Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  428 105108
Dette er en tråd som skal ta for seg bruk, konsekvenser og skadeforebygging ved bruk av anabole steroider.

Disclaimer
Jeg er ingen lege(på tross av brukernavn) og jeg råder personer å respektere lovverket i Norge som forbyr bruk av anabole steroider uten resept.
Dette er ment for læring. Har heller ingen ønske om å hjelpe personer å få tak i steroider, så PM som forespør dette vil bli avvist.


Hva er anabole androgene steroider?

La meg starte med å forklare ordene.

Anabolisme: Anabolisme er en fellesbetegnelse for de oppbyggende stoffskifteprosessene. (Mest relevant for dette tema er protein-syntese.)
Motsettning av anabolisme er katabolisme(de nedbrytende stoffskifteprosessene)

Androgener: Androgener er en fellesbetegnelse for de mannlige kjønnshormonene (Relevant for dette tema er: testosteron, di-hydro-testoteron(DHT) og nandrolone)

Steroider: Er en gruppe kjemiske substanser som klassifiseres av en spesifikk carbon struktur.
Eksempler på steroider er: Kortison(katabolsk) vitamin D og kjønnshormonene østradiol(kvinnelig) og testosteron(mannlig)


Anabole androgene steroider(AAS) er syntetiske kopier av 3 ulike mannlige kjønnshormoner eller derivater av disse.
Det finnes et hel masse forskjellige og et fåtall blir brukt av den vanlige "boleren"
Her vil jeg liste opp de vanligste.

Nandrolone:
Trenbolone anabolsk/androgen ratio 500:500
Deca-durabolin anabolsk/androgen ratio 125:37

DHT:
Winstrol: anabolsk/androgen ratio 320:30
Masteron: anabolsk/androgen ratio 62:25
Superdrol: anabolsk/androgen ratio ?
Anadrol: anabolsk/androgen ratio 320:45
Anavar: anabolsk/androgen ratio 322-630:24
Primobolan: anabolsk/androgen ratio 88:44-57
Proviron: anabolsk/androgen ratio 100-150:30-40

Testosteron:
Dianabol: anabolsk/androgen ratio 90-210:40-60
Turinabol: anabolsk/androgen ratio 100:0(Fortsatt vist å gi androgene bivirkninger spesielt hos kvinner)
Equipose anabolsk/androgen ratio 100:50
Testosterone (it self) anabolsk/androgen ratio 100:100
Clostebol anabolsk/androgen ratio: ?

Tallene jeg har skrevet bak er det snakk om grad av effekt i henhold til lik dosering i mg.
For eksempel: 100mg trenbolon, er vist å fungere like effektivt som 500mg testosteron når det kommer til anabolsk og androgene effekter.

MERK!Mange av disse tallene er basert på forskning hos rotter og anabolsk/androgen ratio kan være annerledes hos mennesker.


Androgene effekter:
Vekst av kroppshår(underarmer, mage, bryst, kjønnshår, mindre hår på hodet.
Skjegg
Forstørret adamseple
Større kropp
Forkantet ansikt
Smalere midje
Bredere skuldre.
Lavere kroppsfett
Vekst av penis(under pubertet)


Hvordan tas anabole steroider?

AAS finnes som tabletter, kapsler, olje eller vannbasert injeksjons veske, kremer, munnspray, nesespray, sublinguale dråper, frimerker og reint pulver.
Mest vanligst er tabletter og oljebasert injeksjons væske.

Bruk og virkning:
AAS blir brukt både som medisin og som dopingmiddel.
Forskjell her er i hovedsak dosering og valg av medikamenter.
Medisinsk brukes ASS vanligst som hormonell erstatnings terapi(HRT), men også ved andre tilstander alvorlig tap av muskelmasse eller ved animia.
Det finnes mange medikamenter og de fleste av de godt kjente har hvert eller er fortsatt i bruk for ulike medisinske formål.
Som dopingmiddel blir dem oftest brukt i kombinasjoner også kalt "Stacking" og i doser langt høyere en kroppens egen produksjon, det som på fagspråket kalles suprafysiologiske doser

AAS fungerer ved blant annet å øke protein-syntesesen for raskere muskelvekst, men har også andre sekundær effekter som økt produksjon av røde blodlegemer.


Bruksmønstre: En ting alle anabole androgene steroider gjør er å senke den naturlige produksjon av testosteron.
Noen er verre en andre. Ønsker trekke fram Nandrolon-derivater som deca durablin og trenbolone er verstinger her.
Dette fungerer med at kroppen merker at nå er det for høy verdi i blodet og prøver balansere dette ved å produsere mindre testosteron i testiklene og dette kan blant annet merkes med at de minskes i størrelse. Dette er svært avgjørende for bruksmønster.

Stacking:Stacking er å kombinere ulike typer steroider ut ifra formål.
I all moderne stacking ligger testosteron i bunn.
Kroppen opplever shutdown uansett og dermed vil brukeren prøve få mest mulig ut av tiden.
Medikamenter kombinerer for å skape synergi ut i fra sekulær effektene.

Cycling: Ved cycling er formålet å bruke AAS i kortere perioder for å prøve unngå permanent skade, slik at testiklene igjen skal kunne produsere testosteron.
Hvor lang tid dette tar er avhengig av flere ting. Det er vanlig praksis å bruke andre medikamenter i en periode etter bruk(post cycle therapy) PCT. Her er tanken å hjelpe denne prosessen raskest mulig i gang Dette er ganske omfattende og kan heller skrive en egen tråd om dette senere.
raskest mulig i gang.

Lavt testosteron fører til tap av muskelmasse og flere negative virkninger på kroppen. I tillegg er lavt testosteron hos menn korrelert med depresjon.


Blast and cruise: Ved blast and cruise kjører du en typisk cycle, men i stede for å gå helt av fortsetter du tilføre testosteron i en lav dose og dermed slipper du perioden i ettertid med lavt testosteron noe som gjør at muskelmassen oppnådd under kur vil være langt lettere å beholde fram til neste blast.
Med en slik løsning kan brukeren være på i årevis og sjansen er stor for at personen må bruke testosteron resten av livet fordi kroppen blir ute av stand til å produsere tilstrekkelig mengde testosteron selv etter avsluttet bruk.

Når kroppen ikke klarer produsere normal menge testosteron mer kalles det hypogonadisme.


Hypogonadisme har 3 ulike former:

Primær hypogonadisme: Her sitter problemet i testiklene, selve testosteron fabrikken. Hjernen fungerer forsatt som den skal. Hypotalamus oppdager at det er for lite testosteron i kroppen.
Den skiller ut mer gnrh(genanotropin) som sender signal til hypofysen om å utløse mer LH og FSH, men når disse hormonene når testiklene er det ingen respons.
På blodprøver vil du dermed se høyt LH og høyt FSH, men lav testosteron.

