Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 895
Ja, jeg lurer på om det finns noe som en bootable (oppstartsmulig) CD med diverse muligheter for å sjekke PC-en ?

Som f.eks memtest86, bare at det ikke er 2MB det er snakk om en gang -- på én CD.

Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en CD med test for diverse småting.

F.eks hadde jo chkdsk vært flott å kunne kjørt slik, siden man ikke kan være i windows for å sjekke den disken man har windows i (c:\ for de fleste av oss dozere).

Defragmentering er vel også er noe en kunne lagt med.


Hmja, tror jeg har fått sagt mitt.

Noen som vet ?



Alternativt putte det på ei USB-penn.
Sist endret av dosky; 22. august 2008 kl. 02:10. Grunn: Ikke bruk smilefjes i teksten *check*
Et kort og bra svar -- slik jeg så det kunne vært selv.


Takk.
Sist endret av dosky; 22. august 2008 kl. 02:23.
Sjekk også ut UBCD for Windows. Jeg bruker begge om hverandre. UBCD for generell hardwaresjekk, UBCD4Win for Windows-spesifikke problemer.
Bruker Hirens Boot CD selv. Slår bena under Ultimate Boot CD med sine mange funksjonaliteter og ekstraprogrammer.
Du kan jo bruke Ultimate Boot CD da.
Den sjekker forskjellige hd'er, ram, cpu, etc etc.
Jimmy Hoffa
Jeg skal se på den og sammenligne.

MagicalTrevor
Du mener denne, ja ?
Skal se på denne og for å sammenligne.

Mcmak
Next time... Try to read before you write.
Sist endret av dosky; 22. august 2008 kl. 11:12.
Hirens kostet penger sist jeg sjekket. Og har du både UBCD og UBCD4Win (vit at du kan bygge din egen UBCD4Win-CD med alle verktøy du skulle ønske, det samme med UBCD), så har du sannsynligvis alt du skulle trenge i din PC-fiksehverdag.

Standardverktøyene bør dog være nok for de aller fleste.
Jeg trengte for det meste bare noe enkle tester for å sjekke maskina.

F.eks chkdsk med valg om du skal kjøre /r eller noe annet :]


Hadde jeg kunnet skrevet noe slikt skulle jeg gjort det, men men...

Jeg skal teste.


Så takk -- og kanskje jeg går for Hirens en gang.
Sitat av Jimmy Hoffa
Hirens kostet penger sist jeg sjekket. Og har du både UBCD og UBCD4Win (vit at du kan bygge din egen UBCD4Win-CD med alle verktøy du skulle ønske, det samme med UBCD), så har du sannsynligvis alt du skulle trenge i din PC-fiksehverdag.

Standardverktøyene bør dog være nok for de aller fleste.
Vis hele sitatet...
Hiren's har aldri kostet penger. Den ligger ute på de fleste torr sidene.

atlef.
Sist endret av atlef; 22. august 2008 kl. 15:28.
atlef, det der er nesten en rapporteringsverdig post -- noe som koster penger, koster penger. Det at noe er tilgjengelig over torrent vil ikke tilsi at det automagisk er gratis.

Men det var så...
Sitat av dosky
atlef, det der er nesten en rapporteringsverdig post -- noe som koster penger, koster penger. Det at noe er tilgjengelig over torrent vil ikke tilsi at det automagisk er gratis.

Men det var så...
Vis hele sitatet...
Hvis det nå skulle vise seg at den selges, så koster den sikkert mer enn de fleste kan forestille seg.
Med så mange betalprogrammer og lisensene til disse ville det rett og slett bli urealistisk dyrt.
Står heller ingenting på hjemmesiden om pris, eller om du kan kjøpe den.

atlef.