Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 16137
Satt å grubla litt over hvilke land jeg konne tenkt meg å bo i, men det er så forferdelig mange ting å ta hensyn til. Noe av det jeg ikke liker med Norge er bl.a. at det er mye som ikke er utbredt enda, siden det er et lite land og at det er mye vi ikke har her. I tillegg hadde det vært morsomt med mer liberale våpenlover og kanskje lavere priser, selv om jeg ikke liker konsekvenene av dette.

Så, hvor kunne du tenke deg å bo, hvorfor?
Hellas, vet ikke helt hvorfor, men bare elsker det landet.
USA. Er så mange muligheter der. Eller Spania (Gran Canaria nærmere bestemt) pga. alt er så billig.
1.Sverige: Deilige damer,Billig(ere) øl,biler og damn rask internett.(eneste som er litt negativt er kulden)
2.Italia: Deilige damer,God vin,Varmt og godt.

(for min del kunne jeg aldri tenkt meg og bo i USA.)
Sist endret av frgz; 27. mars 2007 kl. 18:26.
Japan, mye snø og *kremt*.
Vet ingenting
Hellas, Frankrike el Italia. Hvorfor? Vel, liker hvordan landene er, menneskene og ikke minst at det skjer mye der
Nederland, Amsterdam
Spania, Ibiza

Cause i like to party! ;D
Sitat av Sivertaas
Hellas, vet ikke helt hvorfor, men bare elsker det landet.
Vis hele sitatet...

Ja, Hellas er dritdigg

Aah, gleder meg til sommer
Irland,

hyggelige folk, fet folkemusikk og Guiness
Norge. 20helvete
Ville bodd i Tyskland. Vet ikke hvorfor, bare liker tanken
Norge er jo et flott land, så ville ikke flyttet med det samme til utlandet. Derimot flytting innenlands hadde jeg vært positiv for.
Jeg bor i Norge, og vil fortsette og bo her.
Ikke noe og klage på, nydelig land uten noe jordskjelv og tornader.
Sist endret av Christian; 27. mars 2007 kl. 19:37.
Hvis jeg ser bort i fra norge kunne jeg tenkt meg å bodd i japan, må selfølgelig kunnet flytende japansk først.
Virker som et spennende land, masse teknologi, spill, fantastisk kultur, anime og japsejenter.
vill nok holde meg i norge ja..det er ett rikt og rolig land =)
Sitat av jørgs
Norge. 20helvete
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Norge vil jeg aldri flytte fra. Her kan man leve trygt i rolige omgivelser om man vil, når man får familie kan man være sikker på at barnet ditt alltid kommer trygt hjem, man har mange muligheter til å utdanne seg til det meste og jobbe med hva man vil. Her kan man bli gammel og leve lenge uten å frykte noe.
Hvis man absolutt skal dyrke saker og ting, og herje som man vil er det bare å kjøpe seg et småbruk langt oppi dalen. Der er det ingen som bryr seg om man står med hagla uti hagen og skyter villt rundt seg, eller lurer på hva du har i kjelleren. Norge er et godt land å vokse opp i og bli gammel i. Vi ligger tross alt blandt topp 10 i alle lister som har med trivsel og helse å gjøre. Det er bare bagateller vi klager over.

Men vil gjerne bruke de første 20 årene av arbeidslivet mitt til å spare opp noen kroner for så å bo ute i verden i noen år. For å oppleve og smake på den fantastiske verdenen vi lever i... Og så komme hjem igjen og bli gammel i gode gamle Norge....
Liker meg veldig i Thailand. Men fremdeles synes jeg Norge er greit nok. Ganske strenge regler, men det er jo godt for noe

Uansett skal jeg flytte til Shanghai i Kina i alle fall i ett år, så får de hvordan det blir.
Noreg er jo eit fint land med alle tiltaka for vellstand, men om eg skulle valgt kunne eg godt tenkt meg USA eller Sveits. USA mest fordi eg er glad i det engelske språket, og sveits fordi det er snø, vakkert landskap og virker som eit interresant land. Ellers kunne jo Sealand vore noko
Sitat av boogeyman
Vi ligger tross alt blandt topp 10 i alle lister som har med trivsel og helse å gjøre.
Vis hele sitatet...
Trodde vi faktisk lå øverst, jeg!?
Norge er good.
Har bodd et år i Sverige, og bare drevet dank, og det var bra det og, men Norge passer meg bedre.
Ellers hadde kanskje Berlin, Roma eller Køben vært noe for meg. Tre byer jeg elsker. Og London. Og Dublin.
NORGE SEFF. eller... bo alene oppi skogen i Alaska og stå på snowboard dagen lang, og drite i resten av verden.
Canada!

Lukter jeg fløyelsskjorte?
@h4llik: "spania, fordi alt er så billig der" - jupp, inkludert arbeidskraften din. For ikke så mange ukene siden kom faktisk oslo på 3.plass over byer i europa der du fikk mest mat for en times lønn. Husker ikke hvilke de to over var, men tror ikke det var i spania.