Sekundær hypogonadisme: Her sitter problemet i hypofysen. GnRH når hypofysen, men reponderer ikke slik den skal noe som fører til at utskillesen av LH og FSH ikke blir tilstrekkelig. Dette fører til at testiklene ikke får tilstrekkelig signal om å produsere testosteron selvom de kan.
På blodprøve vil du da se.
Lav LH, Lav FSH, Lav testosteron

Tertiær hypogonadisme(sjeldent): Problemet sitter i hypotalamus. Utskillelsen av GnRH er lav.

På blodprøver vil du se.
Lav LH, Lav FSH, Lav testosteron

Som du ser vil Sekundær og Tertiær se lik ut på blodprøve.
Det finnes dog en mulighet for å finne ut av dette med en GnRH stimuleringstest for å øke GnRH. Dersom LH og FSH endres kan, man avskrive sekundær hypogonaisme.
Med både Sekundær og Tertiær kan HCG(Human chorionic gonadotropin) et stoff som oppfattes som LH i testiklene og testosteron vil gå opp, mens med primær er det være lite effektivt.

Funfact: Dette er samme stoffet graviditets tester sjekker for. Så dersom du vil finne ut om du har ekte HCG, kan du kjøpe en gravidtets test.

HCG mulig link til utvikling av primær hypogonaisme?
https://www.sciencedirect.com/scienc...06291X7891570X




Avhengighet (3-delt):

1. Underliggende kroppsbilde forstyrrelser.
2. AAS introdusert hypogonaisme(her også knytter til depresjon)
3. Hedonistisk avhengighet. Avhengighet gjennom like mekanismer som typiske rusmidler kjent for å gi avhengighet.

Relvant forskning på området:
https://www.sciencedirect.com/scienc...76871610000384
https://www.sciencedirect.com/scienc...76871610000384
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19922565



Bivirkninger:
Anabole steroider har et hav potensiele bivirkninger, hær skal jeg ta for meg de mest vanlige og hva du kan gjøre.

Gynocomastia/bichtits:

Dette er dannelse av kvinnelig brystvev og er en av de vanligste bivirkningene. Det kommer av høyt østradiol(E2) i all hovedsak,
men annen form for østrogen eller østrogenlignende hormoner som progesterone kan gi samme effekt.
Steroider som er kjent for økning i progesterone er 19-nor steroider som er derivater av nandrolon.(deca, trenbolon m.fler) Økt progesteron betyr ofte økt prolactin. Prolaktin kan i de verste tilfeller gjøre at bruker lakterer ut av brystvorten. Brukere av 19-nor bruker gjerne et medikament med navn cabergolin for å forhindre prolaktin relaterte bivirkninger i høye doser.


Steroider som er kjent for økning i østradiol er testosteron eller testosteron-derivater, men 19-nor steroider kan fortsatt økte østrogen gjennom kroppens samhandling med progesteron.

DHT-derivater bortsatt fra anadrol ikke vil gi gyno og kan heller minske sjangsen noe ved å binde seg til samme reseptorer som østrogenet, men dette betyr IKKE at du skal satse på dette for å forhindre gyno, skal gyno effektivt forhindres må det gjøres ved holde det totale nivået av østrogen i kroppen under kontroll.

Østrogen hos menn dannes i hovedsak gjennom at testosteron blir omdannet gjennom en prosess kalt aromatase. Den beste måten å forhindre at dette problemet oppstår er ved bruk av en aromatase-inhibitor som for eksempel: aromasin, arimidex eller letrozol.
Letrozol er definitivt det sterkeste medikamentet og det fjerner nesten alt østrogen. Dette er uheldig da østrogen er viktig for flere av kroppens funksjoner selv hos menn. Letrozol har sin plass, men det er ved gyno utbrudd eller steroider i doser så høye at verken arimidex eller aromasin vil være effektivt nok.
Aromasin og arimidex er ca like når det kommer til effektivitet, men aromasin er en nyeere generasjons aromatase-inhibitor(AI) og er suicidalt hvilket innebærer at du trenger ikke bekymre deg for rebound av østrogen seinere slik som med arimidex.
Aromasin har også mindre bivirkninger og er snillere når det kommer til blodfett-profilen hvilket vil si nivå og forhold mellom det "gode" HDL-kolesteroler og det "dårlige" LDL-kolesterolet. Alt i at er dem veldig like og arimidex er fortsatt mest vanlig da det ofte er mer tilgjengelig.

Hva gjør du om du har fått gyno?

Først må du identifisere hva gyno kommer av. Er progesteron relatert eller er det østrogen relatert? Her må du se på hvilken stoffer du har brukt og markører fra blodprøve.
Det finnes ulike protocoler for hvordan senke østrogen og få tilbaketrekking av problemet, men har du først for utviklet hardt kjertelvev vil du ikke kunne få det helt bort, men stoppe utviklingen og mulig få en liten tilbakegang.
Her gjelder det å være raskt ute.
Om ikke er plastisk kirurgi eneste mulighet for å få fjernet det.

MERK: Å kjøre østrogen for lav har svært negativ effekt på kolesterol




Håravfall:
I 50 års alderen har ca 50% av menn opplevd androgen relatert håravfall(androgenic alopecia)
For person som er utsatt for arvelig hårtap vil steroider med høy sannsynlighet akselere denne prosessen.
Dette kommer av at hormonenet DHT kan feste seg til reseptorer i hårsekkene å gjøre dem mindre og svakere til dem tilslutt dør å aldri kommer tilbake.
Som nevnt tidligere er steroider ofte DHT-derivater. Noe av testosteron vil også konverte til DHT via 5alfa-Reduktase. Denne prosessen kan reduseres med en 5alfa-reduktase inhibitor som foreksempel finasteride.
Ved steroider som enten allerede er DHT eller konverter til foreksempel DHN vil ikke en 5alfa-inhibitor ha noen forebyggende effekt.
Andre tiltak for hårtap er: minoxidil, ketoconazole, hårtranplantasjon eller akseptere det.


Blod og hjerte:
Alle steroider vil senke det gode HDL-kolesterolet og øke det dårligere LDL-kolesteroler. Dette vil føre til økt åreforkalkning som igjen øken sjangsen for andre kardiovaskulere syntomer som hjerteinfark.

Tiltak:

- Overvåk kolesterol gjennom blodprøver hos lege.
- Spis er sunt kosthold

Spesielt ille på dette området er: Winstrol og trenbolone.

