Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5620
Hei, tviler egentlig at dette er det rette forumet å spørre om tips, men jeg prøver alikevel. Natt til første hoppet jeg og danset jeg i x antall timer i strekk og nå er jeg fortsatt så støl at jeg ikke klarer å bevege meg, for det meste bak på leggene.
I kveld blir det enda et russetreff som jeg har sett veldig fram til men det blir jo jævlig kjipt når jeg så vidt klarer å gå.
Det jeg lurer på er om det finnes noen intensivteknikker for å bli kvitt stølheten? Hjelper alkohol som en slags bedøvelse?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
flytende ibux, muskelavslappende.
Alkohol blir selvfølgelig å fungere som bedøvelse. Av erfaring vil jeg tro at mesteparten av stølheten blir å forsvinne så fort du kommer deg i litt bevegelse. Og selvfølgelig, kanskje du får litt trøst at noen søte rusepier siden du er så støl?
Cheese's Avatar
Trådstarter
Konge, godt forslag! Man får vel kjøpt smertestillende på vanlige matbutikker nå ikke sant?
*edit* Har holdt meg en del i bevegelse i dag, men det hjelper ikke stort. Det er sånn at det ser ut som at jeg har driti i buksa når jeg går rundt. Tror jeg prøver meg med ibux + alkohol i kveld
Sist endret av Cheese; 2. mai 2007 kl. 13:46.
strekk ut! det hjelper mot stølhet, klart du kan dempe smertene til du blir myk igjen av deg selv, men på 10-20 min så kan du bli kvitt det. Bare bøy og tøy litt i alle ledd, det gjør ltit vondt akkurat når du strekker musklene men så "slipper" svært mye av stølheten etterpå.
Det jeg ville gjort vis jeg var deg, var å fått på jeg joggebuksa, å jogga ca i 20 min.. selvom det gjør vondt som FAEN.. etter det så ville jeg tøyd ut i 5 - 10 min, så blir du mye bedre.. etter det, så ville jeg drekt meg kanakas drita;D BESTE som hjelper Kos deg med russen i kveld, for det skal jeg
Konge idé å tøyeut når man er ferdig å danse, sikkert det første man tenker på også når man er drita og har en dame i armene... Tøying vil ikke bedre muskelen, men kan lindre litt (altså dersom du venter til du er støl).
Lille My: Man blir ikke mindre støl av å tøye ut. En skadet muskel vil være skadet uansett hvor mye man bøyer og tøyer. Det kan faktisk virke mot sin hensikt også, så han ender opp med en strekk i stede for stølhet.

Vil tippe alkoholen vil holde alene, men du får drøge deg ned så mye du vil selv:P

