Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  428 105108
Dette er en tråd som skal ta for seg bruk, konsekvenser og skadeforebygging ved bruk av anabole steroider.

Disclaimer
Jeg er ingen lege(på tross av brukernavn) og jeg råder personer å respektere lovverket i Norge som forbyr bruk av anabole steroider uten resept.
Dette er ment for læring. Har heller ingen ønske om å hjelpe personer å få tak i steroider, så PM som forespør dette vil bli avvist.


Hva er anabole androgene steroider?

La meg starte med å forklare ordene.

Anabolisme: Anabolisme er en fellesbetegnelse for de oppbyggende stoffskifteprosessene. (Mest relevant for dette tema er protein-syntese.)
Motsettning av anabolisme er katabolisme(de nedbrytende stoffskifteprosessene)

Androgener: Androgener er en fellesbetegnelse for de mannlige kjønnshormonene (Relevant for dette tema er: testosteron, di-hydro-testoteron(DHT) og nandrolone)

Steroider: Er en gruppe kjemiske substanser som klassifiseres av en spesifikk carbon struktur.
Eksempler på steroider er: Kortison(katabolsk) vitamin D og kjønnshormonene østradiol(kvinnelig) og testosteron(mannlig)


Anabole androgene steroider(AAS) er syntetiske kopier av 3 ulike mannlige kjønnshormoner eller derivater av disse.
Det finnes et hel masse forskjellige og et fåtall blir brukt av den vanlige "boleren"
Her vil jeg liste opp de vanligste.

Nandrolone:
Trenbolone anabolsk/androgen ratio 500:500
Deca-durabolin anabolsk/androgen ratio 125:37

DHT:
Winstrol: anabolsk/androgen ratio 320:30
Masteron: anabolsk/androgen ratio 62:25
Superdrol: anabolsk/androgen ratio ?
Anadrol: anabolsk/androgen ratio 320:45