Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 13904
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nå er det jo ikke sikkert at denne loven gjelder om 1000 år da, men hvis den gjelder... Hva er utenfor universet? Det kan jo ikke bare stoppe ved en magisk grense?
Vis hele sitatet...
Den loven der har vært gyldig siden universet ble skapt, så den er sikkert gyldig i enda noen milliarder år. Er det noe utenfor universet da? Jeg kan ikke svare deg på dette, og jeg tviler på at det er noen som kan. Men min teori er at dette kommer til å fortsette til alt evt kollapser og hele syklusen begynner på nytt, hvis ikke så vil det bare fortsette og fortsette å utvide seg.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Kilde: http://illvit.no/spor-oss/hvor-fort-...-universet-seg

Dette vil si at universet ikke er uendelig. Uendelig er et dårlig ord, for jeg mener at alt ender et sted Prøv å finn noe som ikke ender.
Vis hele sitatet...
Hvordan vil det si at universet ikke er uendelig? Det er bare avstanden mellom objekter som utvider seg. For å quote Provo:

Sitat av Provo
Det er rommet internt i universet som utvider seg, slik at avstanden mellom to legemer øker uten at de har noen lokal hastighet i forhold til hverandre. Ganske likt slik rosinene i en hevende bolle fjerner seg fra hverandre. Bare at bollen her er uendelig stor.
Vis hele sitatet...
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er aldeles ikke gjetting. De har testet ut, dokumentert fakta i mange år. Det er ikke gjetting! Teori og hypotese er to helt forskjellige ting.
Det er mange bevis på at Big Bang fant sted, du kan ikke kalle det gjetting.

Tja om ingenting er uendelig, blir jo litt rart å si da ingenting er ingenting. Dog det kan ikke være uendelig da universet vårt tar "plass", så da blir det uendelig minus universet vårt.
Vis hele sitatet...
Er det ikke teorier om at det det finnes utallige universet også, med ett lite tomrom i mellom?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Er det ikke teorier om at det det finnes utallige universet også, med ett lite tomrom i mellom?
Vis hele sitatet...
Hypotese, ikke teori. Men ja.
Tror ikke det er noe fysisk som er uendelig. det eneste jeg kan komme på er tall, men det er menneskeskapt, og derfor urelevant.
Hva smaker vann?
Sitat av Tequila Sunrise Vis innlegg
Du må være skikkelig gøy på fest ... om du ikke ble totalt mindfucka av det, kan du vel i det minste se en aldri så liten humoristisk verdi i det?
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg tenkte faktisk litt feil først, den er mer mindfuck enn jeg først tenkte, så beklager for min krasse kommentar
Sitat av Blodsvelte Vis innlegg
Hva smaker vann?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på om du da mener flaskevann uten smak eller springvann(som også vil ha forskjellig smak fordi det er tappet på forskjellige steder).
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Blodsvelte Vis innlegg
Hva smaker vann?
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hvor man drikker det fra, men springvann vil jeg påstå smaker ganske lite. Kan nesten kalle smaken for nøytral.

Hva dèt spørsmålet gjør i denne tråden vet jeg ikke helt, da det ikke er et vanskelig spørsmål akkurat.
Sitat av Blodsvelte Vis innlegg
Hva smaker vann?
Vis hele sitatet...
Det er smakløst på samme måte som at det fargeløst. Og da mener jeg selvsagt helt rent vann. Eventuell smak og farge kommer av andre stoffer.
Sist endret av KultNick; 5. juli 2013 kl. 12:04.