USA? Muligheter? Kan du fortelle meg nøyaktig hvordan du har bedre muligheter der enn du har i norge? Etter å ha bodd der ett år, så er det en ting jeg er sikker på, og det er at jeg ihvertfall ikke vil at barna mine skal vokse opp i et sånt samfunn.

Er mange steder jeg kunne ha tenkt meg å bo en stund, om ikke for alltid, ikke fordi de er bedre, men fordi de er annerledes. Australia er veldig ålreit på mange måter, sikkert mange steder i asia også, USA i mindre doser, noe av det samme for londons del, berlin, mange steder nedover i søreuropa... osv osv.

Det jeg virkelig kunne ha tenkt meg var å kjøpe et lite hus på en eller annen gresk øy, så det bare var å hoppe på et fly og litt båt (vil ikke ha flyplass på øya, evt bare en liten en, så det ikke kommer flust med turister dit) når jeg ville ha litt ferie.
Sist endret av atomet; 27. mars 2007 kl. 20:31.
uten tvil australia...
landet har mye av det beste fra norge, + veldig hyggelige folk og varmt vær året rundt.
Tror jeg ville fortsatt å bo i Norge som førstevalg. Ellers virker Japan ganske fristende, fordi jeg er veldig interessert i japansk kultur, men jeg tror ikke jeg hadde taklet stresset i arbeidslivet der.

Edit: Det er jo faktisk en grunn til at Norge kommer høyest ut på levestandard-målinger, så det kan bli vanskelig å finne noe bedre. Om en da ikke har spesielle interesser som driver en.
Sist endret av icTus; 27. mars 2007 kl. 20:45.
Sitat av Same i Skauen!
Liker meg veldig i Thailand. Men fremdeles synes jeg Norge er greit nok. Ganske strenge regler, men det er jo godt for noe

Uansett skal jeg flytte til Shanghai i Kina i alle fall i ett år, så får de hvordan det blir.
Vis hele sitatet...
Hehehe... dette må jo være dagens vits... du klager på at det er strengt i norge, også snakker du om å flytte til kina?
a, vi elsker dette landet
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet
med de tusen hjem, -
elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømme på vår jord
og den saganatt som senker
drømme på vår jord.

Norske mann i hus og hytte,
takk din store Gud!
Landet ville han beskytte,
skjønt det mørkt så ud.
Alt hva fedrene har kjempet,
mødrene har grett,
har den Herre stille lempet,
så vi vant vår rett.
har den Herre stille lempet,
så vi vant vår rett.

Ja, vi elsker dette landet
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet
med de tusen hjem.
Og som fedres kamp har hevet
det av nød til seir,
også vi, når det blir krevet,
for dets fred slår leir.
også vi, når det blir krevet,
for dets fred slår leir.


NORGE Über Alles!
Holland, ingen tvil!
Kakeland selvsagt!

Men seriøst, jeg tror Norge er en av de bedre alternativene. Mye fint i mange land, men alt i alt synes jeg(med forbehold om at jeg ikke har vært i 10% av alle verdens land engang) Norge kommer best ut....Inntil et land får en revolusjon og etablerer noe som ikke er en dårlig unnskyldning for sosialisme. Da pakker jeg.
Eg ville bodd utenfor Bergen. i norge.. halvtime ca. lever konge her eg gjør.. blir for stress å flytte.. grunnet global oppvarming, blir ikke været noen problem her heller
Danmark, billig øl og lav aldersgrense.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Synest det viser litt hvor lite langt folk tenker når de vil flytte til andre steder pga billigere random.
Uansett tror jeg jeg ville holdt meg i norge. Gode kår - bortsett fra noen strenge regler. Men de er ikke værre enn at man bare overholder de, så går alt bra.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av ninja5000
Og London.
Vis hele sitatet...
Nei...

England er så utrolig gammeldags at jeg spyr...

Jeg har bodd i London i 2 1/2 år litt frem og tilbake (mest London) og Norge er definitivt bedre.

Det har noe med rutiner og hvordan du har vokst opp, når man har levd så lenge i Norge blir det bare rart å gjøre ting på andre måter når det "strider imot" min "norske fornuft"... Men det er greit å bo her bare for noen mnd. Tror derimot at dersom du har flyttet og bodd i mange land under oppveksten at det blir "lettere" å bo i et annet land.

