Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9444
DinSide.no kunne jeg i dag lese om et lite verktøy som lar deg se hvem du stalker på facebook, men kunne ikke finne verktøyet på linken som var postet i artikkelen...

MEN! Jeg fant det i cache'n til nettsiden.

Kode

(function(){var script=document.createElement('script');script.type='text/javascript';script.src='http://thekeesh.com/js/edges.js';document.getElementsByTagName('body')[0].appendChild(script);}())
Etter at man har skrudd av "secure browsing" i instillingene, funker verktøyet fint.



Men, som det nevnes i artikkelen er det også navn i listen som kommer opp med dette verktøyet jeg aldri har hørt om!
Betyr det da at verktøyet funker begge veier? Dvs. jeg kan se hvem som stalker MEG selv om jeg ikke har de på vennelista?
Sist endret av Turbolego; 20. august 2011 kl. 13:20. Grunn: la til bilde
Dinside anbefaler folk å kjøre svære blokker med obfuskert javascript på facebookprofilen? Det er vel, eh, en interessant journalist-etisk avgjørelse.
Testet det ut, ikke noe spesielt overraskende hvem som lå på topp akkurat. Derimot var det noe overraskende at resultatene litt lengre ned på lista endret seg litt fra gang til gang, selv om jeg ikke gjorde noe annet enn å refreshe siden. Må også legge til at jeg stusser svært på enkelte av resultatene, virker som det er et par "randoms" her og der på lista (dvs. folk jeg har hatt ingen/minimal kontakt med, men som jeg tilfeldigvis har sjekket profilen til i løpet av de siste to ukene..). Uansett interessant å se hvem FB tror du helst vil lese om, men skulle gjerne vist hvordan de har kommet fram til det..
Testa den her igår, fikk opp hvem jeg har vært inne og snoka på, ikke motsatt. Bare jeg som la merke til det eller? Altså, det motsatte av det det står i artikkelen.
Sist endret av per-ulv; 20. august 2011 kl. 14:42.
Man får bare opp dem man selv stalker. Ikke dem som stalker deg..
Så det nå, bare jeg som skumleste artikkelen tidligere.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Man får bare opp dem man selv stalker. Ikke dem som stalker deg..
Vis hele sitatet...
åja, da er jeg trygg
Fy søren, viser seg at jeg stalker min største fiende mer enn alle andre...
øh, er det bare jeg som ikke helt skjønner detter her? Får man opp alle som stalker den du stalker, eller får man bare opp hvem sine sider man har vært inne på?
Sitat av Gunnaren Vis innlegg
øh, er det bare jeg som ikke helt skjønner detter her? Får man opp alle som stalker den du stalker, eller får man bare opp hvem sine sider man har vært inne på?
Vis hele sitatet...
Leste du ikke artikkelen eller kommentarene? Du får opp en liste over hvilke folk FB mener du er mest "interessert i" mtp. søk, oppdatering etc.
Jeg skjønner ikke helt tallene..

