Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1491
Hei!

Har noen her hatt muntlig kjøreforbud av lege/overlege grunnet bruk av alprazolam illegalt? Spørsmålet mitt er egentlig om noen vet hvor lenge man må avgi urinpøver før man tilfredstiller helsekravene? Jeg fikk opphevet kjøreforbudet etter 3mnd men avgir fortsatt urinprøver, har etterspurt mange ganger om evt. sluttdato uten å få noe svar.

Setter pris på alle svar, på forhånd takk =)
Standard er vel 6 mnd før du får førerretten midlertidig tilbake
Sist endret av NodSquad; 5. mars 2021 kl. 13:29.
AOC
Trådstarter
7 0
Okei, er på 6mnd nå med urinprøvene.
Nja. Kommer an på. Kjenner en som måtte gå uten lappen i 12 mnd pga han drakk for mye alkohol i følge legen.
Etter de 6 mnd kan lege kreve uanmeldt urinprøve hver 3. mnd i opptil 5 år også mener jeg.
AOC
Trådstarter
7 0
Wow, det høres meget ekstremt ut.
Sitat av AOC Vis innlegg
Wow, det høres meget ekstremt ut.
Vis hele sitatet...
Usikker på om det gjelder ved muntlig kjøreforbud. Men er ganske vanlig praksis om du mister førerkortet iallfall pga rus.
legen min krevde det ikke, men vet at de fleste gjør det. Ta det med ei klype salt.
AOC
Trådstarter
7 0
Skjønner, har spurt om svar fra behandleren min innen rus mange ganger. Får jo aldri prate direkte med overlegen som tydeligvis tar avgjørelsene.
Jeg nærmer meg slutten av et regime på 3,5 år med urin og blodprøver for først å kunne få kjøre opp pånytt og deretter få beholde lappen. Og som toppen av kransekaka må jeg bekoste prøvene selv. No rest for the wicked
AOC
Trådstarter
7 0
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Jeg nærmer meg slutten av et regime på 3,5 år med urin og blodprøver for først å kunne få kjøre opp pånytt og deretter få beholde lappen. Og som toppen av kransekaka må jeg bekoste prøvene selv. No rest for the wicked
Vis hele sitatet...

Da må jeg spørre deg om en ting, har du da kjørt i beruset tilstand og blitt stoppet?
Jeg vet denne tråden gjelder ulovlig bruk av Alprazolam, men jeg fikk beskjed av fastlegen min at Xanor er en medisin du kan få dispensasjon til å fortsette å kjøre bil. Vet ikke helt hvor grensen går når det gjelder mengde. Har gått på Xanor i 20 år snart men mistet lappen da jeg hadde en kontrollert utforkjøring helt uavhengig av rusen. På den tiden hadde jeg et usunt forhold til de pillene. Endte opp med 21 dager ubetinget fengsel. Mistet lappen i 5 år, men kan nå kjøre opp på nytt selv med en dagsdose på 7mg med dispensasjon fra legen. Vet ikke hvor nyttig denne posten er i forhold til OP.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk 6mnd kjøreforbud når legen fant ut at jeg kjøpte xanax og rivotril illegalt.
Må ha 6mnd med rene prøver for og kunne kjøre igjen. Er altfor glad i bønne så velger heller buss