edit: Og du trenger ikke få dårlig samvittighet for at du ikke tøyer ut etter du har danset, for tøying hjelper null og nikks for stølhet.
Sist endret av GeirBauer; 2. mai 2007 kl. 14:01.
Sitat av Lille My
strekk ut! det hjelper mot stølhet, klart du kan dempe smertene til du blir myk igjen av deg selv, men på 10-20 min så kan du bli kvitt det. Bare bøy og tøy litt i alle ledd, det gjør ltit vondt akkurat når du strekker musklene men så "slipper" svært mye av stølheten etterpå.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye smart å strekke ut om du ikke er varm. Da ender du bare opp med strekte muskler. Mye verre enn stølhet. Egentlig var det nok det Lille My mente Du skulle strekt ut natt til første. Hadde jeg faktisk likt å sett! En random fyr som bøyer og tøyer i fylla
Drikk deg full, hjelper altid.
Sitat av hedningen
Det er ikke mye smart å strekke ut om du ikke er varm. Da ender du bare opp med strekte muskler. Mye verre enn stølhet. Egentlig var det nok det Lille My mente Du skulle strekt ut natt til første. Hadde jeg faktisk likt å sett! En random fyr som bøyer og tøyer i fylla
Vis hele sitatet...
Det hjelper faktisk til en viss grad å strekke ut dagen etter også, bærte rundt på en JÆVLIG tung bag, skulle flytte til typen så var jo mye rart oppi der, + jeg bærte en stasjonær mens jeg hadde denne jævelskapen på skuldrene/bar på ryggen. Verket overalt, og bror min mente at jeg burde strekke ut, selv om det var dagen etter, og det hjalp. jeg kunne bevege meg igjen uten å se helt krokete og gammel ut igjen. ikke alle smertene forsvant dog, men det verste, så det kan være vært et forsøk.
Sist endret av Lille My; 2. mai 2007 kl. 13:59.
Sitat av Lille My
Det hjelper faktisk til en viss grad å strekke ut dagen etter også, bærte rundt på en JÆVLIG tung bag, skulle flytte til typen så var jo mye rart oppi der, + jeg bærte en stasjonær mens jeg hadde denne jævelskapen på skuldrene/bar på ryggen. Verket overalt, og bror min mente at jeg burde strekke ut, selv om det var dagen etter, og det hjalp. jeg kunne bevege meg igjen uten å se helt krokete og gammel ut igjen. ikke alle smertene forsvant dog, men det verste, så det kan være vært et forsøk.
Vis hele sitatet...
Det vil fortsatt kun i beste tilfelle lindre litt, muskelen er like "ødelagt".
Cheese's Avatar
Trådstarter
Prøvde å strekke ut litt i går kveld, men det hjalp ikke stort.. Drar ned å kjøper ibux snart så da hjelper det vel midlertidig. Skal på fylla 3 kvelder på rad nå, så musklene mine kommer til å blir totalt ødelagte.. Så jeg tror jeg trenger mer en 1 tube ibux
Ta en varm dusj, og sørg for å få varmet opp leggene dine skikkelig. Masser så mye du klarer, og kom deg ut i bevegelse igjen. Det går som regel over når du får kjempet deg over kneika. Husker godt hvordan bena mine var etter første dagen på jobb som servitør! Et lite tips kan jo også være å bruke bedre sko, noe slikt med mer demping enn de andre skoa dine. Mulig det hjelper.

Lykke til
Beste virkemiddel er ifølge mine erfaringer, og som påpekt over her å ta en joggetur, bite tenna sammen og ta en varm dusj etterpå.

Lykke til..
Smør på tigerbalsam som du får kjøpt på apoteket. Det lukter "godt" også.
Sitat av Puddergutt
Beste virkemiddel er ifølge mine erfaringer, og som påpekt over her å ta en joggetur, bite tenna sammen og ta en varm dusj etterpå.

Lykke til..
Vis hele sitatet...
og for din skyld, tøy ut etterpå.
Ibux og Alkohol i samme slengen.. nice tips ;D :P
Du kan også prøve å drikke masse kaffe.
Ville satset på å begynne å gå fort/hard, og ettervert ville jeg begyntt å jogge. Ikke for lenge, men en halv time til tre kvarter (kommer ann på hvor godt trent du er) bare for å varme opp musklene.

Og tøy _ordentlig_ bra ut.

Tror det kan hjelpe.
OK. Å tøye ut hjelper ingenting på om man blir støl eller ikke. Man blir mykere, men det det.
røyk deg et par feite spliffs, og ta en 15 min i en masasje stol, fleste solarium har slike stående..

hjelper meg alltid xD
Sist endret av ||viper||; 2. mai 2007 kl. 19:37.
Noe som hjelper mot stølhet er et varmt bad, eller an veldig lang varm dusj. På den måten varmes muskulaturen opp, og musklene blir mer tøyelige (lengre) slik at smerten (stølheten) vil kjennes mindre, eller i beste fall bli borte.
Fyll på lommelerka med proteinshake og drikk det opp når du er ferdig med den værste dansinga. Dette hjelper ved å bygge opp de fortapte cellene dine og dermed hindre stiv/stølhet.