Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1385
Hei

Ser prisene på gullsmykkene er helt annerledes en her i Norge. Da frister det veldig å bestille fra en nettbutikk fra USA, bedre utvalg og priser.

Men hva vil det egentlig koste? Må jeg betale toll eller slikt? Hvordan fungerer det?
https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

Ser ut som du slipper med 25% mva (og eventuelle gebyrer knyttet til fortolling)
Sitat av Dinglevims Vis innlegg
https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

Ser ut som du slipper med 25% mva (og eventuelle gebyrer knyttet til fortolling)
Vis hele sitatet...
Prøvde kalkulatoren og skrev Gull for 10k. Da står det at man slipper toll men må betale mva på 25%.

Jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe billig gull på nettet pga faren for svindel men hold oss oppdatert om du fikk det du bestiller! Test objektet hos gullsmed her for å være sikker på at du ikke bare har fått gullbelagt jern.
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
Prøvde kalkulatoren og skrev Gull for 10k. Da står det at man slipper toll men må betale mva på 25%.

Jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe billig gull på nettet pga faren for svindel men hold oss oppdatert om du fikk det du bestiller! Test objektet hos gullsmed her for å være sikker på at du ikke bare har fått gullbelagt jern.
Vis hele sitatet...
Akkurat ja! Takk takk


Billig er det ikke akkurat, men sparer litt kroner på å kjøpe fra USA. Det er en ganske kjent aktør så det vil ikke være noe problem
Du får vel en Wolfram barre malt med gull-maling.
Sist endret av ivar_oslo; 27. mai 2021 kl. 17:07.
du får høyere karat til mer eller mindre spot pris fra asia. vestlige land usa inkludert betaler man for smykket og ikke verdien på gullet