Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1555
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, holder på å lage et «grovkjøkken» hjemme og vil i den forbindelse lage det litt slik at jeg også kan bruke kjøkkenet som en lab.

Hvis mulig så lager jeg til et avlukke med glass mellom komfyren og ventilatoren. Slik at en kan bruke ventilatoren som avtrekk. Men så kom jeg til å tenke på ventilatorrøret. Hadde vært lett at lagt opp disse tynne flexrørene i aluminium. Men er redd de kan bli spist opp av diverse kondensat av div syrer eller lignende.

Kanskje det feks hadde vært bedre med plastrør?

Ikke sikkert en vanlig kjøkkenventilator heller er så glad i slike damper. Men kommer nok ikke til å bli brukt mer enn 1-2 ganger i året til dette formålet.

Hva tenker dere?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skal du lage? Lettere å gi et konkret svar da.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet ikke om jeg vil gå detaljert inn på
Akkurat hva som skal syntetiseres men, saltsyre, svovelsyre og salpetersyre i sterke konsentrasjoner kommer nok til å være i sving
Aha... nei du bør nok skifte ut røret.

Her finner du en del: https://www.labconco.com/articles/fu...ection-process

PVC er vel egentlig greit vel?
Sist endret av Relevant; 27. oktober 2020 kl. 22:51.