Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3445
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har 4stk cannabiser i vinduskarmen.
De ble sådd 6.april og begynte vel å lukte ca 10.mai. De har bare 3-4 bladsett hver.

Er det vanlig at de lukter så tidlig?

Og betyr dette at de er på vei til å blomstre?

Og er det bare hunnplanter som lukter eller lukter hannene og?
Anonym bruker
"Misunnelig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare vent til de virkelig begynner å lukte
Anonym bruker
"Ivrig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fra en random blanding av gamle frø dyrket jeg frem to planter i fjor.
Det var alt jeg hadde plass til og begge vokste bra, i vinduskarmen først.
Lukten kom ganske tidlig der også, en herlig aroma, men bare fra den ene
planten, og lenge før de nærmet seg blomstring. Når de ble større ble det klart
at de var forskjellige type strains og der den ene luktet mer og mer intenst var
den andre nesten luktløs. Jeg antok at den som luktet var hunplante, men det
viste seg snart at det var feil. Hadde nok mer med type strain enn kjønn å gjøre.
Ble helt euforisk av duften fra den planten, men måtte nå skille de fra hverandre.
Beholdt hanplanten en stund i eget rom bare for lukten, før den gikk i komposten.
:- )
Lykke til med prosjektet !
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt noen i karmen selv siden 20 april, de lukter ganske mye allerede
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og jeg tror ikke de er på vei til å blomstre enda. Tror egt at sjansen for å få noe røykbart ut av planter du har i vinduskarmen er minimal, men kan godt hende jeg tar feil. Jeg er absolutt ikke ekspert på området
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og jeg tror ikke de er på vei til å blomstre enda. Tror egt at sjansen for å få noe røykbart ut av planter du har i vinduskarmen er minimal, men kan godt hende jeg tar feil. Jeg er absolutt ikke ekspert på området
Vis hele sitatet...
Det er ganske vanlig å la planten stå i vinduskarmen som baby før man ompotter de inn i et telt. Ingen lampe vil klare å slå solen som energikilde.
Ja helt normalt at de begynner å lukte så tidlig. Det lukter ikke mye, men nok til at man merker det med en gang man går inn i rommet de står i.
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hatt noen i karmen selv siden 20 april, de lukter ganske mye allerede
Vis hele sitatet...
Hvor mange bladsett har dine planter?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mange bladsett har dine planter?
Vis hele sitatet...
Den største av de har fått 7-8 "greiner" eller hva du vil kalle det, med blader ytterst. det kommer også mindre skudd ut av "greinene." Den andre planten som er mindre har bare 4 bladsett
Helt vanlig at de begynner å lukte så tidlig. Begge kjønn lukter, betyr ikke at de er på vei i blomst.

Hvis det er photoperiode planter går de ikke i blomst før senhøseten, autoflower går i blomst av seg selv etter 4-6 uker. Du vil se små, hvite hår på hunnplantene og baller på hannene.

Hva er planen med dem? Om du skal ha dem innendørs uten dyrkerom/telt håper jeg du bor i enebolig 1km fra nærmeste nabo
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av veidemann Vis innlegg
Helt vanlig at de begynner å lukte så tidlig. Begge kjønn lukter, betyr ikke at de er på vei i blomst.

Hvis det er photoperiode planter går de ikke i blomst før senhøseten, autoflower går i blomst av seg selv etter 4-6 uker. Du vil se små, hvite hår på hunnplantene og baller på hannene.

Hva er planen med dem? Om du skal ha dem innendørs uten dyrkerom/telt håper jeg du bor i enebolig 1km fra nærmeste nabo
Vis hele sitatet...
Jeg bor i et vanlig nabolag med naboer på alle kanter. Enebolig

Det er autoflower, men de er jo så små og jeg har nok heller gitt de for store Potter enn for små så kan ikke være det. Det er også forskjellige sorter og ingen av de ser ut som de cannabisene som komme ropp når man Google "cannabis 1month seeding"
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bor i et vanlig nabolag med naboer på alle kanter. Enebolig

Det er autoflower, men de er jo så små og jeg har nok heller gitt de for store Potter enn for små så kan ikke være det. Det er også forskjellige sorter og ingen av de ser ut som de cannabisene som komme ropp når man Google "cannabis 1month seeding"
Vis hele sitatet...
Kan som sagt ikke mye om cannabisdyrking, men har lært at det er lurt å starte i veldig små potter, og heller "potte om" til større potter hver andre uke eller noe. Har hørt at det gjør så planten vokser raskere, da den bruker mindre energi på å fylle potten med røtter.

Prøvde et lignende prosjekt i fjor og da sådde jeg frø i for store potter. Endte med at "stilken" ble veldig tynn og puslete, samt få bladsett. I år startet jeg med veldig små potter og plantene har vokst mye bedre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan som sagt ikke mye om cannabisdyrking, men har lært at det er lurt å starte i veldig små potter, og heller "potte om" til større potter hver andre uke eller noe. Har hørt at det gjør så planten vokser raskere, da den bruker mindre energi på å fylle potten med røtter.

Prøvde et lignende prosjekt i fjor og da sådde jeg frø i for store potter. Endte med at "stilken" ble veldig tynn og puslete, samt få bladsett. I år startet jeg med veldig små potter og plantene har vokst mye bedre.
Vis hele sitatet...
Du vanna sikkert for mye i den store potta slik at røttene ikke fikk luft.

I en mindre potte vil ikke røttene bruke så lang tid på å bruke opp vannet.
Legg gjerne ut bilder. Hvilken jord, perlite, pottestørrelse?

Autoer skal helst ikke pottes om, bør plantes rett i 10-18L avhengig av strain. De blir stresset om de står for lenge i små potter og går i blomst. Da får du 15cm høye planter med liten avkastning. Photos derimot liker å bli ompottet både 2 og 3 ganger. For å lykkes med autoer må man unngå alt stress så godt man kan, du har ikke tid til å rette opp feil med dem.
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av veidemann Vis innlegg
Legg gjerne ut bilder. Hvilken jord, perlite, pottestørrelse?

Autoer skal helst ikke pottes om, bør plantes rett i 10-18L avhengig av strain. De blir stresset om de står for lenge i små potter og går i blomst. Da får du 15cm høye planter med liten avkastning. Photos derimot liker å bli ompottet både 2 og 3 ganger. For å lykkes med autoer må man unngå alt stress så godt man kan, du har ikke tid til å rette opp feil med dem.
Vis hele sitatet...
Kan man toppe autoer? Jeg gjorde det på noen av mine etter 4-5 bladpar, men det står litt variert på nettet. Noen sier man skal det og andre sier at autoer GR så fort i blomst at å toppe de bare ødelegger..
Jeg topper ikke autoer, men du kan f. eks bruke LST (low stress training). Altså binde de fast og bøye stilken litt osv.
Man kan toppe autoer om man vet hva man driver med. Det stresser planten, så man bør ha alt annet på stell (lys, vanningsrutiner, temp, fuktighet osv). Anbefales ikke til raske/små strains, mens superautos ala Dutch Passion og andre store/robuste strains kan toppes.

Som @pilleknaskern nevner er LST tingen med autoer.
Iskald makkapikk
Mange autoer får ikke skikkelig tid å komme seg etter topping, og yielden blir derfor mindre. En photo kan du vegge til du selv synes den er klar for blomst, mens autoen blomstrer når den blomstrer, og da vil du at den skal ha vokst mest mulig i forkant. Topper du så kaster du bort ca. en uke med vekst.