Tyktblod:
Anabole steroider øker også nivået med røde blodceller. Dette gir bedre utholdenhet, men over et viss stadie er det eksponent økt fare for blodpropp. Det vil også være større belastning for hjertet.
Tiltak:
Tappe blod

Spesielt ille på dette området er: Equipose og Anadrol

Hjertesvikt:
En vanlig form for hjertesvikt ved bruk av AAS er venstre ventrikulær atrofi.
Dette vil si at hjertekammeret som pumper blodet ut til kroppen vokser. Dette skjer fordi det har måttet jobbe hardere over tid.
Når hjerteveggen vokser og blir tykkere, blir selve kammeret mindre. Dette gjør at det kan pumpe mindre blod per slag.
Blast & cruise brukere er spesielt utsatt for dette.

Begrensende tiltak kan tenkes å være:
- holde blodtrykk under kontroll.
- holde blodvolum under kontroll.
- lavere kroppsvekt.

Hjerte kan sannsynligvis også få en direkte effekt av androgener ettersom det har reseptorer for androgener.

Relavant forskning:
http://www.onlinejacc.org/content/33/2/291
https://www.mayoclinic.org/es-es/dis...es/PMC2909423/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1768225/

Blodtrykk:
Holde blodtrykket lavt har flere fordeler.
Blodtrykk kan måles hos lege eller apparat kan kjøpes på apotek.


Lever:
Alle 17alpha-alkylære steroider brytes ned i lever og er spesielt skadelig for lever.
Derfor er ikke slike steroider anbefalt å brukes over lengre tidsrom.

Begrensende tiltak er ofte diverse medikamenter og urter kjent for å ha beskyttende effekt på lever.
To vanlige er:
Liv-52
TUDCA


Nyrer:
Skader på nyrer og nyresvikt er stortsett korrelert med høyt blodtrykk over lang tid.
Noen steroider kan også ha direkte effekt.

Begrensende tiltak:
- Holde blodtrykk under kontroll
- Rikelig mengde vann


Markører til blodprøver og referanseområder:


Lever:
S-ASAT: < 45
S-ALAT: < 70

Nyrer:
S-Kreatinin: 60 - 105
S-eGFR (CKD-EPI) > 72

Blod:
LDL-kolesterol
HDL-kolesterol
B-Hemoglobin 13,4 - 17,0
B-Hematokrit 0,40 - 0,50

Kjønnshormoner:
S-FSH 1-12
S-LH 1-10
S-Prolaktin < 700
S-østradiol-17beta <0,18
S-Testosteron 8-35
S-SHGB 8-60
Fri-testosteron 2,3 - 9,9

Stoffskiftehormoner:
S-TSH 0,20 - 4,0
S-Fritt T4 11,0 - 23,0
S-Fritt T3 3,5 - 6,5


Verktøy for stabile blodverdier:

https://steroidcalc.com/
Sist endret av Veggen; 1. april 2019 kl. 23:02.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Mer forskning:

Hvor effektivt er testosteron?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8637535

Testosteron og aggresjon
https://academic.oup.com/jcem/articl...0/3754/2650112

Effekt av AAS på athleter
https://link.springer.com/article/10...00434080-00003

Trenbolone og nedbryting av hjernen
https://www.sciencedirect.com/scienc...41008X14004220

AAS bruk hos kvinnelige athleter
https://jamanetwork.com/journals/jam...bstract/398547

Motivasjon og holdning bak bruk hos bodybuildere
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22049197

Effekt på sjelettmusklatur ved trening.
https://insights.ovid.com/acta-physi...lic/1/00000191

Testosteron introdusert økning i muskelmasse hos unge menn.
https://www.physiology.org/doi/full/...ndo.00502.2001
Psykedelisk bakverk
Bra tiltak, på tide det kom en opplysende samletråd
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Bra tiltak, på tide det kom en opplysende samletråd
Vis hele sitatet...
Takk.

Dette er et komplisert tema og det å bygge drømme kroppen samtidig som man holder helsa under kontroll er noe brukere alltid kan bli bedre på.

Min erfaring som tidligere del av dette miljøet er at dem som gjør sikkerhetstiltak er de som kommer lengst og får best slutt resultat.

Dette handler også mye om å ikke være grådig.

Det hersker en "jo mer jo bedre holdning i miljøet"
slik som ellers i samfunnet, men på dette området er det absolutt ikke sånn.

For mye kan bety dårligere resultater selv under kur og potensielle bivirkninger som kan stoppe videre bruk eller sette progresjon på vent.

Jeg har sett flere tilfeller av steroide bruk en jeg kan telle.

Jeg vet om personer som har kommer ut av langvarig bruk(åresvis) med helsa i god behold og vet personer i 20åra med hjertesvik etter noen få års bruk.

Har sett personer bruke 4uker og få bivirkninger å psykiske problemer knyttet til dem.


Jeg selv ble heroinist mye på grunn av steroider gjorde med meg.
Hadde på den tiden 5års lesing om tema før jeg startet, men likevel fikk jeg bivirkninger.

Jeg hadde en "det skjer ikke meg holdning"

På dette området er det definitivt bedre å tenke "Dette kan skje meg" forså fokusere på hvordan man skal forhindre det.

Til dere alle så tar jeg gjerne imot ønsker dersom det er ting dere vil jeg skal skrive mer om eller andre spørsmål jeg kanskje kan svare på.
Er det en direkte sammenheng mellom progesteron og prolaktin? Holder det da å kun sjekke prolaktin på blodprøver?

Jeg har nå blasted & cruiset de siste 3-4 åra, men jeg holder dosene lave på blast. Kjører for tiden 500mg test + 400mg EQ per uke. Er i uke 2 nå. Jeg tok blodprøver for noen måneder siden da jeg var på cruise. (~250mg /uke).

Kan for så vidt poste noen av verdiene på blodprøvene sist:
P-ALAT 21
P-ASAT 27
P-HDL Kolesterol 0,88
S/P-LDL Kolesterol 2,0
P-Kolesterol 3,6
P-Prolaktin 198
P-Progesteron <1,5
S-Østradiol 0,07
B-Hemoglobin 16,8

For så vidt har jeg aldri hatt noe særlig bivirkninger de 6 årene jeg har tatt steroider. Blodtrykket har vært noe høyt (140/90(?))

Mitt tips til nybegynnere er å ikke hoppe på de sterkeste hormonene. Ha nok kunnskap før du hopper på en kur, og vær klar over eventuelle bivirkninger. Heldigvis virker det som jeg har en bra genetikk iforhold til det jeg driver med.

Grunnen til at jeg sluttet å gå helt av, er for å forhindre de kjipe bivirkningene som kommer etter en kur (lavt testosteron, høyt østrogen, psykiske bivirkninger).

Jeg kan også prøve å hjelpe til til å svare på eventuelle spørsmål selvom kunnskapen min er noe begrenset.
For så vidt må du ta de "effekt" greiene med anabol/androgen virkning. Jeg mener å ha lest at dette kommer av prostatavekst hos rotter. Dvs at prostata vokste 5 ganger mer på et gitt dose av trenbolon, kontra testosteron. Å sammenlikne dette med ren muskelvekst hos mennesker kan være veldig vanskelig.
Sist endret av Superspurv; 2. april 2019 kl. 17:12.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er det en direkte sammenheng mellom progesteron og prolaktin? Holder det da å kun sjekke prolaktin på blodprøver?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål.

