Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 11136
Vet ikke hvorfor,men føler jeg har behov for å dele denne historien med noen utenforstående som ikke kjenner meg eller vet hvem jeg er.

Det startet vell egentlig når jeg var 13 år og fikk smaken på morrorøyken, og ting eskalerte fort, alt handlet om å teste alt, gjøre mest faenskap og være den "galeste" gutten i klikken.
Dette var en livsstil jeg virkelig trivdes med, alltids hadde man penger, damer og man kjedet seg aldri.
Fant rimelig fort ut at det var penger å tjene på mine venner og bekjente som levde på samme måte og kjøpte min første 100 gramsplate og vekt når jeg var 15.
De neste 5 årene var jeg en smådealer av og på,levde livet uten de store bekymringene og hadde det alltids morro.
Men mye vil ha mer, og selv om jeg har puttet i meg alt som finnes av droger ser jeg oppegående ut,har tunga rett i munnen og er flink til å ha kontroll, dette ble plukket opp av noen store gutter i miljøet, og plutselig hadde jeg store kvantum med stoff gjemt under madrassen og en økonomi jeg aldri hadde drømt om. Og jeg elsket det! Pengene,makten,damene,folkene rundt meg, jeg følte jeg hadde funnet meningen med livet!
Livet var en stor fest, Kokain fra morgen til kveld, champagne på byen,dyre klær,damer penere en dem man ser i blader,dette skulle vare evig!
Men easy come, easy go, De gutta over meg som ikke ble tatt stakk av, og jeg sto uten kontakter eller penger omtrent, og det lille jeg hadde spart opp gikk opp i livsstilen min ganske fort.
Jeg ble desperat etter å leve som før, gjorde mange dumme valg og endte opp med noen år bak lås og slå.
I fengsel lærte jeg mye, jeg fant ut av hva som var viktig i livet, fikk en oppvåkning trodde jeg.
etter jeg slapp ut leide jeg meg et småbruk på landet og gjorde ikke annet en å jobbe,fiske og nyte livet sammen med hunden min.
så følte jeg at jeg hadde funnet roen og kjente at jeg hadde lyst til å bygge opp relasjonene til min familie og flyttet hjemover igjen.
2 uker senere var jeg i oslo og hentet mitt første parti..
livet mitt ble som før og jeg festet hardere en noen gang, men denne gangen ikke på kokain, men syre,sopp,x, og masse andre rare stoffer.
jeg fikk meg en nydelig dame, flyttet inn i en toppleilighet og alt var idyll.
så begynte ting å skje i hodet mitt.
jeg fikk plutselige raseri anfall, slo meg selv så hardt i hodet at jeg lå flere ganger nede med hjernerystelse,knuste alt i leiligheten og mistet fullstendig kontroll på pengene.
Jeg endte opp med en gjeld på en del 100 tusen, bare på en mnd og jeg var helt psykisk ute og innså ikke realiteten, jeg var på vei til å få STORE problemer.
Kjæresten dumpet meg mens hun var gravid,jeg fikk ukentlig juling mens jeg prøvde å betale ned sammtidig som huet mitt var helt ute,jeg mistet alt av venner og familie og til slutt fikk jeg nok.
Jeg endte opp innlagt etter et selvmordsforsøk og fikk roen på hodet mitt igjen.
jeg innså at jeg skulle bli far og at mitt liv måtte taes tak i.
Jeg ble rusfri, ordnet jobb, trakk meg vekk fra miljøet og bygget opp relasjonen til min familie og fikk tiliten tilbake.
min ex kjæreste var forsatt livredd meg, og jeg fikk vite at jeg hadde blitt pappa 2 dager etter at ungen var født, av ei felles veninne.
jeg brukte de første dagene etter fødselen på å komme på besøk hver dag med blomster,svar på urinprøver og papirer fra jobb for å bevise at jeg hadde sjerpet meg og var klar for pappa rollen.
2 uker etter fødselen Bodde jeg sammen med moren og datteren min i et lite koselig hus på landet.
Moren slet mye med psyken etter fødselen og jeg sto på å hjalp henne så godt jeg kunne, ting gikk faktisk bra og hun så at jeg hadde forandret meg.
Men en kveld banker det på døren, og der står en gammel kammerat og ser litt bekymret ut, denne fyren jobber som torpedo og forteller meg at jeg har 7 dager på å betale 80.000 kr hvis ikke kommer det noen veldig kjipe folk på døren.
hva faen skal jeg gjøre? jeg har en inntekt på 15-16 tusen og har et barn i hus?
tankekjøret tar overhånd og psyken min blir dårlig igjen, noe som resulterer i at jeg begynner å skrike å kjefte på kjæresten min som allerede sliter fra før..Jeg nekter å bli kriminell igjen, jeg nekter å møte veggen..
Nå sitter jeg alene i huset mens barnet er tatt hånd av barnevernet og bor hos svigers, jeg er 2 uker over tiden på pengene og venter bare på at noen banker på døren og jeg har ikke en krone å gi dem..
jeg er ikke redd lenger, men jeg lurer på hvordan fremtiden ser ut, vil jeg komme igjennom dette og forsatt kunne være en far for barnet mitt, som er det kjæreste jeg har?
Be om å få et møte med banken (evnt. flere banker) og spør om et forbrukslån,
fortell gjerne denne historien til din rådgiver, 100tusen er lite når det kommer til lån..

