Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1613
Hei!
Mistenker at den ene vinduskarmen/vinduet her hjemme ikke er helt tett da jeg kjenner det trekker enkelte steder. Vil ikke å begynne å legge inn ny list da jeg er redd det skal forverre det hele. Derimot tenkte jeg på tape. Googlet litt, men ble ikke helt klok. Fant noe som heter elektrotape, men var usikker på om dette kan brukes. Noen som har greie på det, evt vet om en annen type tape jeg kan bruke?

Fant ikke en underkategori til dette temaet, så håper det går greit å spørre her. Sikkert feil forum å spørre i også, men tipper noen har greie på dette
Sist endret av korkdal; 1. desember 2017 kl. 00:53.
Jeg leide et eldre hus på sørlandet en gang, var veldig gamle vinduer så de var dårlig isolert og det trakk veldig. Jeg kjøpte noe greier på claes ohlson eller biltema som jeg klistra rundt vinduet. Var noe gjennomsiktig silikongreier. Husker ikke hva det het dessverre men funket veldig greit for den vinteren jeg bodde der.

Edit: tror det var noe sånt: https://www.jernia.no/produktkatalog...K-LIST+HVIT+6M
Sitat av Morgul Vis innlegg
Jeg leide et eldre hus på sørlandet en gang, var veldig gamle vinduer så de var dårlig isolert og det trakk veldig. Jeg kjøpte noe greier på claes ohlson eller biltema som jeg klistra rundt vinduet. Var noe gjennomsiktig silikongreier. Husker ikke hva det het dessverre men funket veldig greit for den vinteren jeg bodde der.

Edit: tror det var noe sånt: https://www.jernia.no/produktkatalog...K-LIST+HVIT+6M
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Dette klistret du utenpå karmen? Ikke inni?
Du kan prøve å montere en ekstra tetningslist i karmen. Du finner dem i de fleste byggvare og byggrelaterte butikker. Kjøp gjerne noe av kvalitet, 3M f.eks, da henger limen lenger.
Sitat av reklame Vis innlegg
Du kan prøve å montere en ekstra tetningslist i karmen. Du finner dem i de fleste byggvare og byggrelaterte butikker. Kjøp gjerne noe av kvalitet, 3M f.eks, da henger limen lenger.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg ikke vinduet vil lukkes. Det går en gammel tetningslist i vinduet som jeg helst vil unngå å fjerne i frykt for å gjøre det verre med ny list som feks ikke passer. Vil uansett bare ha en midlertidig løsning nå som det er kaldt.

Så om noen har forslag til hvordan type tape jeg skal bruke så hadde jeg blitt happy
Jeg har ofte brukt vanlig gaffa tape for å tette lekkasjer i vinduer, funker greit
Dra av orginale listen og bruke ny Tesa P eller E list fungerer også, men du være nøye i hjørnene.
Men som sagt, gaffa er praktisk, eventuelt en klar pakketeip hvis du er opptatt av estetikk
Gjør deg selv en tjeneste å gjør det ordentlig. Brekk vekk lista med et brekkjern, hoggjern, hva enn du har. Kjøp byggskum og spray hvor enn du ser lys. Husk at byggskum utvider seg. La det stivne og skjær vekk ekstra skum med kniv. Flekk opp lista igjen. Finito.