Jo mer du sjekker direkte jo bedre er mitt generelle svar, men om det ikke er med vil andre verdier sammen kunne gi en indikasjon på hva som foregår.

Har du for eksempel grei SHBG, grei prolaktin og grei østradiol. Så hadde jeg konkludert med: Null indikasjon på høyt progesteron.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg har nå blasted & cruiset de siste 3-4 åra, men jeg holder dosene lave på blast. Kjører for tiden 500mg test + 400mg EQ per uke. Er i uke 2 nå. Jeg tok blodprøver for noen måneder siden da jeg var på cruise. (~250mg /uke).
Vis hele sitatet...
Liker tilnærmingen.

Vet ikke hvor mye muskelmasse du bærer nå, men godt mulig at "cruise" dosen din er så høy at du fortsetter vokser bra selv på cruise.

Du er på en svak kur på cruise forbeholdt at varene dine er riktig dosert.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Kan for så vidt poste noen av verdiene på blodprøvene sist:
P-ALAT 21
P-ASAT 27
P-HDL Kolesterol 0,88
S/P-LDL Kolesterol 2,0
P-Kolesterol 3,6
P-Prolaktin 198
P-Progesteron <1,5
S-Østradiol 0,07
B-Hemoglobin 16,8
Vis hele sitatet...
HDL kan fort gå for lang ned i framtiden.
Østradiol er lavt og tror HDL din allerede er noe påvirket av det.

Ser ut til at du bruker en AI. Hvilken dose? Foreslår å senke den en del på neste cruise.

Sitat av Superspurv Vis innlegg

For så vidt har jeg aldri hatt noe særlig bivirkninger de 6 årene jeg har tatt steroider. Blodtrykket har vært noe høyt (140/90(?))
Vis hele sitatet...
Ville sjekket det ut litt mer. Har du blodtrykkmåler hjemme eller godt med måle apparat gjennom heledagen?


De fleste sjekker blodtrykk hos legen. Bruktrykket går opp og ned ut ifra situasjon. Kan godt være at blodtrykket ditt går opp hver gang du er hos legen fordi du stresser litt(er litt beskymret for et noe er galt for eksempel) eller simpelt hen at du bare synes det er irriterende å ha måleren rundt armen.


Sitat av Superspurv Vis innlegg
For så vidt må du ta de "effekt" greiene med anabol/androgen virkning. Jeg mener å ha lest at dette kommer av prostatavekst hos rotter. Dvs at prostata vokste 5 ganger mer på et gitt dose av trenbolon, kontra testosteron. Å sammenlikne dette med ren muskelvekst hos mennesker kan være veldig vanskelig.
Vis hele sitatet...
Det stemmer.
Hvor nøyaktig bilde det gir oss er diskutabelt, men det er det beste vi har å gå etter skal vi gi en oversikt som best kan sammenligne styrken av steroider opp mot hverandre.

Jeg opererer med "pyramide of evidens"

eller må jeg si at du ser ut til å være svært sunn etter 3-4år med blast and cruise.

Vil også foreslå en EKG bare for å ha litt kontroll når det kommer til utvikling av venstre-ventrikulær-hypertrofi.
Sist endret av DrPerception; 3. april 2019 kl. 00:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra tråd som vanlig av perception og en tråd freak har behøvd lenge.

Sosiale mediers eksplosjon og instagram spesielt har uten tvil spilt en stor rolle i de siste årenes vekst av steroidebruk, unge gutter hopper på diverse stoffer med minimal informasjon, kosthold og treningskunnskap i forkant for å se ut som idealene sine.

Steroidekunnskaper som spres i Norge ligger på mange måter et hakk bak resten av verden, å lese steroider.nets for det meste utdaterte beskrivelser blir ofte nybegynneres introduksjon til denne verdenen. Et godt eksempel på dårlig kunnskap er "Oralkurer" som ofte blir anbefalt til nybegynnere på diverse treningssentre og nettet her i Norge, når det blir demonisert i de mer opplyste deler av nettet - en holdning som vi etter min mening absolutt bør kopiere. Om testosteron kom i pilleform hadde dette vært en annen sak. Stopping av den naturlige testosteron-produksjonen uten å tilføre erstatningsdose fører med seg en rekke unødvendige psykologiske problemer.
Absolutt ingen kjører kun én kur, og skal noen først bruke steroider må de kunne være motiverte nok til å hoppe over den mentale barrieren som står i veien for injeksjon. En standard anbefalt kur på 500mg/testosteron i uken gir mer, er tryggere, og man beholder mye mer muskler enn hvilken som helst oralkur, som i "våte" oralers tilfelle for det meste gir økt vannvekt som forsvinner så fort den kom.

Anbefaler alle som vil begynne med dette å først grundig sette seg inn i alt, den mest oppdaterte og komplette guiden til alt som har med steroider å gjøre kan nevnes, her finner du komplett informasjon på hvert stoff, guide til første kur, nåler og hvordan injisere, personlige erfaringer og alt du kan tenke deg:
https://www.reddit.com/r/steroids/wi...ki_quick_links
Morsomme tråder hver dag også på den subredditen.
Takk for utfyllende svar og god informasjon.
Per nå ligger jeg mellom 92-95 kilo på en høyde på 186 cm. Vil tippe at fettprosenten ligger rundt 10-12%. Jeg har tidligere prøvd mer eller mindre alt av hormoner og diverse som feks halotestin, trenbolon og clenbuterol for å nevne noe. Siden dette kanskje er en livsstil jeg liker, må jeg selvfølgelig tenke på helsa og heller velge de hormonene som gir mindre bivirkninger.

Jeg veier alltid opp virkninger mot bivirkninger, og jeg har kommet fram til at milde kurer er det som passer for meg, så kan jeg heller bruke litt ekstra tid på å komme til de resultatene jeg vil. Nå har jeg jo holdt på i noen år, så jeg er egentlig fornøyd sånn jeg er, men liker å ta en kur på forsommeren.
Jeg har tidligere utviklet gyno, og kjørt diverse protokoller med nolvadex + letrozole daglig til gynoen har blitt redusert. For min del er dette kanskje den kjipeste bivirkningen, så jeg har alltid AI og serm på hånd. Dette gjør jeg periodevis hvis jeg merker symptomer på dette. Det er mulig at det var noe tilnærmet før jeg tok disse blodprøvene.