Dette får du garantert om du har kausjonist!
Hvis du ikke har det kan banken sette 10års nedbetaling, noe som tilsvarer 1500kr (+-) pr. mnd


Er banken vanskelig, sjekk ut alle alternativ for forbrukslån, det er uansett bedre med forbrukslånsgjeld enn narkogjeld.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Tingen er at jeg har over 300000 i forbrukslån fra før av og har ikke nubbetjangs til å få enda et..
kausjonist kan jeg og se langt etter..
Det eneste valget jeg har er å være en "galemathias" å konfiskere av andre i miljøet, men det blir fort å bytte ut gammelt stress med nytt..Det jeg lengter etter er et vanlig a4 liv med kun bekymringer i det å betale parabolregningen og hva vi skal ha til middag neste uke..
80 00 er enda lettere å få finansiert.

Ikke stress, ta det med ro. Kommer noen på døra så får du svare deretter.

Løp ned til banken nå!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av piGGtraadX Vis innlegg
Be om å få et møte med banken (evnt. flere banker) og spør om et forbrukslån,
fortell gjerne denne historien til din rådgiver, 100tusen er lite når det kommer til lån..

Dette får du garantert om du har kausjonist!
Hvis du ikke har det kan banken sette 10års nedbetaling, noe som tilsvarer 1500kr (+-) pr. mnd


Er banken vanskelig, sjekk ut alle alternativ for forbrukslån, det er uansett bedre med forbrukslånsgjeld enn narkogjeld.
Vis hele sitatet...
Gjør som denne mannen sier, men jeg ville hatt noe i bakhånd til å forsvare deg med, siden det har gått 7 dager over tiden. Mulig de kommer til å gjøre seg voldelig pga det.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Patrick Vis innlegg
80 00 er enda lettere å få finansiert.

Ikke stress, ta det med ro. Kommer noen på døra så får du svare deretter.

Løp ned til banken nå!
Vis hele sitatet...
Tingen er at jeg har betalingsanmerkinger her ifra og til månen og har ikke før helt nylig begynt å vise betalingsvilje, så lån funker nok ikke.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Gjør som denne mannen sier, men jeg ville hatt noe i bakhånd til å forsvare deg med, siden det har gått 7 dager over tiden. Mulig de kommer til å gjøre seg voldelig pga det.
Vis hele sitatet...

litt juling tåler mann jo, og disse folkene gidder jeg ikke stå imot, det blir bare en karusell av voldshandlinger og faenskap og helt ærlig, slik som jeg føler det nå planlegger jeg å bare si til dem at jeg ikke har noenting å tilby og at de får gjøre hva dem vil, jeg vil bare bli ferdig med stresset nå, få det ut av verden samme faen hvordan
Hvis de er seriøse profesjonelle folk så kommer de sikkert til å tilby deg risky jobber for smått i fortjeneste for å betale ned. Takk for at du delte sin historie, ikke mist fokuset
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Hvis de er seriøse profesjonelle folk så kommer de sikkert til å tilby deg risky jobber for smått i fortjeneste for å betale ned. Takk for at du delte sin historie, ikke mist fokuset
Vis hele sitatet...
De er ikke profesjonelle, de er fra øst europa, og de skylder igjen store summer og stresser selv med å få inn penger, jeg kjenner disse gutta og de er som dyr
Kjenner ikke deg men personlig ville jeg ha forsvart meg så godt jeg kan. Hvis det ikke går an å snakke med folk så hvorfor la ondskapen vinne? barrikader deg og skrem livsjiten ut av de helvetes drittsekka, sett opp en felle med hjelp av onkel eller vær forberedt på alt. Ser du skriver de er fra østeuropa? Anonymt tips til onkel om at disse driver ulovlig kan føre til deportering men om det skjer raskt nok for din del eller om det stanser dem er en annen sak. Hovedpoenget mitt er å ikke gi over deg selv til disse dyra det kommer aldri til å ta slutt hvis du gir deg over
Sist endret av Kaptein Snus; 30. juni 2013 kl. 14:17.
Ville først tenkt på fruen og ungen. Hvis du vet at du egentlig ikke har mulighet til å skaffe de pengene så send fruen og ungen vekk midlertidig. Finn på en unnskyldning hvis hun allerede ikke vet om det. Ærlighet varer lengst uansett men noen ganger må man få dra noen hvite løgner.

