Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3429
Jeg har dette problemet at folk ringer meg med skjult nr. Jeg er sterkt imot det og tar derfor ikke telefonen. Finnes det noe program/et-eller-annet som gjør at nummeret kommer opp, uansett om du ringer med skjult nr eller ikke?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei. EOD *10fantastisketegn*
Men du kan be om oversikt over innkommende trafikk ved å henvende deg skriftlig til mobiloperatør og dermed finne ut hvilke numre det er snakk om*

* i alle fall dersom man har NetCom-abonnement
Trådstarter
90 0
Faen, for jeg tør liksom ikke ta telefonen når noen med skjult nr ringer
hva er du egentlig redd for?
Vil dem deg virkelig noe, så kan du be de du kjenner med skjult nummer sende deg en melding, eller du kan fikse deg telefonsvarer.
huff. tard..
du minner om en pernsjonist som tror det kommer giftig gass og at mobilen sprenger hvis du svarer noen med skjult id..

det er ingen som skal ta deg, og hvis de truer deg så er det jo bare å sende en melding til politiet så finner nok de ut hvem det er.

det går nok bra lille venn
Sist endret av lsrr; 6. mai 2007 kl. 16:37.
Det er jo bare å ta tlf uten å si hallo.. Du bare holder den inntil øret. Deretter vil nok den som ringer begynne å si "Hallo?? Er det noen der?," og da hører jo du på stemmen om det er noen du vil prate med eller ikke!
Sist endret av seppolaatle; 6. mai 2007 kl. 16:48.
Nå var han ikke akkurat på let en moral preken om å ikke ta telefon med skjult nr, alle har sine grunner

Jeg tar f.eks ikke skjult nr oppringiner heller. Av forskjellige grunner, kan være folk man ikke vil prate med, folk man ikke kjenner, folk som bare plager, og ikke minst SNUTEN.. får å ikke snakke om telefonselgere og andre ymse greier ;P
Det er jo bare å si "sorry ass, dårlig dekning, jeg hører ingenting" å så legge på.
du KAN bokkere mobilen for skjulte nr.... det går vertfall ann på de fleste nokia modellene...
Da slipper du vertfall at telefonen ringer i tider og utider...
Ta telefonen og svar med beste "telefonsvarerstemme": "Mottaker har reservert seg mot samtaler fra skjult nummer, vennligst slå på nummervisning eller send en SMS." og så legger du på. Etter en stund (og noen bortkastede ringepenger) vil ikke kompisene synes at det er så gøy lenger.


En skal være klar over at Politiet og mange kommunale kontorer ringer ut uten nummervisning. Dette av hensyn til at mottaker ikke skal bli "røpet" om at de har blitt oppringt av etaten.
Sitat av Trovi
En skal være klar over at Politiet og mange kommunale kontorer ringer ut uten nummervisning. Dette av hensyn til at mottaker ikke skal bli "røpet" om at de har blitt oppringt av etaten.
Vis hele sitatet...