Per nå tar jeg 1mg arimidex per uke, fordelt på 2 ganger (spiser en halv tablett når jeg injiserer). Jeg skal vurdere å kjøpe en blodtrykksmåler så jeg kan sjekke dette oftere.
Sist endret av Superspurv; 5. april 2019 kl. 12:43.
Tar dere blodprøver privat?
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Tar dere blodprøver privat?
Vis hele sitatet...

Hos vanlig legekontor.

Er du redd når det kommer til barnevernet, lappen, jobb etc..

Så kan du sjekke for noe annet. føler deg veldig slapp og mistenker vitamin mangel. for eksempel.



Nyrer:
S-Kreatinin: 60 - 105

Blod:
LDL-kolesterol
HDL-kolesterol
B-Hemoglobin 13,4 - 17,0
B-Hematokrit 0,40 - 0,50

Lever:
S-ASAT: < 45
S-ALAT: < 70

vil som regel bli tatt med på alle blodprøver selv når du ikke bær om det.
Leverer du liste ala den jeg postet her, så vil dem reagere når de ser prolaktin og østradiol.
"Dette er jo dame hormoner"
De har som regel ikke gode nok kunnskaper til å skjønne hvordan dette er relevant å sjekke for en mann.
Sist endret av DrPerception; 6. april 2019 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I know. Forrige legen min fikk fyken fordi han var litt vel hard med en gruppe mennesker. Visste alt om bruken min, og passet på å skrive journal som ikke skulle vekke mistanke for bruk av steroider for andre som eventuelt skulle sett den.

Vurderer faktisk kjøpe en sentrifuge og analysemaskin fra Kina. Ta mine egne prøver når jeg vil.

Har fått forstørret prostata, litt problemer med vannlating, men problemet er enda ikke stort nok til at jeg vil utsette meg for eksponering for legen. Mulig jeg tar regningen selv hos private sykehus. Tips? Har liver & organ defender fra 5% som jeg kunne gitt et forsøk.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
I know. Forrige legen min fikk fyken fordi han var litt vel hard med en gruppe mennesker. Visste alt om bruken min, og passet på å skrive journal som ikke skulle vekke mistanke for bruk av steroider for andre som eventuelt skulle sett den.

Vurderer faktisk kjøpe en sentrifuge og analysemaskin fra Kina. Ta mine egne prøver når jeg vil.

Har fått forstørret prostata, litt problemer med vannlating, men problemet er enda ikke stort nok til at jeg vil utsette meg for eksponering for legen. Mulig jeg tar regningen selv hos private sykehus. Tips? Har liver & organ defender fra 5% som jeg kunne gitt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Om du kun holder deg til testosteron kan finasterid gjøre underverker for prostata.

Synes ideen om å kjøpe sentrifuge og analysemaskin høres spennende ut.


Tenk å kunne lage PRP i eget hus.

https://www.youtube.com/watch?v=bYyZxuAGw2c




Ingen tips på private sykehus dessverre. Aldri brukt. Mitt inntrykk fra andre er at de ser ut til å være vanskeligere enn de offentlige.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Puster tungt og tydelig. Hva er dette symptomer på? Pågått lenge.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Puster tungt og tydelig. Hva er dette symptomer på? Pågått lenge.
Vis hele sitatet...
*Økt metabolisme/større muskel masse/større behov for oksygen
* tykt blod
* forstørret hjerte.

mulig jeg kommer på mer.
Absolutt ikke uvanlig å oppleve.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Puster tungt og tydelig. Hva er dette symptomer på? Pågått lenge.
Vis hele sitatet...
Kjenner igjen ofte det på kur. Gjør du noe spesielt før dette skjer? Kan jeg spørre hva du går på og hvilken dose?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann, eg har 10 dbol og 20 anavar liggende. Eg er kun ute etter «det lille ekstra» før sommeren. Burde eg først ta dbol og derreter anavar evnt omvendt? Hvor mange mg per dag? Bruke begge deler samtidig? Hvordan er kombinasjonen med de? Alkohol?

Noen som vet mere om disse enn meg og kan svare meg på disse spørsmåla?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heisann, eg har 10 dbol og 20 anavar liggende. Eg er kun ute etter «det lille ekstra» før sommeren. Burde eg først ta dbol og derreter anavar evnt omvendt? Hvor mange mg per dag? Bruke begge deler samtidig? Hvordan er kombinasjonen med de? Alkohol?

Noen som vet mere om disse enn meg og kan svare meg på disse spørsmåla?
Vis hele sitatet...
Det er ingenting. Går du ikke fast på testo,vil du garantert miste langt mer enn du får ut av det.
Sist endret av Trenbro600; 22. april 2019 kl. 04:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Det er ingenting. Går du ikke fast på testo,vil du garantert miste langt mer enn du får ut av det.
Vis hele sitatet...
Så dette vil ikke være verdt det?
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så dette vil ikke være verdt det?
Vis hele sitatet...
Du vil kunne få noe kortvarige endringer i fysikken, men samtidig risikerer du å sette hormonene dine ut av balanse og bivirkninger for null varige resultater.

Ikke verdt det.

Bør ikke kombineres med alkohol. Dbol spesielt.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så dette vil ikke være verdt det?
Vis hele sitatet...
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Du vil kunne få noe kortvarige endringer i fysikken, men samtidig risikerer du å sette hormonene dine ut av balanse og bivirkninger for null varige resultater.

Ikke verdt det.

Bør ikke kombineres med alkohol. Dbol spesielt.
Vis hele sitatet...
Hva om eg ordnet 10-20 dbol mer da? Og tatt 15 mg dbol så 15 mg anavar annen hver dag?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om eg ordnet 10-20 dbol mer da? Og tatt 15 mg dbol så 15 mg anavar annen hver dag?
Vis hele sitatet...
Fremdeles ikke verdt det. Dbol kjøres 30-50mg om dagen i 4-8uker, noen mer. Du ville bare hatt nok til noen dager.

Det som skjer er at det vil gi deg en god følelse i noen dager, styrke øker kanskje litt,men det ville den gjort uansett for jeg tviler på at du har nådd potensialet ditt.

Også går du tom innen en uke,og nå kommer nedturen uten testosteron i kroppen. Du ender sannsynligvis et stykke under fra hvor du begynte.


Du gir for mye creds til steroider. Så magisk er det faktisk ikke.
Sist endret av Trenbro600; 22. april 2019 kl. 13:06.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei har ett spm som er passende her. Jeg har fått tilbud om deca og testo, fin pris, er 1 ml ampuller med deca på 100mg/ml om jeg ikke tar helt feil. Men disse er på møtkebrune ampuller, men når jeg søker på lab’en og roiden kommer det opp bare blanke ampuller. Hørt disse er kjøpt i Iran. Noen som vet hvordan jeg «kvalitetssikrer»?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fin tråd. Vurderer å starte en kur før sommeren, men er bekymret for den bivirkningen som gjør at man får mindre hår på hodet. Er det slik at av de oppførte stoffene som har lavest androgen effekt, også vil gi mindre/ingen hårtap? Jeg skjønner at det er andre variabler som gener inn i bildet, men feks turinabol har en 100:0 anabol/androgen ratio, er det synonymt med mindre hårtap?