Har absolutt ingen du kan stole på og eventuelt låne fra? Bruk kreditt? Bedre å betale tilbake til en snill bank enn folk fra Øst Europa. Ikke til å tulle med.

Ville bare tatt det som en mann, uansett hva det skal bety. Pass ekstra godt på barnet og dama, ikke greit å ha de der hvis de kara kommer.

Uansett hva du gjør ikke gjør noe kriminelt ihvertfall, det er fortiden. Du kan lett få et u(sikkert) lån som dekker det meste, men ordne dette hos bank eller på kreditt.

Kjip situasjon.. Skaff pengene, betal tilbake, glem alt tullet, lev livet med damen og barn og tenk fremtid og dropp fortid.

Ta vare, håper ting ordner seg for deg. Livet er ikke lett as, spesielt når man leker med kortene..

heartslava!
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Kjenner ikke deg men personlig ville jeg ha forsvart meg så godt jeg kan. Hvis det ikke går an å snakke med folk så hvorfor la ondskapen vinne? barrikader deg og skrem livsjiten ut av de helvetes drittsekka, sett opp en felle med hjelp av onkel eller vær et forberedt på alt.
Vis hele sitatet...
tanken har slått meg, har tilgang på våpen og det finnes jo noe som heter nødverge, greia er bare den at hvis du tøyser med disse gutta må du flytte bort etterpå, og hvorfor lage så mye leven hvis man bare kan stikke av? hadde jeg ikke hatt en datter hadde jeg hatt døren åpen og en hagle i hendene, eller vært ute å tullet frem pengene.
det å stikke når jeg har et barn er heller ikke en mulighet for meg
kredittkort eller slike veldig gunstige lån de reklamerer for på tv til alle døgnets tider, med kun 21% rente.
Lånet vil nok ha dobbla seg når du har fått betalt, men du slipper hvertfall å leve i frykt for at noen smeller inn døra di.

Må og få legge til at jeg håper du ikke tar kontakt med barnet før dette her er ute av verden, dette er dine feil å ikke barnet sine.
Sist endret av Bemu; 30. juni 2013 kl. 14:24.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av heartslava Vis innlegg
Ville først tenkt på fruen og ungen. Hvis du vet at du egentlig ikke har mulighet til å skaffe de pengene så send fruen og ungen vekk midlertidig. Finn på en unnskyldning hvis hun allerede ikke vet om det. Ærlighet varer lengst uansett men noen ganger må man få dra noen hvite løgner.

Har absolutt ingen du kan stole på og eventuelt låne fra? Bruk kreditt? Bedre å betale tilbake til en snill bank enn folk fra Øst Europa. Ikke til å tulle med.

Ville bare tatt det som en mann, uansett hva det skal bety. Pass ekstra godt på barnet og dama, ikke greit å ha de der hvis de kara kommer.

Uansett hva du gjør ikke gjør noe kriminelt ihvertfall, det er fortiden. Du kan lett få et u(sikkert) lån som dekker det meste, men ordne dette hos bank eller på kreditt.

Kjip situasjon.. Skaff pengene, betal tilbake, glem alt tullet, lev livet med damen og barn og tenk fremtid og dropp fortid.

Ta vare, håper ting ordner seg for deg. Livet er ikke lett as, spesielt når man leker med kortene..

heartslava!
Vis hele sitatet...


som sagt, ungen er hos barnevernet, dama er lei og har gjort det slutt, jeg sendte dem bort med en gang jeg fikk høre om dette, har vært helt ærlig med både kjæresten og min familie, jeg er ferdig med å leve med løgner og faenskap..
har hørt med familie og venner og det er ingen som kan hjelpe,mine foreldre er ikke akkurat økonomisk anlagt de heller..
exdamen, før ex delen kom inn i bildet sa seg villig til å ta opp et lån,men den båten har seilt nå

Sitat av Bemu Vis innlegg
kredittkort eller slike veldig gunstige lån de reklamerer for på tv til alle døgnets tider, med kun 21% rente.
Lånet vil nok ha dobbla seg når du har fått betalt, men du slipper hvertfall å leve i frykt for at noen smeller inn døra di.

Må og få legge til at jeg håper du ikke tar kontakt med barnet før dette her er ute av verden, dette er dine feil å ikke barnet sine.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort dumme valg, men jeg er ikke dum, barnet mitt er det kjæreste jeg har og jeg gjør alt i verden for henne, selv om det betyr at jeg ikke får være med henne på en stund
Du må ofre tiden i et par år, jobbe svart med hendene og tjene penger så du kan betale denne gjelden som tynger deg ned. Lær deg et håndverksyrke. Enten det, eller kjøpe og selge dop da, men er vel litt mindre hederlig. Så igjen, denne gjelden er jo noe du har skaffet på uhederlig vis så hvorfor ikke?