Mange tror nok at f.eks. Spania er sol, varme og sånn omtrent som Norge. Det tviler jeg strekt på.
1. Danmark, 2. Japan (i en av de større byene) 3. Sør i NORGE!
Har bestandig elsket Danmark. Utrolig fint land, og lufta lukter bestandig så freskt. Men har litt sansen for en total kultur-forandring fra det jeg er vant til. Oppleve høyteknologi. Og oppleve den mer frie kles-stilen til japanerne. Men hva vet jeg, alt jeg vet om Japan har jeg sett i bilder, filmer og spill.
Men helt i bånn av mitt sinn er jeg en ekte viking. Nordmann. Litt patriotisk. Så Norge er også et alternativ.
Jeg har bestemt meg for at jeg i allefall skal bo i Barcelona i minst ett år i løpet av studietiden min. Elsker spansk kultur og væremåte (type nødblink betyr at du kan parkere i rundkjøringen) - og ikke minst klima og arkitektur. Ellers er Italia et land jeg er forelsket i.
Spania kan faktisk være sykt frustrerende til tider, dersom du har vært der som litt mer enn vanlig turist, og er vant til f.ex. en viss grad av effektivitet og sånt... **merker adrenalinet begynner å pumpe** ARGH!!! idiotland!
Vil bo i: Sverige
Vil ikke bo i: Irak, Iran, afghaistan pakistan, tyrkia og hele afrika
Norge egentlig men hadde ver kos og prøvd Amsterdam for en stund
Norge, Spania eller Portugal.
Norge, Japan eller Australia. Muligens California/Florida i USA. Har også alltid hatt lyst til å reise til Cape Town, Sør Afrika. Men jeg vet ikke om jeg ville bodd der ettersom jeg ikke vet så mye om byen/landet.
Sist endret av Cheese; 27. mars 2007 kl. 23:33.
Australia var alltid mitt store mål når jeg var liten, og mamma fortalte til min store fortvilelse Australia lå på andre siden av jorda. Har fortsatt veldig lyst til å dra dit, men jeg er veldig eventyrlysten og klarer ikke å bare velge ett land jeg vil dra til, for jeg har lyst til å oppleve dem alle sammen.
Sealand!
Paris, London, Amsterdam, Berlin og New York i løpet av en to-års-periode, så flytta tilbake til gamlelandet.

I FEEL MAINSTREAM
Er mye å velge mellom:
USA - Stort land, mye muligheter.
Hellas - Vært der flere ganger og stortrives
Canada - Fin natur og opplever det som veldig godt land å bo i.
bobbo's Avatar
Trådstarter
Mye teit her, men mye bra forslag...

USA: Aldri i livet. Noen positive ting som stort utvalg av varer og tjenester, men samfunnet generelt er føkka.

Japan: Kunne godt bodd der et år tror jeg. Ikke midt i storbyen, men kanskej litt på landet. Liker tradisjonene, veriene og kulturen. Kanskje en mellomstor by i japan...

Hele skandinavia er veldig likt egentlig, med bare små forskjeller. Norge har høye priser og høye lønninger. Danmark har høyere skatt og billig sprit. Sverige har fiber og hotte damer.

Canada virker som et greit land, nesten som et engelsk norge, bare mye større og med masse folk som snakker fransk. Kjipe regler på import av airsoft og høye priser er ting som trekker ned for oss som er hekta på det.

Benelux er vel også et greit område å bo i tror jeg. Mye likt her.

Irland eller Skotland er land som frister mye. Kanskje bare en stund, men allikevel.

Norge er veldig trygt og godt, og mange er for vandt med det til å tørr å reise ut og få en opplevelse. Jeg hadde to mislykka måneder i USA som utvekslingstudent, men selv om d føkka seg så lærte jeg endel om USA, mennesker og ikke minst om meg selv.
Trives ekstremt godt i Norge og alle andre land blir jeg litt lei av etterhvert. Det har sikkert med at familie og alt slikt er hjemme i Norge, men blir da lei uansett hvilket annet land jeg er i.

Måtte jeg valgt ville jeg bodd i England. Pga fotballen.
Det fantastiske med Norge er at vi er latterlig rike, slik at uansett hvor enn reiser i verden er det meste rimeligere, med hederlige unntak i Japan, Island og visse andre hovedsteder. Skal dandre land være billige å leve i må en ha norsk inntekt, glem ikke det kids!

Jeg vil bo i Norge til jeg blir pensjonist, så kan jeg tenke meg å flytte til sommerhuset ved Adriaterhavet jeg drømmer om....
1: Sør Afrika - skal dit nå som utvekslingsstudent 1 år- thats why.

2: japan = masse digge asian bitches (ref. til tokyo drift)

Kunne ikke tenkt meg USA, da Norge har blitt så amerikanisert, at det ville bli litt for likt.

Heller ikke sør-amerika da jeg ikke fordra det spanske språket.
Sist endret av Silhouette; 28. mars 2007 kl. 09:40.
jeg ville bod i kanada, fordi det er så jævla Pent der for å være ærlig
Sitat av sorcs
jeg ville bod i kanada, fordi det er så jævla Pent der for å være ærlig
Vis hele sitatet...
Kanada?

OT: kommer du ifra nes?