Mitt spørsmål er egentlig; Hva er en grei førstegangskur med minst mulig økning av DHT nivåer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei har ett spm som er passende her. Jeg har fått tilbud om deca og testo, fin pris, er 1 ml ampuller med deca på 100mg/ml om jeg ikke tar helt feil. Men disse er på møtkebrune ampuller, men når jeg søker på lab’en og roiden kommer det opp bare blanke ampuller. Hørt disse er kjøpt i Iran. Noen som vet hvordan jeg «kvalitetssikrer»?
Vis hele sitatet...
Hva slags merke er det? Det kan være smuglervarer, det kan være fake, det kan være remakes. Så langt jeg er kjent pleier hurtigvirkende deca(NPP) å være dosert 100mg/ml, mens "vanlig" deca pleier å vært dosert 200mg/ml og oppover.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fin tråd. Vurderer å starte en kur før sommeren, men er bekymret for den bivirkningen som gjør at man får mindre hår på hodet. Er det slik at av de oppførte stoffene som har lavest androgen effekt, også vil gi mindre/ingen hårtap? Jeg skjønner at det er andre variabler som gener inn i bildet, men feks turinabol har en 100:0 anabol/androgen ratio, er det synonymt med mindre hårtap?

Mitt spørsmål er egentlig; Hva er en grei førstegangskur med minst mulig økning av DHT nivåer?
Vis hele sitatet...
Det er endel faktorer som spiller inn. Dosering, hvilket preparat etc. Du må ta de anabol- androgen forholdene med en klype salt. Dette gjelder prostatavekst og ikke nødvendigvis hårtap.

Jeg vil anbefale olje istedet for tabletter da du kan unngå noen bivirkninger denne veien. Jeg ville anbefalt deg som førstegangskur 500mg testosteron per uke i 10-15 uker.

Det finnes også "tilskudd" man kan ta for å unngå hårtap på kur, eller unngå det generelt. Du kan gjerne lese noe om "Finasterid" eller "Minoxidil".
Sist endret av Superspurv; 24. april 2019 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fin tråd.
Sist endret av Bomboklat; 24. april 2019 kl. 18:39. Grunn: skriveleif
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er endel faktorer som spiller inn. Dosering, hvilket preparat etc. Du må ta de anabol- androgen forholdene med en klype salt. Dette gjelder prostatavekst og ikke nødvendigvis hårtap.

Jeg vil anbefale olje istedet for tabletter da du kan unngå noen bivirkninger denne veien. Jeg ville anbefalt deg som førstegangskur 500mg testosteron per uke i 10-15 uker.

Det finnes også "tilskudd" man kan ta for å unngå hårtap på kur, eller unngå det generelt. Du kan gjerne lese noe om "Finasterid" eller "Minoxidil".
Vis hele sitatet...

Har lest litt om tilskuddene ja, tror jeg ville tatt det på kur og en stund etter, hva har man å tape på det tenker jeg.

Videre så har jeg lest at en Turinabol only cycle er mulig, og også et godt alternativ for å unngå bivirkninger, da Turinabol ikke konverterer til østrogen, og heller ikke er androgent. Dette finnes dog bare i pille/kapsel form eller?

Er det mulig å få bra resultat på Turinabol alene? Personlig er jeg relativt sterk, men har mye fett, og vil generelt gå ned i fett, og få relativt definerte muskler, må nok øke muskelmassen også. Er bare redd for bivirkninger, spesielt hårtap. Ikke at det er et problem hittil.
Tbol uten testo? Nei.

Ingen kurer med kun orale som gir deg noe uten testo i bunnen. Noen sarms, gw og mk677 kan gi litt effekt uten bivirkninger
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Er nå på ca 7-8uken med Testo C300. Trykker 2x 150-180mg i uken.
Har Nolvadex til å ta etter kuren som har planlagt total varighet på 10uker.

Men hvordan går jeg frem?
Hva er dosering av nolvadex etter endt kur (10uker på testo c)?
Når begynner jeg? Hvor mye Nolva tar jeg?
Hvor lenge bør jeg vente før jeg tar ny testo kur? Skal jeg ta nolva helt frem til ny kur starter?

Setter uendelig stor pris på all hjelp...
Vent to uker etter siste injeksjon, eller når du føler nedturen på testosteron.

Uke 1-2 40mg
Uke 3-4 20mg

Noen liker å starte med 60mg første uka.
Du tar nolva i de ukene, og det er det.

Du må føle selv på når du vil ha ny kur. Siden kuren din nå ikke er så "stor", kunne du fint kjørt en kur med en gang, men hva er poenget da med pct?

Du må selv finne ut av hva du vil med bruken. Vil du ha en eller to kurer i året, eller vil du være på mest mulig?
Sist endret av Trenbro600; 25. april 2019 kl. 03:22.
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Vent to uker etter siste injeksjon, eller når du føler nedturen på testosteron.

Uke 1-2 40mg
Uke 3-4 20mg

Noen liker å starte med 60mg første uka.
Vis hele sitatet...
Er det alt? Kan jeg starte på ny kur etter 4uke?

Du skriver: Uke 1-2 40mg.
Er dette daglig inntak? Altså 40mg daglig? Eller 40mg ukentlig? Hvor mange dager fordeles de 40mg på?

Jeg er virkelig helt blank på temaet og takket ja lenge før jeg fikk satt meg inn i det..
Daglig inntak.
Sist endret av Trenbro600; 25. april 2019 kl. 04:00.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey, skal kjøre en kur med testo og deca eller tren. Litt usikker men lurer også på å kjøre noe winstrol samtidig men hvor mye og hvor lenge burde jeg ha det supplert? Tenkte 5-6 uker med 60 mg winstrol muligens
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fin tråd. Vurderer å starte en kur før sommeren, men er bekymret for den bivirkningen som gjør at man får mindre hår på hodet. Er det slik at av de oppførte stoffene som har lavest androgen effekt, også vil gi mindre/ingen hårtap? Jeg skjønner at det er andre variabler som gener inn i bildet, men feks turinabol har en 100:0 anabol/androgen ratio, er det synonymt med mindre hårtap?

Mitt spørsmål er egentlig; Hva er en grei førstegangskur med minst mulig økning av DHT nivåer?
Vis hele sitatet...
I grove trekk: ja. Som nevnt tidligere er her, er androgen ratio jeg oppgir i start innlegget, ofte målt i prostatavekst hos rotter. Når man snakker om prostatavekst snakker man ofte om påvirkning av DHT.
Synes dog 0 i androgen effekt på turinabol er litt misvisende fordi turinabol vil senke SHBG som vil gi mer fri-testosteron. Mer fri testosteron betyr mer testosteron tilgjengelig som kan konvertere til DHT.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mitt spørsmål er egentlig; Hva er en grei førstegangskur med minst mulig økning av DHT nivåer?
Vis hele sitatet...
Første gangs kur bør være kun testosteron.