Det er alltid sterkt gjort å ta valget til å bli et bedre menneske. Hold deg på den stien. Det er en grunn til at de fleste har et A4-liv, det er det tryggeste og letteste.
Har du ingenting av verdi du kan pansette? Ihvertfall prøv å kompenser med de i en form får avbetaling eller noe lignende. Er jo ikke noe vits i å bare banke livskiten ut av deg, det tjener jo ikke de noe på. Det er ihvertfall det første jeg kommer på, er det sånn at de har advart deg gang på gang, blir det ett helt annet scenario.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du må ofre tiden i et par år, jobbe svart med hendene og tjene penger så du kan betale denne gjelden som tynger deg ned. Lær deg et håndverksyrke. Enten det, eller kjøpe og selge dop da, men er vel litt mindre hederlig. Så igjen, denne gjelden er jo noe du har skaffet på uhederlig vis så hvorfor ikke?

Det er alltid sterkt gjort å ta valget til å bli et bedre menneske. Hold deg på den stien. Det er en grunn til at de fleste har et A4-liv, det er det tryggeste og letteste.
Vis hele sitatet...
Jeg har en utdannelse og fast inntekt, men de er ikke interessert i noen nedbetaling, de vil ha alt pronto, hadde jeg kunne betalt 10 laken i måneden hadde det ikke vært noe stress, det å selge droger er det jeg kan best, men jeg vil ikke inn på den stien igjen, den er litt for moro og jeg mister fort kontrollen.
Hadde dette skjedd for noen år siden hadde jeg bare ledd og ordnet det med en gang, men jeg har forandret meg, til om noe svakere men bedre menneske
Om du er ressurs sterk så du klarer ekstra jobb så hvorfor ikke få deg en ekstra jobb på kveld natt som betaler greit. Nå er det jo sommer. Folk trenger hjelp til så mye. Hus vedlikehold av diverse slag. Kanskje er det bønder ikke alt for langt unna som trenger litt hjelp nå som sommeren er på gang. Hva med sovende nattevakt på instituasjoner? (kanskje ikke det letteste å få med din fortid) men verd ett forsøk. Ja du vil bli sliten uansett hva ekstra jobb du tar men kan bli noe penger på vei inn da.
Sist endret av creavator; 30. juni 2013 kl. 14:46.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av creavator Vis innlegg
Om du er ressurs sterk så du klarer ekstra jobb så hvorfor ikke få deg en ekstra jobb på kveld natt som betaler greit. Nå er det jo sommer. Folk trenger hjelp til så mye. Hus vedlikehold av diverse slag. Kanskje er det bønder ikke alt for langt unna som trenger litt hjelp nå som sommeren er på gang. Hva med sovende nattevakt på instituasjoner? (kanskje ikke det letteste å få med din fortid) men verd ett forsøk. Ja du vil bli sliten uansett hva ekstra jobb du tar men kan bli noe penger på vei inn da.
Vis hele sitatet...
hehe jobber faktisk i helsevesenet pr dags dato :P, som sagt, kunne jeg betalt ned i avdrag hadde jeg ikke stresset, jeg har ikke noe imot å jobbe mye
Vel du har alltids muligheten å komme deg på en fiskebåt for en kortere periode på la oss si 2-3 mnd da burde du kunne betale cash og om øst europeerne ønsker å komme med jolle ut i barentshavet eller hvor du måtte henge rundt så får de vel heller komme. Mulighetene er der bare du ser rundt deg. En kompis var ute i 12 uker og kom igjen med alt for mye penger pga god fagst.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av creavator Vis innlegg
Vel du har alltids muligheten å komme deg på en fiskebåt for en kortere periode på la oss si 2-3 mnd da burde du kunne betale cash og om øst europeerne ønsker å komme med jolle ut i barentshavet eller hvor du måtte henge rundt så får de vel heller komme. Mulighetene er der bare du ser rundt deg. En kompis var ute i 12 uker og kom igjen med alt for mye penger pga god fagst.
Vis hele sitatet...

