildene når ut til folk og ikke når de aktivt må søke opp hashtagen og får en milliard urelevante bilder. Du må eksperimentere litt med hvilke hashtags som gir flest views innad din nisje.
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei det er ikke alltid de hashtagsene med flest innlegg som er best. Gå etter de hashtagsene som flest følger. For eksempel #love er det få som følger men mange som poster, mens for eksempel #bestofgraphicdesign er det kanskje flere som følger og dermed får bildet opp i feeden sin. Det er da bildene når ut til folk og ikke når de aktivt må søke opp hashtagen og får en milliard urelevante bilder. Du må eksperimentere litt med hvilke hashtags som gir flest views innad din nisje.
Vis hele sitatet...
Takk, OK men hvordan:

- ser jeg hvor mange følgere tagsen har (når man søker i søkefeltet så er jo det eneste tallet som vises antall innlegg og ikke følgere ettersom jeg kan se..)

- Eksperimentere: Hvordan ser jeg/måler jeg "performance" på tags jeg har brukt tidligere da, slik at jeg kan vurdere hva som funker og ikke funker i fremtidige poster?
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei det er ikke alltid de hashtagsene med flest innlegg som er best. Gå etter de hashtagsene som flest følger.
Vis hele sitatet...
Og de tagsene som de riktige folkene følger. Hvis du driver et firma så vil du helst ha de treffene som faktisk er potensielle kunder. Det kommer jo litt an på hvor smalt det du driver med er, og om instaformidlingen er et mål i seg selv eller om det kun er en måte å få kunder på. Har du f eks en lokalbutikk, så er et treff i din egen by bedre enn hundre treff i USA.
Sist endret av *pi; 2. mars 2021 kl. 15:40.