Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2805
Er innlagt på åpen avdeling på dps for øyeblikket. Har en schizofreni diagnose. Vet alle de som jobber der, sykepleierne og hjelpepleierne etc, om at jeg har den diagnosen? Takk for svar
Regn med det ja, vet absolutt all informasjon om folk jeg jobber med på eldrehjem og ser ikke hvorfor dps skal være annerledes.
Blir vel ganske så vanskelig for sykepleiere og hjelpepleiere å hjelpe deg om de ikke vet om diagnosen din, så vil tro de gjør det.
Ja det gjør de, de er der for å hjelpe deg ikke dømme deg
R.i.p 23.04.2021
Sefølgelig vet dem alt om alle som er innlagt der.hva trur du dem diskuterer på morgenmøte for så og velge hvem som skal være din daglige kontakt?
Sist endret av Tarm; 13. juni 2020 kl. 22:01.
Jeg skjønner ikke noe av noenting og klarer ikke få oversikt over hva som skjer eller hva som skal skje føles som alt bare er et rent kafkahelvete
Sist endret av Fredagsvitsen; 13. juni 2020 kl. 22:06.
Sitat av Fredagsvitsen Vis innlegg
Jeg skjønner ikke noe av noenting og klarer ikke få oversikt over hva som skjer eller hva som skal skje føles som alt bare er et rent kafkahelvete
Vis hele sitatet...
Det går bra, du behøver ikke så mye oversikt. Innleggelse på åpen avdeling skal være en pause for deg og behandling hvor du blir med på gruppe timeplanen, deltar i felles måltider og åpner deg opp til de daglige samtalene med kontakten din. Du kan gjerne spørre kontakten din om du kan få mer informasjon om en individuell plan, eller lage en stikkordsliste sammen med hva det er du skal få ut av oppholdet. Men stol på de, ingen der er i mot deg og forvirrelsen er mest i ditt eget hode fordi du kanskje tviler på alt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De som jobber på din avdeling og er en del av di behandlingskrets har innsyn i journaler og diagnoser ja
Dette er for at de skal kunne gi deg best mulig behandling tilrettelagt dine behov
Sist endret av Dobbeldyne; 26. juni 2020 kl. 09:10. Grunn: Redigert