vet du hva? Du sier faktisk noe der, og jeg kjenner flere nordpå som er på båt..
kansje jeg skulle tatt noen telefoner og reist oppover og kommet tilbake når jeg hadde en 100 laken å hoste opp?
dette med kurs er og en smal sak, er ikke mye det koster for sikkerhetskurs om man skal på fiskebåt
det hadde vært en helt genial måte å løst det på!
og hvis folkene stresser meg pga tid etterpå kan dem reise langt vest, da anmelder jeg dem
Sist endret av PurFaen; 30. juni 2013 kl. 15:01.
Sitat av PurFaen Vis innlegg
vet du hva? Du sier faktisk noe der, og jeg kjenner flere nordpå som er på båt..
kansje jeg skulle tatt noen telefoner og reist oppover og kommet tilbake når jeg hadde en 100 laken å hoste opp?
dette med kurs er og en smal sak, er ikke mye det koster for sikkerhetskurs om man skal på fiskebåt
Vis hele sitatet...
Glad det kom noe vettugt ut av meg i dag også.
Hvis du ikke får tak i jobb oppe i nord, er det også mange båter som går ut fra vestlandet og mot shetland, færøyene osv. Det er også en plass å søke etter arbeid.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
satt siste tiden i fengsel på en åpen anstalt, der ble jeg kjent med flere som er på og har egen båt, og fått tilbud flere ganger om å bli med ut, så tror nok det vil løse seg pluss at jeg er en kraftig kar og har ikke noe imot tungt arbeid
Vær hardere enn de som dukker opp på døra? Vær heller galingen og beskytt huset\ familien din.
Tviler på at dere har en skriftlig avtale på hva du har lånt og hva du skylder, altså da hadde de jo gått til politiet med det.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Vær hardere enn de som dukker opp på døra? Vær heller galingen og beskytt huset\ familien din.
Tviler på at dere har en skriftlig avtale på hva du har lånt og hva du skylder, altså da hadde de jo gått til politiet med det.
Vis hele sitatet...
har vært en galning og det kommer sjeldent noe godt ut av det, vold avler vold, i tillegg finnes det mennesker der ute det ikke er vits i å legge seg ut med
Sitat av creavator Vis innlegg
Vel du har alltids muligheten å komme deg på en fiskebåt for en kortere periode på la oss si 2-3 mnd da burde du kunne betale cash og om øst europeerne ønsker å komme med jolle ut i barentshavet eller hvor du måtte henge rundt så får de vel heller komme. Mulighetene er der bare du ser rundt deg. En kompis var ute i 12 uker og kom igjen med alt for mye penger pga god fagst.
Vis hele sitatet...
Dette er det beste forslaget hittil.

Ellers ville jeg vurdert å snakke med politiet om dette var folk av typen "scum". Jeg har lite til overs for mafia-virksomhet, men ville aldri gitt navnet på mine kontakter til onkel, fordi de er ok folk. Hvis vi kan få ut øst-europeisk mafia så er det jo en bonus, men der må du ta en vurdering på konsekvenser og hva slags type folk det er. Hvis du føler at det er en "god gjerning" å få disse folka bort, så må du gjerne bli tyster.

Hvis du vil ta den enkle løsningen drar du på båttur
Sitat av phish Vis innlegg
Dette er det beste forslaget hittil.

Ellers ville jeg vurdert å snakke med politiet om dette var folk av typen "scum". Jeg har lite til overs for mafia-virksomhet, men ville aldri gitt navnet på mine kontakter til onkel, fordi de er ok folk. Hvis vi kan få ut øst-europeisk mafia så er det jo en bonus, men der må du ta en vurdering på konsekvenser og hva slags type folk det er. Hvis du føler at det er en "god gjerning" å få disse folka bort, så må du gjerne bli tyster.

Hvis du vil ta den enkle løsningen drar du på båttur
Vis hele sitatet...
og bli en tyster for nok større konsekvenser enn å skylde penger
Sitat av creavator Vis innlegg
Vel du har alltids muligheten å komme deg på en fiskebåt for en kortere periode på la oss si 2-3 mnd da burde du kunne betale cash og om øst europeerne ønsker å komme med jolle ut i barentshavet eller hvor du måtte henge rundt så får de vel heller komme. Mulighetene er der bare du ser rundt deg. En kompis var ute i 12 uker og kom igjen med alt for mye penger pga god fagst.
Vis hele sitatet...
Greit nok at de sikkert ikke gidder noen jolle på barentshavet, men hva med familie/ungen/kjerringa(Eller var det xen?) da? De sitter jo fortsatt igjen på samme stedet?
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
og bli en tyster for nok større konsekvenser enn å skylde penger
Vis hele sitatet...
Ja, men for noen betyr det noe å gjøre "det riktige", altså er moral også en faktor man må ta med. Det er vanskelig å si så mye om konsekvenser og riktighet basert på den infoen vi har fått hittil. Jeg nevner bare det som et alternativ
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
og bli en tyster for nok større konsekvenser enn å skylde penger
Vis hele sitatet...
Det er da ikke tysting hvis du går til politiet når noen truer deg med vold. Regner du all kontakt med politiet som tysting eller, hvorfor skal han føle noe som helst lojalitet til disse dyra?
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av phish Vis innlegg
Ja, men for noen betyr det noe å gjøre "det riktige", altså er moral også en faktor man må ta med. Det er vanskelig å si så mye om konsekvenser og riktighet basert på den infoen vi har fått hittil. Jeg nevner bare det som et alternativ
Vis hele sitatet...