Kur som gir mist konvertering til DHT vil være deca-only. Deca konverterer til DHN som er mildere en DHT. Du vil også senke kroppens eget nivå av testosteron betraktelig som vil gi mindre DHT konvertering av til eget testosteron. Testosteron er svært viktig for menn, så dette er ikke noe jeg vil anbefale av flere grunner.

Har dog noe tanker om tilnærminger ved stacking for hårtap, men da er vi langt ute brosience land og usikkert område.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei har ett spm som er passende her. Jeg har fått tilbud om deca og testo, fin pris, er 1 ml ampuller med deca på 100mg/ml om jeg ikke tar helt feil. Men disse er på møtkebrune ampuller, men når jeg søker på lab’en og roiden kommer det opp bare blanke ampuller. Hørt disse er kjøpt i Iran. Noen som vet hvordan jeg «kvalitetssikrer»?
Vis hele sitatet...
Aburaihan Co.Tehran?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Er nå på ca 7-8uken med Testo C300. Trykker 2x 150-180mg i uken.
Har Nolvadex til å ta etter kuren som har planlagt total varighet på 10uker.

Men hvordan går jeg frem?
Hva er dosering av nolvadex etter endt kur (10uker på testo c)?
Når begynner jeg? Hvor mye Nolva tar jeg?
Hvor lenge bør jeg vente før jeg tar ny testo kur? Skal jeg ta nolva helt frem til ny kur starter?

Setter uendelig stor pris på all hjelp...
Vis hele sitatet...

Du er på 10 uker, venter 2 uker før pct. har pct 4uker. Ny blodprøve 2 uker etter pct.

Når du har denne blodprøven sammenligner du den med baseline(Blodprøven du tok før kur.)

Hvordan er verdiene?
Dette er relevant for svaret.

Ny kur før du er tilbake på baseline = usunn tilnærming, for så lenge du er på kur vil ikke kroppen din normalisere seg igjen. Sånn man kan ende opp med å havne på testo resten av livet, som er det samme som å ha ofret ballene sine til "boleguden"

Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Tbol uten testo? Nei.

Ingen kurer med kun orale som gir deg noe uten testo i bunnen. Noen sarms, gw og mk677 kan gi litt effekt uten bivirkninger
Vis hele sitatet...
Hørt om State Plan 14.25? Øst-tysklands statlige doping regime.

ca 10 000 atleter brukte doping og turinabol var deres drug of choice, men noen av disse brukte også testosteron i tillegg.

Tyskerne er glad i å loggføre og det at turinabol fungerer godt som prestasjonsfremmende middel er en av de best dokumenterte sakene innenfor doping verden.
Skal dog sies at ca 1000 fikk langvarige fysiske eller psykiske bivirkninger. (av disse flest jenter.)

Om du trenbro600 bruker trenbolone 600mg EW forstår jeg godt du tenker turinabol only ikke er særlig effektivt, men for den vanlige mannen i gata er så lite som 30mg turinabol nok til å gi resultater en normal rein atlet ikke ville kunne drømme om en gang.
Så klart mer effektivt sammen med testosteron da turinabol i tillegg til å ha egen effekt vil senke SHBG som gjør at mer av testosteronet vil bli tilgjengelig for å bygge muskler. Fri-testosteron verdi vil være høyere på samme dose testosteron med turina

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hey, skal kjøre en kur med testo og deca eller tren. Litt usikker men lurer også på å kjøre noe winstrol samtidig men hvor mye og hvor lenge burde jeg ha det supplert? Tenkte 5-6 uker med 60 mg winstrol muligens
Vis hele sitatet...
Imot wintrol i utgangpunktet, men skal du først ha det med så gjør det på testo og deca framfor testo og tren. Tren + wintrol = STOR sjanse for kardiovaskulære bivirkninger som dårlig blodfettprofil, åreforkalkning, faenskap som kan forkorte livet.

5-6 uker 60mg ED er innenfor en normal tilnærming i "bolemiljøet" og det er noe de fleste synes er greit.
Sist endret av DrPerception; 25. april 2019 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Er det alt? Kan jeg starte på ny kur etter 4uke?

Du skriver: Uke 1-2 40mg.
Er dette daglig inntak? Altså 40mg daglig? Eller 40mg ukentlig? Hvor mange dager fordeles de 40mg på?

Jeg er virkelig helt blank på temaet og takket ja lenge før jeg fikk satt meg inn i det..
Vis hele sitatet...
Hei, hvis målet ditt er å starte en ny kur så fort som mulig, vil jeg anbefale deg å cruise på en lav dose testosteron mellom kurene istedet for å ta PCT for å gjennomgå et psykisk helvete der hormonene prøver å stabilisere seg.

En gammel tommelfingerregel er at du bør være uten like lenge som du er på hormoner. Dvs hvis du kurer i 10 uker, og tar PCT i 4 uker, bør du vente nye 14 uker før du kjører på en ny kur.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Er nå på ca 7-8uken med Testo C300. Trykker 2x 150-180mg i uken.
Har Nolvadex til å ta etter kuren som har planlagt total varighet på 10uker.

Men hvordan går jeg frem?
Hva er dosering av nolvadex etter endt kur (10uker på testo c)?
Når begynner jeg? Hvor mye Nolva tar jeg?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvordan forholdet i kroppen din ser ut. Tok du en blodprøve i midten av kur?
PCT starter normalt sett 2 uker etter siste stikk ved cypionate

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal jeg ta nolva helt frem til ny kur starter?
Vis hele sitatet...
Nei. Kroppen bør normalisere seg uten påvirkning av medikamenter også før du starter på ny kur om helse er din hovedprioritering.
Sist endret av DrPerception; 25. april 2019 kl. 17:38.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hey, skal kjøre en kur med testo og deca eller tren. Litt usikker men lurer også på å kjøre noe winstrol samtidig men hvor mye og hvor lenge burde jeg ha det supplert? Tenkte 5-6 uker med 60 mg winstrol muligens
Vis hele sitatet...
Hvis du kjører på med Testo + tren, trenger du ikke winstrol. Winstrol er et dop som jeg vil si gir lite avkastning forhold til resultater. Man vil gjerne velge det som gir mest avkastning, i forhold til bivirkninger.

Hvis du er litt mer erfaren bruker, kan du feks ta 10-20mg dbol som pwo på treningsdagene, ellers er jeg ikke noe særlig for tabletter generelt. Da foretrekker jeg frontloading.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
En gammel tommelfingerregel er at du bør være uten like lenge som du er på hormoner. Dvs hvis du kurer i 10 uker, og tar PCT i 4 uker, bør du vente nye 14 uker før du kjører på en ny kur.
Vis hele sitatet...
God tommelfingerregel.

