Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 536
Skal slenge opp en linux distro til min ellgamle 486 DX2 laptop.
Lurer på hvem distro som passer til den.
Trur den kjører med 8 RAM i.
Dette må være en distro som kan installeres med disketter.

Noen som har noen forslag...
Helst med grafisk brukergrensesnitt, da jeg er helt dass i linux komandoer.
http://tiny.seul.org/en/

Technical requirements:

processor : i386 or better
hard disk : 50 Mo is enough for installation itself, but you will do better with at least 80 Mo
ram: 8 MB minimum, 12 MB or 16 MB is better
floppy drive :3"1/4
keyboard, mouse
Vis hele sitatet...
glimrende, takk skal du ha
pokker fikk et problem i går.
Når jeg booter opp med "bare,i" bootdisken og "root.gz" disketten så kommer det noe error når den skal loade (eller hva den gjør) Hda1 osv.

Kommer inn og får logget inn som root.
Når jeg skal kjøre setup så kommer det buss error.
Har kjørt cfdisk og prøvd å lage en boot partisjon der, men får buss error når jeg kjører setup fortsatt.
En gang det ikke kom buss error sto det at jeg måtte lage en Linux native partition. Men den jeg lagde med cfdisk og satt som boot partisjon klarte jeg ikke å skifte typen til native partition. Finner den ikke over llisten med de forskjellige type partisjonene jeg kan sette den som.

Dette ble konotete skrevet men det er akkuratt sånn det føles ut oppi hode mitt når jeg får Buss Error gang på gang når jeg skal kjøre setup.