Det riktige for min del er å få livet på rett kjøl og kunne være en god far en gang i fremtiden, hadde det betydd at jeg kunne gått til politiet å få fikset alt hadde jeg nok gjort det, men det er ikke vits i med slike folk, det blir å kaste bensin på bålet

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Greit nok at de sikkert ikke gidder noen jolle på barentshavet, men hva med familie/ungen/kjerringa(Eller var det xen?) da? De sitter jo fortsatt igjen på samme stedet?
Vis hele sitatet...
Heldigvis kjenner flere av disse folkene min x-dame og har et godt forhold til henne og jeg vet de ikke kommer til å stresse henne noe..
går de etter familien min er de bare dumme, det betyr jo ploiti anmeldelse med en gang, det å reise på sjøen en stund og holde en dialog med folkene er nok det beste
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det er da ikke tysting hvis du går til politiet når noen truer deg med vold. Regner du all kontakt med politiet som tysting eller, hvorfor skal han føle noe som helst lojalitet til disse dyra?
Vis hele sitatet...
Akkurat. Dette høres ut som skikkelig scum, som vi helst vil bli kvitt. Hadde aldri tystet på mine kontakter, men så er de skikkelige folk så vidt meg bekjent.

Jeg har på den andre siden overhodet ikke noen skrupler når det gjelder å tipse politiet om voldtektsmenn etc.
Båt er jo en mulighet. Men husk at x'en og ungen din må være sikkre i mellomtiden.

Best of luck!
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kriis Vis innlegg
Båt er jo en mulighet. Men husk at x'en og ungen din må være sikkre i mellomtiden.

Best of luck!
Vis hele sitatet...
Det er nok ingen der ute som er dumme nok til å gå etter en 6 uker gammel baby og en ex dame for 80 lapper, da snakker vi fort flere år i fengsel bare for frihetsberøvelse, som er det samme som å sitte i en leilighet å nekte noen å gå ut..
Sist endret av PurFaen; 30. juni 2013 kl. 19:22.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det er da ikke tysting hvis du går til politiet når noen truer deg med vold. Regner du all kontakt med politiet som tysting eller, hvorfor skal han føle noe som helst lojalitet til disse dyra?
Vis hele sitatet...
politiet kan ikke gjøre noe før han har blitt utsatt for vold, har ikke noe med lojalitet og gjøre men dem fleste vet at mann fort ender i grava hvis mann sladrer på sånne.. desverre er mann lite beskyttet mot sånt i norge.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
politiet kan ikke gjøre noe før han har blitt utsatt for vold, har ikke noe med lojalitet og gjøre men dem fleste vet at mann fort ender i grava hvis mann sladrer på sånne.. desverre er mann lite beskyttet mot sånt i norge.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvor mye han vet. Hvis han kan lede politiet til en leilighet med 15kg cola, litt våpen og en million i cash så er det klart de kan gjøre noe... Spørsmålet er om han vet nok til å få ryddet bort alt ugresset. Og hvis han vet nok vil nok politiet kompensere for informasjonen med å hjelpe TS med å "forsvinne". Så fremt det er snakk om (øst-europeisk) mafia ser jeg på det som en fin ting om de blir tatt. Skulle virkelig ønske at politiet brukte ressursene sine på å få tatt de skruppelløse som ikke eier respekt for mennesker, heller enn å sette inn 200 folk hver gang det er som kan ligne på "rave" for å ta 20-åringer som ikke har skadet noen...
Sitat av phish Vis innlegg
Det kommer an på hvor mye han vet. Hvis han kan lede politiet til en leilighet med 15kg cola, litt våpen og en million i cash så er det klart de kan gjøre noe... Spørsmålet er om han vet nok til å få ryddet bort alt ugresset. Og hvis han vet nok vil nok politiet kompensere for informasjonen med å hjelpe TS med å "forsvinne". Så fremt det er snakk om (øst-europeisk) mafia ser jeg på det som en fin ting om de blir tatt. Skulle virkelig ønske at politiet brukte ressursene sine på å få tatt de skruppelløse som ikke eier respekt for mennesker, heller enn å sette inn 200 folk hver gang det er som kan ligne på "rave" for å ta 20-åringer som ikke har skadet noen...
Vis hele sitatet...
riktig d , men hvis 2 stk går i buret så har dem alltids noen venner som tar seg av tysteren, det er en grunn til at folk stort sett ikke sladrer på sånne
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
riktig d , men hvis 2 stk går i buret så har dem alltids noen venner som tar seg av tysteren, det er en grunn til at folk stort sett ikke sladrer på sånne
Vis hele sitatet...
Men du tar ikke med i beregningen at politiet hjelper deg med beskyttelse? Hvis de anser det som en reell trusselfare er de pliktige til å hjelpe, men da må du muligens flytte fra ditt gamle liv...

