Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1291
Hei folkens, la mikken på hylla for 2år siden.
Spørsmålet kommer vel her da, er det noe vits i meg å fortsette
poster link under som dere kan høre på den.

Skjønner at det ikke er lønnsomt i lengden med norsk rap.
Men tror dere at det er bortkastet eller bør jeg starte på igjen.
vet ikke helt hva jeg tror jeg.

Link :

http://www.nrk.no/urort/artist/Uduge...d/default.aspx

Kommer sikkert noen comments om at det er hobby å om jeg føler at det er rett for meg osv, men jeg tenker ut ifra det jeg presterer. Er det da noen vits i å fortsette?

Takk for alle svar.
DUdudduDUdudduDUddu mæddåfækkå! haha..

Dritbra selve melodien da, den instrumentale delen var knall.

Vokalmessig hadde det kanskje gjort seg med popfilter til mikken. Eller rett og slett en bedre mikk.
Hva lurer du på?

Du lurer på om du har noe karriere innenfor rap? Nei, det syns jeg så absolutt du ikke har, lyrikken var elendig, stemmen var "OK" og det ble bare teit og høre på det du har og si, har hørt det tusen ganger før fra gangsterwannabes på myspace og urørt.
Det at du rapper på trønderskt gjør det bare værre, du vil aldri kunne nå et stort publikum med trønder rap.

Så jeg vil ikke anbefale deg og satse på musikken som levebrø liksom.

MEN, om musikken gir deg glede osv, så fortsett absolutt med det på fritiden liksom.
Noen av tidenes største og mest velkjente norske rapacts er da vitterlige trønderske (Fremmed Rase, Bromstad Billionaires, Badspit, Sørsia Gerilja).
Ikke store kronene de gutta tjente på trønder rappen.
Hadde txtn vært bedre her så kunne jeg lett digget det, slik som f.eks han her:

http://www.youtube.com/watch?v=87hGIWhbHgU
Sitat av Andcat Vis innlegg
Ikke store kronene de gutta tjente på trønder rappen.
Vis hele sitatet...
Nei, men så kan du telle alle som har levd på rap her til lands på to hender også. Det å kunne leve av hobbyen sin er da vitterlig en drøm de færreste får oppleve snarere enn noe en burde forvente.
Sist endret av Franklin; 9. juni 2010 kl. 05:27.
Trådstarter
takk pepz, er egentlig ferdig med rap. Har en ny lidenskap 3d-spilldesign. Var bare en tanke om hvordan dere synest det var liksom uansett takk for svar.
Rap om du liker det, er bare hva du syntes som teller.
Når det gjelder denne sjangeren er det ikke stort behov for mye produksjon bak melodi, så sampling fra andre artister kan være nok over en avslappende eller fet beat. Skal man komme seg noen vei må man ha en fungerende tekst, de bør være fengende og vokalen bør puste mindre (klarere opptak).

Bergenrappen som ble tatt med i denne debatten var et fint eksempel.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Noen av tidenes største og mest velkjente norske rapacts er da vitterlige trønderske (Fremmed Rase, Bromstad Billionaires, Badspit, Sørsia Gerilja).
Vis hele sitatet...
Har da aldri hørt om noen av de der
Sitat av simen929 Vis innlegg
Har da aldri hørt om noen av de der
Vis hele sitatet...
Da kan ikke du være særlig oppdatert i rap-miljøet i Norge heller da.
waf: Hva mener du med at det er lite behov for produksjon bak melodi? Hva mener du med at sampling av andre artister kan være "nok"? Hvorfor snakker du om en beat som om det er et element utenfor kompet i sin helhet? Har du noen erfaring med å produsere hip hop beats? Har du noen innsikt i hvordan man lager hip hop beats? Hva får deg til å si at en fungerende tekst er et must?

simen929: Det bekrefter vel både hvor snevert miljøet er og hvor liten innsikt du har i det.