Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3539
Hei!

Vi leker litt med tanken om å lage en slags side som tilbyr bedriftprofil for bedrifter. For at de skal komme på google m/ søkeord o.l

Hvordan kan man lage bedriftsprofiler? Noe lignende som 1881 har.

Ja da, sikkert mange av de sidene. Og jada, sikkert mange av de er svindel. Men det er ikke mitt point. Noen som vet enkel måte å lage de på?
hvis du vil lage nettsider, prøv Bluehost. Da kan du lage siden akkurat slik du ønsker, uten restriksjoner, for 500kr året.
Dessverre vet jeg ikke om du kunne tjent noe penger dette med det første. Dessuten er det en Ide som finnes allerede. LinkedIn er vel på en slags måte det samme
Tror du misforstår. Jeg har en host og domene. Jeg er interessert i å gjøre noe lignende som finnalle.no foreksempel. Ikke linkedin.
Sist endret av GladeHarlem; 23. januar 2014 kl. 22:26.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Du har tenkt til å lage en nettside som lister mange bedrifter, hvor du kan trykke deg inn på hver av de for å se navn, nummer, nettside, informasjon etc..?

Sett opp en database hvor du legger til bedrifter i forksjellige kategorier. Deretter er det bare å bruke HTML, CSS (design) og PHP (hente/lese inn bedrifter), og jQuery for å få litt mer liv i nettsiden.

Vet forsåvidt ikke hva som er vitsen med en slik nettside. Man kan allerede bruke Google til å finne caféer, butikker, frisører, mekanikere, transport, osv. i nærheten av seg selv. Om jeg for eksempel søker på Freak.no, så vil jeg heller at nettsiden freak.no skal komme frem i stedet for en 3. part nettside som sier hva freak.no er.
Jeg ville satt opp Drupal, og lagd innholdstyper for de forskjellige typene bedrifter. Deretter er det bare å bruke Views for å hente ut informasjonen til ønsket visning.
Zarlach: Google er tingen. ;-) Du bruker google til alt. Om du søker snekker ålesund, så får du opp snekkerne sin hjemmeside. Men du vil også få opp optimaliserte bedriftsprofiler. Takk for svar Gjerne gi flere tips.
Blir nesten nostalgisk av å lese forretningsidéen. Dette er vel en av de eldste greiene som finnes på nett, og det fungerer forsåvidt ikke lengre heller om du ikke har et stort og aggressivt selgerteam som kan prakke dritten på folk.

Du må ha avtale med Brreg. Det koster en del penger, før rundt 50 000 året for abonnementet, men kan være billigere nå. Ring de.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nøkkelordet er SEO, om jeg forstår deg rett. Det skal forresten være mulig å be Google om å få innrykk på de øvrste treffene i søkeannonsene
Ja. Idèen er nok sikkert fra 1800-tallet, whatsoever. Avsluttet nettopp i jobb der jeg hadde månedslønn på 50 - 80k. Man trenger ikke å ha et stort selgerteam. Er man flink nok selv, så holder 3 stk. Avtale med brreg? Å starte ett aksjeselskap er blitt billigere, om det er det du tenker på. Men det var ikke noe av dette jeg spurte om. Lei av å må forklare meg på hver tråd jeg lager fordi en eller annen "smarting" skal komme og behandle andre for barnehagebarn.

[COLOR="Red"]Jeg trenger ett oppsett på webdesign som kan være lett å bruke.[/COLOR]
Sist endret av GladeHarlem; 24. januar 2014 kl. 12:00.
Når det var snakk om avtale med brreg her så er det altså snakk
om å ha en avtale der du kan hente ut bedriftsinformasjon fra de.
Men du tenker vel kanskje at folk kan registrere sin egen bedrift
på din side?

Jeg vil anbefale å sjekke ut Wordpress. Jeg har dessverre ikke noe
tips om noe ferdige pluginer du kan benytte, men det finnes nok!