Det er heller ingen som vet at det er du som har tystet før du evt. blir stevnet som vitne i en rettsak, men det er nok ikke umulig at det blir rettet mistanker mot den som skylder penger..
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
politiet kan ikke gjøre noe før han har blitt utsatt for vold, har ikke noe med lojalitet og gjøre men dem fleste vet at mann fort ender i grava hvis mann sladrer på sånne.. desverre er mann lite beskyttet mot sånt i norge.
Vis hele sitatet...
Hvis politiet ikke gjør noe har du heller ikke noe å frykte, men hvis det skulle skje noe seinere så har du ditt på det tørre. Hvis folka sender gorillar som skal "vise deg at de er seriøse" og banke deg litt, så må nesten politiet ta deg seriøst. Ihvertfall hvis du stiller opp med blåveis eller andre synlige skader.

Eller dersom du skulle finne på å forskanse deg i huset ditt med en plan for å ta de før de tar deg, og du ender opp med å skade de alvorlig så vil du virke mer troverdig etterhvert som alle korta kommer på bordet.
Sist endret av Bothrops; 30. juni 2013 kl. 22:58.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Men du tar ikke med i beregningen at politiet hjelper deg med beskyttelse? Hvis de anser det som en reell trusselfare er de pliktige til å hjelpe, men da må du muligens flytte fra ditt gamle liv...

Det er heller ingen som vet at det er du som har tystet før du evt. blir stevnet som vitne i en rettsak, men det er nok ikke umulig at det blir rettet mistanker mot den som skylder penger..
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er fristende å flytte til Nordreisa på vitnebeskyttelsesprogram for 80 k
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Tviler på at det er fristende å flytte til Nordreisa på vitnebeskyttelsesprogram for 80 k
Vis hele sitatet...
Det handler ikke bare om penger Jeg hadde heller ikke valgt det alternativet hvis dette var snakk om skikkelige folk. Det kan jeg ikke svare på, men mye tyder på man gjør en god gjerning ved å få dem bak lås og slå, evt. deportert.

La oss ta en ekstrem variant, og si at dette var folk som hadde voldtatt og drept barn. Hadde du da sagt fra og vitnet?

Det er selvsagt ikke det samme, men i noen tilfeller hadde jeg valgt å flytte til Nordreisa (håper jeg).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvis de hadde vært ekstreme hadde jeg anbefalt deg, fra et utenfra-perspektiv, å knerte dem enkelt og greit.
Største feilen du gjør her er å tenke at du skal forsvinne og komme tilbake etter ei lang tid med 100 tusen og tenke at alt er greit. Du sier de folka er som dyr - Glem ikke at det er du som har fucket opp her. Den justisen som regjerer i de miljøa du tydeligvis har tilhørt sier her at det er du som er 'idioten'. Du har kanskje vendt desse miljøa ryggen nå, men på et tidspunkt levde du etter desse setta med regler selv. Har vært i lignende situasjoner sett fra begges perspektiv, og det som er det mest provoserendes/det som gjør at desse folkene virkelig kan finne på å bruke grov vold mot deg selv om det er skjeldent...er akkurat det faktum at de skylder penger selv. Du tror å reise bort uten å avtale det med dem så komme tilbake om en måned med pengene vil gjøre det greit? Det vil nok gjøre at de tar pengene dine og presser deg for langt større summer.
Du tar ikke akkurat høyde for hva som skjer med de folkene du skylder penger. Om det er kurere/folk utplassert her fra gamle balkanområder du skylder en 80k for amfetamin og de ikke leverer pengene i hjemlandet får de fort noen fingrer/en arm kuttet av i lengden, selv om 80k er ingenting. Ikke for dem heller. Man up når du selv har satt deg i posisjonen du er i. Møt de og lag en avtale, alle er intr. i noe penger istedet for ingen penger. Har du holdt på så lenge i det der gamet har du venner du kan låne en 40k med og kjøp deg noen uker til å levere resten av pengene.

Sitat av phish Vis innlegg
Akkurat. Dette høres ut som skikkelig scum, som vi helst vil bli kvitt. Hadde aldri tystet på mine kontakter, men så er de skikkelige folk så vidt meg bekjent.
Vis hele sitatet...
Alt du har fått vite er at personen har gjeld som han ikke kan betale, og personene høres ut som scum for de skal ha tilbake desse pengene? Tror nok dine kontakter ville solgt deg på billigsalg om de visste om dine holdninger..
Sitat av hideout Vis innlegg
Alt du har fått vite er at personen har gjeld som han ikke kan betale, og personene høres ut som scum for de skal ha tilbake desse pengene? Tror nok dine kontakter ville solgt deg på billigsalg om de visste om dine holdninger..
Vis hele sitatet...
Snakk om å ta ting ut av kontekst. Ingen av mine kontakter har noe å frykte, og jeg har heller ingen grunn til å frykte dem. Jeg har hele tiden sagt at jeg ALDRI ville tystet på noen av dem, fordi de er normale mennesker. Det finnes faktisk folk som verden ville vært MYE bedre uten, og da er det en annen sak.