Dette er vel heller for at kommunale kontorer og denslags har som regel har et sentralbord og ikke vil oppgi direktenummer av ulike årsaker.
Sitat av Wipeout
Dette er vel heller for at kommunale kontorer og denslags har som regel har et sentralbord og ikke vil oppgi direktenummer av ulike årsaker.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje begge to.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Eller at de ikke har noe direktenummer.
Trodde det stod innkommende anrop når snuten ringte!
Det er så irriterende respektløst å bruke skjult nummer! Hvis folk ikke tør vise hvem de er når de ringer er de ikke verdt å svare. Er det en eller annen offentlig myndighet som ringer kan de sende deg skriftlig brev, boikott alle samtaler med skjult nummer, så kanskje det blir slutt på det tullet.
Sitat av kwm
Trodde det stod innkommende anrop når snuten ringte!
Vis hele sitatet...
Hæ?
Tror ikke snuten har sin egen melding på skjermen når de ringer.
Det stpr uansett inkommende anrop på tlf min uansett hvem som ringer.
Trådstarter
90 0
Jeg har noia fordi jeg tror det er noen muddaføkkas som skal ta meg fordi jeg har gjort no dritt (Vet ikke hva). Men alikevel, skjult nr er teit, mongiser hele gjengen...
Kødderingte til snuten for ikke så lenge siden, med skjult nummer selvfølgelig.
Noen minutter senerere ringte de tilbake fra 39501000, hvis jeg ikke husker helt feil.
Skulle ønske at det gikk an og reservere seg mot å bli oppringt av folk som bruker skult nummer.
Jeg er ekstremt plaget med telefonselgere og meningsmålinger for tiden.
Det vil si, jeg blir oppringt av telefonselgere alt fra 2-7 ganger dagelig. Noen ganger bruker de skjult nummer, andre ganger ringer de fra et telefonsalg firma som er lokalisert i Alta.
Utrolig irriterende. Og de forsetter bare å ringe, selv om jeg sier at jeg ikke er interessert, og ber pent om ar de slutter å ringe. Hver eneste gang de ringer!
Trådstarter
90 0
Sitat av grudgE
Skulle ønske at det gikk an og reservere seg mot å bli oppringt av folk som bruker skult nummer.
Jeg er ekstremt plaget med telefonselgere og meningsmålinger for tiden.
Det vil si, jeg blir oppringt av telefonselgere alt fra 2-7 ganger dagelig. Noen ganger bruker de skjult nummer, andre ganger ringer de fra et telefonsalg firma som er lokalisert i Alta.
Utrolig irriterende. Og de forsetter bare å ringe, selv om jeg sier at jeg ikke er interessert, og ber pent om ar de slutter å ringe. Hver eneste gang de ringer!
Vis hele sitatet...
Det går da ann å anmelde sånt?
http://www.brreg.no/ og "reserver deg mot telefonsalg og reklame".
Da stopper du det meste av telefonsalg iallefall - alle "seriøse" (finnes de innen telemarketing?) firmaene _skal_ vaske ringelistene mot denne med jevne mellomrom, mener det er hver 3. måned.
Og hvis de fortsetter, send en skriftlig klage til firmaet og forlang at du blir strøket fra alle lister som du står i hos de.
Sist endret av Sjanten; 7. mai 2007 kl. 15:53.
Sitat av Freak
Kødderingte til snuten for ikke så lenge siden, med skjult nummer selvfølgelig.
Noen minutter senerere ringte de tilbake fra 39501000, hvis jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Sorry.. Jeg må bare si det.. IDIOT!!

Man ringer aldri til nødnummer med skjult nummer. DET HJELPER IKKE! Er som å prøve å bryte seg inn på fort knox med finnlandshette..
Enig med unify her.
ALLE nødnummer (110,112,113), samt de fleste "ikke fare for liv eller helse" brann, politi og sykehus nummer kan du ha så hemmelig nummer du bare vil på - de får det opp, samt også basestasjon/område du ringer fra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av zitcon
huff. tard..
du minner om en pernsjonist som tror det kommer giftig gass og at mobilen sprenger hvis du svarer noen med skjult id..

det er ingen som skal ta deg, og hvis de truer deg så er det jo bare å sende en melding til politiet så finner nok de ut hvem det er.

det går nok bra lille venn
Vis hele sitatet...
Forstår deg egentlig godt - hver gang noen ringer meg på Skjult ID er det alltid en eller annen tard som skal leke morsom.. Selv er jeg relativt flink til å ta imot køddetelefoner og setter dem ut med "Hva sa du om moren min?" eller "Gardinene mine?", men hvis det kommer brått er det ikke alltid like gøy..

Samtidig bruker jeg selv Skjult ID ^^ Hvis jeg ringer noen er det fordi jeg trenger å snakke med de der og da, om de ringer meg tilbake om 2 timer så hjelper det som oftest fint lite.. Hvis jeg vil de skal ringe sender jeg en melding.. Det at jeg har ringt dem forblir mellom meg og mitt telefonselskap - rett og slett fordi det er slik jeg vil ha det.. Sue me..
Sitat av Freak
Kødderingte til snuten for ikke så lenge siden, med skjult nummer selvfølgelig.
Noen minutter senerere ringte de tilbake fra 39501000, hvis jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
idiot... vitsen med skjult nummer var?

skal du tulle med nødtelefonnummer (110,112,113) så tar du ut simkortet og ringer... det skal gå.. evt bruk en telefonautomat og stikk.. ikke mer enn 3 samtaler... for snuten kommer rullende i bilen sin etterhvert