Med 14 uker her vil hemoglobin rukket og stabilisere seg tilbake til baseline som kan ta opp til 12 uker uten tapping av blod.
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Tbol uten testo? Nei.

Ingen kurer med kun orale som gir deg noe uten testo i bunnen. Noen sarms, gw og mk677 kan gi litt effekt uten bivirkninger
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg kort og godt hvorfor man absolutt må ha testosteron som base i alle kurer? Hvorfor kan ikke testosteron- derivater gjøre samme jobben?

Det er jo mange nybegynnere som gjerne tar tbol eller anavar alene som første kur, og jenter tar gjerne heller anavar enn EQ eller primobolan.

Det jeg tenker er det største ulempen med dette, er at hvis man først skal potensielt kødde til egenproduksjonen så er det kjipt om man gjør det etter 6 uker med tbol, der man kanskje har fått 1-3 kilo med kvalitetsmasse. Man vil få mye mer igjen av kuren om man tar testosteron med lik dose, men dobbel lengde.
Sist endret av Superspurv; 25. april 2019 kl. 19:15.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Første gangs kur bør være kun testosteron.

Kur som gir mist konvertering til DHT vil være deca-only. Deca konverterer til DHN som er mildere en DHT. Du vil også senke kroppens eget nivå av testosteron betraktelig som vil gi mindre DHT konvertering av til eget testosteron. Testosteron er svært viktig for menn, så dette er ikke noe jeg vil anbefale av flere grunner.

Har dog noe tanker om tilnærminger ved stacking for hårtap, men da er vi langt ute brosience land og usikkert område.
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Vil en "lett" kur på testosteron alene være nok til å gi en hårtap? Skjønner at dette er individuelt, men personlig så har ikke menn i vår familie begynt å miste håret tidlig.

Angående dine tanker om stacking mot hårtap, så er jeg veldig innteresert i å lese hva du tenker der. Skjønner dog hvis du vil holde tråden så vitenskapelig så mulig.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Ok, takk. Vil en "lett" kur på testosteron alene være nok til å gi en hårtap? Skjønner at dette er individuelt, men personlig så har ikke menn i vår familie begynt å miste håret tidlig.

Angående dine tanker om stacking mot hårtap, så er jeg veldig innteresert i å lese hva du tenker der. Skjønner dog hvis du vil holde tråden så vitenskapelig så mulig.
Vis hele sitatet...
Nei hårtap kommer etter langvarig bruk
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Ok, takk. Vil en "lett" kur på testosteron alene være nok til å gi en hårtap?
Vis hele sitatet...
Kan allefall forskynde prosessen, så du kanskje begynner miste hår tidligere.
Det som skjer er at DHT setter seg i hårsekken og blokkerer hårsekkens evne til å ta til seg næring. Håret vil bli tynnere, før det blir så tynt at det ikke er i stand til å trenge gjennom huden ved neste hårsyklus. Dette skjer hos nesten alle til en viss grad, det handler om hastigheten det skjer.

Dette blir helt hypotetisk:

Historie linje 1: Du tok en kur testosteron i alderen 25, men merker ingen hårtap eller merkbar tynning av håret.

Historie linja 2: Du tok aldri en kur testosteron i alderen 25

Historie linje 1: 10år etter i alderen 35 har du 14000 hår på hodet.

Historie linje 2: 10 år etter i alderen 35 har du 16000 hår på hodet.



Jeg skulle likt og sett et tvilling studie hvor den ene brukte suprafysiologiske doser testosteron og den andre ikke, hvor antall hår per cm ble målt.

Vet Greg Doucette en ifbb pro som har brukt det meste av steroider, har en tvillingbror som ikke har brukt steroider. Tvillingsbroren har mer hårtap enn Greg.

Tror ikke de er eneggede, men i så fall det vært en kraftig anomali i teorien om DHT og hårtap som legemiddel industrien tjener milliarder på. Kan jo sende melding kun for å høre.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
144/101 blodtrykk. 250mg testosteron e i uka.

Hva skjer med meg?
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
144/101 blodtrykk. 250mg testosteron e i uka.

Hva skjer med meg?
Vis hele sitatet...
Høyt østradiol? Mye vann i kroppen? Bruker du AI?
Sist endret av DrPerception; 25. april 2019 kl. 23:38.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror også det er relatert e2, men har ikke blodprøver til å backe det opp. Sendt forespørsel til privatklinikk om anonym blodprøve.

Bruker ikke ai. Har en stk 1mg arimidex jeg kan ta for å se om det hjelper.

Tips om hvor jeg eventuelt kan få tatt blodprøver utenom fastlege?
Hei,

Jeg har ei venninne som vil prøve anavar. Er det noen brands som er 'vanlige' idag som ikke er fake, eller med erfaring er ok dosert? Dette er relativt viktig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror også det er relatert e2, men har ikke blodprøver til å backe det opp. Sendt forespørsel til privatklinikk om anonym blodprøve.

Bruker ikke ai. Har en stk 1mg arimidex jeg kan ta for å se om det hjelper.

Tips om hvor jeg eventuelt kan få tatt blodprøver utenom fastlege?
Vis hele sitatet...
Prøv å legg til 2-3 cardio økter per uke. Dette skal være knall for blodtrykket. Det er rart om du skal ha veldig høy e2, da du knapt tar 2x dosering av hva en gjennomsnittlig 20 årings ville produsert selv.

Forslag til hva du kan si hos fastlegen: "Hei, jeg har tidligere tatt en kur, og jeg vil gjerne ta en blodprøve for å se om helsa er ok". Hvordan innstillingen din er hos legen også, kan ha noe å si, da jeg har erfart at en enkelt fastlege mer eller mindre nekter å ta blodprøver av folk som går på noe som helst av hormoner.
Sist endret av Superspurv; 27. april 2019 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Malay tiger anavar har vært bra.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med research peptides? For eksempel ipamorelin og sermorelin stack skal visstnok være greit effektivt og "trygt". Eller?
Det er like "trygt" som hgh
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Tips om hvor jeg eventuelt kan få tatt blodprøver utenom fastlege?
Vis hele sitatet...
Tar dere ikke blodprøvene deres hos furst bare? Forbeholdt at man bor ved en lab ja såklart..
Er det noen som vet hvor i Norge jeg kan få tak i 10ml sterilt hetteglass? slik som dette https://www.amazon.com/Sterile-Empty.../dp/B004TB6YV0 , jeg søker og søker og søker og søker men klarer ikke finne noe som ligner et sterilt hetteglass engang på norske nettsider. Burde da være mulig få kjøpt det?