Ellers får du bare ha lykke til
kjedelig streiting
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Vet forsåvidt ikke hva som er vitsen med en slik nettside. Man kan allerede bruke Google til å finne caféer, butikker, frisører, mekanikere, transport, osv. i nærheten av seg selv. Om jeg for eksempel søker på Freak.no, så vil jeg heller at nettsiden freak.no skal komme frem i stedet for en 3. part nettside som sier hva freak.no er.
Vis hele sitatet...
Slike katalogsider er jo perfekt om en vil drive i gråsonen av loven når det kommer til fakturasvindel. Bare å sette opp en slik jallaside, og vente til sommerferien når vikarene er på jobb.
Sist endret av legalize_it; 24. januar 2014 kl. 13:54.
Jeg må nesten le litt av deg, Legalize_it. Jeg har vært borti det du kaller for gråsonen innenfor telefonsalg. Men det finnes fortsatt folk som ser verdien i å komme opp på google. Og jeg leverer det produktet. Dem kommer opp på google. Fakturasvindel? Det skjønner ikke jeg helt. Men hvor shitty selve produktet er, har ikke mye å si. Så lenge det holder en viss standard.
Ingen som vet hva de gjør kjøper slike søppelprodukter. Er du heldig så klarer du kanskje å lure en og annen som driver et lite enkeltpersonsforetak, men da er det bare å forberede deg på å møte i forliksrådet da du aldri kan levere noe som er verdiskapende for kunden din.

Mye arbeid for utrolig lite fortjeneste. Det er en grunn til at det bare er shady firmaer som driver med fakturasvindel som holder på med dette. Det er ikke penger i det.
Bedrifter som vil være på google er da vitterlig det idag? Ser ikke hvordan skal du ´hjelpe´ de? (Med mindre du skal selge hjemmesider da)
Sitat av Spenna Vis innlegg
Bedrifter som vil være på google er da vitterlig det idag? Ser ikke hvordan skal du ´hjelpe´ de? (Med mindre du skal selge hjemmesider da)
Vis hele sitatet...
Viss de får en bedriftsprofil på denne siden vil de jo få en innlink til sin hjemmeside. Det er noe som er god SEO og vil hjelpe de høyere opp på Google.
Katalogtjenester som det gir tilnærmet ingen Google-juice, så det er mer eller mindre verdiløst fra et SEO-perspektiv. Og sett at kunden må betale for å ligge på disse sidene, så er det hvertfall dårlig investering av markedsføringsmidler.
hei mr cocky, slutt å lek at du er verdensmester til alle de som prøver å svare deg på ideen din.
Hvordan gikk det med snus abonnementet ditt forresten som du kom med før jul her? gikk den og i vasken?

ideen du kommer med i dag er elendig, ingen bedrifter vil betale deg for at du skal flytte de opp på google eller legge de inn på en annen søke portal for bedrifter som du selv har laget.
Og du sier du ikke trenger selgere? Noen må jo kunne selge produktet ditt inn til bedriftene, og telefonsalg til bedrifter er ikke akkurat lett, når du skal selge noe de ikke har behov for i utgangspunktet.

Gi opp å heller gå tilbake til drømmejobben din hvor du tjente 50k?60k?70k?80k? drømmejobben gitt
Oj, så tøff man skulle være på internett. Snusabonnementet var for å høre respons. Og som Norge er i dag, da man ikke en gang kan reklamere for nikotin så blir det veldig vanskelig. Og om noen følte at jeg svarte cocky, så var ikke det meningen. Men jeg fikk aldri noe ordentlig svar, bortsett fra ett par her.

Selvfølgelig vil folk komme på google? Hva gjør folk til dags - jo, de bruker jungeltelegrafen og google. Og nei, jeg trenger ikke noe mer enn 3 selgere. De har 8 års erfaring, og det eneste de trenger er en pitch. For en helt normal mann så er en månedslønn på 50-80+k en grei drømmejobb. Snakk om hvem som er cocky her.

Og om du ikke ser verdien i Google så har du aldri vært på internett før.