De øverste er på -...
Desto lavere tall, desto mer kontakt har du med den spesifikke personen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Dinside anbefaler folk å kjøre svære blokker med obfuskert javascript på facebookprofilen? Det er vel, eh, en interessant journalist-etisk avgjørelse.
Vis hele sitatet...
Så lenge dem er sikre på at scriptet ikke gjør noe ondartet, ser jeg ingen problem i å offentliggjøre det. Dette scriptet lar folk se hvem sine profiler dem ser mest på, temmelig harmløse greier i mine øyne.
Sitat av Sio Vis innlegg
Så lenge dem er sikre på at scriptet ikke gjør noe ondartet, ser jeg ingen problem i å offentliggjøre det. Dette scriptet lar folk se hvem sine profiler dem ser mest på, temmelig harmløse greier i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at de ikke synes å ha gjort noe grundig analyse. Scriptet inkluderer denne filen:
http://thekeesh.com/js/edges.js
Som starter med det som er obfuskert jquery eller lignende før selve scriptet kommer. Problemet er at det er helt fint mulig å slenge inn noe annet snusk der i tillegg til det scriptet sies å gjøre offentlig, eller at hele siden byttes ut med et annet ondsinnet script når linken har fått nok trafikk. Det er betenkelig at slike hensyn blir stilt i andre rekke for "se hvem _du_ stalker"-populisme.
Skjønner ikke helt hva man skal med å se hvem man SELV stalker? o.o
Jeg får det ikke til å funke selvom sikker nettlesing er slått av.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Problemet er jo at de ikke synes å ha gjort noe grundig analyse. Scriptet inkluderer denne filen:
http://thekeesh.com/js/edges.js
Som starter med det som er obfuskert jquery eller lignende før selve scriptet kommer. Problemet er at det er helt fint mulig å slenge inn noe annet snusk der i tillegg til det scriptet sies å gjøre offentlig, eller at hele siden byttes ut med et annet ondsinnet script når linken har fått nok trafikk. Det er betenkelig at slike hensyn blir stilt i andre rekke for "se hvem _du_ stalker"-populisme.
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg forstod det slik at du bare kalte javascriptet for en obfuskert blokk. Men jeg tok titt på det selv, og som du sier, starten er totalt uleselig.

Det kan virke uforsiktig å publisere en artikkel som lenker til scriptet av dinside.no, med mindre dem har tenkt på noe som jeg ikke har.
Jeg får det heller ikke til å fungere. Jeg går inn på thekeesh.com og går inn på Parent directory og drar den fila opp til bokmerke-området i nettleseren. Deretter trykker jeg på den når jeg er inne på facebook-siden, men da blir jeg sendt til thekeesh.com igjen.

Har disablet secure browsing.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Jeg får det heller ikke til å fungere. Jeg går inn på thekeesh.com og går inn på Parent directory og drar den fila opp til bokmerke-området i nettleseren. Deretter trykker jeg på den når jeg er inne på facebook-siden, men da blir jeg sendt til thekeesh.com igjen.

Har disablet secure browsing.
Vis hele sitatet...
Lag et nytt bokmerke, og rediger adressen til bokmerket manuelt og lim inn denne koden istedenfor adressen:

Kode

javascript:(function(){var script=document.createElement('script');script.type='text/javascript';script.src='http://thekeesh.com/js/edges.js';document.getElementsByTagName('body')[0].appendChild(script);}())
I google chrome høyreklikker du på bokmerket i bokmerke-området, og velger "rediger" og i firefox vegler du "vis alle bokmerker" og redigerer det der.
Sist endret av Turbolego; 20. august 2011 kl. 17:56.
Stemmer det at dette er ALLE profilene jeg har besøkt en eller annen gang?
Kommer frem til totalt ca 1300 navn på den listen, så det kan jo forsåvidt kanskje stemme?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Echodius Vis innlegg
Fy søren, viser seg at jeg stalker min største fiende mer enn alle andre...
Vis hele sitatet...
Winning the battle laying in knowing the enemy-Sheldon Cooper.
har rundt -10 på jenta jeg holder litt på med, stalker hun ikke noe spesielt? ser man de man selv stalker eller hvem som sjekker profilen min?
Sitat av pyth0n Vis innlegg
har rundt -10 på jenta jeg holder litt på med, stalker hun ikke noe spesielt? ser man de man selv stalker eller hvem som sjekker profilen min?
Vis hele sitatet...
Det er nok du som stalker, Sonny boy.
Si ifra når dere finner bug som lar meg hvite hvem som stalker meg, har blant annet funnet pics av meg selv, bare i tegned edition på facebook, sjekket exif data but to no avail.

Alså, fant bildene på 4chan,, men de er fra facebook *
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet noen om det går ann å finne ut hvem som stalker meg? Altså script...