Jeg var nok litt streng, ser at du fikk med at jeg aldri ville tystet på noen av mine

Uansett; jeg har hele tiden sagt at TS må vurdere dette ut fra hvilke folk det er snakk om. Han har selv omtalt dem som "dyr", så jeg har gått ut fra det når jeg har kommentert.
For å sitere deg eksakt:
"Ellers ville jeg vurdert å snakke med politiet om dette var folk av typen "scum". Jeg har lite til overs for mafia-virksomhet, men ville aldri gitt navnet på mine kontakter til onkel, fordi de er ok folk. Hvis vi kan få ut øst-europeisk mafia så er det jo en bonus, men der må du ta en vurdering på konsekvenser og hva slags type folk det er. Hvis du føler at det er en "god gjerning" å få disse folka bort, så må du gjerne bli tyster." - Så sier du senere at dine kontakter er ok folk -såvidt- deg bekjent, med andre ord du vet ikke med 100% hva folk du har med å gjøre engang.

Hold alle muligheter åpne for at måten dine kontakter får dopet sitt er via øst-europere/mafia. Og ha en holdning hvor det er akseptabelt å tyste/informere politiet for å komme seg ut av problemer man selv har satt seg i og at det skal være en bonus å få ut øst-europere, det er en holdning som garantert skaper deg alt annet enn venner innenfor et krimineltmiljø uansett hvor normale folkene er. Er generelt den mest latterlige holdningen jeg har hørt når man selv tar på seg et visst ansvar når man velger å krysse grensen fra og være lovlydig til og ikke være det.
Sitat av hideout Vis innlegg
For å sitere deg eksakt:
"Ellers ville jeg vurdert å snakke med politiet om dette var folk av typen "scum". Jeg har lite til overs for mafia-virksomhet, men ville aldri gitt navnet på mine kontakter til onkel, fordi de er ok folk. Hvis vi kan få ut øst-europeisk mafia så er det jo en bonus, men der må du ta en vurdering på konsekvenser og hva slags type folk det er. Hvis du føler at det er en "god gjerning" å få disse folka bort, så må du gjerne bli tyster." - Så sier du senere at dine kontakter er ok folk -såvidt- deg bekjent, med andre ord du vet ikke med 100% hva folk du har med å gjøre engang.

Hold alle muligheter åpne for at måten dine kontakter får dopet sitt er via øst-europere/mafia. Og ha en holdning hvor det er akseptabelt å tyste/informere politiet for å komme seg ut av problemer man selv har satt seg i og at det skal være en bonus å få ut øst-europere, det er en holdning som garantert skaper deg alt annet enn venner innenfor et krimineltmiljø uansett hvor normale folkene er. Er generelt den mest latterlige holdningen jeg har hørt når man selv tar på seg et visst ansvar når man velger å krysse grensen fra og være lovlydig til og ikke være det.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å følge norges lover og å gjøre det riktige. Det kommer du kanskje til å forstå en gang. Man kan godt være et godt menneske selv om man av og til gjør noe som ikke er lov, men ikke alle mennesker er gode. Man trenger heller ikke å være et godt menneske selv om man aldri bryter loven. Lov og moral er to forskjellige ting.

Man kan aldri være 100% sikker på noen. Hvis du tror du vet ALT om ALLE dine "bekjente", så må jeg dessverre skuffe deg.

Jeg har sagt at jeg aldri ville tystet for å komme meg ut av problemer, men om jeg hadde jeg visst om noen som produserte barneporno f.eks så hadde jeg ikke hatt noen moralske problemer med å "tyste".

Du kommer ikke til å forstå det jeg skriver, og uansett er det et sidespor. Forhåpentligvis er det noen som forstår, og jeg synes vi kan avslutte dette nå. Jeg føler jeg har forklart godt nok.
Du mente at i noen tilfeller er det lov å angi andre i narkobransjen om man blir presset hardt for gjeld man har opparbeidet seg. Slutt og rettferdiggjør det med barneporno o.l. De fleste narkokriminelle ser ikke på det å angi overgripere/pedofile o.l som tysting - Men det var heller ikke det du mente med det du skrev. Du mente det var ok å informere politiet om de her, og om de var øst-europeisk mafia var det bare en bonus. Ikke ved noe tidspunkt er det akseptabelt og sende andre i fengsel for noe du har vært med på selv - Og ingenting i den tråden her har gitt deg noe inntrykk av at de personene her er noe barnepornonedlastende dopselgere uten en smule av moral.

Hva jeg vet eller ikke vet om mine bekjente eller at man aldri kan være 100% sikker på noen er vel over grensen lite relevant. Din beste venn kan dagen etterpå svikte deg, det gjør ikke noe med det faktum at er du selv involvert i kriminaliteten og sender menneskene som var med deg i fengsel for å bli kvitt de, så er det du som er scum.
Trådstarter visste hva lover og regler som var gjeldende, han visste nok sikkert veldig godt og hva konsekvensene av og rote bort pengene til andre ville bli, så han har kun seg selv å se til.